Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Kyrill; Inderdaad geen geplaveid pad voor me, maar we laten ons niet tegenhouden.

@Marius; Ja, heel naar. Zeker omdat dit iets is waar ik in principe ook niets aan kan doen. 

@19CH98; Het is niet de beste start inderdaad, maar misschien hoeft dat nog geen ramp te betekenen.

@Thomassje123; We houden onze oren en ogen meer open dan ooit.

@delichris; Zoeken is a, vinden is b. ;) 

@De Raam; Het wordt wel een memorabele vakantie!

@DGremlin; Zeker, we kunnen niet het risico lopen met zo'n kleine reputatie nog.

image.png.b8bb71f922fe5ed45a5b9a6991de7d9f.png

Het hoofd op hol

De dagen bij Charlotta zijn fijn. Zeker de eerste dagen, waarin ik helemaal even afgeleid ben van het voetbal, hoewel dat nooit helemaal weg is natuurlijk. De telefoon blijft wel gaan, mails moeten gelezen en beantwoord worden, maar het lijkt allemaal een beetje op de automatische piloot te gaan.

Charlotta woont niet meer in Japan en ook niet meer bij haar ouders in Gammelstad, maar ze is voor haar nieuwe werk verhuisd naar Göteborg, waar ze een fraai appartement heeft in een historisch pand in de wijk Lorensberg, waar ook de universiteit gevestigd is waar ze werkt.

image.png.8d5e35ddfde1eccddf554443d8794599.png

Ze heeft het goed voor elkaar, ze is inmiddels 27, afgestudeerd in Japan en nu werkzaam op de ‘uni’. Een leuk autootje, een leuke groep vriendinnen en een goed stel hersenen. Een knappe meid ook om te zien, maar ze heeft al een geruime tijd geen relatie meer. Deels komt dat natuurlijk door haar twee jaar dat ze in Japan studeerde. Zelf zit ze daar niet mee, ze is ontzettend nuchter en daarom vind ik het fijn dat we bevriend zijn geworden.  Als ik ergens mee zit weet ze altijd het juiste te zeggen, aan de telefoon, via een appberichtje of wanneer ik haar zie.

Haar ouders zitten momenteel in het buitenland, die zijn op een verre reis naar Amerika en haar broer heeft ze nauwelijks contact mee. Daarom was het prettig, zei ze, dat ik nu in Zweden kon zijn. Haar vriendinnen beginnen zo’n beetje hun eigen gezin te stichten en zijn dus ook bezet met de feestdagen.

Op Kerstavond vind ‘het gesprek’ plaats. Over mijn carrière. Ik begin te praten en praat honderduit over de ervaringen in Japan, die ze natuurlijk ook al kent, over de spelersgroep, de progressie die we gemaakt hebben en hoe trots dat me maakt. Over de twijfels voor volgend seizoen, over de vriendschappen die ontstaan zijn op de club, het gesteggel rond het contract, de ambities die ik nog heb. Alles komt op tafel.

Ze luistert, terwijl de sneeuw buiten langzaam een flink dek vormt over de straten van Göteborg. En ze praat terug, geeft advies, om mijn hart te volgen vooral. Niet te lang blijven hangen bij de emotionele band, want “als je komend jaar niet presteert zullen zij ook niet twijfelen om je er uit te schoppen. Anders had je wel eerder dat contract gehad”.

Ergens heeft ze een punt, maar ja, ik heb net dat contract getekend. Wel met een ontsnappingsclausule. Zou ik een nieuwe club moeten zoeken? Zelf vertelt ze me dat ze de laatste keer dat ze met haar verstand koos in plaats van met haar hart, dat ze daar spijt van kreeg. En dat ze daar nu al een paar maanden last van heeft. Pas op het moment dat ze dichterbij komt en ik haar lippen op de mijne voel begrijp – en voel – ik de impact van haar woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Marius; Goede vraag :D Het is te hopen dat we niet teveel afgeleid worden. En dat groene gras, daar kom je maar op één manier achter...

@19CH98; Misschien de Allsvenskan ;) 

@Djurovski; Maar goed dat er wat verstand bij komt, want Neva weet niet altijd wat ie doet geloof ik.

@delichris; Zou zomaar kunnen! Maar nu nog even niet.

@ElMarcos; Ik ook! Het zal vast een avontuur worden zo.

image.png.4b1ae7f84f1159b0ed445a96af0a6eb0.png

Jap(l)an

Met een hoop antwoorden, maar mogelijk nog meer vragen vertrek ik na zeven volle dagen Zweden weer naar Japan. Het einde van het jaar nadert, wat betekent dat er een hoop contracten aflopen en dat er afscheid genomen moet worden van spelers. Daarnaast moet er serieus werk verzet worden voor de selectie van komend jaar, hoewel de rest van de staf ook niet helemaal heeft stilgezeten.

Ik besluit een soort dubbelspel te spelen. Ik ga op de club er alles aan doen om de club gereed te maken voor het komende seizoen. Tegelijkertijd werp ik een discreet lijntje uit naar de voorzitter van de Kashima Antlers, al jaren een grote ploeg in Japan. Zij zijn het afgelopen seizoen zesde geworden, reden om afscheid te nemen van hun trainer. Het jaar hiervoor werden ze nog tweede en de laatste titel is van negen jaar geleden. Wellicht dat het een hele grote stap is, maar misschien kan ik gebruik maken van het momentum rondom mijn persoon en mijn ploeg. Één ding is zeker, de vergoeding die afgetikt moet worden om mij over te nemen van Sanuki is voor Kashima geen probleem. Kijk alleen al naar hun loonbudget, dat ligt zo’n tien keer hoger dan dat van ons.

De laatste dagen in Zweden waren heel fijn. Dat Charlotta sprak over haar verliefdheid op mij kwam als een donderslag bij heldere hemel. Uiteraard flirtten we wel eens wat vroeger, maar ik had nooit het idee dat het in iets zou uitmonden. Een echt fysieke relatie is lastig op het moment, daar zij nu haar baan heeft in Zweden en ik voorlopig nog in Japan werkzaam ben en vermoedelijk ook blijf, maar toch is er iets veranderd. Het geeft me meer energie dan dat de vakantie zelf normaal gesproken had gedaan en het geeft me alle vertrouwen voor wat er komen gaat.

Met de borst vooruit kom ik terug op de club, neem ik afscheid van de jongens die gaan en richt ik mij op de jongens die mogelijk komen. Nog een week of zes, dan wil ik het team rond hebben. Ondertussen laat ik mijn telefoon maar niet los. Bij elk tril- of geluidsignaal slaat mijn hart over. Is het Kashima? Is het Charlotta? Of is het weer een zaakwaarnemer van een speler die gedumpt wordt? Het houdt het leven in ieder geval ook wel een beetje spannend.

Gelukkig nieuw jaar allemaal, 2026 is aangebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Djurovski; Liefde kent geen grenzen ;) Behalve als het op leeftijd aankomt dan.. Hoop ik ;c 

@delichris; Dat zou inderdaad een fraaie stap zijn!

@Kyrill; Bedankt! Inderdaad even wat anders zo met die meid :D 

@ElMarcos; Het is inderdaad wel tricky! Hopelijk komt het wel goed.

@Marius; Dat is lastig inschatten natuurlijk, maar ik denk dat je gelijk hebt.

image.png.7afd4581e4759a3b035cdbec71369064.png

Een nieuw jaar, een nieuw begin.

Het nieuwe jaar is aangebroken en dat betekent een nieuw begin. De sollicitatie bij Kashima Antlers liep op niets uit, ik kreeg netjes te horen dat ik niet op de shortlist terecht was gekomen en ik hoefde verder niet op gesprek te komen. Jammer.

Het nieuwe Sanuki Stadium zou niet voldoen aan de J1 League eisen, maar ik denk dat we een soort compensatie hebben gekregen, al heb ik daar zelf niets over meegekregen. Feit is dat we, na een korte, matige voorbereiding, op 15 februari ons eerste officiële thuisduel spelen, tevens ons eerste duel in de J1 League.

De weken voorafgaand aan dit duel hebben we gebruikt om de selectie te hervormen tot wat het nu is. Meerdere jeugdspelers kregen in de voorbereiding de kans om aan te sluiten, maar eigenlijk was er niemand echt goed genoeg. Alleen Mitsuhiro Suzuki maakt de overstap naar de A-selectie, maar de vraag is of hij echt op heel veel speeltijd zou moeten rekenen.

Zes nieuwe spelers hebben we weten te verwelkomen deze periode. De veelzijdige middenvelder Masaki Ikeda, vleugelspeler Tomoki Kondo, centrumverdedigers Kaito Abe en Kota Kudo, de Indonesische controleur Yulianus Noor en (schaduw)spits Eldar Moldozhunusov uit Kirgizië. Alleen voor Kaito Abe betaalden we een transfersom, hij kostte iets meer dan anderhalve ton en dat is gedaan om het vertrek van Ryoga Ishio op te vangen. Hij gaf vorig jaar al aan dat hij weg wilde, ging zijn aflopende contract niet verlengen en werd voor bijna twee en een halve ton verkocht aan Nagasaki.

In de voorbereiding ging het niet fantastisch. We mochten ons stadion openen en de voorzitter had speciaal een J3-team uitgenodigd om tegen te spelen, zodat we er een echt feest van konden maken. Uiteindelijk koos ik vooral voor ritme en het inslijpen van nieuwe tactische ideeën, wat ons duur kwam te staan: 1-3. Valse start dus. Gelukkig gaat het straks in de competitie pas voor het eerst om het ‘echie’, hopelijk bevalt die start beter.

Dit is de selectie vooralsnog. De competitie gaat bijna starten, maar de transfermarkt is nog even open. Al moet ik zeggen dat ik niets meer verwacht hoor, qua mutaties, al weet je het nooit in het voetbal.

image.png.b665044003b1a1908999d58607cf49f1.png

Oké, ik voel gewoon jullie ogen prikken vol hoopvolle verwachtingen. Vooruit een korte update dan.. Charlotta is een aantal dagen geleden over gekomen vanuit Zweden om haar vervroegde voorjaarsvakantie hier door te brengen. Zelf ben ik ontzettend druk natuurlijk, maar het is fijn om ’s avonds bij iemand thuis te komen. Ik had haar ook wel gemist hoor, de laatste maand. Ze kan dertien dagen blijven, daarna moet ze toch weer terug naar Zweden om aan het werk te gaan. Laten we maar genieten, voor zo lang we dat kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@delichris; dat klinkt inderdaad als een prima plan!

@ElMarcos; Jaja, dat is nog eens een snelle ontwikkeling ;)

@Marius; Onzekere tijden, maar dat betekent alleen maar dat het een echt avontuur is

@Kyrill, @Djurovski; Zeker, bedankt!

@19CH98; Ik denk inderdaad dat het via de Antlers een stuk sneller zou gaan, maar we doen het er maar gewoon mee :) 

image.png.0876903fde4b4c7c1279258afb3b5c01.png

Spanning en sensatie

Toch wel met enige spanning keek de hele club uit naar de openingswedstrijd van ons seizoen. Thuis tegen Cerezo Osaka, de nummer zeven van het afgelopen seizoen, in het nieuwe stadion met een aantal nieuwe spelers. Toch was de moraal erg goed, de nieuwe spelers die gekomen zijn blijken stuk voor stuk versterkingen en brengen fris elan en in sommige gevallen ook wat natuurlijk leiderschap. Aan ervaring inmiddels geen gebrek dus.

Van de tienduizend supporters die er in het stadion passen, zaten er ruim negen en een half duizend. Charlotta was er één van. Dat blonde hoofd viel wel op, op de splinternieuwe VIP-tribune. Heel bizar hoe snel dat gegaan is trouwens, die toeschouwersaantallen, want toen ik twee en een half jaar geleden mijn debuut maakte tikten we net de tweeduizend aan.

Het sfeertje zat er goed in en de jongens begonnen vol frisse moed aan het seizoen. Dat resulteerde na een goede twee minuten al in de eerste grote kans, direct ook de eerste treffer. Eldar Moldozhunusov, een dertigjarige Kirgiziër, krijgt de eer om als allereerste speler te scoren in het nieuwe Sanuki Stadium. Ik ben vooral blij dat het iemand van ons is, eigenlijk.

Na een half uur valt de gelijkmaker, via de Belg Jordy Croux, ook bekend van een periode bij Willem II en MVV, maar nog voor rust maakt Dimas 2-1. Hoewel het duel na rust gelijk op gaat of misschien Osaka ietsjes sterker is, houden we stand en werken we tien minuten voor het einde via Kutsuna ook nog de 3-1 binnen. Vijf minuten later wordt een treffer van Locadia nog afgekeurd, maar 4-1 zou ook teveel van het goede zijn geweest.

Al met al een zeer knappe prestatie en een kleine verrassing ook wel. Ondanks de restricties van de competitieregels staan we er gewoon weer. Oké, het is nog maar één duel en er is nog een lange weg te gaan, maar de start is bemoedigend.

image.png.3c43c45a0cd436c3b6c261fcf08dc848.png

Financieel gaat dit nieuwe stadion ook wel wat doen voor de club. Of in ieder geval het feit dat we zoveel toeschouwers trekken, laten we het daar op houden. De recettes van deze wedstrijd komen uit op zo’n honderdzestigduizend euro, bijna twee keer zo veel als het vorige record.

Kaching!

Link naar opmerking
Deel via andere websites