Vreven Geplaatst 21 januari 2023 Share Geplaatst 21 januari 2023 Heb nu de helft geluisterd en al een paar dingen tegen gekomen die ik totaal niet kende en puur op omschrijving of genre niet zou snel zal opzetten. Maar zitten echt wat verrassend leuke dingen bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 22 januari 2023 Share Geplaatst 22 januari 2023 Vooralsnog een aardig lijstje inderdaad. De komende week maar weer even grondig verder op analyseren 😊 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 Hier ook tevreden met de lijst over het algemeen. Grote middenmoot en heel weinig echt vreselijke nummers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 Heb vanmiddag mijn lijstje ingeleverd en er zitten een hoop leuke nummers tussen. Leuk om te ontdekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 28 januari 2023 Negen lijstjes inclusief mijzelf inmiddels ontvangen. Nog een aantal te ontvangen dus. Jullie hebben nog tot en met vrijdag. Nog wel een aantal dagen dus. Wel een mooi moment om het laatste jurylid te onthullen. En dat is geen kleine jongen hoor. Nee , nee en nog eens nee het is niet Hazes sr. Nee we hebben het namelijk over Ian Fraser Kilmister die beter bekend staat als Lemmy Kilmister de zanger en oprichter van Motörhead. Die in 2010 live heb gezien op Pinkpop Lemmy zag het licht op 24 december 1945 in Burslem vlak bij Stoke on Trent. In zijn jonge jaren was Lemmy roadie bij Jimi Hendrix. In 1971 begon hij bij de rockband Hawkwind maar werd daar uit de band gezet omdat hij een andere drugs gebruikte dan de overige leden ( Amfetamine tegenover LSD ) In 1975 nadat hij weg was bij Hawkwind richtte hij Motörhead ( slang voor Amfetemine ) op. Na verschillende personeelswijzigingen waar Lemmy als enigste van het originele drietal overbleef was vanaf 1992 de formatie definitief. Lemmy , Phil Campbell ( gitaar ) en Mikkey Dee ( drums ). De Muziek van Motörhead had invloed op diverse bands als Metallica en Alice in Chains. De umlaut heeft niets te betekenen maar zo zag de naam er meer Duits en dus gemener uit aldus Lemmy. De Klassieke opstelling van Motörhead bestond uit Lemmy , Phil "Philthy Animal" Taylor en Edward Allen Clark beter bekend als "Fast" Eddie Clark. Met dit drietal die overigens allen in de hemel zijn. Kwam in 1977 het eerste officiële album uit. De twee volgende albums werden ook zeer succesvol en Motörhead werd als 1 van de meest belangrijke Britse metal groepen gerekend. Al sprak Lemmy altijd van Rock n Roll. In 1980 kwam Ace of Spades uit en zowel het album als de single werden grote hits. Een jaar later gingen ze een samenwerking aan met het volledig uit vrouwen bestaande Girlschool. De samenwerking kreeg de naam Headgirl. Het zelfde jaar kwam ook het live album No Sleep 'Till Hammersmith uit en zowel deze als Ace of Spades worden gezien als de beste albums van de band. Op 28 december 2015 overleed Lemmy op 70 jarige leeftijd aan kanker die pas twee dagen van te voren was geconstateerd. Een dag later besloten de overige twee bandleden dat de band per direct stopt. Op 11 november in datzelfde jaar overleed Phil Taylor op 61 jarige leeftijd. Op 10 januari 2018 overleed Eddie Clarke op 68 jarige leeftijd aan de gevolgen van een longontsteking. @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 28 januari 2023 Share Geplaatst 28 januari 2023 Een dood jurylid? Zal weinig commentaar meer geven dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 28 januari 2023 Share Geplaatst 28 januari 2023 1 uur geleden zei Urbeto: Een dood jurylid? Zal weinig commentaar meer geven dan. Hij zal zich omdraaien in zijn graf met jou gekozen nummer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 28 januari 2023 Share Geplaatst 28 januari 2023 Tja, van enige smaak kunnen we de beste man gezien bovenstaande fragmenten in ieder geval niet beschuldigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 28 januari 2023 6 uur geleden zei Urbeto: Een dood jurylid? Zal weinig commentaar meer geven dan. Alle drie zijn dood hoor. Ze komen per hologram te leven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 januari 2023 Share Geplaatst 29 januari 2023 @Djurovski Geen idee of je dit filmpje over Lemmy al kent, maar deze vind ik altijd erg leuk om te kijken: https://www.facebook.com/watch/?v=2494953577397728 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 29 januari 2023 3 uur geleden zei Tim': @Djurovski Geen idee of je dit filmpje over Lemmy al kent, maar deze vind ik altijd erg leuk om te kijken: https://www.facebook.com/watch/?v=2494953577397728 Nee kende ik nog niet. Gaaf verhaal hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 31 januari 2023 Share Geplaatst 31 januari 2023 Mijn stemmen komen eraan hoor. Heb volgens mij alles nu 1x geluisterd. Donderdag ga ik ze op volgorde zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 februari 2023 Share Geplaatst 1 februari 2023 Veel nummers die nadat ik de lijst een aantal keer op de achtergrond aan heb gehad lekker klinken. Moet er nog even een keer goed naar kijken voor de punten, dus misschien lukt dat vanmiddag. Zo niet, wordt het toch vrijdag voor mij. Ben ook wel benieuwd hoe mijn inzending het gaat doen. Het linkerrijtje had ik op voorhand wel realistisch geschat, maar met veel aardige nummers wordt dat misschien nog wel lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 1 februari 2023 Share Geplaatst 1 februari 2023 Ik heb mijn stemmen verstuurd. Ben ook benieuwd wat mijn nummer doet en erg benieuwd wie welk nummer heeft ingestuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 februari 2023 Share Geplaatst 1 februari 2023 Hier ook net de stemmen ingestuurd. Leuke editie met in de breedte een erg leuk deelnemersveld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 februari 2023 Share Geplaatst 1 februari 2023 Goede editie inderdaad. Waren maar enkele nummers waar m'n nekharen van overeind gingen staan, dus dat is een goed teken. Grote middenmoot wat mij betreft, waardoor ook niet iedereen punten heeft gekregen die dat normaal wel zou krijgen. Los daarvan: wat voor koortsdroom is die videoclip van de Noorse inzending Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 februari 2023 Auteur Share Geplaatst 1 februari 2023 Tik tok , Tik tok , Tik tok. We naderen langzaam de deadline. Nog 7 lijstjes die ik mis. Dus wat dat betreft is het merendeel al goed bezig geweest. We zullen er tijdens het wachten nog ff een lekker nummertje ingooien. Gewoon omdat het kan @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 2 februari 2023 Share Geplaatst 2 februari 2023 Mijn stemmen zullen op tijd binnenkomen. Nog slechts een kwestie van de puntjes op de i zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 2 februari 2023 Share Geplaatst 2 februari 2023 Prima editie dit. In de breedte een erg goed deelnemersveld. Heb überhaupt maar één vijfje uitgedeeld en dat was een nipte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 2 februari 2023 Share Geplaatst 2 februari 2023 1 uur geleden zei Grote Ree: Prima editie dit. In de breedte een erg goed deelnemersveld. Heb überhaupt maar één vijfje uitgedeeld en dat was een nipte. Thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 3 februari 2023 Share Geplaatst 3 februari 2023 Je krijgt de punten vandaag @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 3 februari 2023 Share Geplaatst 3 februari 2023 Ingestuurd. Vond dit ook een redelijk sterke editie, al zat er wel een nummer bij dat ik niet eens kon luisteren, zo kut vond ik het. Desalniettemin een paar mooie toevoegingen voor mijn Spotify gevonden, waarvoor dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 februari 2023 Auteur Share Geplaatst 7 februari 2023 Goedenavond IJsland en de rest van de wereld. Welkom bij deze 41e editie van het MU worldvision song Contest. Ondergetekende zal de presentatie op zich nemen en wordt dus bij gestaan door drie helaas ontvallen groot heden in de muziek wereld. Via een hologram zijn ze toch weer tot een soort van leven gewekt en geven ze hun eigen ongezouten mening over de ingezonden nummers. Vriendjes en vriendinnetjes , Dames en heren , Jongens en meisjes zijn jullie er klaar voor? De eerste deelnemers staan klaar in de Eldborg zaal van de Harpa Concert zaal. Uw nederige presentator heeft in Polen de band Lyrre ontdekt. Een band die zich kenmerkt met neo-middeleeuwse metal invloeden. Een pas opgerichte band uit het Poolse Krakow. In de zomer van 2020 zaten Michalina Malisz ( Hurdy Gurdy en zang ) en haar man Piotr Martus ( Gitaar ) samen en zaten te brainstormen hoe ze verder wouden gaan. Het resulteerde dus in de band Lyrre en op 15 juli 2022 maakte Michalina op socials de line up van Lyrre bekend een paar dagen nadat ze nog een show hadden gegeven met een gigant in de Folk metal namelijk Eluveitie. Lyrre bestaat verder nog uit bassist Milosz Busko en drummer Tomasz Mlocinski. Het lied North Star is de 2e single van hun naderende debuutalbum en werd op 11 november 2022 uitgebracht. De tekst zelf is niet bijster orgineel. Hoe een kaart in haar bloed was geschreven, haar leid als de poolster. En dat je niet bang moet zijn ook al heb je ongelijk. Een prima stem , heerlijke drums en goede riffs maken het in mijn ogen een prima nummer. Luister en huiver. Persoonlijk vind ik dit natuurlijk het beste nummer van deze editie. Maar of de rest er net zo over denkt zullen we vanzelf wel gaan zien. Belangrijk is wel wat vinden de 3 grootheden van dit nummer. Vinnie Paul ( Pantera ) : Een prima opening van dit festival. Hoewel het wel rauwheid mist die wij wel hadden. Wel een zeer aangename stem om te luisteren. Wat mij betreft mist het die extra kick, het snufje peper in de reet zeg maar. Maar al met al een lekker nummer. En aangezien het een tweede single betreft op een debuut album is Lyrre een naam om in de gaten te houden. Een 7 en een half geef ik dit nummer Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ) : Ik snap wat Vinnie zegt al ben ik het niet helemaal met hem eens. Hij vergelijkt Michalina qua stem met mannelijke artiesten voor die extra kick. Dichter naar het grunch. Qua muziek komt Lyrre dichter bij mijn eigen muziek. Ik vind het zeer aangenaam nummer. En een mooie opening van dit spektakel. Ik geef dit nummer een 8 Lemmy Kilmister ( Motörhead ) : De mannen hiervoor zeggen het al. Gewoon dikke prima. Een mooie start en als dit het gemiddelde zal zijn dan gaan we een mooi festival tegemoet. Qua zang en stijl is het lastig te vergelijken omdat het neo-middeleeuwse metal niet zo heel bekend is. En vooral weinig vrouwelijke zangeressen bevat. Je kunt haar niet vergelijken met een Floor Janssen ( Nightwish ) of een Sharon den Adel ( Within Temptation ) aangezien dat weer een zeer andere vorm van Metal is. Ook ik geef een 8. Mooie woorden en cijfers voor mijn eigen inzending maar daar koop ik natuurlijk niets voor. Uiteindelijk wordt mijn nummer door jullie afgerekend. Ik presenteer hier wel mijn punten voor Polen @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 7 februari 2023 Share Geplaatst 7 februari 2023 (bewerkt) Satyr ( Zware Metalen ) : Dit is een band die als derde van vier bands op een affiche staat bij een optreden in een middelgrote provinciestad. Zo'n band die in je jaarlijst uiteindelijk op plek 22 eindigt. Zo'n band waar het meisje 97% van de likes door haar uiterlijk binnen harkt. Zo'n band waar je bij een festival van denkt: 'Wil ik mijn favoriete band die hierna komt echt zo graag zien dat ik dit een dik half uur ga aanhoren'. Zo'n band waarvan er in elk willekeurig land minstens zeventien klonen van zijn. Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet. Ik geef een 6je edit: Bedankt voor de 12 punten trouwens 7 februari 2023 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 7 februari 2023 Share Geplaatst 7 februari 2023 Geen punten, al is dat gezien de verschillen in muzieksmaak niet heel erg vreemd te noemen. Ben vooral benieuwd hoe m'n inzending het verder gaat doen, aangezien het toch wel wat anders is dan vorige edities. Hopelijk is het linkerrijtje haalbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten