Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #41

Djurovski

Aanbevolen berichten

oUAmLxe.png

Aangezien het volgende nummer een waar pareltje is dan toch nog maar even nog wat info over de inzending van Canada.

Hoewel ik het bagger vind verdiend de inzending wel dezelfde behandeling. Opgericht in Montreal. Clay and Friends maakt hybride muziek met invloeden van Hip Hop , Funk , Jazz , Soul en Reggae. Wat krijg je dan? Een brok ellende. Tja meer kan ik er echt niet van maken. Opgericht in 2015 en brachten in 2017 hun eerste album uit. Met het uitbrengen van La Musica Popular de Verdun veranderde alles voor hun. En wisten zelfs in begin 2020 Club Soda in Montreal en L'Imperial Bell in Quebec uit te verkopen. Dus blijkbaar doen ze toch wel iets goeds.

Het nummer Sweat and smokes heeft wel een 18+ rating dus users die jonger dan 18 zijn. NU STOPPEN MET LEZEN!!!!!!!

Je smaakt naar zweet en rook, we neukten tot het bed brak. Ik heb in mijn leven geleerd , de grillen van het onverwachte. Hier lig ik in prachtige lakens (betrapt op mijn eigen spel kon ik zien)  de jongedame was verdwenen, Zeg nooit mijn naam en vraag nooit de hare. Meisje ik ben die Ghostboy

Goed dan naar de hoofd act van vanavond. Had ik al gezegd dat ik hier blij van word? Nieuwkomer? Bas H stuurt voor Ierland niemand minder dan Flogging Molly in. Huh dat is toch een Amerikaanse band? Uhm nou nee. Het is een Iers-Amerikaanse band en de zanger en oprichter is geboren in Ierland. Dus mogen ze uitkomen voor Ierland. Hun style is Celtic punk , folk punk. Waarom word ik hier zo vrolijk van? Het is vergelijkbaar met Dropkick Murphy's wat na Rammstein mijn favoriete band is. De band werd in 1997 opgericht in de pub Molly Malone's in LA. Zanger en oprichter Dave King groeide op in een kleine flat in Dublin. Op zijn 20e vertrok hij naar Londen en vervolgens LA. Aangezien hij geen green card had kon hij niet het land uit en weer terug erin en had voor acht jaar geen contact met zijn familie. Hierna werd hij zanger van heavy metal band Fastway waar ook gitarist Fast Eddie in zat ( die jullie nog kennen van Motörhead ) Hierna richtte hij dus Flogging Molly op. Momenteel wisselt hij tussen wonen in Detroit en het Ierse Wexford. Flogging Molly is lid van het project Rock against Bush waar ook bands als NOFX , The Offspring en Sum 41 en Greenday bij horen. Het nummer Selfish man is ook opgedragen aan Bush. Ze komen regelmatig optreden in de lage landen en stonden al op zoal Pinkpop , Lowlands , Pukkelpop , Rock Werchter , Bospop en de Zwarte Cross. 

De band bestaat tegenwoordig uit Dave King ( lead zanger , akoestische gitaar en Banjo ) Bridget Regan ( de vrouw van Dave , achtergrond zangeres , viool , doedelzak en fluit ) , Dennis Casey ( achtergrond zanger en elektrische gitaar ) Nathan Maxwell ( achtergrond zanger en basgitaar ) Spencer Swain ( achtergrond zanger , Mandoline , banjo en gitaar ) Mike Alonso ( drummer ) Matt Hensley ( accordeon , concertina ) 

Met het nummer Float hopen ze op een goed resultaat hier in IJsland en voorlopig lijkt dat ook  goed te lukken. Het nummer zelf vind ik dan bij verre niet het beste nummer van de band. Heb liever de nummers met de meer Ierse folk invloeden erin. Echter blijft het een prima nummer die ik dan ook net niet de maximale punten heb gegeven. 

Dronk de rest van de dag weg , ik vraag mij af wat mijn lever zou zeggen. Drinken dat is alles wat je kunt.

Nee niet doen, laat de boot niet zinken. Dromen dat is alles wat je kunt. Oh maar niet , nee , laat de boot niet zinken. De boot die je hebt gebouwd , gebouwd om je hoofd boven water te houden. Het nummer gaat dus over dat je niet moet opgeven en niet iets moet weg gooien wat je zelf hebt opgebouwd. Je best doen dat is alles wat je kunt doen!

Oh sorry dat is het verkeerde nummer. Niet dat het erg is toch? Maar dan bij deze toch het juiste nummer

Vinnie Paul ( Pantera ) Geweldige band , helaas niet het type nummer waar ze normaal voor staan. Had liever Drunken Lullabies gehad of Devil's Dance Floor. Maar goed vergeleken met de meeste nummer wat hier vanavond voorbij zijn  gekomen is dit by far de tweede na Polen natuurlijk. 7,5

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ) Jaaaaa lekker hoor. Een nummer wat meer richting een ballad gaat en dat voor zo'n band. Rammstein en Dropkick kunnen dat ook. Voor de verandering is dat wel eens lekker. Mooie stem , goede teksten. Ja ik vind het niet vreemd dat deze boven aan staat . 9

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) Bij dit soort bands verwacht ik dan wel die doedelzakken die er in klappen. Dat is hun genre en dat mis ik in dit nummer. Gemiste kans wat mij betreft. Is het dan slecht , nee zeker niet. Maar wanneer je een Honda Integra Type R verwacht en ze komen dan aan met een Subaru Impreza. Nog steeds mooi maar net niet. 7,5

De punten van Ierland

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei nasje92:

Kijk eindelijk iemand met verstand

Qua insturen absoluut , qua punten geven niet echt:checkit:

Hmm had hier gezien de inzending wel punten verwacht maar net als IJsland kom ik van een koude kermis thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wICM9Xq.png

Scout Ivago stuur voorTsjechië  DIV I DED het podium op. De band is 2013 opgericht in Frydek-Mistek en is dus nog vrij nieuw in de business. De band maakt Dreampop. En bestaat uit Zangeres Viktorie Marksova , drummer Jacub Zhanal , bassist Ondra Mikula , gitarist Stepan Broz en producer Filip Helstyn. In 2014 kwam het debuutalbum Born to Sleep uit en die werd goed ontvangen. De band heeft op grote festivals gespeeld in eigen land waaronder Colors of Ostrava en United Islands. Ook speelde de band in grote clubs in Praag zoals de Roxy , Meetfactory en Rock Cafe. In 2016 speelden ze in het Poolse Gdansk hun eerste buitenlandse concert. Mijn muziek is het niet. Te dromerig. Maar super slecht is het ook niet.

Het liedje open the door gaat over iemand die zich in een andere dimensie dacht te bevinden. Tja zo raar is de clip dan ook niet. Dat is namelijk een behoorlijke LSD trip. Een illusie is mooi maar de waarheid is dan pijnlijk. 

Vinnie Paul ( Pantera ) Nee dit is niet mijn ding. De muziek niet en die clip al helemaal niet. Wat een waus. Ik word hier absoluut niet vrolijk van 4

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ) Ik ga hier wel goed op hoor. Moet hier geen heel concert van horen maar zo tussendoor is het prima te doen. 6,6

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) Zo dit is lekker hoor. Vol op de drugs de clip gemaakt. Smullen. Nummer zelf valt dan wel weer enigzins tegen. Al met al een voldoende. Is een stuk slechter voorbij gekomen. 6,3

Punten uit Tsjechië

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pO3kd3x.png

Scout Erwin met een puntje stuurt Down Under naar Australië. De band Pond moet het voor hem gaan doen. Weten jullie waar ik denk wanneer ik aan Pond denk? 

Maar goed ik ben dan inmiddels ook een fossiel.  Goed Pond uit Australië dus. En die kunnen we bijna combineren met de vorige inzendig. Erwin en Ivago zouden wel samen op een feestje onder invloed geweest zijn toen ze deze nummers hebben ingestuurd. Pond is een Psychedelic rock band uit Perth Australië en is opgericht in 2008. De band bestaat momenteel uit Nick Allbrook ( zang , gitaar o.a ) Joe Ryan ( Zang en gitaar o.a ) Jay Watson ( drum en zang o.a ) Jamie Terry ( bass o.a ) en James Ireland ( drums o,a ) In 2012 mochten ze touren in de States en speelden o.a op South by Southwest festival. Momenteel hebben ze al 9 studio albums uitgebracht en 1 live album. Ik word er iig niet erg vrolijk van.  

Dan het nummer Light of Leeming. Ja wat moet ik daar over vertellen. Het is een songtekst die ja waar gaat die in godsnaam over. 

Baby, terwijl de nacht voorbij rolt
We springen terug in het busje
Ik rende door de buitenwijken, schat
We nemen alle meubels die we kunnen
Neem het allemaal, want ik kan het gewoon niet meer uitstaan
Lopen, lopen, straatverlichting
Brand tot middernacht

Tja waar ik dan aan moet denken zijn de legendarische woorden van The Bloodhound Gang

"Me you bitches! I'm high on crack! want to freebase?
No Pac-Man drugs are bad! "

Vinnie Paul ( Pantera ) Ik vond de vorige inzending al niets en dit is nog erger. Wat doen jullie mij aan aaaaaarrrhhhhhhh 2

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ) De vorige inzending was nog te pruimen maar dit is slecht in het quadraat. 2

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) De vorige inzending was nog origineel en nog het luisteren waard. Dit is gewoon drie keer niks 2

Punten van Down Under

Link naar opmerking
Deel via andere websites