Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

Even was het wat stiller, maar dat komt uiteraard door de jaarwisseling :D 

@delichris; Zeker weten! Verbeteringen in de club en in privé, wat wil je nog meer?

@Kyrill; Thanks maatje. Jammer dat je er weer 3 moet missen :D 

@Marius; Heel eerlijk, ik mag nog steeds niet klagen ;)

@Djurovski; Absoluut! Niets te klagen. Maar Neva is ambitieus. Dus die zoekt nog wel wat te zeiken :) 

image.png

De prijzen gaan verdeeld worden

Het einde van het seizoen nadert al weer en de prijzen gaan verdeeld worden. Heel erg veel kans maken wij niet, in de League Cup was de kwartfinale het eindstation, nadat we het niet van onze flink lager geplaatste reeksgenoot konden winnen. Yokohama FC won met 3-2 in eigen huis en hield ons daarna op 0-0. In de competitie staan we vijfde, wat natuurlijk heel knap is, maar ook heel nietszeggend. De top-4 plaatst zich voor de continentale competities, maar die plekken zijn nog niet buiten bereik. De titel lijkt wel al vergeven, want dit jaar staat er geen maat op Vissel Kobe. Zij zijn dan ook weer onze volgende tegenstander in de halve finale van de All Japan Cup, dus ook daar verwacht ik niets.

image.png.ba9bd44ffe8d4bb97ea073dabfba8ee2.png

Verder dienen we ook alvast te kijken naar de contracten voor volgend jaar. Heel veel loopt er niet af en ergens is dat wel jammer, want ik ben wel weer toe aan een volgende stap met de club. Heel eerlijk, dat is best wel een puzzel met dit budget. Spelers als Locadia en Moldozhunusov komen niet heel lekker terug van hun blessures en Locadia is een van de jongens met een aflopend contract. Vast staat al dat ik deze niet ga verlengen, het topsalaris dat hij verdient is hij niet waard. Zeker na zijn blessure niet.

We merken dat ons salarishuis, dat net geen vier miljoen euro per jaar bevat, te klein is voor het niveau dat we willen nastreven. Zo had ik afgelopen periode contact met de clubloze Mees Hilgers, die uiteindelijk voor een riant salaris naar PSV trok. Ook was er contact met Jaïro Riedewald, die een salaris ging verdienen waar wij absoluut niet tegenop kunnen en zo waren er tal van spelers die in principe best bij ons zouden willen spelen, maar niet voor minder dan een miljoen per jaar. Onmogelijk dus.

Misschien is dit ook wel gewoon het moment om te beseffen dat ik er uit heb geperst wat er uit geperst kan worden. Hopelijk komt er ergens anders een leuk baantje vrij, want ik heb zo’n vermoeden dat ik daar wel aan toe ben. En daarbij sluit ik ook mijn ogen voor Europa niet.

Aan de andere kant moet ik ook mijn ogen niet sluiten voor hetgeen we wél al gepresteerd hebben. In no-time hebben we gigantische stappen gezet in de ontwikkeling van de club en ik moet ook gewoon beseffen dat het niet harder kán gaan dan dit. Geduld is een schone zaak, maar dat is nogal lastig. Zeker als je staat te popelen om de wereld te veroveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een meer dan prima seizoen toch nog altijd als promovendus maar ik heb het gevoel dat je momenteel meer bezig met volgend seizoen dan de eindrangschikking.

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Djurovski; Klopt, maar daar heb ik vaker last van :D 

@Marius; Dat is het probleem als het begin zo voortvarend gaat. Dan krijgen we het wat hoog in de bol.

@delichris; Misschien wel, maar misschien kijk ik teveel om me heen en ben ik te gehaast.

@Gert; Ja, I :classic_love: Sanuki

@Tim Windt; Wie weet! We gaan het wel even zien, maar het is een mogelijkheid :)

image.png.d8ead1bacfd3ee77630216d4425d38b9.png

Aan alles komt een eind

Het seizoen kabbelt langzaam naar het einde toe. En wat zijn we er aan toe. De laatste weken bakken we er weinig meer van en moeten we nog oppassen dat we geen vrije val maken op de ranglijst.

In de beker waren we overigens nog dichtbij een finaleplaats. Vissel Kobe was sterker, maar wij maakten in de slotseconde de gelijkmaker. Uiteindelijk gingen we er in de verlenging alsnog met 3-1 af.

Verder zit er ook geen lekker ritme meer in. Ineens speel je twee wedstrijden in drie dagen om weer twee weken vrij te zijn, een enkel duel te spelen en weer twee weken stil te zitten. Het houdt allemaal niet over. Wat wel positief is, is het herstel van Eldar Moldozhunusov en het feit dat ik nu zijn naam in één keer goed schrijf zonder spieken. Eldar heeft inmiddels zijn zware blessure achter zich gelaten en is de magische grens van twintig duels voorbij, waardoor we Kirgizië kunnen afvinken van onze lijst.

De zesde plek waar we uiteindelijk op eindigen is niet slecht, zeker niet als je ziet waar we vandaan komen. Toch voelt het niet helemaal prettig, want ik ben zeer ambitieus en het duurt allemaal al zo ontzettend lang om ergens te komen.

image.png.0155a1ba06cc2740ebd0486782ab8912.png

Er komt wel een klein beetje geld beschikbaar volgend jaar, maar als je kijkt naar wat andere clubs kunnen uitgeven..

image.png.26be3199f08303ace151f846989e0fa4.png

image.png.cb3dd597766fdf1ff5b62ce82b4c2b72.png

En dat de eerstvolgende ploeg twee keer zoveel kan uitgeven als wij kunnen, dat is niet heel hoopgevend.

image.png.97eb065835347aaa903ccea9af4d8893.png

Zelf ga ik van december gebruik maken om lekker vijftien dagen naar Zweden te trekken. Charlotta en ik zijn nog steeds een ‘ding’, dus dat is nog wel heel positief. Misschien staat er nog wel ergens een mooie vacature open daar, je weet maar nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@delichris; Laat je niet verrassen door je smaakpapillen :D 

@Tim Windt; Het is een hele tijd wikken en wegen, ik snap dat een afscheid op de loer lijkt te liggen. 

@Marius; Zeker een prima resultaat! Ik denk dat Neva iets teveel met zichzelf bezig is, waardoor het inderdaad lijkt alsof een afscheid in de buurt is.

@Djurovski; Klopt! Maar Neva wil wel graag heel hard lopen. Al is het maar de vraag of zijn benen dat aankunnen ;) 

@De Raam; Leuk dat je weer bij bent en bedankt voor het compliment! Het zou zomaar Zweden kunnen worden, maar misschien blijft Neva wel gewoon lekker in Japan.

image.png.80c6bce5c22689941c96b62cc8bca5e8.png

Welkom in 2027

Het nieuwe jaar is aangebroken. Ik heb een heerlijke tijd in Zweden achter de rug en heb eigenlijk erg weinig aan voetbal gedacht. Heel eerlijk, daar kreeg ik de kans ook niet voor. Alleen als ’s ochtends vroeg de telefoon ging en ik daadwerkelijk met voetbal bezig was, dacht ik er aan.

Ik merkte toch wel aan mezelf dat de magie een beetje was uitgewerkt. Hartstikke gaaf, dat hoofdtrainer zijn, maar ik was het eigenlijk een beetje zat bij Sanuki. En dat deed best wel pijn hoor, want ik heb het daar wel erg goed, maar het vlammetje lijkt gewoon even op. Ik voelde me leeg, weinig enthousiast en moest moeite doen om me te zetten aan taken met betrekking tot het aankomende seizoen.

Dat veranderde allemaal toen ik op 7 januari een belletje uit Korea kreeg. FC Seoul, best een grote club in Zuid-Korea, wilde me uitnodigen voor een bak koffie. In principe niet echt een stap die ik vooraf voor ogen had, maar het feit dat ik weinig vertrouwen had in een nieuw jaar Sanuki was genoeg om in ieder geval een afspraak te maken voor een bak koffie.

Die kwam er op 12 januari. Een interessant gesprek, met behulp van een tolk, over mij, mijn verleden, mijn toekomst, het verleden en de toekomst van de club, de gezamenlijke ambities en dat ze onder de indruk waren van mijn prestaties met Sanuki. Geen rare vragen, geen gekke vibes.

Ik ging met een goed gevoel weer terug naar Takamatsu. De voorbereiding met Sanuki was alweer in volle gang en de eerste teleurstellingen over spelers die wel wilden komen, maar niet binnen het salarishuis pasten waren we alweer aan het verwerken. Daarnaast kwam het gebrek aan ambitie bij het bestuur weer naar voren, want bij het bespreken van de doelstellingen was het eigenlijk dat ze maar één doel hadden: degradatie voorkomen. Aan meer wilden ze niet denken, aan meer geld vrijmaken al helemaal niet.

Op 17 januari, vijf dagen na het gesprek, kwam er een belletje uit Seoul. Dat we een fijn gesprek hebben gehad, dat ze me zeker als kandidaat zagen, maar dat ze in zee gingen met een Koreaanse coach.

Godsamme zeg hé.

Ik besluit het over een hele andere boeg te gaan gooien, tactisch gezien dan. Dat betekent ook dat er een aantal spelers weg moeten. Zelf kom ik dus geen steek verder, geen treetje hoger en als we alles gaan doen op dezelfde manier als vorig seizoen worden we maximaal zesde, denk ik. Tijd om eens risico te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@delichris; Zeker jammer! En die risico's worden snel duidelijk :D 

@De Raam; Snap ik!

@Djurovski; Zeker jammer, maar het is niet anders.

@Marius; Sowieso. Mag eigenlijk nog steeds niet klagen!

image.png.475f1ad72d224400ee6595ecbd823b01.png

Oude principes overboord

De selectie voor komend jaar is een beetje een bonte. Er zijn een flink aantal spelers vertrokken, die ik zat was of niet meer nodig had. Daarvoor zijn er een flink aantal spelers teruggekomen ook, waaronder een hoop vleugelspelers. Dat heeft weer te maken met de komst van Boris Kopitovic, een Montegrijn met Singaporees paspoort, die dus niet als buitenlander telt.

image.png.8d680b787eab73fd8a7c158f65d10981.png

Op dit moment hebben we vijf spelers die als buitenlander gemarkeerd worden, precies de max van wat ik mee mag nemen. Gelukkig is er een uitweg als er een buitenkansje zich voordoet, want het scheelt dat zowel Bucker als Diop buitenlands zijn, dus één van de doelmannen zal in dat geval mee gaan en de ander blijft thuis achter. Dat wordt nog wat. Op basis van de voorbereiding lijkt Diop, die ook nog een stuk jonger is, de concurrentiestrijd te winnen. Hij was gratis en kost nauwelijks salaris. Ook Nakayama en Arai zijn nieuw, vleugelspelers die bij andere J1 League teams op de transferlijst stonden en daardoor goedkoop waren. Wel moest ik iets overbieden om te kunnen regelen dat de oude clubs nog een deel van het salaris doorbetalen, want anders pasten de heren niet in het salarishuis. Jean Anoblé was transfervrij en kost vrijwel niets.

Waarom dan al die vleugelspelers? We gaan het dus over een andere boeg gooien. Kopitovic was daar de reden van en dat komt omdat Boris een echte target man is. Met zijn 1 meter 89 en indrukwekkende sprongkracht moet hij menig luchtduel kunnen winnen in Azië. Daarom is ook de nieuwe tactiek ontworpen. Het ziet er niet uit en het zal ongetwijfeld tot vraagtekens leiden. Maar ik heb geen zin in nog een seizoen in de marge. Innovatie is key.

image.png.d6330b9293d78793ac9f660284a6d94d.png

Alles of niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Innovatief mag je dit wel noemen! Op papier ziet het er wat gek uit, maar in de praktijk zou het zo maar eens kunnen werken natuurlijk. Ik ben alvast benieuwd! Mooi dat je ook zo veel goede zaken hebt kunnen doen op de transfermarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke formatie :mrgy: Vorig jaar werkten zulke dingen vooral goed, heb het idee dat dat in FM24 iets anders is. Ben dan ook heel benieuwd wat voor resultaten dit gaat opleveren! Waarschijnlijk gaat één van de IF's wat naar buiten blijven staan omdat beide Volantes voorrang zullen krijgen om naar de AMC te komen. Daar mogen er middels rotaties slechts drie spelers tegelijk komen. Het zou dus kunnen dat één van de IF's de Winger in de weg gaat lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites