Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Recommended Posts

MmmIEho.png

Terwijl de resterende rondes van ons afglijden komen we aan bij mijn eigen inzending. Na Indonesië treffen we ook in de Verenigde Staten een inzending over zeilen. Of, beter gezegd, een inzending met zeilen in de titel. Het nummer Ship Has Sailed gaat immers vooral over de gevoelens waar zanger Ed Varez mee worstelt wanneer hij aan zijn voormalige liefde denkt. Open je je hart nog een laatste keer of gebruik je je verstand? De titel geeft een duidelijk antwoord op die vraag. Wij van WC Eend vinden dit eerlijk gezegd niet eens zo’n goed nummer. Het is een catchy popplaatje voor op de radio, maar zeker niet meer dan dat. De gedeelde plek onderaan het linkerrijtje/bovenaan het rechterrijtje is dan ook precies de plek waar de in Peru geboren Ed Varez thuis hoort.

Wat veel interessanter is, is de blik op het podium. We komen immers in de situatie waarin @Bogatyr bij een gunstig resultaat de eindoverwinning binnen kan slepen. In Australië heeft België echter nog een zeer geduchte concurrent. Met hierna nog twee rondes te gaan staat er nog genoeg op het spel. Het is dan ook hoog tijd voor de punten uit Washinghton DC.

Dit zijn de punten uit de Verenigde Staten (23/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

• Like 2

hsZW85k.png

Is dit het dan? Wordt de MU Worldvision Song Contest #47 hier en nu beklonken? We zitten een ronde voor het einde, maar bij gunstige resultaten kan België vandaag de titel grijpen. Of steekt Australië er nog een stokje voor? Voordat dat echter al dan niet kan gebeuren, moeten we eerst de volgende inzending inleiden. Wat ik zo mooi vind aan deze competitie is dat er een behoorlijke variëteit aan nummers voorbij komt; er is voor ieder wat Wales. U raadt het al: deze flauwe woordspeling brengt ons bij het op een na laatste land van deze editie. @Fabian. stuurt vanuit Wales de Kids in Glass Houses met het nummer Give Me What I Want. Deze uit Cardiff afkomstige rockband werd opgericht in 2004 en scoorde in 2008 een bescheiden hit met Give Me What I Want. Het is naar mijn mening echt een plaat die je een paar keer moet beluisteren alvorens hij beklijfd. Maar als het dan zover is, is dit simpelweg een prettig rockplaatje uit Wales. Het heeft voor nu een mooie zesde plaats tot gevolg. Na 24 inzendingen is mijn inspiratie voor verdere bespiegelingen wel op en dus stel ik voor om vlug naar de punten te gaan! Deelt Fabian een genadeslag uit of moeten we nog een dag wachten op dé ontknoping?

Dit zijn de punten uit Wales (24/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Spoiler

De winnaar is bekend! Het zag er natuurlijk al een tijdje naar uit, maar doordat zowel Belgische als Australische punten vanuit Wales uitblijven kan ook winnaar @Bogatyr nu opgelucht ademhalen. Hij wint deze editie overtuigend met het Belgische nummer Broken van The Haunted Youth. Van harte gefeliciteerd!

• Like 5

gjEy5DM.png

De finale, een einde, hét slotstuk. Dat is waar we vandaag bij aan zijn beland. Na deze 25ste inzending weten we hoe de eindstand van MU Worldvision Song Contest editie 47 er uitziet. Doordat dit één van de minder spannende edities is gebleken is het podium al bekend, maar elders is er nog genoeg om te verdelen. Wie ontvangt de twijfelachtige rode lantaarn? Wie bereiken op de valreep tóch nog het linkerrijtje? Dat zijn de vragen die over enkele ogenblikken tot antwoorden verworden zullen zijn.

Voordat het doek van Lviv’s Nationale Opera valt zien we namelijk nog één land optreden: Zweden. @Satyr har skickat den band Opeth med sången Harvest. Helaas is dit niet de eerste keer dat Satyr met dit nummer meedoet – de nestors van dit spelletje hebben hem dus al eens eerder gehoord – maar doordat Harvest door de controle heen is geglipt mocht het nummer, net als in de 35ste editie, een mooie score oogsten in deze competitie. In 2021 haalde het nummer 45 punten – al zij het op een deelnemersveld van 20 landen. Toch kunnen we stellen dat de 64 punten van Zweden – grotendeels veroorzaakt door drie twaalfpunters – een erg nette prestatie is. Jättebra!

Het is nu echt bijna tijd voor de punten. Toch zal ik er nog even een aantal statistieken bij pakken. Ondanks de Belgische overwinning is het het land niet gelukt om de meeste twaalfpunters binnen te halen: Zweden en Australië waren op dit vlak succesvoller. Het is vijftien van de vijfentwintig landen gelukt om eens of meerdere malen het hardst te juichen en dus een twaalfpunter te scoren. Polen is het laagst geklasseerde land dat hierin slaagde, België uiteraard het hoogste. Enfin, de hele eindlijst komt in de spoiler hieronder. Voor nu dank ik alle deelnemers voor deze editie en geef ik, na de punten, het organisatorische stokje graag over aan de volgende host.

До побачення!

Dit zijn de punten uit Zweden (25/25).

Eindresultaat en stemverdeling:

Spoiler

bsIlZRj.png

Sj65l5Y.png

Mentions: 

• Like 1