Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Aanbevolen berichten

4F1gaaQ.png

Eerlijk is eerlijk, toen ik van @Badmuts Hawa Boussim’s Hme Ye (Remix) als inzending ontving was mijn eerste gedachte dat het om deze bescheiden internetklassieker (en de hierop volgende hype) zou gaan. Niets is echter minder waar en het bleek dat ik minder tijd op YouTube moet verdoen. We belanden namelijk in Burkina Faso voor een zeer authentieke inzending. Hawa Boussim is een Burkinese zangeres die muziek maakt om de kinderen uit haar polygame huwelijk – Boussim is de derde vrouw van de vier die haar man er op na weet te houden – aan onderwijs te kunnen helpen. Dit mooie streven weet ze te bewerkstelligen door de succesjes die deze Hme Ye (Remix) en enkele andere platen behalen. Toch blijft Hawa Boussim een tamelijk onbekende artiest. Dat is wellicht toe te schrijven aan het feit dat ze in het Bissa zingt. Dit is een inheemse taal uit Burkina Faso welke ik helaas niet machtig ben. Aangezien een goede vertaaloptie onvindbaar is, poseer ik hier enkel een stukje uit het refrein. Maak ervan wat eenieder ervan wilt maken, want het is daarna vluchtig tijd voor de punten uit Ouagadougou.

Kiélélé  kiélélé  kiélélé wœ alaka mon danzi

Kiélélé  kiélélé  kiélélé wœ alaka mon danzi

Hme ye hme

Gouœ mim angni 

Mon gouœ mim angni guè

Hme ye hme ye

Dit zijn de punten uit Burkina Faso (3/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites