Spring naar bijdragen

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Aanbevolen berichten

Bw2fUun.png

Waar België aan de bovenkant van het klassement in voorbije rondes een aardig gat heeft weten te slaan, is het aan de onderkant van de ranglijst een heel stuk spannender. Zoals we aan de reacties in de afgelopen dagen hebben kunnen zien is de rode lantaarn een twijfelachtige prijs die door meerdere users hier met vrees in de gaten wordt gehouden. De virtuele rode lantaarndrager is onze volgende inzender. MU Worldvision nestor @ivago doet in deze 47ste editie mee onder de vlag van Indonesië en heeft zoals eigenlijk altijd een eigenzinnige plaat opgestuurd. Waar de rode lantaarn uiteraard nog ingewisseld kan worden is dat niet het geval voor het predikaat Moeilijkste Artiestennaam MU Worldvision #47. We gaan namelijk luisteren naar – en nu moet ik het even goed zeggen – Suasanasabtupagi met het nummer Gotta Go Sailing. Na de Canadese inzending van Karel treffen we ook hier een muziekcollectief aan. De band bestaat op ieder moment uit minimaal vijf leden, maar bij vlagen kunnen het er ook zestien zijn. De platenmaatschappij van de band benadrukt de diversiteit van de band. In de muziek klinkt het ratjetoe aan stijlen en achtergronden wel door. Op stilistisch niveau is het namelijk vooral heel veel. De duale zang wordt ietwat onderdrukt door het instrumentale deel en zou wel eens de reden kunnen zijn voor het uitblijven van Indonesisch succes tot op dit moment. We zijn echter nu net over de helft, dus er is nog voldoende tijd om de wind in de zeilen te krijgen en het roer volledig om te gooien. Of valt er met deze plaat echt geen land te bezeilen? De toekomst zal het ons leren.

Voordat we naar de punten gaan nog een korte logistieke noot van mijn kant: doordat ik de komende dagen bezoek heb uit Nederland volgt de volgende update pas weer in de loop van volgende week.  

Dit zijn de punten uit Indonesië (13/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

do4fnPK.png

Zo, dat was me de onderbreking wel weer. We zijn inmiddels over de helft van deze 47ste editie en waar België momenteel uitloopt lijkt het vertrouwen elders helaas behoorlijk weg te ebben. Toch is dat nergens voor nodig, daar er aan de hand van de komende twaalf kandidaten liefst 696 punten verdeeld zullen worden. Laat de koppies dus nog niet hangen!

De eindsprint zullen we in gaan zetten vanuit het prachtige Tokio. Hier in Japan vinden we @Djurovski’s inzending Divine Attack van BABYMETAL. Deze metalband bestaat uit drie Japanse vrouwen, al is de precieze samenstelling me hier onduidelijk. De groep werd aanvankelijk opgericht als onderdeel van een idoolgroep met als doel de totstandkoming van een fusie van metal en idoolmuziek. In de praktijk betekent dit dat we luisteren naar een vrouwelijke vorm van de welbekende Japanse rockbands zoals ONE OK ROCK. Persoonlijk klinkt Divine Attack mij in de oren als een lekker uptempo plaatje die net té hoog in tempo staat. Een beetje alsof je je YouTube player in x2 snelheid zet. Tot dusverre levert het Japan een plek in de top van het rechterrijtje op. Het doet de vraag rijzen: waar belanden de punten uit Japan?  

Dit zijn de punten uit Japan (14/25). 

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei 007mark:

Hoef het linkje van Djuro's punten denk ik niet te openen. Vast 0 punten

Tja als je zelfs 1 na laatste staat en zelfs van mij dan geen punten krijgt heb je echt bagger ingestuurd. gelukkig vind de rest dat inmiddels ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites