Jump to content

Daniell

Leden
  • Posts

    3,526
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

Daniell last won the day on June 15

Daniell had the most liked content!

About Daniell

  • Birthday 03/26/1991

Personal Information

  • Managerstijl
    Geen

Recent Profile Visitors

2,393 profile views

Daniell's Achievements

  1. GP Silverstone, 03-07-2022 1. Verstappen 2. LeClerc 3. Perez 4. Hamilton 5. Russell 6. Sainz 7. Norris 8. Bottas 9. Alonso 10. Ocon Pole position: Verstappen Eerste uitvaller: Gasly Snelste ronde: Hamilton
  2. Die krik brak gewoon door midden... Onderstaande video is zeker een kijkje waard
  3. Wat een heerlijke eerste sessie zeg Stroll gaat ook wel lekker dit jaar, hè?
  4. Reacties @Glenn08 @Arezo @KayDeManaager @Michaelinho* @Vreven @LouisPSV @La Pulga @Jotew @glennix @rich ruzzian @ElMarcos @PatjePauw @neva @Marius
  5. Daniell

    F1 Manager 22

    Voor degene die de stream gemist heeft, hier kun je hem terug kijken! https://www.twitch.tv/videos/1517503076?tt_medium=mobile_web_share&tt_content=vod
  6. Als ik te snel ga, mogen jullie dat gerust aangeven! San Marino, Imola Dit weekend verrijden we een historisch circuit, dat gelukkig dit jaar ook weer op de kalender stond. Een snel circuit, gevuld met langzaam tot gemiddelde chicanes. Door de jaren heen werden er verscheidene chicanes toegevoegd om de auto's wat meer te vertragen. In het verleden was dit een zeer gevaarlijk circuit, waar aardig wat zware crashes hebben plaats gevonden. Het meest memorabel is natuurlijk de crash van Senna in 1994. We kwamen dit keer zonder updates naar Italië, waardoor we meteen door kunnen naar de vrije training. De aanpak van de weekenden is inmiddels wel bekend denk ik dus ik ga het voortaan vrij kort houden. Wat betreft de afstelling wilden de coureurs een iets minder stijve ophanging en de vleugels wat meer haaks op het wegdek voor wat extra downforce. Wat betreft de tijden zien we weinig schokkends, zoals gebruikelijk staan we stijf onderaan omdat we ons alleen maar bezig houden met de setup tijdens de training. We gaan dus naar buiten en komen gelijk weer naar binnen om de instellingen aan te passen totdat onze piloten tevreden zijn, om vervolgens de rest van de sessie binnen te blijven. Na opnieuw (spoiler alert) een uitvalbeurt van één van onze coureurs, wil ik in Monaco proberen meerdere rondes te rijden tijdens de training. Wellicht wil dit wat helpen met het zelfvertrouwen waardoor de kans op crashes wat kleiner wordt. De kwalificatie verliep weer eens stroef. De auto's presteerden best aardig en waren opnieuw sneller dan onze grootste concurrenten, de Arrows. En dat zonder updates, wat dat betreft pakt onze korte termijn strategie best aardig uit. Luca Badoer ging dit weekend als eerste naar buiten en kon zonder problemen zijn rondjes rijden, met een knappe 1'36'399 als gevolg. Vervolgens was de beurt aan zijn teamgenoot, die ons team na dit seizoen gaat verlaten. Marc Gene is wat mij betreft te onbetrouwbaar en dat blijkt dit weekend maar weer eens. Gene gaat als testcoureur voor McLaren rijden volgend jaar. Marc Gene ging in zijn eerste out-lap van de baan en had dus niet eens een tijd genoteerd. Ik besloot hem nog een kans te geven en plaatste hem in auto drie. Echter belandde hij ditmaal in zijn snelle ronde naast de baan. Dan maar achteraan starten... Marc Gene gaat er tijdens de kwalificatie tot twee keer toe vanaf! De McLaren's zijn opnieuw de snelste, met niet ver daarachter beide Ferrari's. De Jordan's completeren de top zes van de startgrid. Overigens is het leuk om te zien hoe dicht deze sessie bij de werkelijkheid komt, in de spoiler onder het volgende screenshot heb ik een overzicht van de IRL kwalificatie geplaatst. Na een teleurstellende kwalificatie werd ik al een beetje angstig voor wat er tijdens de race zou gebeuren. Gelukkig start Badoer voor beide Arrows dus waarschijnlijk hebben we die voorlopig in onze zak. Onze eerste piloot kwam aardig van zijn startplek maar moest al gauw de Prost en BAR voor hem laten gaan. Panis, de la Rosa en Takagi zitten hem op onderstaand screenshot op de hielen. Daar weer achter rijdt Marc Gene. Tot halverwege liep de race eigenlijk op rolletjes. Marc Gene kwam op wonderbaarlijke wijze beide Arrows en Olivier Panis voorbij, waardoor we op stek 18 en 19 reden. In ronde 35 ging het opnieuw mis bij Marc Gene, dit keer begaven zijn Bargeboards het. Badoer toonde zich opnieuw als betrouwbare en sterke coureur, waardoor ik hem dus een nieuw contract aangeboden heb máár wel als tweede piloot. Hij accepteerde dit zonder problemen, waardoor ik bij dezen kan bevestigen dat Marc Gene gaat vertrekken (testcoureur bij McLaren) en dat Luca Badoer onze tweede rijder wordt. In een volgende update zal ik onze nieuwe eerste rijder aankondigen. Enfin, terug naar de race. Badoer wist opnieuw zijn auto heel te houden en kon wederom profiteren van enkele DNF's. Op het circuit wist hij beide Arrows achter zich te houden, wat mij de bevestiging geeft dat we nog geen updates hoeven door te voeren. Helaas vallen we weer buiten de punten maar met een tiende plaats kunnen we tevreden zijn, zeker gezien het feit onze naaste concurrenten ook geen punten pakten. Tussenstanden Reacties @Glenn08 @Arezo @KayDeManaager @Michaelinho* @Vreven @LouisPSV @La Pulga @Jotew @glennix @rich ruzzian
  7. Reacties @Glenn08 @neva @Arezo @KayDeManaager @Michaelinho* @Vreven @LouisPSV @La Pulga @Jotew @glennix
  8. Allereerst wil ik even iedereen bedanken die reageert en mijn posts liked! Ik had niet verwacht dat hier 'zoveel' animo voor zou zijn. Ik zie ook dat andere users regelmatig een kijkje nemen in dit topic, laat gerust een berichtje achter hè Sowieso bedankt voor het lezen van mijn updates, ik hoop dat jullie net zoveel plezier hebben als ik! Brazilië, Interlagos Na een - toch wel - vrij succesvol eerste Grand Prix weekend, wordt het tijd voor de tweede race! Kunnen we in Brazilië opnieuw imponeren? Volgens de beschrijving is het een hobbelig circuit, middenin de voorsteden van Sao Paulo. Het rondje is te verdelen in twee verschillende secties. De buitenste laag wordt gevormd door twee lange rechte stukken met snelle bochten, terwijl het binnen stuk zeer technisch is met langzame bochten die om accurate stuurbewegingen vragen. Magneti Marelli kwam opnieuw met geüpdatet Electronics, waardoor de waardering van 97 naar 98 is gegaan. Hier worden we in vergelijking met andere teams niet ineens sneller van want ook zij zullen deze upgrade ontvangen hebben. Hoewel ik in een eerdere post heb aangegeven het designer team volledig te hebben ingezet op het chassis van volgend jaar, hebben we toch het tweede model voor- en achtervleugel kunnen ontwikkelen. Ons chassis is ruim op tijd klaar voor het nieuwe jaar dus heb ik toch enkele mannetjes op de vleugels kunnen zetten. Wellicht volgt er later nog een nieuwe ophanging maar dat wordt sowieso pas in augustus. Het weekend werd eigenlijk op dezelfde manier als in Australië aangepakt. Tijdens de vrije training waren we vooral bezig om de auto een juiste afstelling te geven. Hoewel we dit keer wat meer outings nodig hadden om tot de perfecte setup te komen, is het ons opnieuw gelukt de auto af te stellen naar de wensen van onze coureurs. De vleugels staan in vergelijking met Australië minder haaks op het wegdek, waardoor we meer snelheid kunnen maken. De ophanging werd iets verstijfd ten opzichte van Albert Park. Opnieuw droeg ik de coureurs op om het rustig aan te doen zodat we zo min mogelijk slijtage aan de verschillende onderdelen zouden hebben. Hierdoor kunnen we met hetzelfde pakket de kwalificatie in gaan en houden we onze voorraad op pijl. Dit betekent wel dat we opnieuw een heel stuk slomer waren dan de rest van de grid. Schumacher was weer eens de snelste, voor Hakkinen en Hill die de top drie completeren. Verder was er weinig opvallends te zien tijdens de training. De kwalificatie was van onze kant erg goed. Ik besloot Luca Badoer als eerste naar buiten te sturen en gaf hem de instructie 'Risk Everything' mee. Een out-lap, snelle ronde en in-lap waren genoeg om een mooie 1'22'388 te noteren. Marc Gene ging vlak na de in-lap van Badoer de baan op maar kwam in zijn snelle ronde achter Jarno Trulli te zitten. Ik besloot daarom om hem nog een ronde te laten doorrijden, waarna ook hij een mooie 1'22'391 op de klok kon zetten. Onze coureurs zijn duidelijk aan elkaar gewaagd. De McLaren's zijn opnieuw de snelste, met niet ver daarachter beide Ferrari's. Tot mijn verbazing wisten we alle auto's van Sauber, Prost én Arrows achter ons te houden. Met bovenstaande kwalificatie konden we nog verder vooruit starten dan in Australië het geval was. Daar startten we vanaf plek 17 en 19. Opnieuw werd de rijders vanaf de start opgedragen om te pushen zodat we misschien voordeel konden halen uit de gebruikelijke chaos in de eerste ronden. Voor Badoer pakte dit goed uit, hij wist na een hele puike start namelijk door te stoten naar een dertiende plek. Ik gunde hem dit enorm na een teleurstellend weekend in Australië. Marc Gene had dit maal minder geluk en moest maar liefst vijf auto's voorbij laten gaan. Hij dreigde zelfs al in de tweede ronde de aansluiting met het treintje voor hem te verliezen. Onder andere een Arrows, twee auto's van Prost, een BAR en een Sauber gingen hem bij de start voorbij. Daarmee was de gifbeker nog niet leeg voor Gene want onze Technical Director had een enorme fout gemaakt voorafgaand aan de race. Hij opteerde voor een éénstopper en traditiegetrouw neem ik dat advies over. Op zich was daar niets mis mee maar het aantal liters brandstof dat hij adviseerde kwam niet overeen met de werkelijkheid. Marc Gene had onvoldoende benzine in de tank om zijn eerste - en enige -pitstop te kunnen halen. Wellicht had hij het wel gehaald als ik hem aan het begin van de race niet had laten pushen want hij kwam een paar honderd meter te kort en viel uit in de ronde waarin hij zijn pitstop zou gaan maken. Badoer had wel voldoende benzine meegekregen en reed een puike race. Dit weekend kende enorm veel DNF's en is duidelijk te zien dat eigenlijk alle teams nog problemen hebben met de betrouwbaarheid van hun onderdelen. Gelukkig voor ons wist Badoer een foutloze race te rijden en eindigde daarmee net buiten de punten, op een zevende plek. Vervelend is wel dat Sauber en Prost flink wat punten hebben gepakt, waardoor we eigenlijk achter de feiten aan beginnen te lopen. Na de race werd ons, ons eerste merchandise contract aangeboden. Het bedrijf Dataking Ltd. gaat vijf races lang producten met onze naam verkopen. In totaal gaat dit ons 50.000 Dollar opleveren. Tussenstanden Reacties @Glenn08 @neva @Arezo @KayDeManaager @Michaelinho*
  9. Daniell

    F1 Manager 22

    Morgen 5 uur live op Twitch!
  10. Daniell

    F1 2021

    Ik sla hem over dit jaar, voel veel meer voor F1M22.
  11. Ik had eerder als ik na 3 weken terug kwam, dat ik na 1 dag werken de vakantie alweer vergeten was maar dit slaat alles...
  12. Australië, Albert Park Na enkele inleidende updates in dit topic, wordt het eindelijk tijd om het eerste race-weekend met jullie te delen. We trappen het seizoen af in Australië, waar Albert Park wordt verreden. Volgens de beschrijving een stratencircuit met snelle bochten en korte rechte stukken. Laat onze auto en coureurs daar nou net niet zo heel goed in zijn. Enfin, we gaan gewoon zonder verwachtingen het weekend in. We brachten - tegen de verwachtingen in - al enkele updates naar Australië. Niet omdat we daar zelf heel hard voor werken maar omdat onze contractleveranciers zin hebben in het nieuwe jaar. Ford kwam met het tweede model motor, waardoor de Overall Rating is gestegen naar 88 (was 87). Magneti Marelli kwam zelf al met twee updates, waardoor onze Electronics nu met een 97 gewaardeerd worden. Ook Brembo kwam met het tweede model rem systeem, deze gaat dus ook met één punt omhoog naar 94. De auto in zijn geheel heeft een Overall Rating van 92 dus ook die is met één punt gestegen. In de vrije training was het vervolgens zaak om de juiste set-up voor de auto's te vinden. Luca Badoer had deze na twee keer naar buiten rijden al gevonden en kon de rest van de sessie binnen blijven om zo onderdelen niet onnodig te verbruiken. Marc Gene had wat meer moeite om de juiste afstelling te vinden maar wist na zo'n acht ronden geen verbeteringen meer te vinden. Tijdens de training werden er door ons nog geen toptijden genoteerd. Commentatoren en analisten spraken hun angsten al uit voor wat er bij Minardi in de garage aan de hand zou zijn, aangezien we mijlenver van de pace af zaten. Op de vrijdag waren we ruim een halve minuut per ronde langzamer dan de Ferrari's, schokkend voor velen. Niet wetende dat ik de coureurs de opdracht had gegeven om rustig aan te doen zodat er zo min mogelijk schade zou ontstaan. Hierdoor konden we de kwalificatie in gaan zonder onderdelen te moeten wisselen. Verder valt op dat de Ferrari's voor de McLaren's staan, die in theorie toch de snelste auto zouden moeten hebben. Jordan staat goed vooraan maar de elfde plek van Olivier Panis is misschien wel het meest opvallend. Prost zou - evenals Arrows - onze grootste concurrent moeten zijn dit seizoen. Op zaterdag was ik vooral benieuwd naar de verrichtingen van Prost, aangezien Panis in de vrije training zo'n goede tijd op de klok had gezet. Om enigszins weerstand te kunnen bieden, besloot ik beide coureurs met de instelling 'Risk Everything' naar buiten te sturen. Marc Gene ging als eerste naar buiten en kon zo een sterke 1'41'289 noteren. Ik besloot dat dit genoeg zou moeten zijn om van de laatste startrij te blijven, waardoor hij de rest van de dag binnen kon blijven. Vervolgens was de beurt aan Luca Badoer, die eveneens op 'Risk Everything' naar buiten ging. Zijn out lap verliep prima maar bij het aanzetten van zijn snelle ronde werd hij iets te gretig waardoor hij in bocht 1 recht vooruit ging. Daar kwam hij in de grindbak en was het in principe over en uit. Tijdens de outlap had hij een tijd genoteerd van 1'47'xxx en ik wilde hem niet achteraan laten starten. Badoer nam plaats in één van onze reserve auto's en wist uiteindelijk nog een 1'42'361 te noteren. Starten vanaf plek 17 en 19, geen slechte start van het seizoen als je het mij vraagt, bovendien staan we boven beide Arrows en de Prost van Olivier Panis die zo'n indruk maakte tijdens de training. Ik besloot vanaf de start onze coureurs op 'Push' te zetten zodat we in de hectiek van de eerste ronden misschien enkele posities zouden kunnen pakken. Helaas haalde het niet heel veel uit dus vertelde ik ze na enkele ronden om wat rustiger aan te gaan doen. Je kunt je coureurs op dragen om harder te rijden, echter heb je dan het risico dat ze fouten gaan maken. Aangezien we zoveel mogelijk races uit willen rijden, besloot ik daar zo min mogelijk gebruik van te maken. Vanaf ronde tien kwamen we in gevecht met Prost, Sauber en BAR, waarbij ik Marc Gene probeerde te gebruiken om de auto's achter hem op te houden zodat Luca Badoer wat verder naar voren kon komen. Tot mijn verbazing bleek dit te werken en reden we na zo'n twintig rondes op plek veertien en vijftien. Marc Gene houdt een Sauber en Prost op waardoor Badoer (rechts) aan kan sluiten Eigenlijk deden we het de hele race uitstekend. We bleven de Arrows ver voor en waren in gevecht met Prost en Sauber, wie had dat gedacht. In ronde 36 zagen we Takagi - één van de Arrows coureurs - uitvallen met een Electronics failure. Niet veel ronden later sloeg het noodlot toe. Badoer was erop gebrand om langs zijn teamgenoot te komen en wilde perse laten zien waarom hij onze eerste rijder is. Helaas werd hij iets té gretig en maakte hij een stuurfout in bocht vijf, einde wedstrijd. Zo is het een teleurstellend weekend geworden voor Luca Badoer. Marc Gene moest na de tweede stop de strijd met Prost en Sauber staken maar wist wel de BAR van Ricardo Zonta achter zich te houden in het restant van de race. Door enkele ander uitvallers schoof hij desondanks nog enkele plekken op waardoor hij de race als nummer 12 eindigde. Ik houd gemengde gevoelens over aan dit weekend. @La Pulga @Glenn08 @neva @Arezo @KayDeManaager @LouisPSV @PatjePauw @rich ruzzian @Michaelinho* @Marius @ElMarcos
  13. Strategie We zouden zonder nadenken het seizoen in kunnen gaan, dan hadden jullie nu waarschijnlijk het eerste raceweekend voorgeschoteld gekregen máár daar houd ik niet zo van. Net als met Football Manager ben ik eerst even gaan zitten om na te denken over hoe ik het dit seizoen (en later) aan wil gaan pakken. Op deze manier krijg ik een goed overzicht en weet ik waar ik naartoe wil werken. Hierdoor zijn er een korte- en lange termijn strategie ontstaan. Naast het bepalen van de strategieën heb ik een excel-bestandje aangemaakt om bij te houden wat de andere teams aan het doen zijn. Het is bijvoorbeeld lastig om in het spel te zien welke contractleveranciers bij welke teams aangesloten zijn en welke mensen zij aangenomen hebben voor het volgende seizoen. Met een simpel excel-bestandje hebben we dit probleem verholpen. Overigens wordt hiermee pijnlijk duidelijk dat we écht zullen moeten strijden om de laatste plekken op de grid. Getallen tussen haakjes zijn Overall Rating Korte termijn Het is zeer aannemelijk dat we één van de slechtste auto's hebben dit seizoen. Hoewel we flink wat geld tegen de ontwikkeling van nieuwe onderdelen zouden kunnen smijten, wil ik eigenlijk het tegenovergestelde doen. Ik wil juist nu zoveel mogelijk geld besparen om, wanneer we eenmaal een goede auto hebben, deze goed kunnen door ontwikkelen. Onze Chief Designer is nou niet bepaald de beste dus we zouden altijd achter blijven op onze concurrenten. De focus gaat wat dat betreft dan ook volledig naar het chassis van volgend jaar. Hiermee kunnen we besparen op het designer team dat onder Tredozi werkt omdat als we geen nieuwe onderdelen ontwikkelen ook die extra designers niet nodig hebben. Het team verkleinen is overigens geen optie want ook dit kost extra geld. Alle beschikbare designers werken aan het chassis van volgend seizoen Echter, als blijkt dat we problemen hebben met betrouwbaarheid, kan ik er alsnog voor kiezen om één van die onderdelen wel snel te verbeteren naar een tweede versie. Hiermee gokken we erop dat we een aantal keren in de punten kunnen belanden als er races zijn waar veel DNF's plaatsvinden. We zullen dus wat geluk moeten hebben dit jaar. Lange termijn Volgend seizoen rijden we met een chassis dat is ontwikkeld door onze huidige Chief Designer. Hoewel we op verschillende aspecten kunnen verbeteren, hoeven we niet te verwachten dat we in het jaar 2000 ineens om de podiums mee gaan doen. Volgend jaar zullen we dus waarschijnlijk ook weinig updates brengen, tenzij we een goede Chief Designer weten vast te leggen voor volgend jaar. Dan zou het aerodynamische pakket enorm verbeterd kunnen worden. Voor de lange termijn ligt de focus dan ook vooral op het contracteren van een top Chief Designer, die ons vanaf 2001 naar een hoger plan zou kunnen tillen. Naast de functie van Chief Designer willen we een Technical Manager vinden die goed is in het produceren van onderdelen, zodat we niet zonder voorraad komen te zitten. Op die manier zouden we aan het einde van het tweede seizoen weleens aardig wat punten kunnen gaan pakken. Reacties @La Pulga @Glenn08 @neva @Arezo @KayDeManaager @LouisPSV @PatjePauw
  14. Teampresentatie Nadat we de doelstellingen vorm hebben gegeven wordt het tijd om te gaan kijken naar de opbouw van het team. De mensen die verantwoordelijk zijn voor de verscheidene aspecten binnen het team zijn namelijk degenen die de doelstellingen moeten gaan behalen. Wijzelf knoppen de eindjes aan elkaar en behouden het overzicht, terwijl het team het daadwerkelijke werk verricht. Daarnaast kijken we even vluchtig naar onze contractleveranciers, die de motoren, remsystemen en elektronica aan ons leveren. Als laatste zien we de sponsoren waarmee we van start gaan. Het kon weleens een vrij lange update worden, waarvoor mijn excuses! We beginnen onze voorstelronde met één van de belangrijkste personen binnen het team. De belangrijkste taak van de 'Chief Designer' is namelijk het ontwikkelen van het chassis voor het volgende jaar en zijn attributen bepalen hoe goed dit chassis gaat zijn. Wanneer het niet lukt om op tijd een nieuw chassis te ontwikkelen, kun je niet deelnemen aan het volgende seizoen. Naast het chassis is de Chief Designer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het aerodynamische pakket, die bestaat uit de voorvleugel, achtervleugel, sidepods, ophanging en bargeboards. Gabriele Tredozi - een 42-jarige Italiaan - is dit seizoen onze Chief Designer. We betalen hem slechts 43.000 Dollar per jaar en tikken 10.000 Dollar af als we toevallig een race weten te winnen. Als default heeft Tredozi een team van 30 mede-designers onder zich maar deze kunnen we naar hartenlust uitbreiden. Al moet daar wel voor betaald worden natuurlijk. Tredozi is niet de beste in zijn vak. Zijn 'Research Skill' heeft een waarde van 91, 'Chassis Skill' heeft een waarde van 91 en eveneens zijn 'Morale' heeft een waarde van 91. Zijn 'Overall Rating' komt daarmee op 90. Tredozi is momenteel de nummer 11 Chief Designer binnen de Formule 1, we hebben hier dus ruimte om de aankomende seizoenen te verbeteren. De volgende is de rol van 'Technical Director' en hij heeft ook weer een aantal belangrijke taken. Nadat de designers nieuwe onderdelen hebben ontwikkeld is het aan de Technical Director de taak om deze te produceren. Wanneer je niet genoeg onderdelen ontwikkeld, kom je zonder voorraad te zitten en moet je of terug naar een ouder model (waar nog wel voorraad van is) of je kunt niet deelnemen aan de Grand Prix. Naast het produceren van onderdelen helpt de Technical Director bij het afstellen van de auto's en het bepalen van de pitstop strategie. Gustav Brunner - een 49-jarige Oostenrijker - is onze Technical Director dit seizoen. We betalen 62.000 Dollar per jaar met opnieuw een bonus van 10.000 Dollar wanner we onverhoopt een race weten te winnen. Zijn team bestaat uit 25 engineers maar we kunnen er opnieuw voor kiezen om dit team uit te breiden, al staan daar flinke vergoedingen tegenover. Brunner is van vergelijkbare kwaliteit als Tredozi en scoort op elke eigenschap een 91. Daarmee komt zijn Overall Rating ook op 90 waardoor hij lang niet de beste is in zijn vakgebied. Brunner is evenals Tredozi de nummer 11 Technical Director in de Forumule 1 dit jaar. Ook hier hebben we dus weer ruimte om de aankomende seizoenen te gaan verbeteren. De volgende in de rij - eveneens belangrijk - is de 'Commercial Manager'. De Commercial Manager heeft ook weer diverse taken. Aan de ene kant onderhoud hij de relaties met de gekozen sponsoren die daardoor een interesse in jouw team opbouwen. Aan de andere kant zorgt hij voor merchandise deals die bedrijven kunnen voorstellen. Zo kunnen er bijvoorbeeld Minardi bekers, petten en t-shirts worden verkocht voor extra inkomsten. Dit jaar is Massimo Cusimano - een 38-jarige Italiaan - onze Commercial Manager. We betalen hem slechts 17.000 Dollar per jaar met een bonus van 5.000 Dollar als we een race winnen. Cusimano heeft 29 assistenten tot zijn beschikking maar net als bij de twee heren hierboven, kan dit tegen betaling uitgebreid worden. Cusimano is opnieuw niet de sterkste persoon binnen zijn vakgebied. Ook Cusimano heeft een Overall Rating van 90 op basis van een 90 voor 'Sponsor Skill', een 90 voor 'Merchandising' en een 91 voor 'Morale'. Daarmee is hij de nummer 11 Commercial Manager binnen de Formule 1 dit jaar. Daarmee zijn we aangekomen bij onze coureurs voor dit seizoen. Luca Badoer is onze nummer één rijder. De 28-jarige Italiaan verdient 2,1 Miljoen Dollar per jaar en krijgt een bonus van 150.000 Dollar als hij een race wint. Badoer is zeer gedisciplineerd, heeft een goede fitness en een hoog moraal. Daarnaast is hij goed in het geven van feedback, waardoor het wat gemakkelijk wordt om de auto goed af te stellen. Met zijn Overall Rating van 92 is hij de nummer 21 coureur op de grid. Marc Gene is onze nummer twee rijder. De 25-jarige Spanjaard ontvangt 1,6 Miljoen Dollar per jaar maar heeft geen recht op één of andere bonus. Gene heeft een ijzersterke discipline, een hoog moraal en een prima fitness. Aan het lichamelijke en mentale aspect zal het dus niet liggen. Gene moet het niet van zijn racecraft hebben, al is hij redelijk in de langzame bochten. Met zijn Overall Rating van 91 positioneert hij zich op een 22ste plek. Als het mogelijk was om contracten te ontbinden, dan had ik dat bij onze test coureur gedaan. Ik maak namelijk vrijwel nooit gebruik van deze positie en de 750.000 Dollar hadden we evengoed ergens anders in kunnen steken. Gaston Mazzacane is dus eigenlijk overbodig en zullen we niet veel zien dit seizoen. Van alle beschikbare coureurs is Mazzacane de nummer 32, het zal dan ook een wonder zijn mochten we hem in toekomstige seizoenen op de grid zien verschijnen. Helaas zijn onze component leveranciers ook al niet de beste en wordt het langzamerhand wel duidelijk dat het een lang seizoen kan gaan worden. Ford Zetec is onze leverancier van motoren, zij zijn de slechtste keuze uit zes. Magneti Marelli is dan wel weer een goede leverancier en is de beste keuze uit vier. Brembo is dan wel Italiaans maar wel de slechtste keuze uit drie wat betreft het rem systeem. Als laatste een lijstje met sponsoren. Momenteel ontvangen we zo'n één Miljoen Dollar per race aan sponsoring, waarbij elke sponsor nog goed geïnteresseerd is in ons team. Op zich is dit aardig voor een team als de onze maar zoals te zien op het overzicht zullen we na twee race weekenden al een hele hoop sponsoren verliezen. We zullen dan moeten verlengen of op zoek moeten gaan naar nieuwe geldschieters. Reacties @rich ruzzian @La Pulga @Glenn08 @neva
×
×
  • Create New...