Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. 

Op 28-3-2024 om 15:21 zei Titan:

Het enige positieve aan die linksback is zijn achternaam, voor de rest verlies je er alleen maar op. Mooi om te zien dan dhr. Gönäletyoudäün nog prima kan mikken op zijn leeftijd!

dhr. Gönäletyoudäün is nog niet zo heel oud hoor! Maar hij schiet inderdaad prima raak zo. En over die poképlayers... Ach, je moet toch wat :D 

Op 28-3-2024 om 15:47 zei Marius:

Bijzonder nieuws vanop het thuisfront zo tijdens deze komkommertijd 😁

Zeker! Tijd voor voetbal hè? ;) 

Op 28-3-2024 om 16:07 zei delichris:

Een mooie versterking binnen gehaald en dan doel ik op de Franse speler/

Thanks! Zeker een heerlijke voetballer voor dit niveau.

Op 28-3-2024 om 17:17 zei Kyrill:

Mooie versterking met N Dombele. En ik vind selectie meer dan prima uitzien, iig qua potentie. 

Gaaf dat Charlotta zwanger is. 

Bedankt maatje, misschien komt er wel een klein voetballertje uit! En Ndombele is inderdaad prima voor Japan.

23 uur geleden zei Djurovski:

Gefeliciteerd met het vrouwtje ouwe snoepert. Leuk is dat idd die pokeplayer pff

Bedankt Djuro! En die PP is inderdaad af en toe een hel.

image.png

72. Olympische hinder

Het nadeel van de Spelen is dat deze plaatsvinden terwijl de competitie hier wordt hervat. Het voordeel is dat de Aziatische ploegen waar wij spelers aan kwijt waren direct in de groepsfase hun Waterloo vinden. Uiteindelijk hebben we ze slechts één duel moeten missen, in de All-Japan Cup, een duel tegen een reeksgenoot die ergens in de middenmoot bivakkeert en die we met 3-6 kloppen.

Vervolgens staan er twee topduels op de planning. De eerste, uit bij Gamba Osaka, winnen we dik verdiend met 1-4. Hoogtepunt was een wonderschoon doelpunt van Ndombele, die de bal van een meter of twintig het kruis in joeg.

Kort daarna wacht de tweede confrontatie met Vissel Kobe, de koploper. Het is vooral hoofdzaak om niet weer tegen een nederlaag aan te lopen, maar we voelen ons gesteund door ons thuispubliek. Toch komen we, tegen de verhouding in, op een achterstand, die we voor rust niet meer weggewerkt krijgen. Na rust buigen we het om aan de hand van Kim, die tweemaal trefzeker is, maar een makkelijk gegeven strafschop gooit roet in het eten: 2-2. Vooraf was ik niet ontevreden geweest met een gelijkspel, maar gezien het spelbeeld is het erg zuur. Het wordt nog zuurder als blijkt dat Ndombele een zware heupblessure heeft opgelopen en er twee tot drie maanden uit ligt. Ai.

image.png.b98a0b5967edf22f6bcd261f16c6e71d.png

De blessure van Ndombele laat zich voelen. Bij de nummer 19, Shimizu, lopen we uit het niets tegen een complete off-day en een 2-0 nederlaag aan. Kobe laat ook punten liggen, waardoor het verschil in verliespunten beperkt blijft tot twee. Wij spelen nog tien duels, zij nog negen en het kan alle kanten op.

Ondertussen maken we ons ook nog eens op voor een nieuwe Champions League campagne. In de groepsfase worden we gekoppeld aan oude bekende Ulsan uit Zuid-Korea, Chiangrai United uit Thailand en het Vietnamese Ho Chi Minh City FC. Mooie locaties, maar sportief gezien zijn we het natuurlijk aan onze stand verplicht om deze groep winnend af te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doodzonde om de wedstrijd tegen Vissel Kobe niet te winnen terwijl je dat wel verdiende, en dan nadien ook nog eens geconfronteerd te worden met zo'n zware blessure. Gelukkig staan er best nog wel wat duels op de planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler
22 uur geleden zei Willem:

Shimizu en Olympische Spelen in één post, dat vind ik mooi.

Keizerlijk hè :) 

22 uur geleden zei Marius:

Doodzonde om de wedstrijd tegen Vissel Kobe niet te winnen terwijl je dat wel verdiende, en dan nadien ook nog eens geconfronteerd te worden met zo'n zware blessure. Gelukkig staan er best nog wel wat duels op de planning.

Ja erg zonde! Maar goed, dat houdt de spanning wel er in. Al is het gemis van Ndombele wel vervelend.

11 uur geleden zei delichris:

Spanning in de competitie en die CL poule moet je met gemak door komen.

Ja, die CL maak ik me niet zo'n zorgen om, daar is de druk vanaf na de winst vorig jaar. Die competitie, die wil ik nu pakken :) 

9 uur geleden zei MNie:

Oei das zonde dat je die niet wint

Jep, daar hadden we wel even moeten profiteren van het feit dat we beter waren..

7 uur geleden zei Djurovski:

Zuur om die wedstrijd niet te winnen en zo'n blessure op te lopen. Die poule met wel te doen zijn

Heel zuur ja, maar goed, we blijven vooruit kijken! En die CL komt vast wel goed, dat duurt nog even.

image.png

73. Ontknoping van een immense titanenstrijd

Eigenlijk komt heel Japan superlatieven tekort om dit seizoen te omschrijven. De strijd tussen ons en Vissel Kobe mondt uit in een heuse titanenstrijd, met beide ploegen die eigenlijk niets mogen laten liggen, omdat het gewoon afgestraft wordt. In het geval van Vissel Kobe is dat een gelijkspelletje bij Iwata, in speelronde 32. En dan scheelt het qua punten niets meer met elkaar en is het doelsaldo van ons maar liefst een heel doelpunt beter.

image.png.d02d4c4ec7afcbad274125986678caca.png

Met nog zes duels gaan we ons opmaken voor de spannendste titelstrijd in jaren. Eigenlijk verdienen we het allebei, want het puntenrecord zal er sowieso aangaan.

Ondertussen zijn we de Champions League goed gestart. Uit bij Ulsan werd het door een treffer van Ávila terecht 0-1.

Een klein nadeel aan het competitieprogramma: er zit heel veel tijd tussen de wedstrijden. Op 17 september kloppen we Kyoto, terwijl ook Kobe hun wedstrijd wint. De laatste vijf duels worden echter afgewerkt tussen 15 oktober en 2 december. Niet dat dit betekent dat we het rustig hebben hoor, want door de League Cup, All-Japan Cup en Champions League spelen we alsnog genoeg wedstrijden. Zo spelen we er in totaal zeven in oktober, waarvan drie tegen Gamba Osaka. Gelukkig heeft Vissel Kobe hetzelfde probleem, aangezien ook zij nog in alle bekertoernooien zitten. En dat terwijl we al bij de halve finales zijn aanbeland. Een scenario waarbij Kobe en wij alle prijzen gaan verdelen dit seizoen is nog steeds mogelijk.

Sterker nog, na de heenduels in de halve finales van de League Cup is dat scenario nog wat waarschijnlijker geworden, want waar Kobe thuis met 4-1 wint van Kawasaki Frontale, weten wij door een benutte strafschop in de 97e minuut een lekkere marge neer te zetten tegen Gamba Osaka. In Osaka wordt het namelijk 1-3, waardoor we met voldoende vertrouwen de return tegemoet gaan. Met een Hannibal in bloedvorm (20 goals en 27 assists in 39 duels over alle competities) en een Tanguy Ndombele die volgende maand weer aansluit bij de groep, hebben we ook weinig te vrezen.

Zelfs niet met de drie Poképlayerspelers die elk duel speeltijd krijgen, want hun teller staat op veertien. Die gaan dit jaar de twintig nog wel aantikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. 

Op 30-3-2024 om 19:40 zei Djurovski:

Pfoe spannend hopelijk red je het. Hier ook weer wat nieuwe pokeplayers gehaald

Jaja, die pokeplayers moeten we ook bijhouden! En inderdaad, het blijft verdomd spannend.

Op 30-3-2024 om 20:11 zei Marius:

Veel spannender kan je een scenario niet schrijven natuurlijk. Benieuwd of het zo doorgaat tot de laatste speeldag!

Dan houden we de spanning er nog even in! Ik denk dat die kans best aanzienlijk is zo ;) 

Op 30-3-2024 om 21:00 zei MNie:

Ik denk niet iemand verwacht had dat het zo spannend zou zijn!

Nee, zeker niet als je ziet hoeveel punten je haalt. De winnaar kan straks misschien wel met 100 punten gewoon naast de pot piesen.

Op 31-3-2024 om 09:10 zei delichris:

Wat een spanning in de competitie. Dit gaat echt een schakelprogramma worden.

Nou, die kans zit er dik in! Elk doelpunt telt nu.

Op 31-3-2024 om 09:47 zei Kyrill:

Het gaat erg goed en is onwijs spannend. Lekker bezig maatje!! 

Bedankt maat! Spanning is inderdaad om te snijden. Hopelijk trekken we aan het langste eind.

image.png

74. Finales

Zowel Vissel Kobe als wij verliezen de return in de League Cup, maar beide 2-1 nederlagen zijn zonder gevolgen. Wij hadden deze nederlaag lichtjes ingecalculeerd, hoewel verliezen nooit leuk is, zeker niet thuis. Maar het feit dat we alle spelers met lichte klachten en spelers die op scherp stonden konden sparen, was misschien wel meer waard dan dat nog een zege zou zijn geweest. De League Cup-finale gaat straks dus tussen ons en Kobe. Net als de titelstrijd.

De spanning giert af en toe door mijn lijf, wat natuurlijk ook komt door thuis. Met een zwangere vrouw is het af en toe best lastig leven, want de immense hormoonschommelingen die vrouwen doorgaans al meemaken, wordt nog veel intenser. En aangezien jullie ook wel mee hebben gekregen dat Charlotta niet altijd de meest stabiele vrouw ter wereld is gebleken, kunnen jullie je voorstellen dat het af en toe best wel even pittig is. Ook heel mooi natuurlijk, want er zijn al een hoop mooie momenten geweest zo, nu het eerste trimester er op zit. Het horen kloppen van het hartje was er één van, maar ook de eerste vorming van haar buik is heel bijzonder om te zien.

Ondertussen blijven we even bij de kinderen, want de eerste aankoop voor het nieuwe seizoen is ook al bekend. De net achttien jaar oud geworden Zuid-Koreaanse middenvelder Im Hu-Han werd door mijn scouts bejubeld en bleek een clausule te hebben van 1,6 miljoen euro. Aangezien het bestuur al had aangegeven voor komend seizoen bijna twintig miljoen euro te hebben gereserveerd voor transfers waren we er als de kippen bij om hem te verleiden tot een overstap. Heel makkelijk gaat dat niet, want hij vereist best wel een fors salaris, maar als mijn scouts denken dat hij dit dubbel en dwars waard gaat zijn, ga ik daar gewoon in mee. Het betekent wel weer een buitenlander voor de competitie komend seizoen, maar ik heb het idee dat er nog wel veel meer mutaties aan gaan komen komende zomer.

Voordat wij weer eens een competitieduel gaan spelen (waarin we mijn vorige werkgever helaas de genadeklap kunnen geven in de degradatiestrijd) nemen we het eerst in de Champions League op tegen Chiangrai United uit Thailand. Dit thuisduel moet gewonnen worden, maar vorig jaar lieten we ons verrassen door een Thaise club.
Ook nu gaat het niet super. We zijn vanaf de eerste minuut de betere, maar krijgen de bal er niet in. Chiangrai is ook een aantal keer gevaarlijk, maar Zion Suzuki etaleerde meermaals zijn klasse, waardoor het duel uiteindelijk in een doelpuntloos gelijkspel eindigt. Daar kan ik best mee leven.

Vervelender vind ik het duel tegen Sanuki. Ook gewoon vooraf al. Sanuki, de ploeg die mij de kans gaf om voetbaltrainer te worden, de club die ik naar de J1-League bracht, die club staat nu laatste. En met nog vijf duels te gaan is hun achterstand op een nacompetitieplekje elf punten. Als nummer 18 Fukuoka wint en wij gaan dat ook doen tegen Sanuki, degraderen ze in ons stadion. Hoewel heel Japan ziet dat degradatie onvermijdelijk is voor ze, zou ik het verschrikkelijk vinden om diegene te zijn die de genadeklap uitdeelt. Helaas kunnen wij ons het niet veroorloven om mededogen te tonen. Sterker nog, met een reële kans dat het kampioenschap op doelsaldo beslist gaat worden kan ik niet anders dan mijn spelers te instrueren om vol gas te gaan geven.

Ondanks het feit dat Sanuki stijf onderaan staat en ze het laatste half uur met een man minder spelen, hebben we een strafschop nodig in de slotfase om de drie punten veilig te stellen: 2-1. Doelman Diop van de bezoekers werd uitgeroepen tot Man of the Match, dat zegt wel genoeg.

Ook Vissel Kobe mazzelt, want zij ontsnappen bij Nagoya door eigen doelpunt in de 82e minuut: 1-2. Zo blijven we nek-aan-nek gaan, met nog vier duels te gaan. Het gat naar de nummer drie is inmiddels opgelopen tot een gigantische 30 punten. Omdat Fukuoka overigens hun duel won, hebben wij inderdaad de genadeklap uitgedeeld aan Sanuki. Dat doet wel een beetje zeer, maar mijn eigen titelkansen gaan natuurlijk voor.

image.png.4dcb4b314517baebb1e81258a5e08ef9.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Op 2-4-2024 om 06:35 zei Nom de Guerre:

Cliffhanger.

Ja, nog eentje dan. De laatste. Beloofd.

Op 2-4-2024 om 07:00 zei delichris:

Wat een spanning daar bovenin. Wel jammer dat jij je oude ploeg de genadeklap moet geven.

Jazeker, maar het was anders uitstel van executie geweest. Ze komen echt zwaar tekort.

Op 2-4-2024 om 09:22 zei Marius:

Geen ruimte voor cadeautjes momenteel. Het zou toch straf zijn mocht dit op doelpuntensaldo gaan beslist worden.

Het gaat er toch aardig hard op lijken zo...

Op 2-4-2024 om 09:31 zei Kyrill:

Wat een cliffhanger en spanning zeg, gaat erg goed!! En snap het ja, zwangere vrouw enzo, dat geeft stress.

Alles geeft stress, niet normaal. Nog 1 update nu en straks de beslissing. Spannend x

Op 2-4-2024 om 19:30 zei Djurovski:

Met zo'n spanning bovenin kon je idd geen kado uitdelen aan je voormalige werkgever

Zeer zeker niet en dat had aan het einde van de streep voor hun ook geen verschil gemaakt..

image.png

75. Het einde is in zicht

Goh, wat een weken zijn dit geweest. In de Champions League wonnen we met 3-0 van Ho Chi Minh City FC. Vervolgens vond J1 speelronde 35 plaats en wonnen zowel Vissel Kobe als wij, maar wij liepen wel één doelpuntje uit in het doelsaldo. Weer een paar dagen later wonnen we van Gamba Osaka voor de All-Japan Cup, of Emperor’s Cup, waardoor we (pas) op 1 januari tegen Vissel Kobe mogen aantreden in de finale. Even voor jullie beeldvorming, deze hectische weken waar ik het over heb gaan van 18 oktober tot 5 november. Dus.

Weer een paar dagen later speelden we de finale van de League Cup, in het National Stadium in Tokyo en ook dat duel is tegen Vissel Kobe. Helaas vergooien we daar onze kans om alle prijzen in één seizoen te pakken, want we hebben niets in te brengen tegen Kobe, al misten we wel een aantal belangrijke spelers. Zij delen de eerste tik uit in het drieluik en winnen met 2-0.

We waren teleurgesteld, maar als we één van de drie prijzen moesten weggeven, zouden we unaniem voor de League Cup kiezen.

De teleurstelling moesten we gauw van ons weg zetten, want vier dagen later wachtte het duel met Chiangrai United in Thailand. Thuis kwamen we niet verder dan 0-0, maar omdat zij van Ulsan verloren stonden we nog best gunstig in de groep op de eerste plek, met zeven punten. Een meer dan Ulsan en drie meer dan Chiangrai.

Overigens hebben we de drie ‘slechte’ aankopen welke ik gebruik voor de Poképlayerchallenge in die tussentijd ook afgerond. Uiteindelijk bleek alleen Win ironisch genoeg echt veel te slecht, al kwam hij nog tot drie assists in twintig duels. Johnny Khoun scoorde zelfs zesmaal en gaf één assist en Irfan Fandi kwam zelfs tot elf basisplaatsen en voldoet ook echt gewoon als backup.

Waar was ik? O ja, het uitduel in Thailand. Man, over verschrikkelijke omstandigheden gesproken. De reis was turbulent, het weer drukkend en nat en het veld leek wel een boerenveldje uit 1841. Daarnaast was ik al met een rottig gevoel van huis gegaan omdat Charlotta net even een major breakdown had. Jemig. Toen bleek het enige goede van dat duel de keeper van de tegenstander te zijn, want hoewel we met tien man (een rode kaart in de 19e minuut) echt een heel stuk beter waren, gingen we met 2-0 de boot in. Fuck hé.

Diezelfde avond moesten we weer terug en ik geloof dat we allemaal overspannen thuiskwamen. Niet gek, na twee nederlagen op rij, maar drie dagen later wachtte alweer het duel met FC Tokyo, de nummer 16 in de competitie. Zo’n druk programma en dan na Tokyo 22 dagen niet spelen. Joh, competitieplanner, krijg jij even jeuk op een plek waar je verdomd lastig bij komt.

Godzijdank wonnen we simpel met 4-0, waardoor we een dag later met gezonde spanning konden kijken naar Gamba Osaka tegen Vissel Kobe. Door twee treffers van de reusachtige Jay-Roy Grot won Kobe met 0-2. Wel zijn we dus weer twee treffers uitgelopen, met nog twee duels te gaan.

image.png.3b5ce1c71c36812c63a58b92808ecc3f.png

En nu drie weken geen officieel duel. Oké, het is geen fantastisch weer, maar dit is toch overdreven. Het voelt als een pauze van een kwartier met nog zes minuten te spelen ofzo, verschrikkelijk.

Dan maar even voor m’n vrouw zorgen, die heeft het ook hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites