Niejo101 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart De laatste update van mijn save was seizoen '34/'35, toen ik nog bij Vitoria de Guimaraes was. Inmiddels zijn we twee seizoenen verder. Tijd voor een recap dus. Seizoen '35/'36 speelde zich voor mij nog steeds af in Portugal. Ook dit seizoen wist ik daar een prijs te pakken, al was het wel 'slechts' de Alianz Cup. In de groepsfase rekende we af met Braga en CD Nacional, waarna in de halve finale SPorting verslagen werd. In de finale waren we te sterk voor Paços de Ferreira. In het andere bekertoernooi liet de B selectie zich in de zesde ronde helaas verrassen door Famalicão, en de supercup werd dit jaar weer een prooi voor Benfica. De competitie werd voortvaren gestart met 5 overwinningen op rij, maar uiteindelijk verspeelden we in de loop van het seizoen toch veel te vaak punten, waardoor we geen bedreiging konden vormen voor Benfica, en uiteindelijk zelfs de tweede plek aan FC Porto moesten laten. De derde stek was het teleurstellende resultaat, waardoor ik toch eens ging kijken of er baantjes op de toch stonden. Spoiler En dat bleek zo te zijn! Atletico Madrid was onder Diego Simeone vijfde geworden in La Liga, en dat kostte hem na 24 jaren trouw dienstverband de kop. Mijn ster bleek rijzende, want na interesse in het baantje te hebben getoond, werd ik door de media al gezien als gedoodverfde opvolger! Het duurde niet lang voordat ik op gesprek moest komen, en de baan binnen wist te slepen! De vijfde plek in 2036 gaf geen recht op Champions League voetbal, dus moest ik van het bestuur de Europa League winnen. Met een finaleplek zou men niet tevreden zijn geweest. Nou ja, u vraagt, wij draaien! In de Copa del Rey werden we door Real Madrid helaas uitgeschakeld in de kwartfinale, maar in La Liga wisten we de grote stadsgenoot wél voor te blijven! Vooral door een weergaloos slot van de competitie, waar we in de laatste 14 wedstrijden slechts één keer een gelijkspel moesten toestaan (en wonnen van Real én Barça) speelden we de tweede plek veilig. Barcelona was een klasse apart, maar de Blaugranas weten dat we volgend seizoen op hen gaan jagen! We begonnen het seizoen in een smalle 4-3-3 met slechts centrale middenvelders en spitsen, maar in de tweede helft maakten we de switch naar een vergelijkbaar systeem met 2 DM's. Die laatste formatie is een blijvertje voor komend seizoen! Spoiler ------ Al met al; ik ben verliefd op deze save Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Sporting de Gijon, seizoen 2027/2028 Aangekomen bij het vijfde seizoen, of eigenlijk na de afronding hiervan, was het wel eens tijd om mij hier te melden. Deze save heeft me bij de ballen. Wikkend en wegend zat ik tegen @Thierryvane maar te klagen dat ik geen inspiratie had voor een save. Begon zeer voortvarend met Bologna maar een dag later kwam de officiele update van SI waardoor ik er meteen weer klaar mee was. Thierr raadde mij Spanje aan, en zo gezegd zo gedaan. Sporting de Gijon, een prachtige club met een geweldige jeugdopleiding werd mijn nieuwe liefde. Het eerste seizoen startte we op het tweede niveau en al snel werd duidelijk dat we daar niet thuis hoorde. Met 103 punten werden we uiteindelijk zeer gemakkelijk kampioen en hielden we het taaie Racing Santander onder ons. In de zomer voorafgaand aan dit seizoen deden we een aantal transfers, maar eentje is het benoemen waard namelijk die van Jose Cordoba. Deze Panamese tank staat momenteel nog steeds bij ons onder contract. Hij is een van onze sterkhouders en heeft inmiddels ook de Spaanse nationaliteit op zijn paspoort staan. Spoiler Na dit kampioenschap mochten we het op het hoogste niveau proberen. Belangrijke aankopen voorafgaand aan dit seizoen waren die van Luciano Rodriguez, Ivan Azon, Ruben Sanchez en Facundo Pellistri. Al deze namen staan vandaag de dag nog steeds bij ons onder contract. In ons eerste seizoen hadden we het eigenlijk verrassend 'makkelijk'. Ik had verwacht ergens in de middenmoot te gaan spelen maar wonder boven wonder vonden we onszelf terug op de derde plaats, op zeer gepaste afstand van Real Madrid en Barcelona. Ook wisten we de finale van de Copa del Rey te behalen die vervolgens met 2-3 verloren ging tegen Barcelona na een 2-0 voorsprong. Spoiler Het derde seizoen vind ik wellicht wel een van de moeilijkste seizoenen als je op het tweede niveau bent begonnen en direct in je eerste seizoen kampioen wordt. Een jaar als promovendus bevalt me wel want de druk staat eigenlijk niet op de ketel, maar als je dan een seizoen hebt over gepresteerd komt de druk opeens erop. Met aankopen als Arsen Zakharyan, Ivan Morante, Owusu-Oduro, Jose Angel Carmona, Oumar Solet, Alex Valle en Aleix Garcia wist ik ons klaar te stomen voor nog een jaar La Liga in combinatie met Champions League voetbal. Dat laatste is wellicht ook de reden dat een tweede seizoen op het hoogste niveau lastiger is. De combinatie met Europees voetbal. Qua eindstand veranderde er eigenlijk weinig. Barcelona was wederom ongenaakbaar, Real Madrid was ook weer errug sterk en wij volgde op gepaste afstand. Atletico stond weer op gepaste afstand van ons en de rest boeit niet zo heel veel. In de Champions League wisten we de groepsfase door te komen bij de eerste acht. Hierna wachtte een ontmoeting met FC Porto, een haalbare kaart zou je denken, maar niets was minder waar. Twee nederlagen waarna een harde uitschakeling volgde. De finale van de Supercopa werd verloren van Real Madrid en ook in de Copa del Rey kwamen we niet voorbij Real Madrid die in de halve finale te sterk voor ons waren. Geen slecht seizoen maar ook nog niet je van het. Spoiler Aangekomen bij inmiddels het vierde seizoen besloot ik nogmaals de portemonnee te trekken. De belangrijkste namen, die overigens ook nog bij de club zijn, zijn die van Jose Santos (10,5 miljoen), Demba Ndao (30 miljoen), Enoch Mastoras (32,5 miljoen) en Bryan Jorge (8 miljoen). Ook trokken we Filip Jorgensen voor 14,5 miljoen aan maar die vertrok ook alweer na dit seizoen voor 50 miljoen naar Al Nassr. Mede dankzij het uitgeven van de nodige miljoenen schoven we een plekje op op de ranglijst. Overigens had dat ook meer te maken met het mindere jaar van Barcelona want die eindigde opeens op dertien punten afstand van Real Madrid. Een kampioenschap zat er dus nog niet in want wederom was het Real Madrid die een geweldig seizoen neerzette. Dit jaar wisten we ook voor het eerst een prijs te pakken. Zowel de Supercopa als de Copa del Rey was een prooi voor ons. In de Supercopa waren we te sterk voor Real Madrid en in de Copa del Rey had Valencia geen antwoord op ons. In de Champions League haalden we niet de top acht waardoor we in de tussenronde mochten uitkomen. Hierin troffen we Atletico waardoor we twee overwinningen mochten bijschrijven. Hierna gingen we echt genadeloos het schip in tegen Inter waardoor we de kwartfinale nog niet bereikt hebben. Spoiler Dan zijn we dan eindelijk aangekomen bij het vijfde seizoen. Het jaar waarin het 'moest' gebeuren en waarvoor ik dan nogmaals flink de portemonnee trok. Na het vertrek van Jorgensen moest ik op zoek naar een nieuwe doelman die we vonden bij Real Madrid. 20 miljoen werd er betaald voor Lunin. Verder kwamen Marc Bernal (15,5 miljoen), Anailson (18,25 miljoen), Pablo di Marino (8,25 miljoen), Javi (12 miljoen) en Stefan Bajcetic (7 miljoen). Over de jaren heen hebben we ook voldoende verkocht overigens. Grootste klapper was die van Jorgensen maar daarna volgde Zakharyan (35 miljoen), Bryan Gil (25 miljoen), Marcus Edwards (34,5 miljoen) en Anderson Duarte (20 miljoen). In La Liga was het dit seizoen echt smullen geblazen. Niet alleen omdat wij ons EIN-DE-LIJK tot kampioen kroonde, maar ook omdat er maar liefst drie (!) ploegen zijn met 100 punten. Het was een strijd tot op de laatste speeldag maar gelukkig hielden we ons hoofd koel en wonnen we zakelijk met 3-0 in eigen huis. (@neva alsjeblieft, mooi screenshot voor op de frontpage) Naast de titel pakte we ook de Supercopa tegen Real Madrid maar verloren we we wel de finale van de Copa del Rey op penalty's tegen wederom Real Madrid. In de Champions League wisten we dit seizoen voor het eerst ook tot de kwartfinale te geraken. Door Chelsea werkelijk waar weg te vagen in de achtste finale in eigen huis (6-1) maakte we de 2-0 in Engeland goed. In de kwartfinale kwamen we wederom FC Porto tegen en dankzij een rode kaart wisten we in eigen huis relatief eenvoudig tot 3-0 uit te lopen. Op bezoek in Portugal werd het opeens nog heel spannend. 2 minuten voor tijd kwam Porto op 3-1 voorsprong maar gelukkig hielden we ons doel verder schoon. Halve finale! In de halve finale troffen we wederom een Engelse ploeg, en wat voor een. Manchester City. Met Bellingham als nieuwe ster en alle huidige sterren nog in de gelederen wist ik dat dit een heeeeeeeeeele taaie tegenstander zou worden. Op bezoek in Manchester wisten we lang de 0 te houden. Heel lang zelf. Het was 90+8 toen Erling Haaland toch nog een kansje kreeg, en die moet je Erling niet geven. 1-0. We hadden wat goed te maken in eigen huis. Vier minuten hadden we nodig om de 1-0 goed te maken. Anailson, onze Braziliaanse wereldster schoot de bal tegen de touwen. Dit was ook de stand na 90 minuten waardoor we mochten verlengen. In de tweede helft van de verlenging was het wederom Haaland die scoorde. Hierdoor moest we alles of niets gaan spelen, en met succes. 3 minuten voor tijd scoorde Braian Anduquia. Een Colombiaanse spits van 18 die ik in de competitie niet kon inschrijven en daarom dus wegwilde. Er kwam geen Spaanse club om hem te huren waardoor ik hem heb behouden, en soms moet het dus gewoon meezitten. De penaltyserie was me er eentje. In totaal waren er veertien penalty's nodig om een winnaar te bepalen. Na de gemiste pingel van Pellistri zag ik de bui al hangen maar Perrone mistte ook op dat moment. Akanji schoot uiteindelijk de laatste bal via Lunin naast waardoor we doorstoomden naar de finale! Daar wacht Barcelona, een nog taaiere tegenstander al vraag je het mij. Spoiler In Arbeidzjan stond deze kraker op het programma. Het stadion zat tot de nok toe gevuld met 85.875 toeschouwers. We begonnen met onze sterkste elf maar al snel was duidelijk. Barcelona was uit op wraak. Twee jaar op rij werd er geen kampioenschap behaald in Barcelona en ook de overige bekers in Spanje gingen niet naar Barcelona. Toen de bal in de vijftiende minuut in het net ging voor de 1-0 was dat niet de eerste keer dat de bal in het net ging. Drie minuten eerder was dat ook het geval maar toen stond Yamal buitenspel. Wonder boven wonder kwamen we deze teleurstelling binnen de tien minuten te boven. Aleix Garcia zorgde met een droge knal voor de 1-1. We wisten de rust te halen en ik wist ook, wellicht hebben we aan een kans wel genoeg om te winnen. Deze kans kwam drie minuten na rust, of ja kans? Ivan Morante schoot een bal van 30/35 meter gewoon op doel en deze werd onderweg naar de goal licht getoucheerd waardoor Ter Stegen op het verkeerde been stond 1-2! Helaas wisten we dit niet vol te houden en was het Gavi die de gelijkmaker op het bord zette. Zoals je aan de xG kan zien was het vooral Barcelona die domineerde en het was dus een godswonder dat we na 90 minuten nog gelijk stonden. Ik zette in op een penalty serie maar helaas besloot Nkunku anders. In het vervolg van de wedstrijd probeerde ik nog volle bak vooruit te drukken maar zonder resultaat. Barcelona was de meer dan terechte winnaar. Ondanks deze nederlaag was dit wel echt een gouden seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Goh, wat een verhaal joh Super tof om dat zo te lezen en je hebt een geweldig seizoen afgewerkt. Jammer van die finale, maar als je hem op zo'n manier verliest na zo'n gaaf seizoen is dat misschien niet eens echt iets om verdrietig om te zijn. En die screen is inderdaad een hele leuke! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Pffff dit was me het seizoentje wel hoor @Dansmeister @Marvin @Thierryvane @Bogatyr. We praten hierover het seizoen 2025/2026 met Palermo. Halverwege het seizoen stond ik nog bijna op het punt om over te stappen naar Man Utd maar uiteindelijk bleven we het roze tricot trouw. Met de nodige aankopen traden we dit seizoen weer fris aan het seizoen aan, grootste namen die binnenkwamen waren Paulo Dybala, Simone Pafundi, Luca Lipani, Matteo Prati en iets minder grote namen maar niet minder belangrijk waren Mattia Zanotti, Rafiu Durosinmi, Arouna Sangante (winterstop), Christian Volpato (winterstop) en Raoul Bellanova (winterstop). Dat gaf ons een mooi elftal gevuld met veel Italianen maar doordat ik de non-EU regel vergat had ik niets aan de transfer van Marko Stamenic, een jongen die ik graag wilde uitproberen. Enfin, de selectie stond. In de Serie A begonnen we eigenlijk zeer matig. We speelden in Rome gelijk tegen AS Roma en verloren vervolgens in eigen huis van Juventus. Ik was bang dat het zo'n jaar zou worden dus besloot wat vaker met 3 centrale verdedigers te gaan spelen, en dat werkte. De eerste seizoenshelft was nog wat wisselvallig met gelijke spelen tegen Atalanta, Monza, Sassuolo (5-5), Empoli en een verliespartij tegen Fiorentina maar steeds meer merkte je dat we dit seizoen wel eens wat moois konden neerzetten. Dat bleek ook want de gelijke spelen die we hadden waren voornamelijk in de eerste seizoenshelft en vanaf speelronde 14 verloren we geen wedstrijd meer. Dat we zeer overtuigend kampioen werden was dus geen verrassing. Italie is een van die landen die hun Super Cup in het buitenland afwerkt en ook wij mochten ons dus gaan melden in de VAE. Hier zag je wat het resultaat was van een goed op elkaar ingespeelde ploeg. Zowel Inter als AC mocht vier keer vissen. We kregen weliswaar van AC nog twee goaltjes om de oren maar he, die nemen we op de koop toe. In de Coppa Italia Frecciarossa hebben we ook een mooie run achter de rug. Monza, Juventus, Salernitana en uiteindelijk Atalanta moesten er allemaal aan geloven. Het was allemaal krap aan maar dat is ook de magie van de beker. De finale werd uiteindelijk beslist op penalty's en daar waren uiteindelijk 18 penalty's voor nodig met een einduitslag van 8-7. Dan hebben we alleen nog ons Europese avontuur over. De Champions League is de competitie die we heet mogen maken door de tweede plaats van vorig seizoen. In de competitiefase hadden we een erg pittig programma. Ook hier was het te zien dat we aan het begin zoekende waren. Een gelijkspel in eigen huis tegen PSG is natuurlijk een prima resultaat maar de verliespartij tegen PSV was zonde. Overigens waren het, op de wedstrijd tegen Porto na, weliswaar terechte resultaten. Tegen Porto was het vrij geflatteerd daar een gelijkspel terechter was geweest maar door deze uitslagen mochten we in de tussenronde uitkomen waar we Borussia Dortmund troffen. In ons eigen stadion, La Favorita, waren we niet per se la favorita. Toch weerhield ons dat niet om een geweldige wedstrijd op de mat te leggen en de Duitsers volledig van het kastje naar de muur te tikken. 4-0, je komt wel eens moeizamere wedstrijden tegen. De return was een formaliteit waardoor we naar de zestiende finale doorstroomden. In deze zestiende finale troffen we Newcastle United, een vrij gevaarlijke tegenstander met het Zweedse spitsenduo Isak en Gyokeres. Vooral laatstgenoemde ben ik zelf enorm fan van. Ook hier starten we weer in eigen huis maar hier hadden we het erg lastig. We kwamen twee keer op achterstand dankzij Isak maar twee keer herstelden we ons. Dat het dus een lastige kluif zou gaan worden was een understatement. Op St. James Park kwamen we zelfs op een 2-0 achterstand om het vervolgens helemaal om te draaien. In de 62e minuut was het Durosinmi (die heel belangrijk was in Europa), in de 68e minuut Dybala en in de eerste minuut van de blessuretijd was het Esposito met de 3-2. Kwartfinale it is! In de kwartfinale was het dan weer tijd voor een Duitse tegenstander. We begonnen ditmaal niet in eigen huis maar in de Red Bull Arena in Leipzig. Hier was het weer Espositio die zich als zeer belangrijk voor ons toonde. Uiteindelijk wisten we, vrij geflatteerd, met 3-1 te winnen in Duitsland. Hierdoor hadden we een geweldige uitgangspositie in eigen huis. Dit wisten we al snel nog meer te bevestigen. Leipzig kwam er eigenlijk niet meer doorheen waardoor we onszelf opeens terugvinden in de halve finale. In deze halve finale was het, hoe kan het ook anders, weer tijd voor een Engelse tegenstander. Spurs schakelde, toch wel verrassend, Manchester City uit, maar hierdoor zag ik tegelijkertijd wel kansen. Dat ik het hier bij het rechte eind had was een juiste gedachte. In eigen huis wisten we aan de hand van de Nigeriaanse toren met 2-0 te winnen. In Londen wisten we al snel de Londenaren op een totaal score van 3-0 te zetten. Het werd nog eeeeeerg spannend maar ook deze wisten we te overleven. Finallllleeeeeeeeeeeeeeeee. In deze finale was FC Barcelona de tegenstander. Check de spoiler maar voor de finale. Spoiler Spoiler En wat nu is de vraag. Ik gooide m al hier online: Manchester United is gedegradeerd naar de Championship. Een halfjaar geleden was het nog niet het moment maar misschien is dit wel een leuk moment om in te stappen. Wat zeggen jullie boys? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Lekker hoor @ReneLeBlanc Klopt het dat je meerdere games speelt? Zag je volgens mij ook met Napoli bezig, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 9 minuten geleden zei 007mark: Lekker hoor @ReneLeBlanc Klopt het dat je meerdere games speelt? Zag je volgens mij ook met Napoli bezig, toch? Ja en nee, Regensburg is de tweede Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marvin Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Oeffff, heerlijk zeg. Je hebt het weer snel voor elkaar gekregen. Maar ik ben van mijzelf niet zo’n clubhopper in een game. Het liefst begin ik dan een nieuwe game. Maar om op je vraag terug te komen. Een hele mooie uitdaging natuurlijk, maar zijn die er in Palermo niet meer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart @ReneLeBlanc Ik zou Manchester United gewoon lekker laten sukkelen. Is er geen leukere uitdaging beschikbaar? Maar de keuze ligt bij jou natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Mooi seizoen gehad man. Zijn er nog Italiaanse gasten die zich goed ontwikkelen in je game? Blijf vissen natuurlijk met Udinese. Loop nog een halfjaar achter op je. Mijn gevoel zegt dat je eigenlijk wel bent uitgekeken op Palermo. Je hebt er alles gewonnen en niks meer te bewijzen. Voor mezelf sprekend hou ik het lang vol bij één club omdat ik constant bezig ben met nieuwe doelstellingen maken bij de club en met de spelersgroep. Als jij dat niet doet(en gezien je best veel saves speelt, wat ik super vet vind om te lezen) en vooral prijzen aan één wil spelen, zal ik lekker gaan overstappen. Drie jaren plan United maken > met de CL weglopen en dan weer door naar het volgende traject. Wellicht goed om over twee seizoenen al eens een Amerika of Zuid-Amerika toe te voegen, om daar even een uitstapje te maken en dan weer terug te gaan naar een Spanje oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Manchester is calling! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart @ReneLeBlanc Je hebt twee opties met Manchester United. Nu ze gedegradeerd zijn, maak het je uitdaging om ze helemaal de vernieling in te helpen zonder ontslagen te worden of vernietig met United de City Group en dan eventueel nog op Engelse wijze. Veel Engelsen in de selectie houden en een klassieke 4-4 focking 2 spelen. Een beetje uitdaging kan je wel gebruiken denk ik toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 48 minuten geleden zei Marvin: Oeffff, heerlijk zeg. Je hebt het weer snel voor elkaar gekregen. Maar ik ben van mijzelf niet zo’n clubhopper in een game. Het liefst begin ik dan een nieuwe game. Maar om op je vraag terug te komen. Een hele mooie uitdaging natuurlijk, maar zijn die er in Palermo niet meer? 45 minuten geleden zei Bogatyr: @ReneLeBlanc Ik zou Manchester United gewoon lekker laten sukkelen. Is er geen leukere uitdaging beschikbaar? Maar de keuze ligt bij jou natuurlijk. 37 minuten geleden zei Dansmeister: Mooi seizoen gehad man. Zijn er nog Italiaanse gasten die zich goed ontwikkelen in je game? Blijf vissen natuurlijk met Udinese. Loop nog een halfjaar achter op je. Mijn gevoel zegt dat je eigenlijk wel bent uitgekeken op Palermo. Je hebt er alles gewonnen en niks meer te bewijzen. Voor mezelf sprekend hou ik het lang vol bij één club omdat ik constant bezig ben met nieuwe doelstellingen maken bij de club en met de spelersgroep. Als jij dat niet doet(en gezien je best veel saves speelt, wat ik super vet vind om te lezen) en vooral prijzen aan één wil spelen, zal ik lekker gaan overstappen. Drie jaren plan United maken > met de CL weglopen en dan weer door naar het volgende traject. Wellicht goed om over twee seizoenen al eens een Amerika of Zuid-Amerika toe te voegen, om daar even een uitstapje te maken en dan weer terug te gaan naar een Spanje oid. 30 minuten geleden zei Thierryvane: Manchester is calling! 1 minuut geleden zei bas huijsmans: @ReneLeBlanc Je hebt twee opties met Manchester United. Nu ze gedegradeerd zijn, maak het je uitdaging om ze helemaal de vernieling in te helpen zonder ontslagen te worden of vernietig met United de City Group en dan eventueel nog op Engelse wijze. Veel Engelsen in de selectie houden en een klassieke 4-4 focking 2 spelen. Een beetje uitdaging kan je wel gebruiken denk ik toch? Gelukkig hoeven we nog even geen beslissing te nemen en spelen we vanavond lekker met Regensburg door voordeel van zo’n extra save. of we pakken Gijon weer even op in de tussentijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart @ReneLeBlanc fucking eindbaas dat je bent!! Geniaal zeg Kampioen en CL winnaar met Palermo lol, geweldig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Nakata is bezig aan zijn 2de seizoen bij Yamaga. Na de promotie in de helft van het seizoen spelen ze nog altijd mee op 3 fronten. Murakoshi blijft een gevaar want de spits zit nu ook al op 12 goals in alle competities samen. Niet slecht voor een omgevormde spits die niet altijd eerste keuze is Op het middenveld trekken de 2 Koreanen Jung en Chung hun string dat echt wel versterkingen bleken, aangevuld door goed Japans talent op alle posities.. Hopelijk kan ik deze ploeg toch een tijdje bij elkaar houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Seizoen 2026/2027 Nadat ik het wel gezien had in Kroatie met alle mogelijke nationale prijzen gepakt te hebben besloot ik mijn contract te verscheuren en de zomer transfervrij door te brengen. Het verlies in de Europa League finale was een ontzettend zuur einde aan een verder prachtige tijd in Kroatie. In november kwam vervolgens de interesse los, Real Sociedad, Stade Reims, Millwall, NEC, FC Utrecht, Montpellier allemaal deden ze een aanbod en allemaal kregen ze nul op hun rekest. De keuze viel namelijk op Brondby, een van mijn favoriete FM ploegen. Op het moment van tekenen trof ik Brondby zo aan. Een zevende plek in de Aanloopfase van de 3F Superliga, een zestiende plaats in de Conference League en nog actief in de beker. De selectie was er eentje die veelal bestond uit Deense spelers (wat een groot pluspunt is) en er was in principe een prima mix van zowel jong als oud. Een leuke uitdaging dus. Spoiler + FIlip Bundgaard. Om de selectie wat extra kleur te geven besloot ik in de winterstop toch wel flink wat spelers naar Kopenhagen te halen. We begonnen met de routinier Kristoffer Olsson die transfervrij overkwam van Midtjylland. Hierna volgde er nog enkele grote transfers want we verbraken maar liefst drie keer ons transferrecord. We begonnen met Slotsager, daarna Egdal en uiteindelijk Iversen. Veelal zijn dit grote talenten die alle ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Als we dan een blik werpen op de gespeelde wedstrijden kunnen we wel stellen dat we voornamelijk geweldig gepresteerd hebben. Veelal werd er gewonnen op een handjevol wedstrijden na. De nederlagen tegen Kopenhagen, een in de aanloopfase en een in de bekerfinale, waren natuurlijk uitermate pijnlijk, maar verder hebben we natuurlijk geweldige resultaten neergezet met vooral uitspatters als 3-1 tegen Sporting, 3-0 tegen Midtylland en 2-0 tegen Valencia. Die laatste is wel een hele speciale aangezien het de finale van de Conference League was. Spoiler Ook wisten we het kampioenschap in Denemarken te pakken. Doordat Kopenhagen echt volledig door het ijs zakten kregen wij opeens een uitgelezen kans om het kampioenschap te pakken. In de laatste wedstrijden zie je ook dat wij wat aan het bezwijken waren maar waar Kopenhagen de laatste drie wedstrijden verloor speelde wij er van de laatste vijf wedstrijden drie gelijk. Dat zijn toch drie punten meer in deze serie waardoor we een punt boven de aartsrivaal eindigen. Wat een seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Seizoen 5 zit erop. Even weer terug naar de basis gegaan om de prijzen te pakken. In kwamen buiten de drie gratis spelers die als opvulling van het eerste elftal in eerste instantie gingen spelen, er vooral heel veel newgens bij. Uit gingen grote bedragen voor Gnonto, Pirola en Bamba. Wilden alle drie weg. En als je weg wil, mag je gaan. Behalve Pafundi. Ketting verhaal. Eén die ik er wil uitlichten die kwam van Inter is Antonucci. Speelde het eerste halfjaar in de serie B op huurbasis en na de winterstop bij mij. Ontwikkelt zich als een komeet. Zonde dat hij niet goed kan koppen, met zijn 1.95. Serie A: Ging verrassend goed, met een record aan doelpunten voor mijn Udinese dit seizoen. Inter haalde voor 250 miljoen aan spelers, verkopen al hun newgens voor mooie prijzen aan mij en presteren echt geen reet. Drie trainers versleten in een seizoen. Lazio gedegradeerd ook. Geen vervanger voor Immobile. Met een mooie top 3 aan doelpunten en assists in de serie A. De beker werd makkelijk gewonnen. En ook de Super Cup was een eitje. En de Champions League kwam terug bij ons. Waar die vorig jaar ging naar Arsenal in blessuretijd, hebben wij die nu weer teruggekregen in blessuretijd. Toekomstige transfers: Gaan zorgen dat -18 en -20 weer volraken met newgens. Zaniolo loopt te vaak met een gefrustreerde kop rond, dus die mag vertrekken. Allebei de Pellegrini's mogen met een goed bod weg en verder hoop ik de boel bij elkaar te houden. Verwacht vier newgens in de A selectie te verwelkomen. Ciao! @Thierryvane@ReneLeBlanc@Marvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Genieten geblazen bij Udinese hoor Heerlijke prestaties en dito spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marvin Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Haha, heerlijk dit zeg.. Teampje nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april (bewerkt) BLYTH SPARTANS Mijn nieuwe save is een project om met 1 club de competitieladder in Engeland te beklimmen. De keuze is gevallen op Blyth Spartans, en het doel is om op zijn minst te promoveren naar de Premier League, maar idealiter groeien we ook nog door totdat we mee strijden om de titel en om de Champions League. Ik leg mezelf de beperking op dat alle spelers die ik inbreng, afkomstig moeten zijn (of in ieder geval de nationaliteit moeten hebben) uit het VK of Ierland. Seizoen 2023-2024 In het eerste seizoen verwachtte het bestuur dat we een plek in het linkerrijtje van de Conference North (6e niveau van Engeland) zouden bemachtigen. Mijn eigen doelen lagen hoger, ik wilde erg graag meedoen aan de playoffs om promotie, al zou ik er niet wakker van liggen om het volgende seizoen nog steeds in de Conference North te spelen. Op basis van mijn spelerskern en de kwaliteiten die daarin bestonden, koos ik in eerste instanie voor een 442 met een smalle ruit op het midden. de wingbacks moesten voor breedte zorgen. Dat leek een hele tijd vrij aardig te gaan, maar een dramatische decembermaand deed mij besluiten om het roer om te gooien. Na de jaarwisseling haalden we een extra centrale middenvelder, en gingen we tactisch verder in een formatie met 3 CM's, Dat bood uiteindelijk voldoende stabiliteit om de playoffs te behalen. Een zesde plek op de ranglijst betekende dat de verwachtingen van het bestuur overtroffen waren, het was zelfs een evenaring van Blyth haar beste seizoensprestatie ooit. In de Playoffs bleek Spennymoor uiteindelijk in de eerste ronde te sterk voor ons, maar ook zij wisten geen promotie te behalen. die eer bleek weggelegd voor Scarborough. Ook in de Bekertoernooien wisten we geen potten te breken, maar daar werd dan ook niet bepaald de nadruk op gelegd. Met 46 competitiewedstrijden in een jaar, en een smalle selectie tot mijn beschikking, besloot ik in de cups mijn beste spelers niet op te stellen. Transfergewijs valt er nog niet veel te vertellen, de spelers die gehaald werden zijn vooral kortstondige oplossingen geweest om dit seizoen mee uit te ballen. De juni transfers zijn voor het komende seizoen. Seizoen '24-'25 is inmiddels onderweg, daarover later meer 5 april bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april (bewerkt) Hopsa, seizoen twee zit er ook alweer op. BLYTH SPARTANS are going up!!! Na vorig seizoen in de playoffs om promotie ons eindstation gevonden te hebbne, was mijn persoonlijke doel nu om wel degelijk te promoveren. Liefst door een kampioenschap, maar via de playoffs is ook prima. We lieten een hoop spelers gaan na afgelopen seizoen, en trokken enkel transfervrije spelers aan. Simms en Rodwell-Grant vormden dit seizoen ons vaste spitsenkoppel, Barratt en Olagunju waren centraal achtering de rots in de branding. Donaghy wist als keeper dit seizoen 18 clean sheets bij te schrijven en had zo ook een groot aandeel. Na de eerste seizoenshelft stonden we netjes aan kop van de competitie, al leek het erop dat het een spannende race ging worden met Scunthorpe, dat ons heel aardig bij wist te benen. Scunthorpe United had net als ons een goede tweede seizoenshelft, maar konden ons in eigen huis niet verslaan, waardoor we de leiding niet meer uit handen gaven. Even werd het nog benauwd toen we twee wedstrijden voor het einde met blessures te maken kregen, maar de noodgedwongen systeemwissel pakte wonderwel effectief uit, waardoor ik er nu aan zit te denken om definitief over te gaan naar de 4-2-2-2... In de FA cup voorrondes wisten we heel aardig te presteren waardoor we de eerste ronde zelfs mochten spelen, uit bij Notts County. De FA Trophy werd echter een toernooi om snel te vergeten, Telford veegde ons van de mat in een zeldzame wanvertoning. 8 april bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april In seizoen drie bij Blyth Spartans speelden we voor het eerst in de clubgeschiedenis in de Conference National; het vijfde niveau van Engeland. Wederom met een hele rits aan gratis transfers had ik de spelerskern versterkt om te passen in het 4-2-2-2 DM AM stramien. Op James en Tomlinson na, die meer versterkingen voor de breedte bleken, waren het stuk voor stuk voltreffers. Finney en Maroodza brachten kwaliteit op de vleugels, Ward en Trueman versterkten de verdedigende as, en Musa is een heerlijk spitske, die eigenlijk niet op het 5e niveau thuis hoort. De eerste seizoenshelft verliep als een malle. Met een 7-0 bij Woking vlogen we uit de startblokken, en er waren maar weinig ploegen die ons effectief af wisten te remmen. Na de jaarwisseling begon het grote gekkenwerk. Je ziet hierboven al dat we in december niet veel competitie hebben gespeeld doordat we bezig waren met cup wedstrijden. In de FA Cup wisten we uiteindelijk zelfs door te stoten tot de derde ronde, waarin Brighton uiteindelijk te sterk bleek voor mijn jeugdlichting. Dit alles hed tot gevolg dat we in Januari maar liefst 10 keer op het veld stonden. Dat had natuurlijk zijn weerslag op de fitheid van mijn spelers. I roteerde me een slag in de rondte, maar wist toch af en toe het puntverlies niet te voorkomen. In de periode januari-februari wist AFC Fylde me op een gegeven moment in te halen, mar zij kregen een kleine inzinking, vlák voordat het onderlinge treffen op de rol stond. Door die pot te winnen groeide het gat naar 4 punten in mijn voordeel, waarna we vrijwel onbedreigd op de titel af stevenden. Alleen jammer dat we die verzuimden te pakken in eigen huis tegen het kansloos op de laatste plek vertoevende Boreham Wood... Back to back kampioenschappen, op naar de League Two! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koenbres Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Wat een ongekend team is dit! Ik heb besloten een save te gaan spelen waarbij ik de meeste wedstrijden ga kijken op volledige hoogte punten en waarbij ik aandacht ga besteden aan de ontwikkeling van een tactiek plus het team. We begonnen met de onderstaande transfers: Cordoba kwam aan het begin van het seizoen, een absolute topverdediger. Keitel en Koita hadden beiden een aflopend contract en vooral Keitel heeft uiteindelijk een enorme bijdrage in het succes dit seizoen. Spoiler En was is hiervan het resultaat? Een overmacht in de Eredivisie. Ook de twee laatste wedstrijden winnen we en zo verliezen we maar 1 wedstrijd. Alleen Feyenoord was te sterk in de Kuip en wist het daarmee nog heel even spannend te maken. De beker was een drama. Tegen Excelsior gingen we nog door met penalties, maar Ajax bleek daarna met 0-3 te sterk.. En Europa? Yes, yes, we halen de finale. Tegen Brann ontsnappen we met penalty's en zo halen we bijna niet eens het toernooi. Het zal bij de supporters door het hoofd schieten op hun weg naar Athene waar we Aston Villa zouden ontmoeten. En wat voor een finale zou dit worden. 20 minuten bezig en we kijken tegen een 2-0 achterstand aan. We analyseren de eerste 30 minuten, zetten op basis hiervan enkele dingen om en weten het voor de rust nog recht te trekken. Hierna volgde een bizar open en onvoorspelbare 2de helft. Pavlidis is de man die in zijn misschien wel laatste AZ wedstrijd die de wedstrijd weet te beslissen. Op naar seizoen 2! Spoiler voor spelersstats. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april BLYTH SPARTANS -seizoen '26-'27- Na de back to back kampioenschappen op het 6e en 5e niveau van de Engelse voetbalpiramide, zetten we nu de eerste stappen in het professionele voetbal. Ik had vooraf verwacht dat dit een erg grote stap zou zijn. Er werden dan ook wederom een heleboel spelers transfervrij aangetrokken. Met name spits James Bennett was een schot in de roos, waarover later meer, maar eigenlijk alle nieuwe spelers hebben dit seizoen hun waarde kunnen bewijzen. Alleen Kovacevic heeft geen minuut gespeeld. Hem had ik gehaald omdat de spelersgroep begon te zeuren over een "lack of quality depth in goal". nja, prima joh. We begonnen de competitie niet zo voortvarend als vorig jaar, maar de resultaten lieten na die eerste nederlaag niet lang op zich wachten. Wederom zagen we dat er veel scorend vermogen in de ploeg zit, waardoor we bijna iedere wedstrijd goed waren voor de winst. Na 23 gespeelde wedstrijden wisten we de eerste competitiehelft nét niet bovenaan af te sluiten doordat we juist bij concurrent Walsall stevig onderuit gingen. Inmiddels was dus al wel duidelijk dat we vol op promotie in konden gaan zetten, maar van zenuwen in de spelersgroep lijkt eigenlijk geen moment sprake te zijn geweest. Stoïcijns bleven we onze wedstrijden aangaan, en op een enkele nederlaag tegen Extere en een paar gelijke spelen, wisten we het gros van de wedstrijden in klinkende overwinningen om te zetten. De doelpuntenmachine bleef maar ratelen, waardoor ik op een gegeven moment een voorzichtig doel maakte van het breken van het all-time doelpuntenrecord in de League Two. In 1960-1961 presteerde Peterborough United het om maar liefst 134 goals te scoren in de toenmalige Fourth Division. Om dat te behalen moet je een gemiddelde van bijna 3 doelpunten per wedstrijd neerleggen. Het ging erom spannen... Bij het zien van deze reeks wedstrijden lijkt het redelijk duidelijk, dat we voor het derde jaar op rij een Kampioenschap hebben binnen kunnen slepen. Op 29 maart werd de titel behaald op bezoek bij Barrow. We stonden na die wedstrijd op 125 gescoorde doelpunten, en hadden er dus nog 10 nodig om het record te breken. Dat bleek helaas nét wat teveel gevraagd (of eigenlijk, FM liet het me niet vragen aan de jongens), waardoor we uiteindelijk drie goals tekort komen. Met 104 punten uit 46 wedstrijden hebben we echter wél het puntenrecord van de League Two aangescherpt! Naast de League Two waren er natuurlijk ook de bekertoernooien, maar doordat de focus vol op de competitie lag (en er door de gunstige financiele situatie ook geen directe noodzaak is om te cashen in de beker) heb ik daar steeds maar met een B elftal gespeeld. Dat resulteert natuurlijk in vroege uitschakelingen. Gelukkig vroeg het bestuur ook niet om klinkende resultaten. Bij Blyth Spartans was er dit seizoen één man absoluut alomtegenwoordig, en dat is nieuwe aanwinst James Bennett. De 19-jarige Noord-Ier was dit seizoen bij maar liefst 47 competitiedoelpunten betrokken, en ontwikkelt zich stormachtig. Er kwam interesse op gang van enkele clubs uit de League One, maar voordat die goed en wel concreet werd, heb ik James zijn contract open kunnen breken en hem vastgelegd tot aan 2030. Ik verwacht hem eerder kwijt te zijn, maar dan wel voor de hoofdprijs, alstublieft, dankuwel. Nu eens kijken of we de stap naar League One net zo overtuigend maken als de vorige promoties... Hebben we wel een paar extra/nieuwe spelers voor nodig. Op naar een nieuwe transferwindow Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Na ons (@Jorikheijn) avontuur in Schotland bij The Spartans - waar alle prijzen uiteindelijk werden gewonnen - zijn we een aantal maanden geleden begonnen als John Carew in Luxemburg bij het oh zo prachtige FC Vinesca Ehnen. Inmiddels zijn we van niveau 5 opgeklommen tot aan kwartfinale Champions League. Hierin verloren we over twee wedstrijden van Manchester City (2-1 winst en een 1-5 nederlaag). Een gewonnen finale posten we hopelijk later, ware het niet dat onze reputatie belachelijk sloom omhoog gaat. Volgens FM kan je ons nu vergelijken met bovenkant KKD/onderkant Eredivisie terwijl we al sinds 2027/28 een bescheiden rol in Europa spelen. Met nog vijf potten te spelen is zojuist het vijfde kampioenschap op rij binnengesleept na een simpele 0-3 overwinning op US Hostert. Wat volgt is de halve bekerfinale en 16e finale tegen AC Milan in de CL. Hieronder enkele screentjes. Dan alleen nog een extra screenshot van onze beste jeugdspeler tot nu toe: spits Felix Rodrigues. Tot snel...! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Begonnen met PSG. Niet voor de uitdaging maar omdat ik gewoon een keer met de beste spelers in FM wil spelen met (bijna) onuitputtelijke mogelijkheden qua geld dankzij mijn homeboys Tanim bin Hamad al Thani en Nasser Al- Khelaifi. Ik mag Tan en Nas zeggen tegen deze draqqueens. Heb mezelf als doel gesteld om zoveel mogelijk met Fransen te gaan spelen. Mentaal nogal een uitdaging omdat ik over het algemeen een teringhekel aan Fransen heb. Omdat ik nu weet hoe je moet knippen en plakken met paint wil ik graag beginnen met de keepers. Donnarumma zijn contract gaat niet verlengd worden omdat hij niet Frans is. Ik heb Giulllaume Restes op het oog als zijn vervanger. Ik vind 12 miljoen per jaar ook een beetje veel voor iemand die alleen de ballen moet tegenhouden en het spel voort moet zetten. Restes gaat me een miljoentje of 100 kosten, maar is in potentie beter dan die lange lul met zijn grote neus. De verdedigers zijn zo Frans als stokbrood, brie en chauvisme om niks. Naja Hakimi en Mendes zijn dat niet, maar over minder dan 1 jaar rolt het Franse paspoort hun brievenbus, want zo ben ik dan ook wel weer. Ik speel met 3 man achterin. Dat zijn Koundé Saliba en Lucas Hernandez. Die Saliba heeft me trouwens 250 miljoen gekost, wat een klaplopers bij dat Arsenal. De vleugelverdedigers zijn 'die buitenlanders'. De rest is backup materiaal. Op het middenveld maken Thouchameni en Zaire-Emery de dienst uit. Als hele chique backup heb ik Rabiot, maar eigenlijk rouleren zij voortdurend met elkaar. Daarvoor kies ik voor Mbappe op links en rouleer ik tussen Diaby en Dembele op rechts. Met als backup ook nog Barcola en Doué (die overigens ook centraal op het middenveld staat) Spits is Kolo Muani. Die jankt ze er achter elkaar in. Ik had Ramos verkocht, want geen Fransman en ff geen geld voor een vervanger. Mbappe, Dembele, Diaby en Barcola kunnen ook eventueel wel in de spits spelen. Ik zit in het derde seizoen. 2x kampioen. 1x de beker. 3x de Trophee des Champignons gewonnen. CL eerste jaar kwartfinale gehaald en 2e jaar de finale. Verslagen door Real Madrid. Doelpunten van Ferland Mendy en Boscagli Voor de fijnproevers nog even mijn tactiekje: Verder is mijn doel inzetten op de jeugd (en alle goede talenten uit Afrika wegkapen, daar hebben ze in Frankrijk natuurlijk wel een koloniaal verleden mee). Als laatste doel zou ik heel graag Bellingham en Haaland willen halen en mezelf die dispensatie geven. Lijkt me wel een geinig driehoekje voorin samen met Mbappe. Vragen? even wat random tags van mensen waarvan ik zeker weet dat ze dit willen lezen: @Glenn08 @Fantasy @neva @Titan @La Pulga @Vreven @Tim' @Aaron21 @Bogatyr @Gert @Nom de Guerre @ReneLeBlanc @Jotew @Thierryvane en iedereen die ik nu vergeet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten