Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #41

Djurovski

Aanbevolen berichten

GCmpQSO.png

Goed als jullie dachten dat het liedje van gister slecht was dan heb ik slecht nieuws voor jullie. Die vandaag is het absolute dieptepunt van deze editie. Niet zo vreemd gezien het de inzending is van Scout 007Mark. Slechte smaak omringt de beste man. Kan hij verder ook niets aan doen natuurlijk. Mark stuurt dus de Zweedse Elias naar IJsland. Elias Björn Sahlin komt uit Stockholm en timmert sinds 2017 aan de weg. Op zijn 13e begonnen in een Gospel koor. Hierna is hij zich meer op soul gaan richten. Kon niet veel online vinden van de beste man en dat zegt misschien ook wel genoeg. 

Met het nummer I've been Waiting hoopte hij hier in IJsland goed voor de dag te komen maar momenteel staat het nummer onderaan met 0 punten en dat is meer dan terecht. Het nummer kopt wat open deurtjes is met een wanneer het allemaal voorbij is , is het allemaal voorbij. Joh echt waar wat een eye opener. Goed qua songteksten valt het allemaal nog wat tegen deze editie. Maar waar een aantal nummers dat nog goedmaken met een lekkere bak herrie of een goede stem is dat bij dit nummer niet het geval. 

Vinnie Paul ( Pantera ) Als je dit vrijwillig luistert dan is er maar 1 plaats waar je thuis hoort en dat is in het Pieter Baan Centrum. Vermoedelijk hebben ze in Guantanamo Bay dit nummer gebruikt om verdachten te martelen. 24h dit nummer op repeat en ik beken nog dat ik Kennedy heb vermoord. 0,5

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ): Oi oi oi oi oi dit is niet leuk meer hoor. Vraag mij af wat er in iemand's hoofd afspeelt als je denkt dat je hier hoge ogen mee kunt gooien. Gelukkig denken momenteel de meeste landen er net zo over gelukkig.  Oh de beste scout is voor Feyenoord? Ah dat verklaart een hoop 0,5

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) Dit luister je toch niet voor je plezier. Dat bestaat niet hoor. Hoewel er lopen meet dwazen vrij rond dan dat ze vast zitten dus er zou wel een publiek voor deze bagger zijn 0,5

De punten van Zweden

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen punten, maar net als gisteren is dat gezien de behoorlijk dramatische emo-inzending niet zo vreemd, enkel teleurstellend. Ik kan me dan ook zowaar redelijk vinden in de juryleden. 

Hopelijk komen de punten wel snel weer, want anders lonkt het rechterrijtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qc814Vw.png

Het houd niet op , niet vanzelf. De volgende scout heeft een merkwaardige eigenschap. Op dit festival weet hij over het algemeen bagger in te zenden. En dat is deze editie wat mij betreft niet veel anders. Maar bij bijvoorbeeld MU Music Challenge weet hij wel goede nummers in te sturen. Ergens zit er dus toch wel wat goeds in scout Urbeto. Sowieso mocht je op vakantie gaan kan hij over het algemeen best goede tips geven. Toen Urbeto aangaf Duitsland te kiezen was mijn interesse gewekt. Rammstein , Tom Beck , Lou Bega , Sarah Connor , The Baseballs , Nena , Scooter , Die Toten Hösen , Böhse Onkelz. Voor elk wel wat wils. Met andere woorden Duitsland levert echt wel kwaliteit af. Echter kiest de beste man voor Von Wegen Lisbeth. In 2006 opgericht in Berlijn onder de naam Fluchtweg. En heeft als leuk weetje dat ze als 1 van de weinige artiesten een kinder carrilon gebruiken. Hun muziekstijl wordt gezien als indie-rock. Ben er inmiddels achter dat dat niet mijn smaak is. De band bestaat uit Mattias Rohde ( zanger en gitaar ) Julian Hölting ( E bass ) Robert Tischer ( Synthesizer ) Dominik Zschäbitz ( gitaar ) en en Julian Zschäbitz ( drum ). De band werd opgericht  toen hun sportles op het Beethoven Gymnasium in Berlijn werd geannuleerd door een zieke leraar. Wat als de beste man nu niet ziek was geworden dan hadden we vermoedelijk onze oren niet zo hoeven te pijnigen. Ze kregen bekendheid door in het voorprogramma te staan van de Keulse band AnnenMayKantereit Uh wie ? Ja die. Al kan ik inmiddels zeggen dat die een stuk beter zijn dan Von Wegen Lisbeth. De nummers worden grotendeels geschreven door de zanger die dagelijkse conversaties en gebeurtenissen vertaald naar liedjes. 

Het nummer EZ Aquarii is vrij recent uitgekomen. En dit soort liedjes kun je alleen maar verdragen als je onder invloed bent van bepaalde substanties. En die tijd ligt al ver achter mij. Misschien dat Urbeto qua leeftijd nu in die fase zit dat zal iig zijn inzending kunnen verklaren.  Als je op een donderdag een broodje smeert en ineens denkt dat je wilt gaan emigreren. Door een telescoop kijken voorbij Jupiter om te zien hoe het daar is en dan afvragen of je teveel vraagt? Ik denk dat je wat te veel tot je genomen hebt. Maar goed met de juiste middelen kan dit nummer nog wel oké zijn. Voor mij geen punten maar het is iig al een stuk beter dan dat Zweedse nummer. En met een plaatje halverwege het linker rijtje wordt het nummer tot nu toe aardig gepruimd hier in IJsland

Vinnie Paul ( Pantera ) Met de juiste genotsmiddelen en met de juiste mensen kan dit nog wel te doen zijn. Maar op een nuchtere woensdag avond is dit niet te harden. Hoewel het wel een stuk beter is dan dat nummer van gister. Een krappe 5 dan maar.

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ):  Inderdaad een nummer waar voor je in bepaalde sferen moet zijn wil je dit kunnen waarderen. Heb inmiddels hier al slechter gehoord dus zelfs nuchter is dit al beter dan Zweden en Nederland. En in de juiste toestand kan ik dit best leuk vinden een krappe 6

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) : Pfoe wat een bevalling en dat komt er morgen nog zo'n ruk nummer? Man man man waar zijn we aan begonnen. Hoop snel weer wat betere muziek te kunnen horen. 4

De punten van onze Ooster Buren

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AnnenMayKantereit niet kennen.. tja, ken je dan überhaupt wel de historie van dit evenement? Het is de enige winnaar die volledig in het Duits zong! Dat is Nicht Nichts te noemen. 

Verder was deze inzending vooral een gokje. Ik wilde graag iets Duitstaligs sturen zonder een doorsnee indiebandje in te sturen. Dat is hiermee wel gelukt denk ik, al is het natuurlijk niet ieders smaak. Ik vind het wel een lekkere melodie in ieder geval. Het valt te hopen dat er in de komende rondes nog enkele deelnemers gaan zijn die zich hier enigszins in kunnen vinden. 

@Chiemel Ik vond het wel een lekkere plaat ;)

50 minuten geleden zei Vreven:

Had hier eigenlijk wel wat punten verwacht. Helaas.

Je was de laatste inzending bij mijn puntentelling die de schifting niet overleefde. Eigenlijk dus een beetje slachtoffer van de sterke breedte deze editie, want ik vond het best een aangenaam nummer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

AnnenMayKantereit niet kennen.. tja, ken je dan überhaupt wel de historie van dit evenement? Het is de enige winnaar die volledig in het Duits zong! Dat is Nicht Nichts te noemen. 

Verder was deze inzending vooral een gokje. Ik wilde graag iets Duitstaligs sturen zonder een doorsnee indiebandje in te sturen. Dat is hiermee wel gelukt denk ik, al is het natuurlijk niet ieders smaak. Ik vind het wel een lekkere melodie in ieder geval. Het valt te hopen dat er in de komende rondes nog enkele deelnemers gaan zijn die zich hier enigszins in kunnen vinden. 

@Chiemel Ik vond het wel een lekkere plaat ;)

Je was de laatste inzending bij mijn puntentelling die de schifting niet overleefde. Eigenlijk dus een beetje slachtoffer van de sterke breedte deze editie, want ik vond het best een aangenaam nummer. 

Zal eerlijk toegeven dat ik mij niet verdiept heb in de deelnames waar ik niet in actief was. Annen was oke om te luisteren maar om er nu mee weg te lopen nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites