Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Recommended Posts

Gh31gCV.png

Lviv. Het culturele centrum van Oekraïne. Een stad verscheurd door oorlog en geweld en gelijmd door de troost die in de kunsten verscholen ligt. Waar Oekraïne al bijna twee jaar hevig onder vuur ligt is Lviv een relatief veilige bestemming. Hierom belanden we nu weer terug in de Nationale Opera van Lviv. De lichten doven, het doek opent zich. Het is de beurt aan het thuisland: Oekraïne. @Roprop heeft een dappere poging gedaan om de Oekraïense titel te prolongeren met het eigenzinnige знайди мене (Find me) van de Oekraïense zangeres Klavdia Petrivna. Zo mysterieus als de plaat klinkt is ook de ware identiteit van de zangeres. Naar verluidt gaat het om een tiener uit de regio Lviv, maar met zekerheid kunnen we dit niet stellen. Wat we wél kunnen stellen is dat знайди мене (Find me) een behoorlijk succes is in Oekraïne. Miljoenen streams waren tot dusverre het resultaat. Hier op het festival gaat het helaas minder. Met 20 punten lijkt Oekraïne vooralsnog niet aan de krochten van het rechterrijtje te ontsnappen. Zonde, want Petrivna heeft iets betoverends over haar stem heen. De precieze betekenis blijft door mijn matige kennis van de taal uit, maar toch weet de kortste inzending van deze editie op mystieke wijze te begeesteren. Naar welke windstreken vervliegen de punten uit Lviv?

Dit zijn de punten uit Oekraïne (18/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Sorry alvast dat ik nu pas de mensen bedank die me punten hebben gegeven, maar ik kon echt ff niet eerder reageren. Bedankt nog @xanderoovoor de 3 punten. @aron24nog enorm bedankt voor de volle 12 punten! van medeprovinciegenoot @Djurovskivoor de 4 punten en last but not least @timpy00voor de 8 punten!

Zelf zou ik toch al zeer tevreden zijn als ik in het linkerrijtje ook eindig na het einde van dit Worldvision Songfestival :D 

• Like 2

4h4jimi.png

Omdat ik nog niet weet of er morgen een update in zit doen we er vandaag gewoon nog eentje! Na een betoverend optreden van het thuisland horen we het luchtalarm loeien. Nee, het is niet één van de inzendingen, maar voor de zekerheid wijken we toch maar uit naar het westen. Hier komen we uit in Polen, waar @Grote Ree deze editie zijn opwachting maakt. Hij doet mee met de Poolse Daria Zawiałow en Taco Hemingway en hun nummer SUPRO. Deze popplaat kwam in 2023 uit en is volledig in het Pools. Waar de zoete Poolse klanken over gaan moet ik jullie helaas dan ook schuldig blijven. Met 1,8 miljoen luisteraars per maand op Spotify hebben we met Daria Zawiałow in ieder geval met een Poolse popsensatie – wat alitereert dat toch lekker hé – te maken. Echt succesvol is Polen tot dusverre in deze competitie echter nog niet geweest, want op de Canadese twaalfpunter na is het sprokkelen geblazen. Wat kan Warschau verder nog verwachten in het steeds kleiner wordende restant? We zullen zien, maar eerst de punten.

Dit zijn de punten uit Polen (19/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

• Like 3

WgbQM0a.png

Het zal een enkeling hier teleurstellen, maar hier spreekt niet Carlson Tucker vanuit Moskou. Ik ga hier ook niet Vladimir Putin een liedje over de Russische geschiedenis laten zingen. Wat ik wél vanuit Moskou kan doen, is onze volgende act aankondigen. We zijn namelijk aangekomen bij een deelnemer die bij de gokkantoren doorgaans tot één van de favorieten behoort: @Tim'. Hij besloot om de Russische invasie door te trekken naar het podium van de Nationale Opera van Lviv. Het helpt hierbij niet mee dat zijn inzending gedurende de hele clip BRAND NEW POWER proclameert. Enfin, genoeg flauwe opmerkingen: de leden van Ruby Goon stonden immers vrij vlug na de Russische inval in Oekraïne aan de Georgische grens om het autoritaire regime van hun thuisland te ontvluchten. Deze psychedelische indierockband doet aan deze editie mee met het nummer The Tide. Het geheel klinkt wat experimenteel, maar daarmee niet onaardig. Toch denkt ons deelnemersveld daar duidelijk anders over, aangezien Rusland slechts 17 punten bij heeft mogen schrijven. Het lijkt inmiddels te laat om het tij écht te keren, maar het venijn zit hem vaak in de staart, nietwaar?

Terwijl het einde van deze editie langzaamaan dichtbij komt wil ik graag laten weten dat ik het organisatiestokje weer over geef na deze editie. Ik weet dat @Kyrill in december wel interesse had, maar kan me inbeelden dat dat inmiddels mogelijk anders ligt. Hoe dan ook, laat het vooral weten mocht iemand interesse hebben! En dan is het nu tijd voor... 

Dit zijn de punten uit Rusland (20/25).

Mentions: 

• Like 3