Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] IFK Göteborg - En Supermakts Återkomst

MNie

Aanbevolen berichten

Ik heb weer even bijgelezen. Met Krafth, Kurzawa en Prica heb je drie erg leuke spelers aangetrokken. Daarnaast zet je ook gewoon een mooie bekerrun neer, waarbij verliezen in de Tele2 Arena niet onredelijk is. Dat je het op de rit hebt zien we ook terug in je uitstekende seizoensstart; zeker de overwinning op AIK is zéér solide. Bra jobbat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0.1Banner-IFKGteborg-EnSupermaktsterkomst.jpg.61c963094145fc1938555615dbc98a08.jpg

1.9NationaleAwards.jpg.10e0bbf583a0d69e95e8a7ce9f1c228d.jpg

Het goede spel van IFK Göteborg wordt nationaal erkend en manager Martijn Niew krijgt erkenning voor de prestaties van afgelopen maand. Vier overwinningen, twee gelijke spelen en een tweede plaats in de Allsvenskan leveren hem de titel van manager van de maand op. Dit is de tweede keer in de loopbaan van de manager dat hij deze prijs uitgereikt krijgt. Voorzitter Alexander Lundgren heeft zijn complimenten overgebracht naar de manager en geeft aan trots te zijn op de recente prestaties van de ploeg. Hij voorspelt dat de manager de club veel succes zal opleveren op de lange termijn.

000Managervandemaand.thumb.png.5436dc6bb4231f4e61d5250b640700a6.png

0.2Allsvenskan.jpg.af00cb90579ce80a6bc658f6a21361f7.jpg

In mei is Öster de eerste tegenstander in de Allsvenskan en die ploeg staat in de onderste regionen van de competitie. Tim Prica scoort voor de derde wedstrijd op rij en omdat het het enige doelpunt van de wedstrijd is schiet hij ons naar een overwinning. In speelronde acht lopen wij tegen onze eerste nederlaag aan als Hammarby bij ons op bezoek komt. Volledig tegen alle verhoudingen op het veld in verliezen wij door een eigen doelpunt van Emil Krafth de wedstrijd en zakken wij naar de derde plaats op de ranglijst en klimt onze tegenstander over ons heen naar de tweede plaats.

afbeelding.png.1b82cd373e5f8317f3c1a3f5b2ed4e9f.png

De spelers zijn terneergeslagen na de eerste twee nederlagen in de Allsvenskan.

Middenmoter Brommapojkarna is de derde tegenstander in mei en in deze wedstrijd zullen wij nog zonder Layvin Kurzawa spelen nadat hij niet slaagde voor de conditietest. Wij lopen in deze wedstrijd tegen de tweede nederlaag op rij aan en wij lijken daarmee net als vorig seizoen een goede periode met een mindere af te wisselen. Tegen BK Häcken keert Layvin Kurzawa terug in de basis naar blessureleed. De tegenstander loerde vooral op de counter, maar dat leverde hun slechts enkele kansen op. Een snel doelpunt van Emil Krafth in de tweede minuut van de wedstrijd blijkt voldoende voor een overwinning. Veertien dagen rust volgen voor het duel met Kalmar FF, maar daarin raakt spits Tim Prica geblesseerd, waardoor Gustaf Norlin weer eens de kans krijgt. Hij zal dan ook balen dat hij geblesseerd het veld moet verlaten na 72 minuten zonder het net te vinden. Hussein Carneil weet wel het net te vinden en schiet ons daarmee naar de overwinning waardoor wij derde blijven in de Allsvenskan.

001WedstrijdenMei.thumb.png.3b4e8864d9e563ff8fd5c65fc77596f5.png

002StandAllsvenskanMei.png.c2e8b975d15942e8e662da92f67d83e7.png

1.0Speelschema.jpg.c87f788051965007ad0862283da065b5.jpg

003Speelschema.thumb.png.01c76a9064f5cbff912247929ec7d2d8.png

2.6Financien.jpg.e3a73998f9500e52cd2259b7914f90ee.jpg

004Financien.thumb.png.b473f144c3c2dd94b22c6a8dd7b5d659.png

2.7ReactiesTags.jpg.dceec2910710a54049fd8bfba0a52c6c.jpg

@Rykjvk1 Ongeveer dezelfde start als wij het afgelopen seizoen hadden, dus ik reken mij allerminst nog rijk, want vorig seizoen raakten wij na een waanzinnige start ook in een dip die mij bijna mijn baan kostte.

@Kyrill Thanks, gaat zeker goed.

@Marius De verdediger is er kwalitatief ook goed op vooruitgegaan met de twee ervaren krachten op de backposities. Dat wij dit seizoen een spits hebben die weet te scoren is ook erg prettig. Al valt hij deze periode ook wel weer tegen met één doelpunt in vijf wedstrijden.

@DGremlin We zijn zeker weer knap en sterk begonnen, maar dat hebben wij vorig seizoen ook gedaan natuurlijk.

@DutchClass22 Het is erg mooi om zo te starten natuurlijk en Eman Marković is in mijn ogen een zeer beperkte speler, maar blijft mij verbazen met zijn prestaties. Zo lang hij dat blijft doen kan ik eigenlijk niet om hem heen.

@delichris Dit is zeker een goede start van het seizoen.

@19CH98 Ik hoop ook dat wij dit langer volhouden en een betere reeks neerzetten of op zijn minst een mindere periode korter hebben.

@Tim' We zijn erg goed begonnen aan het seizoen en dat is Mälmo FF ook. Evenals vorig seizoen ligt het weer dicht bij elkaar en kan je zomaar een aantal plaatsen zakken.

@Urbeto Dan had je weer even iets te doen haha. De aankopen ben ik zeer te spreken over, evenals de beker run en de start van de competitie.

@Djurovski Ik ben erg tevreden of hoe wij als team gestart zijn en hoe Tim Prica het in de punt van de aanval doet, al valt hij nu wat tegen.

@FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @bas huijsmans @Renato @OlaToivonen @Keeza @De Raam @Thomassje123 @Mordurette @ElMarcos @Tim Windt

Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0.1Banner-IFKGteborg-EnSupermaktsterkomst.jpg.0ef6b6de3f0400a598554e6031f0d6ab.jpg

0.2Allsvenskan.jpg.34953740a790babee5c03b25655a9360.jpg

In juni wordt het de eerste wedstrijd puzzelen voor manager Martijn Niew als Mjällby op bezoek komt in het Gamla Ullevi. Eerste spits Tim Prica is op de weg terug, maar nog niet fit genoeg om op de bank plaats te nemen. De tweede spits Gustaf Norlin raakte in het voorgaande duel geblesseerd en dus starten wij de wedstrijd met talent Erik Nillson in de spits. De grootste en beste kansen zijn voor ons, maar beide ploegen weten twee keer het net te vinden en daarmee wordt het een gelijkspel. De volgende wedstrijd staat over achtentwintig dagen gepland en ondertussen vind het Europees Kampioenschap in Duitsland plaats. Eman Marković is de enige speler in de selectie van de club die opgeroepen is en actief zal zijn voor zijn land Bosnië. De tweede wedstrijd van deze maand wordt gespeeld tegen Norrköping en wordt een spektakelstuk met zeven doelpunten. Uiteindelijk trekken wij met 4-3 aan het langste eind en klimmen wij op de ranglijst naar de tweede plaats.

000WedstrijdenJuni.thumb.png.0c7f94a6c5135973bcc9c23cacda16ba.png

001StandAllsvenskanJuni.png.166df7d3c93c5ffa504baaef1bc91ba7.png

1.0Speelschema.jpg.1aee449742e80f930e0de2099701e20a.jpg

002Speelschema.thumb.png.ec4fc9e9749f381bde2d7f1b01a10009.png

1.8Clubnieuws.jpg.36f8e124fdc25c4a231436d6b83ae841.jpg

Op 5 juni, een aantal dagen na de wedstrijd tegen Mjällby, gaan voorzitter Alexander Lundgren en manager Martijn Niew opnieuw om de tafel om een nieuw contract te bespreken. Vorige keer liepen de onderhandelingen nog stuk en ook deze keer blijken ze pittig te zijn, maar er komt witte rook. De Nederlandse manager tekent een contract voor twee seizoenen en staat tot en met november 2026 onder contract bij IFK Göteborg. De voorzitter is zeer tevreden met de contractverlenging en ook de spelers en de supporters zullen blij zijn met de verlenging van het contract. De manager zelf geeft aan blij te zijn zijn werk te kunnen voortzetten en hoopt zo snel mogelijk met IFK Göteborg successen te boeken.

003Contractverlenging.thumb.png.7510329807d1fa73eef342fc8b58d6bf.png

1.4Jeugdinstroom.jpg.3b2587331000c68c05d7b3d7675e34be.jpg

Na het tekenen van een nieuw contract schuift ook hoofd jeugdopleiding Jonas Olsson aan bij het gesprek, want de eerste beoordeling voor de nieuwe jeugdinstroom is gemaakt. Waar in de lange termijndoelstellingen staat dat de jeugdopleiding de levensader van de club moet zijn valt dat in de praktijk nog behoorlijk tegen volgens de nieuwste rapporten. Enkel in de categorie aanvallende middenvelders wordt met een 7,5 een ruime voldoende uitgedeeld gevolgd door een magere zes voor de spitsen. Alle overige posities worden met een vier of lager beoordeeld en daarom zullen er ook plannen gemaakt moeten worden om dit aan te pakken. IFK Göteborg is inmiddels ingehaald door Brommapojkarna met het aantal zelf opgeleide spelers in de Allsvenskan. Het bestuur van de club zal belangrijke keuzes moeten durven maken om in de toekomst weer de beste spelers op te leiden.

004Rapportjeugdinstroom.png.d2a843874296baffef78d0960f457c7e.png

2.6Financien.jpg.1d118b2a6788631f107eab41f863008d.jpg

005Financien.thumb.png.01246ae867d072f18ddf5984bdb3ab8c.png

2.7ReactiesTags.jpg.70016403b788ef0f91b3d8e1450b05bc.jpg

@Kyrill Zolang wij de reeks beperkt houden is het niet erg om tegen een nederlaag aan te lopen.

@Marius Als je niet weet te scoren kun je ook niet winnen natuurlijk, maar we doen het nog goed op dit moment.

@Urbeto Het blijft een beetje een ding voor mijn gevoel qua doelpunten maken, maar we staan er goed voor en dat is natuurlijk het belangrijkste.

@Thomassje123 Europees voetbal halen zou zeer goed zijn voor de groei van de ploeg en daarom weeg ik daar zeker zwaarder aan. Alleen als je in de halve finale van het bekertoernooi staat wil je die ook het liefste halen en winnen natuurlijk.

@delichris Dat mijn werk door een individuele prijs wordt erkend is zeer prettig natuurlijk en in de competitie doen wij het ook naar behoren.

@DutchClass22 Dat is een zeer goede analyse, want wij lopen goed op schema om de doelstelling te halen en dat telt natuurlijk. Maar het seizoen duurt ook nog wel lang natuurlijk en het ligt dicht bij elkaar nog. Dat we na twee nederlagen weer weten te winnen is prettig, zeker na de lastige periode van vorig seizoen.

@Djurovski Dat zijn wij zeker en er was wel een momentje dat ik dacht, niet weer een slechte lange reeks.

@19CH98 Die doelpunten die er niet in vliegen baart mij wel wat zorgen, maar zolang wij genoeg overwinningen over de streep trekken maakt het mij ook niet uit hoe. Resultaat telt voor nu, maar ik zie dat natuurlijk liever anders.

@ElMarcos We doen het zeker nog zeer goed, daar sluit ik mij bij aan en twee nederlagen in een periode kan ook gebeuren. Zolang het maar geen lange slechte reeks wordt ben ik tevreden.

@DGremlin Dat wij bovenin meedraaien is eigenlijk al boven de doelstelling van het bestuur voor dit seizoen, dus tot op heden is er geen reden tot klagen, zelfs niet na twee nederlagen.

@FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @bas huijsmans @Renato @OlaToivonen @Keeza @De Raam @Mordurette @Tim Windt @Rykjvk1 @Tim'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0.1Banner-IFKGteborg-EnSupermaktsterkomst.jpg.d4819bb6e48849494c4310c63461ff01.jpg

1.2Inkomendespelers.jpg.421ef4a16e0ec578a8c178c276efe280.jpg

Op 7 juli gaat de transfermarkt van de Allsvenskan weer open en kunnen eventuele versterkingen naar de club gehaald worden. Manager Martijn Niew is tevreden over de selectie en de shortlist met spelers is bijna leeg. Slechts een buitenkans op de transfermarkt zou kunnen zorgen voor nieuw bloed in de selectie en zo'n buitenkans heeft zich voorgedaan. Zevenenzestig voudig international van Zweden, Albin Ekdal, komt transfervrij naar de club nadat zijn contract bij het Italiaanse Spezia deze zomer af liep. De middenvelder brengt veel ervaring met zich mee en zal voor minimaal één seizoen onder contract staan bij de club. Welkom bij IFK Göteborg.

000AlbinEkdal.thumb.png.f7798e64d45e3fec82bd298f6cdb6da8.png

1.1Uitgaandespelers.jpg.1f09c70a51faeeb96765e385e80d952c.jpg

Aan de uitgaande kant zien wij één speler de club verlaten, namelijk Arbnor Mucolli. De komst van de buitenspeler stond vorig seizoen al vast voordat manager Martijn Niew aan het roer kwam en hij mocht na een goed bod vertrekken. Hij vertrekt voor een minimaal bedrag van €400.000,- wat via clausules nog op kan lopen tot €500.000,- naar FC Twente. De negenvoudig international van Albanië kwam tot zestien wedstrijden voor IFK Göteborg dat hem veel succes wenst bij deze nieuwe stap in zijn carrière.

001Transfersuit.png.2ad4e69eef4a151d6d7805b61e880c22.png

0.2Allsvenskan.jpg.b4cd3c145071e1fb3999c722f7a61090.jpg

De eerste wedstrijd van juli wordt gespeeld tegen hekkensluiter Skövde AIK in het Gamla Ullevi. Hoewel wij het betere van het spel hebben worden wij overrompeld door de tegenstander en lopen wij tegen een verrassende nederlaag aan. Na deze pijnlijke nederlaag volgt de wedstrijd tegen Sirius dat ook onderin de Allsvenskan te vinden is. Wederom stelt de ploeg van manager Martijn Niew teleur en komen wij niet verder dan een eretreffer van Tim Prica. Zo lijkt er ook nu weer een serieuze vorm dip midden in het seizoen te komen. Rechtsback Emil Krafth valt tijdens de wedstrijd geblesseerd uit en staat vier weken langs de kant. Tijdens deze wedstrijd maakt Albin Ekdal zijn rentree in het Zweedse voetbal nadat hij in 2008 Brommapojkarna verliet.

afbeelding.png.77a24843ce3ae26907c5b59d456ba8e1.png

Teleurgestelde gezichten in de bestuurskamer na een mindere periode van IFK Göteborg

Na twee nederlagen zijn wij gezakt naar de vijfde plaats en nemen wij het op tegen de nummer drie in de Allsvenskan, Elfsborg. Voor de fans van de club betekent dat een nieuwe Väst derby en dat brengt de nodige spanning met zich mee. De tegenstander laat ons zien dat de kwaliteit van het balbezit belangrijker is dan de hoeveelheid, want hoewel wij het meest de bal hebben creëren zij de kansen en lang kijken wij tegen een achterstand aan. In de 90e minuut spits Tim Prica de gelijkmaker binnen te werken en zo houden wij een punt over aan dit duel. Na twee nederlagen en een gelijkspel wordt er tegen Degerfors eindelijk een overwinning geboekt in een gelijkopgaande wedstrijd die voor de neutrale kijker ook aantrekkelijk was om te kijken. Wij eindigen deze maand op een vijfde plaats in de competitie.

002WedstrijdenJuli.thumb.png.9fd0b3a9a7378e8437258ddd3d56660a.png

003StandAllsvenskanJuli.png.22586fe21b46e9ca7287ed11b26d2513.png

1.0Speelschema.jpg.4cca360afe69ceb9a25ac7761ab5e11e.jpg

004Speelschema.thumb.png.1d18f9a621441118d20d12c7877a6755.png

2.6Financien.jpg.9cd1d9644ab702dd4354bc7d7c2f53dd.jpg

005Financien.thumb.png.e41bf45c794f58f414c3070f65bcce17.png

2.7ReactiesTags.jpg.65c889012f6b4b7dcfc4d6b29f574872.jpg

@Marius Qua resultaten is het verlengen van het contract logisch en zelf ben ik er natuurlijk ook blij mee. De resultaten zijn nog prima en wij doen nog mee om de bovenste plaatsen.

@delichris Het lijkt er op dit moment zeker op dat wij mee kunnen doen om de titel, dus ik heb goede aankopen gedaan kunnen we stellen. Dat er een contract getekend is is prettig en brengt rust met zich mee.

@Djurovski Dat zijn dan eigenlijk drie goede resultaten in een maand.

@Tim Windt Het is zeker een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen, maar we hebben ook een bak aan ervaring erbij en daar voegen wij deze transferperiode nog eens de ervaring van Albin Ekdal aan toe.

@DGremlin Het gaat vooralsnog meer dan prima en daardoor kunnen wij goed bovenin meedraaien.

@Kyrill Thanks!

@ElMarcos Dat lijkt alleen maar goed nieuws natuurlijk, maar het rapport van de jeugdinstroom viel mij behoorlijk tegen moet ik bekennen. Slechts één ruim voldoende en een magere zes, verder alleen maar onvoldoendes, dus dat moet flink anders. Tenzij er meerdere talenten op dezelfde positie doorkomen natuurlijk, hmm misschien heb ik hier wel voorkennis.

@19CH98 Daar lijkt het tot nu toe ook niet op en dat resulteert in een mooi puntenaantal waarmee wij bovenin meedraaien. Gelukkig is er nu een contract getekend, want vorig seizoen was het echt even billen knijpen. Had ik ook wel kunnen waarderen als dat had gebeurd, maar het is wel prettig dat ik verder kan bouwen.

@FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @bas huijsmans @Renato @OlaToivonen @Keeza @De Raam @Mordurette @Rykjvk1 @Tim' @Urbeto @Thomassje123 @DutchClass22

bewerkt door MNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites