De Raam Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Ziet er naar uit dat je in je eerste volledige seizoen best bovenin mee kunt doen! Niet te snel wisselen, hè heb inmiddels meerdere aanvragen liggen.. geintje natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Gaat lekekr op die twee nederlagen na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Toch geen slechte periode hoor en het kan niet altijd goud blinken. Ik weet er alles van . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Deze carrière gaat misschien wel net zo onvoorspelbaar worden als het weer in Nederland. Dat maakt iedere update interessant! Met AmaZulu Football Club in ieder geval wel een hele leuke clubnaam, maar of daar voldoende voldoening uit te halen is blijft de vraag. Succes met het opbouwen van de club komend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Met AmaZulu liggen er zeker nog kansen om door te groeien lijkt me maar als je de sprong naar Europa kan maken zou ik er zeker voor gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Prima resultaten uiteindelijk nog neergezet met een ploeg die eigenlijk tegen de degradatie vocht. Benieuwd naar het vervolg, zowel op korte als lange termijn. Die gedachte van de gemiddelde FM'er ken ik immers ook wel ergens van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Goede resultaten in Zuid-Afrika, maar zoals Willem al aangeeft, denk ik ook dat je een kans op een baan in Europa zeker niet aan je voorbij mag laten gaan! Hoe mooi al die challenges ook klinken in andere continenten is het toch fijn om in je save aan te belanden korter bij huis, waar je iets meer voeling hebt met hoe het er aan toegaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Gaat niet heel slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 18 februari Share Geplaatst 18 februari De club was in zwaar weer maar nu niet meer gelukkig. Volgend seizoen de rotte appels er uit en bovenin meedraaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 februari Share Geplaatst 19 februari De resultaten gaan op en neer, maar je bent mooi in de middenmoot geëindigd en dat is natuurlijk meer dan een prima prestatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari De ploeg zonder problemen weten te behouden voor het hoogste niveau. Nu de top gaan bestormen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 20 februari Auteur Share Geplaatst 20 februari #14 Tyd vir 'n vlieënde begin Na het succesvolle eind van het voorgaande seizoen kunnen we ons nu opmaken voor een volledig seizoen bij AmaZulu onder mijn hoede. Hoewel.. bijna leek het er op dat mijn dienstverband in Zuid-Afrika beperkt bleef tot enkele maanden. Ware het niet dat Vitesse uiteindelijk besloot om Danny Buijs de touwtjes in handen te geven en mij niet aan het roer van dit schip te zetten. Ik was vereerd dat ik uitgenodigd werd voor een sollicitatiegesprek - dat dan weer wel. Maar uiteindelijk was een stap zoals deze misschien ook wel érg snel geweest, zo vlak na mijn begin in Zuid-Afrika. Er zijn nog genoeg mooie uitdagingen die in ons verschiet liggen, dus we gaan vol goede moed direct door in het altijd gezellige Durban. Niet te lang bij de pakken neer zitten; direct door. Na een jarenlang dienstverband bij Cape Town City besloot Thabo Nodada zijn heil elders te zoeken en in 2024 vertrok hij naar Orlando Pirates, een andere grote naam in het Zuid-Afrikaanse voetbal. Zijn debuutseizoen verliep daar op rolletjes, maar vorig jaar kwam hij tot slechts vier invalbeurten. Reden genoeg voor hem om zijn aflopende contract niet te verlengen. Iets waar wij maar wat graag gebruik van maakten, want nu kan hij gratis de overstap naar Durban maken. Deze rappe middenvelder kan op meerdere posities uit de voeten en zal bij ons dan ook wel centraal als vanaf rechts het verschil kunnen maken. Iemand anders die nog nooit buiten Zuid-Afrika gevoetbald heeft, is Luke Fleurs. Deze fleurige - haha ja, kan gewoon - verdediger heeft een uitstekende techniek, gaat altijd voorop in de strijd én heeft een aardige versnelling in huis. Toen zijn contract bij Kaizer Chiefs eindigde waren we er als de kippen bij en ook hij komt ons gratis versterken. Samen met Taariq Fielies zal hij de lijnen in de as van onze achterhoede gaan uitzetten. Voor de spitspositie was Victor Letsoalo onze onbetwiste nummer één. Ook Tshepang Moremi kan in de punt van de aanval uit de voeten, maar die is eigenlijk onze beste linksbuiten. En dus besloot ik voor de spitspositie een versterking te gaan zoeken, welke werd gevonden in de vorm van Aviwe Mqokozo. Vorig jaar scoorde hij elf goals voor Chippa United, dat ondanks zijn doelpunten uit de DStv Premiership degradeerde. Hij kost ons minimaal €35.000,- (mogelijk oplopend tot €71.000,-) en zou zomaar Letsoalo uit de basis kunnen verdrijven. Qua vaardigheden ontlopen zij elkaar bijzonder weinig, waarbij Mqokozo als bijkomend voordeel heeft dat hij ook als buitenspeler ingezet kan worden. Wie ook als echtsbuiten uit de voeten kan; Shakeel April. Maandnamen als achternaam zijn vrij gangbaar trouwens, want we hebben een jeugdige doelman in de selectie genaamd September en ik had ook iemand met als achternaam Maart op de korrel, die uiteindelijk niet naar Durban kwam. Maar goed, Shakeel April dus - een vlugge rechtsbuiten met een goede techniek en een bijna oneindige vastberadenheid. Hij zal niet direct in de basis starten, maar met zijn 20 lentes heeft hij nog een hele carrière voor zich in het verschiet. Voor een kleine dertig duizend euro nemen we hem over van Cape Town City en hij zou zomaar een van de verrassingen van dit seizoen kunnen worden. Genoeg gepraat over spelers, jullie willen natuurlijk gewoon weten hoe het ons op het veld is vergaan. Na een relatief korte oefenperiode begon in augustus het nieuwe seizoen in Zuid-Afrika. Tegen de regionale mindere goden kenden we weinig moeite en dus was iedereen zonder te veel zorgen weer fit voor de openingswedstrijd tegen Golden Arrows. Met hen kenden we - ondanks dat de eindstand wellicht anders doet vermoeden - erg weinig moeite. Uiteindelijk was het een benutte strafschop van Taariq Fielies die het duel in ons voordeel beslechtte. Midweeks tegen Casric Stars werd het veldoverwicht beter uitgedrukt in de score. In eigen huis kregen de bezoekers een 3-0 nederlaag aan de broek. In de MTN 8 nemen de beste acht ploegen van het voorgaande seizoen het tegen elkaar op. Dus wij als nummer acht mogen ook deelnemen aan dit toernooi. Al direct in de kwartfinale werden we gekoppeld aan Sundowns, de regerend kampioen en absolute favoriet voor de eindzege in zo ongeveer elke nationale competitie dit jaar. En dus was ik maar wat blij dat we in een gelijk opgaande wedstrijd na rust twee strafschoppen kregen, welke allebei werden benut door Taariq Fielies. Uiteindelijk wisten ook Hlangabeza en Brooks elkaar te vinden. Zij gaven allebei een voorzet op de een, welke werd benut door de ander. Ietwat geflatteerd, maar een 4-0 stand staat toch lekker. Helaas wisten we dit tegen Kaizer Chiefs geen vervolg te geven in de competitie, wat wel weer werd rechtgezet tegen Cape Town City in de halve finale van de MTN 8. Dankzij een 6-3 overwinning hebben we een goede basis gelegd voor een plek in de finale. Voor een overzicht van de spelerskern, deel ik graag nog een overzicht van de statistieken tot dusver. Voorin hebben we nog steeds relatief veel opties, maar met zes middenvelders, buitenspelers en/of aanvallers die we kunnen opstellen is het geen overbodige luxe om zo nu en dan eens wat te kunnen rouleren. Zoals te zien is, is er na vijf potten voetbal al amper een speler die nog niet zijn opwachting heeft mogen maken. Dat zal in het vervolg van het seizoen enkel verder gaan, want ik verwacht zo goed als iedereen nodig te gaan hebben in de competitie. Het doel? Meestrijden om de bovenste plekken. Is dat niet wat ambitieus? Ja, misschien wel. Maar hey, ik leg de lat graag hoog. Eens zien waar dit schip gaat stranden @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister @Boyzone Onwijs bedankt allemaal weer voor de reacties. Terugkomende op een eerdere vraag over Victorien Adebayor trouwens; dat is geen familie van. Althans; niet volgens en FM en niet volgens mijn eigen beperkte onderzoek. Wat mij betreft kunnen we met deze spelerskern best hoge ogen gooien, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie verwachtingen. Waar eindigt AmaZulu dit jaar onder mijn leiding? A. Top-3 B. Linker rijtje C. Niet boven plek 8 D. Ik ben al weer vertrokken voordat het seizoen geëindigd is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Gezien je sollicitatie bij Vitesse ben je zo weg als je de kans krijgt bij een mooiere club Start is prima, uit bij Kaizer Chiefs kun je een keer verliezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Ik gok op een Top-3 klassering. Vitesse is toch een club van niks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Met deze transfers en na de eerste resultaten durf ik wel te gokken dat je in de top-drie kan eindigen. Als je het einde van het seizoen weet te halen tenminste, want wie kan een andere club je nog eerder verleiden 😁 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Ik ga voor A. Goede coach en mooie aanwinsten moeten dat wel kunnen samen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Ik ga voor E. Je wordt kampioen. Was die speler die je op ogen had toevallig Yusuf Maart? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Gewoon kampioen spelen en je reputatie wat opkrikken, van daaruit verder kijken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Dit is een mooi begin van het seizoen zeg! Qua resultaat zie ik twee opties; A of D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Ik denk de ambitie best realistisch is gezien de resultaten in de MTN 8 en de stijgende lijn die vorig jaar al is ingezet. Desalniettemin ga ik voor optie D: er zal ongetwijfeld een Europese club komen indien je nu al bij Vitesse op gesprek bent geweest! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 23 februari Auteur Share Geplaatst 23 februari #15 Vol op jaagtog De transfermarkt was nog altijd niet gesloten in september en dus konden we nog mooi een slag slaan. Op de '10-positie' hebben we eigenlijk al genoeg keuze, maar als Segundo Volante vanaf de positie van verdedigende middenvelder zag ik ook wel kansen voor onze nieuwste aanwinst: André Gomes. Deze 20-jarige Portugese middenvelder huren we het komende seizoen van SL Benfica, waarbij zijn broodheer ervan uitgaat dat we hem zeer regelmatig opstellen. Zo'n vaart zal het niet vanaf dag één lopen, maar ik zie genoeg mogelijkheden voor dit jonge talent. En hoe vaak zie je nu een Portugees in Zuid-Afrika? Precies. Soms moet je een gokje nemen. Rap door naar de gespeelde wedstrijden dan, want we begonnen direct met een redelijk druk maandje in september. Vijf competitiewedstrijden én de return van de MTN 8 stonden op het programma, waarvan we slechts de helft van de wedstrijden wisten te winnen - zo bleek uiteindelijk. Promovendus Swallows diende vijf tegentreffers te slikken (kleine pun intended) en ging vanzelfsprekend met een nederlaag terug de eigen kleedkamer in. Ook tegen Cape Town Spurs en Orlando Pirates gingen wij er met de overwinning vandoor. Helaas gingen we wel onderuit tegen Sundowns en kwamen we niet verder dan een doelpuntrijke remise tegen Royal AM. Nog geen man overboord natuurlijk, het seizoen is nog lang. Na de eclatante zege op Cape Town City in de heenwedstrijd van de halve finale van de MTN 8 bleek een 2-2 gelijkspel in de return genoeg voor een plekje in de finale, waarin we het gaan opnemen tegen Stellenbosch FC. En in oktober begonnen we meteen met die finale. In het Nelson Mandela Bay Stadium zagen 30.717 toeschouwers hoe Jayden Adams de 'thuisploeg' halverwege de eerste helft op voorsprong stond. Op papier speelden wij uit, dus we moesten vol in de achtervolging gedurende het vervolg van deze wedstrijd. En lang leek het erop dat we niet tot scoren zouden komen, want het duurde tot en met de 74e minuut voordat we een treffer wisten te produceren. Het was Aviwe Mqokozo die weer eens het net wist te vinden. Tot dusver is hij een schot in de roos gebleken en van alle nieuwelingen heeft hij absoluut de meeste indruk weten te maken. Het feestje werd helemaal mooi toen Celimpilo Ngema vijf minuten later een strafschop wist te verzilveren en zo gingen we er met de MTN 8-troffee vandoor. Hatsikidee. De overige wedstrijden in oktober gingen ook alleraardigst, dus we hebben onszelf in de top van de competitie weten te nestelen. Wel op ruime afstand van koploper Sundowns overigens, dat dan weer wel. Met slechts drie verliespunten tot dusver kennen zij een ongekend seizoen en hebben ze al een gat van negen punten weten te slaan met Royal AM. Wijzelf hebben weer één puntje minder dan zij en vlak achter ons zien we TS Galaxy en Kaizer Chiefs op zeer kleine afstand. Het zou dus zomaar eens kunnen dat we de top-3 gaan halen. Dus ik weet niet wie er nog een wedje wil zetten, maar de quoteringen voor antwoord A zijn drastisch gedaald de afgelopen maanden. En voor wie twijfelde aan mijn roulatiesysteem; zie hieronder. Zo goed als iedereen heeft reeds minuten mogen maken, enkel de back-up van de back-ups centraal achterin - Ashwin De Koker - wacht nog op zijn eerste speelminuten van dit seizoen. Ongetwijfeld dat hij nog ergens een invalbeurtje of misschien zelfs een basisplaats gaat krijgen, maar zoals ik al dacht hebben we iedereen keihard nodig om onze doelen te bereiken. @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister Te beginnen met het beantwoorden van de vraag van @delichris, ik had het inderdaad over Yusuf Maart. Kenner! Ik sluit nog altijd niet uit dat we gedurende het seizoen al een nieuwe club gaan vinden overigens. Maar of ik al dit seizoen weg ga, dat durf ik ook direct weer te betwisten. Ik zou het zonde vinden om niet één volledig seizoen af te werken hier in Zuid-Afrika en misschien kunnen we de titelstrijd zelfs nog wel spannend gaan maken. Hoe dan ook; bedankt weer voor de reacties en likes & natuurlijk ook voor het lezen van de vorige update(s). Tot de volgende! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Gaat niet heel slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari gAAT lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari (bewerkt) Sundowns heeft al een aardig gat geslagen, zeg! Zelf doe je het ook zeker niet verkeerd. Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die houden van wat rotatie in het elftal. 23 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Je ploeg doet het meer dan goed maar de koploper zet een ongezien seizoen neer tot dusver. Maar wie weet komt daar nog wel een keer verandering in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten