ElMarcos Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Twee zeer mooie updates. Je geeft een leuk kijkje in het werk wat nog verzet moet worden en welke doelen je als manager hebt meegekregen voor het hier en nu, maar ook voor de lange termijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Leuke update, benieuwd of de gestelde doelen haalbaar zijn. Eerlijk gezegd twijfel ik daar niet aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 1 november 2023 Auteur Share Geplaatst 1 november 2023 (bewerkt) Nieuwe manager Martijn Niew heeft op basis van het 5-jarenplan zijn handtekening gezet onder het contract bij IFK Göteborg. Het idee achter de aanstelling is een lange samenwerking waarbij de doelstellingen voor de lange termijn behaald kunnen worden. Tijdens de gesprekken kwam naar voren dat de manager een duidelijk plan heeft over het beleid en de aanpak om deze doelstellingen te behalen. Goed beleid moet de basis voor de toekomst leggen De club heeft als doelstellingen meegegeven om gedurende de eerste vijf seizoenen in de bovenste helft van de competitie te eindigen. Dat is een haalbare doelstelling en manager Martijn Niew vind zelfs dat de aansluiting met de top van Zweden tijdens deze vijf jaar gevonden moet worden. De eerste grote uitdaging zal zijn om recordkampioen van de Allsvenskan te worden. Malmö FF zal dan ingehaald moeten worden waar de teller momenteel op 22 titels staat. De teller van IFK Göteborg staat op 18 titels. De club moet dominant worden in Zweden, zoals wij dat nu kennen van Bayern München in Duitsland. Zodra de dominantie in Zweden bereikt is kan er gebouwd worden naar de volgende stap op voetbalgebied en dat is het winnen van een competitie van de UEFA. Een belangrijk onderdeel van het succes is de staf van IFK Göteborg Om deze successen te behalen zullen er zaken moeten veranderen bij IFK Göteborg. Het bestuur heeft eerder al besloten om de staf opnieuw vorm te geven en daar is de aanstelling van manager Martijn Niew de eerste stap in geweest. Hij zal de vrijheid krijgen om de staf naar zijn hand te zetten. Een goede staf is belangrijk om de volgende stappen te kunnen maken in het proces. De trainers op het veld moet allereerst de spelers beter maken en de jonge talenten helpen zich te ontwikkelen, maar zij zullen ook advies geven als zij zien dat dingen anders moeten. De medische staf is belangrijk om te zorgen voor een fitte selectie, het verzorgen van de spelers als zij geblesseerd zijn en zorg dragen aan hun herstel. De scouting zal ook een belangrijk onderdeel worden en zal zich richten op spelers die een directe toevoeging zijn op het eerste elftal. Een nog belangrijkere taak van de scouts zal het ontdekken van nieuw talent worden. De club wilt daarnaast een eigen herkenbare tactiek hebben en het is aan de nieuwe manager om deze te bepalen. Het opleiden van jonge spelers moet belangrijk worden bij de club Een belangrijk onderdeel voor de toekomst van de club moet de eigen jeugdopleiding zijn. Hiervoor zal de club moeten investeren in de faciliteiten om ervoor te zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn om talenten het beste te ontwikkelen. Jonge spelers moeten naar IFK Göteborg willen komen, omdat zij dan weten dat hun potentieel bereikt wordt. In de beginfase zal dit betekenen dat er keuzes gemaakt dienen te worden tussen het doen van een aankoop voor het eerste elftal of het investeren in de faciliteiten. Die laatste optie zal de voorkeur hebben, maar het mag ook niet ten koste gaan van de resultaten. Er zal daar een goede balans in gevonden moeten worden. Hetzelfde geldt aan de verkoopkant als een speler een mooie transfersom oplevert. Het trainingscomplex zal daarnaast moeten functioneren als een stadion waarin de jeugd zijn wedstrijden kan afwerken. Impressie van hoe een nieuwe trainingsfaciliteit eruit kan komen te zien Naast het belang van goede training- en jeugdfaciliteiten is het ook belangrijk dat de club in de toekomst een eigen thuishaven krijgt. Deze wordt nu gedeeld met GAIS en Örgryte IS, maar daar wilt de club zo snel mogelijk afscheid van nemen. Het bouwen van een nieuw stadion brengt echter enorme kosten met zich mee, dus dit zal gedurende het proces plaats moeten vinden. In de huidige situatie betaald de club € 671.000 per jaar aan stadionhuur aan de gemeente. Hier staat tegenover dat de club € 335.000 ontvangt uit de stadionsponsorovereenkomst. De club verwacht met een eigen thuishaven meer uit een sponsorovereenkomst te kunnen halen en ook de kwaliteit van de business seats te verhogen, zodat ook daar meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Met een grotere opkomst en meer zitplaatsen zal de clubkas ook meer binnen krijgen. Impressie van hoe de nieuwe thuishaven eruit kan komen te zien @Urbeto De verwachting om direct kampioen te worden heb ik zeker niet en ik vind wellicht de top vijf al ambitieus gezien de resultaten die ik gezien heb tijdens het simuleren van tien seizoenen. Maar ik moet zelf eerst nog de selectie beoordelen ook. @De Raam De doelstellingen moeten goed haalbaar zijn en zoals ik tijdens deze update aan geef moet er binnen vijf seizoenen meer te bereiken zijn dan in de bovenste helft eindigen. @19CH98 De doelstellingen liggen niet hoog, maar de kwaliteit van de selectie is nog niet bekend voor mij, dus een goed oordeel over de werkelijke lat van de doelstellingen durf ik nog niets te zeggen. Het lijkt in ieder geval goed haalbaar te zijn. @Marius De ruimte krijgen vanuit het bestuur om het op een rustige manier aan te pakken is natuurlijk prettig. Hoe dat er in de praktijk uit komt te zien en hoe snel wij aan bepaalde (eigen) verwachtingen kunnen voldoen moet blijken. @delichris Als wij direct voor Europees voetbal kunnen gaan dan zou dat al een kers op de taart zijn denk ik, maar eerst maar eens kijken hoe het werkelijk gaat. @Tim' Dat er weinig restricties op zitten is wel een enorm voordeel, waardoor ik op mijn eigen manier aan de club en het eerste elftal kan bouwen. @Rykjvk1 Dank je wel voor het compliment. Hierbij je tag! @Djurovski Daar ben ik zelf ook zeer benieuwd naar. @Mordurette U vraagt wij draaien, vond het zelf ook te lang duren, dus ik knal er nog eentje tussendoor. @DGremlin Daar kan ik mij volledig bij aansluiten. @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @Keeza @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @Tim Windt @chrisje1993 @ElMarcos @Tim' @bas huijsmans @Renato Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! 1 november 2023 bewerkt door MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Lekkere update weer! Het plan is duidelijk; inzetten op de jeugd en daarmee dominant worden, precies in mijn straatje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Wederom een mooie update en gelet op de onderkomens zit de club er de komende jaren zeer goed bij! Je inzetten op jeugd is interessant en bevalt me zeer goed qua keuze! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Cool hoor, die AI plaatjes erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Sterke update, je hebt heldere doelstellingen voor ogen ik ben benieuwd hoe je dit in de praktijk gaat brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Dit klinkt me in de oren als een verstandig beleid. Stap voor stap richting succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 De plannen liggen in ieder geval op tafel. Mooi uit mekaar gezet! En die plaatjes maken het echt helemaal af. Heel knap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Mooie plannen! De AI plaatjes zijn zoals anderen ook al zeggen erg leuk al wil ik wel zeggen dat voor een trainingscomplex er flink wat tribunes zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Een duidelijk plan neergelegd hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Een mooie toekomstvisie uitgetekend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Duidelijke info en visie en grafisch echt een plaatje deze uodate Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 6 november 2023 Auteur Share Geplaatst 6 november 2023 Nieuwe manager Martijn Niew heeft voor het eerst kennis gemaakt met de selectie (urval) van IFK Göteborg, maar weet bij aanvang al dat de selectie gedurende het seizoen nog zal veranderen. Er stond namelijk al een aantal transfers vast bij de start van dit avontuur. Zo zullen er tussen juni en augustus vijf spelers de ploeg komen versterken en zullen er twaalf spelers de club verlaten. Er zal gewerkt moeten worden met de selectie zoals deze er nu staat, want er mogen geen transfers meer uitgevoerd worden. De staf zal de selectie moeten beoordelen om te kunnen bepalen welke tactiek er gehanteerd zal worden. Om de tactiek te kunnen bepalen moet de staf eerst de selectie leren kennen De selectie van het eerste elftal kent twee doelmannen, waarvan Pontus Dahlberg de bekendste naam zal zijn. De doelman verliet IFK Göteborg in 2018 voor Watford, maar zijn carrière kwam daar, ondanks meerdere verhuurperiodes, nooit van de grond. In 2022 wist de club heb gratis terug naar de club te halen en hij behoort tot de beste spelers van de selectie. De tweede doelman is de relatief onbekende Adam Ingi Benediktsson uit IJsland. De doelmannen van IFK Göteborg Profiel Pontus Dahlberg Oscar Wendt is de bekendste naam uit de achterhoede van IFK Göteborg. De linksback verliet de club in 2006 om via FC København en Borussia Mönchengladbach in 2021 weer zijn weg terug te vinden naar de club. Het grootste talent in de achterhoede is de Deen Sebastian Hausner die dit seizoen voor €400.000,- over is gekomen van het Deense AGF. Van Alai Ghasem en Felix Eriksson is bekend dat zij de club zullen verlaten gedurende het seizoen. De verdedigers van IFK Göteborg Profiel Oscar Wendt Op het middenveld is Gustav Svensson de grootste naam in de selectie. Hij verliet de club meerdere malen, maar kwam steeds weer terug bij de club. Hoewel hij als middenvelder wordt gezien kan hij ook als centrale verdediger uit de voeten, dus het is aan Martijn Niew om te bepalen waar hij gaat spelen. De Noor Elias Hagen werd voor €550.000,- overgenomen van Bodø/Glimt, maar er werd reeds een deal gesloten om eind jullie voor €600.000,- de club alweer achter zich te laten voor Vålerenga. Simon Thern en Amir Al-Ammari zullen beide de club verlaten gedurende het seizoen. De middenvelders van IFK Göteborg Profiel Gustav Svensson De belangrijkste aanvaller staat sinds 2020 onder contract bij IFK Göteborg en draagt de naam Hussein Carneil. De negentienjarige linksbuiten staat bekend als groot talent, maar moet dat wel waar zien te maken. Oudgediende Marcus Berg staat ook op de loonlijst bij de club en heeft bekend gemaakt om eind september zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Johannes Selvén en Linus Carlstrand zijn twee grote talenten en daarom is het pijnlijk om te weten dat zij de club zullen verlaten. De aanvallers van IFK Göteborg Profiel Hussein Carneil In de belofteploegen lopen nog enkele spelers rond die de potentie hebben om het eerste elftal te halen. In het tweede elftal speelt Elis Bishesari die de potentie heeft om op korte termijn als derde doelman aan te sluiten bij het eerste elftal. Bij de onder de 19 ploeg lopen de verdedigende talenten Ben Magnusson en Rasmus Nåfors Dahlin rond, maar het grootste talent is Erik Nilsson die in de spits uit de voeten kan. Profiel Erik Nilsson @De Raam Thanks voor het compliment. Dat dat in jouw straatje past dat wist ik al en het is natuurlijk een van de leukste manieren om succes te behalen. @ElMarcos Dank je wel voor de mooie woorden. De onderkomens waren hoe het in de toekomst eruit zou kunnen komen te zien en dus nog niet de faciliteiten die er nu zijn. @Keeza Dank je wel, het is ook leuk om de AI plaatjes erbij te verzinnen en tof om te horen dat ze goed werken. @Tim Windt Dank je wel. De doelstellingen zijn inderdaad helder, maar het zal nog flink aanpoten worden om ze te halen. @Tim' Met verstandig beleid moeten wij de weg omhoog inslaan en daarom verwacht ik ook niet direct succes te boeken. @Marius Een goed plan is nodig om met de club omhoog te kunnen. Thanks voor het compliment. @19CH98 De plannen die er liggen zijn zeker mooi. In de vorige update was te lezen dat het trainingscomplex ook gebruikt wordt als stadion voor de jeugdploegen als het zover is, dus die tribunes zijn dan natuurlijk nodig haha. @delichris Een duidelijk en goed uitvoerbaar plan is nodig om succes te boeken met de club. @DGremlin Dat vind ik ook, maar de uitvoering moet dan wel goed zijn natuurlijk. @Djurovski Thanks voor de mooie worden, wordt gewaardeerd! @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @Tim' @bas huijsmans @Renato @Urbeto @Rykjvk1 @Mordurette Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Voor mij weinig bekende namen maar Marcus Berg is er wel eentje die ik nog wel kan herinneren uit zijn Groningen tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Ik zie wel een paar bekende leuke namen voorbij komen. Ook Marcus Berg hoort daar natuurlijk bij. Benieuwd of hij op zijn oude dag nog iets kan betekenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Het lijkt een goede groep te zijn. Jong en oude spelers is vaak een vaak mix. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Mooie gemixte groep qua leeftijd en ervaring alleen zitten er weinig bekende namen voor mij tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Oei, dat wordt wel smal centraal achterin! Mooie update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Een paar bekende namen en hopelijk wat spelers die ons nog gaan verrassen. Het is inderdaad krap centraal achterin, wat je hopelijk niet gaat opbreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Centraal achterin zal het echt even zoeken zijn. kijkend naar je selectie vermoed ik dat Svensson wel als centrale verdediger zal gaan spelen totdat je wellicht een alternatief kan halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Een leuke mix qua talent en ervaring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 Met de aanstelling van manager Martijn Niew is de eerste stap gezet richting de toekomst. Een andere prioriteit van de club was het aanstellen van een nieuwe directeur voetbalzaken die samen met de nieuwe manager het transferbeleid van de club moet uitstippelen. De club maakt vandaag bekend dat John de Jong als nieuwe directeur voetbalzaken van de club is aangesteld. Hij was tussen 2018 en 2022 actief in deze functie bij PSV en wij hopen dat hij met zijn netwerk een belangrijke bijdrage kan leveren aan de toekomst van de club. Een goede staf is belangrijk om sportieve successen te kunnen behalen De nieuwe manager heeft ervoor gekozen om de huidige assistent manager, William Lundin, te behouden bij de club. Daarnaast is de trainersstaf uitgebreid met voormalig profvoetballer Pontus Wernbloom die behalve voor IFK Göteborg tijdens zijn loopbaan actief was bij AZ Alkmaar, CSKA Moskou en PAOK Saloniki. Met Viktor Elm wordt nog een oud profvoetballer aan de trainersstaf toegevoegd. Als laatste is de nog onbekende trainer Noel Molin aangesteld voor het eerste elftal. De club heeft de Nederlander Tijmen Edelenbos aangesteld als nieuwe hoofd performance analyse die zijn landgenoten Stijn Vink en Max Simons heeft meegenomen naar de club. De aanvulling van de staf heeft ervoor gezorgd dat de club op zes vlakken de beste trainersstaf van de Allsvenskan heeft en op nog eens twee vlakken de runner up is. Het bestuur is tevreden met de samenstelling van de trainersstaf. Hoewel het wervingsteam al van een goed niveau was heeft de club besloten hier direct in te investeren. De aanstelling van directeur voetbalzaken John de Jong was een belangrijke stap. Daarnaast is het scoutingsteam van hoofdscout Stig Torbjørnsen versterkt met de Nederlander Roy Wisseling die tussen 2010 en 2023 actief was bij Ajax. Oud speler Robin Söder die tussen 2007 en 2014 en daarna tussen 2018 en 2021 onder contract stond bij IFK Göteborg wordt ook toegevoegd aan het wervingsteam. Als laatste is de onbekende Zweed Johan Nordberg toegevoegd als analist rekrutering. Dankzij de uitbreiding van de staf behoort deze nu tot de beste van de Allsvenskan. De medische staf bestaat uit dokter Páll Sigurgeir Jónasson en hoofd fysiotherapie Fredrik Larsson. De laatstgenoemde vormt samen met Carl Persson en Kaj Leuther het team van fysiotherapeuten en moet de selectie fit houden en in samenspraak met de dokter van het eerste elftal blessures behandelen. Het bestuur heeft besloten dat het medische team goed genoeg is om het seizoen mee te starten. In de behandelkamer zorgt het team van fysiotherapeuten dat de spelers fit blijven Een nieuw team dat nog opgezet moet worden is het team van sportwetenschappen. De club heeft bekendgemaakt dat de Nederlandse Belle van Meer in dienst treedt als hoofd sportwetenschappen. Zij startte haar carrière als dokter van het tweede elftal van ADO Den Haag en via PSV en FC Utrecht is zij bij onze club terecht gekomen. Zij zal samen met Menno Klaver het team van sportwetenschappen vormen en daarmee is de technische staf van de club rond. @19CH98 Voor mij zijn de meeste namen ook onbekend. Enkel Pontus Dahlberg, Oscar Wendt en Marcus Berg zijn bekende namen voor mij. @Marius Ik ben ook benieuwd of hij nog wat kan betekenen voor de club, maar omdat ik weet dat hij tijdens het seizoen zal stoppen is het een mogelijkheid om hem vooral als invaller te gebruiken. @delichris De mix tussen jong en oud is wat mij betreft prima, maar een aantal jonge spelers zal de club gedurende het seizoen verlaten, dus dat is wel zonde. @Tim Windt Slechts enkele namen zijn bekend en de jonge spelers moet ikzelf ook nog leren kennen. Een aantal daarvan zal de club verlaten, dus het voelt zonde om daar te veel in te investeren. @Rykjvk1 De spoeling centraal achterin is zeker dun en dat zal ook de nodige aandacht nodig hebben in de toekomst. Thanks voor het complimnt. @Tim' Ik hoop ook dat spelers mij kunnen verrassen. Zelf ben ik benieuwd wat de jongeling Hussein Carneil te bieden heeft die in potentie de beste speler lijkt te zijn. @Mordurette De kans dat Gustav Svensson centraal achterin zal starten is ongeveer 100% zoals ik de selectie kan beoordelen. Verdedigend hebben we weinig alternatieven inderdaad, maar op het middenveld hebben wij dat wel, dus die keuze lijkt snel gemaakt. @Djurovski Het is belangrijk om een goede mix te houden, dus in de toekomst zal ik dat ook proberen zo te houden. Al zal de focus voornamelijk op jonge spelers komen te liggen in de beginfase van dit project. @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @Tim' @bas huijsmans @Renato @Urbeto @OlaToivonen @De Raam @ElMarcos @Keeza @DGremlin Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 De Nederlandse enclave is flink uitgebreid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Staff is zeer belangrijk en je zet hierin goede stappen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten