chrisje1993 Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 Ik zag hier nog geen topic van maar misschien leuk om dit topic dan maar te starten. Kunnen elkaar dan ook eventueel helpen met bepaalde tactieken. Hoe speel je tijdritten, Hoe pak je een berg etappe aan, Hoe kies je je renners, Allemaal stellingen waar iedereen een andere kijk op kan hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 Speel het al een tijdje niet meer, elk jaar weer nauwelijks veranderingen. Ook weinig goede db's met juiste stats meer en alles plannen en indelen is ontzettend tijdrovend. Maar mocht je vragen hebben kan ik er best wat beantwoorden, heb het jarenlang gespeeld en ook statsmaker geweest een tijdje voor de db van Focus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 Ik heb het toevallig vanavond gekocht. mooi spel. even nu beetje testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 12 juni 2021 Auteur Share Geplaatst 12 juni 2021 2 minuten geleden zei CrisChivu: Ik heb het toevallig vanavond gekocht. mooi spel. even nu beetje testen 21 heb ik (nog) niet gekocht. Weet ik nog niet of ik hem ga halen. 5 minuten geleden zei Socrates: Speel het al een tijdje niet meer, elk jaar weer nauwelijks veranderingen. Ook weinig goede db's met juiste stats meer en alles plannen en indelen is ontzettend tijdrovend. Maar mocht je vragen hebben kan ik er best wat beantwoorden, heb het jarenlang gespeeld en ook statsmaker geweest een tijdje voor de db van Focus. Ben vooral benieuwd naar de drie dingen die ik in de opening al gezet heb. Hoe anderen het hier aanpakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 5 minuten geleden zei Socrates: Speel het al een tijdje niet meer, elk jaar weer nauwelijks veranderingen. Ook weinig goede db's met juiste stats meer en alles plannen en indelen is ontzettend tijdrovend. Maar mocht je vragen hebben kan ik er best wat beantwoorden, heb het jarenlang gespeeld en ook statsmaker geweest een tijdje voor de db van Focus. Heb jij nog een beetje meegekregen wat er nou gebeurd is bij PCMFocus, van de een op de andere dag was dat forum voor mijn gevoel verdwenen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 2 minuten geleden zei Kelvin: Heb jij nog een beetje meegekregen wat er nou gebeurd is bij PCMFocus, van de een op de andere dag was dat forum voor mijn gevoel verdwenen? Eigenaren/admins die geen fluit meer deden en op gegeven moment waren de kosten hoger dan de opbrengsten. Maar de druppel was volgens mij dat mevrouw Been een advocaat op het forum had gezet ivm beledigingen. 27 minuten geleden zei chrisje1993: Hoe speel je tijdritten Mja, op Focus was er een soort vuistregel qua kilometers enzo. De lengte van een tijdrit maakt in elk geval veel uit. Hoe langer de tijdrit, hoe lager je de eigen inspanning zet. Dus meer tussen de 55-70. Prologen/tijdritten van onder de 15km kan je vaak wel hoger zetten. Bij een qua parcours gelijkmatig profiel kan je het best naar het energiebalkje kijken. Moet een beetje gelijk aflopen met het balkje die aangeeft hoever je in de tijdrit bent. Verder: hogere eigen inspanning in afdalingen. Klim moet je soms wat lager zetten, al kan je met een goede klimmer ook juist veel tijd winnen door te temporiseren op een steile pukkel. Moet je dan wel weer iets compenseren elders. 37 minuten geleden zei chrisje1993: Hoe pak je een berg etappe aan Zijn veel manieren voor. Ook een beetje kijken wat je zelf chill zou vinden en gewoon uitvogelen. Zolang je maar je kopman laat beschermen door een andere renner en met bolletje klimt. Net genoeg om mee te kunnen in de groep. Niet te veel in de tegenaanval, ook niet zelf aanvallen. Ik deed dat enkel kort met een hele goede klimmer met een goede acc-stat om even los te komen van een mindere klimmer zonder geweldige acc-stat bijvoorbeeld. Maar ja, bolletje. Met knechten als je ze op kop wil zetten is misschien het makkelijkst om ze elkaar te laten volgen en de voorste op bolletje te zetten met een inspanning hoog genoeg om wat te forceren. 42 minuten geleden zei chrisje1993: Hoe kies je je renners Hoe bedoel je deze? In welke context? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 12 juni 2021 Auteur Share Geplaatst 12 juni 2021 1 minuut geleden zei Socrates: Hoe bedoel je deze? In welke context? Daar bedoel ik me als je zeg maar de dauphine en de ronde van Zwitserland rijd die tegelijk zijn. Hoe kies je dan welke renners je pakt voor de dauphine en welke voor de ronde van Zwitserland? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RubenS2 Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 (bewerkt) Heb een paar versies van dit spel gekocht, maar denk dat die van 2012 de meest recente is die ik heb gekocht. Die van 2020 heb ik wel een key van gewonnen voor steam en even getest, maar nog niet uitgebreid. Leuk spel, maar tijdrovend als je het goed wil doen. @Socrates is er nog zo'n database van focus voor PCM2020 of werden die toen al niet meer gemaakt? 12 juni 2021 bewerkt door RubenS2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 13 juni 2021 Share Geplaatst 13 juni 2021 Nee, die werden niet meer gemaakt, Ruben (dat forum stierf sws langzaam af). Je zou nog wel op Steam kunnen kijken. Daar zijn nog wel wat databases, maar daarvan zijn sommige stats van bepaalde renners volkomen belachelijk. Bij tijdrijden is het gewoon uitvogelen. Met klimmers zou ik een tijdrit (met een heuvel/klim) al anders rijden dan met een niet klimmer. Renners moet je gewoon kiezen op basis van parcours imo. En nooit iemand die uit de Giro komt in juni in Zwitserland laten rijden, want dan worden die renners eigenlijk altijd vermoeid. Soms op het frustrerende af. Je geeft een renner bewust twee maanden rust, is die vervolgens alsnog vermoeid voor de Vuelta, terwijl die na de Giro alleen nog een NK heeft gereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 juni 2021 Share Geplaatst 13 juni 2021 In het verleden wel eens gespeeld, maar nooit echt serieus genomen. Verwacht dus geen tips van mij. Meestal was ik binnen een paar wedstrijden al klaar met de carrier modes of hoe dat allemaal precies heette. Dus geen idee hoe het precies werkt met vermoeidheid etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 13 juni 2021 Share Geplaatst 13 juni 2021 Tijdritten: De lengte van de tijdrit + het parcours bepalen in eerste instantie hoe hoog ik de inspanning zet en daarna gebruik ik de renners die voor mijn favoriet/kanshebber AK starten als experiment om de ideale inspanning neer te zetten. Bergritten: Ik val amper aan, ik probeer zoveel mogelijk mijn kopmannen en schaduwkopmannen/beste knechten te beschermen tot de slotklim en dan speel ik met de inspanning om te zorgen dat mijn kopman genoeg overhoudt tot de top van de klim. Natuurlijk gebruik ik mijn schaduwkopmannen/beste knechten om hem te beschermen of het tempo te bepalen. Selectie bepalen: Ik kijk naar het parcours en verdeel dan kopmannen en zorg dat de knechten bij mijn kopmannen passen. Soms kijk ik ook naar nationaliteit. Bij de keuze Dauphine / Zwitserland starten de Fransen altijd in de Dauphine etc. Als de parcoursen en de kopmannen vergelijkbaar zijn, probeer ik de renners zo goed mogelijk te verdelen. Zodat ik niet in de ene ronde knechten tekortkom, terwijl ik in de andere ronde knechten teveel heb. Natuurlijk speelt ook de vorm van de dag en de op/afbouw van grote rondes hierbij een rol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 juni 2021 Share Geplaatst 13 juni 2021 Ik vind het plannen van de kalender en het onderhandelen over contracten leuker dan het rijden zelf. Ik speel eigenlijk 99% niet zelf. Af en toe wat obscure koersen, verder niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 14 juni 2021 Share Geplaatst 14 juni 2021 Mijn pc gaat dit niet draaien. Heb nog wel alle oudere versies in de kast staan en nog wat versies op steam. DUs misschien dat maar eens installeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RubenS2 Geplaatst 14 juni 2021 Share Geplaatst 14 juni 2021 21 uur geleden zei aron24: Nee, die werden niet meer gemaakt, Ruben (dat forum stierf sws langzaam af). Je zou nog wel op Steam kunnen kijken. Daar zijn nog wel wat databases, maar daarvan zijn sommige stats van bepaalde renners volkomen belachelijk. Is er toevallig een database die je kan aanraden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 juni 2021 Share Geplaatst 14 juni 2021 4 minuten geleden zei RubenS2: Is er toevallig een database die je kan aanraden? Je hebt de WorldDB 2021 en nog een database voor het jaar 202, waar de naam mij toch even van ontschoten is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 14 juni 2021 Share Geplaatst 14 juni 2021 2 minuten geleden zei aron24: Je hebt de WorldDB 2021 en nog een database voor het jaar 202, waar de naam mij toch even van ontschoten is. NinoBose heeft ook altijd goede databases Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 juni 2021 Share Geplaatst 14 juni 2021 1 uur geleden zei aron24: nog een database voor het jaar 202 Hadden ze in het jaar 202 al fietsen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Op 12-6-2021 om 22:14 zei Socrates: Speel het al een tijdje niet meer, elk jaar weer nauwelijks veranderingen. Ook weinig goede db's met juiste stats meer en alles plannen en indelen is ontzettend tijdrovend. Exact dit. Denk dat 2019 de laatste is die ik nog even heb gespeeld, maar ben al jaren niet uit seizoen 1 gekomen. Periode 2008-2012 ofzo, die was leuk. Spel liep vlot, weinig gekkigheid en de PPDB, die database die een van die games helemaal had veranderd als het ware. Veel meer teams, races, renners... Misschien pak ik het ooit nog wel een keer op, maar nu ben je alleen al uren kwijt aan het indelen van het programma van je renners. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Mooi man, ik heb daar hele excelsheets voor gemaakt. Al zijn die vooral voor het salarishuis. Afhankelijk van mijn team maak ik altijd een groepje kassei renners die de Giro dan doen en daarna relatief weinig meer, daarnaast een all star team die de Pro Tour etappekoersen gaan doen + de Tour en de renners die daar niet bij zitten krijgen de mindere koersen en de Vuelta. Ik probeer maximaal 26 renners te hebben, dan heb je 3x7 renners voor de drie groepen hierboven en wat jong talent die ik dan overal en nergens laat meerijden (in de laatste groep hierboven) edit: Ik hou zelden rekening met de sponsor, heb gemerkt dat het toch geen zak uitmaakt zolang je maar de Tour/Giro redelijk doet. En ik probeer een grote niet-Europese sponsor te vinden, die vinden alles best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Ja, het is wel mooi. En het is een gaaf systeem. Maar het is voor mij persoonlijk teveel tijdrovend. Vrouwtje weet altijd wel als ik het speel, heel het bureau ligt dan onder de kladblaadjes met wie waar rijdt en hoe traint Aangezien ze het ook als was-opvouwtafel gebruikt, leidt dat wel eens tot spanningen.. Komt ze ineens het trainingsschema van Robert Gesink in d'r beha tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Hij moest eens weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 15 juni 2021 Auteur Share Geplaatst 15 juni 2021 2 uur geleden zei Satyr: Mooi man, ik heb daar hele excelsheets voor gemaakt. Al zijn die vooral voor het salarishuis. Afhankelijk van mijn team maak ik altijd een groepje kassei renners die de Giro dan doen en daarna relatief weinig meer, daarnaast een all star team die de Pro Tour etappekoersen gaan doen + de Tour en de renners die daar niet bij zitten krijgen de mindere koersen en de Vuelta. Ik probeer maximaal 26 renners te hebben, dan heb je 3x7 renners voor de drie groepen hierboven en wat jong talent die ik dan overal en nergens laat meerijden (in de laatste groep hierboven) edit: Ik hou zelden rekening met de sponsor, heb gemerkt dat het toch geen zak uitmaakt zolang je maar de Tour/Giro redelijk doet. En ik probeer een grote niet-Europese sponsor te vinden, die vinden alles best. Ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig naar zo'n sheet. Ik houd me er zelf eigenlijk nooit mee bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Ik ook! WElke editor kun je het beste nu gebruiken? Sommige stats slaan echt nergens op in die WORLD DB. Vooral Belgen zijn best doorgeslagen zeker t.o.v. de Nederlanders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 15 juni 2021 Share Geplaatst 15 juni 2021 Ik ook! WElke editor kun je het beste nu gebruiken? Sommige stats slaan echt nergens op in die WORLD DB. Vooral Belgen zijn best doorgeslagen zeker t.o.v. de NederlandersNinoBose op steam. Alleen McNulty is vergeten een upgrade te krijgen, maar verder prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 16 juni 2021 Share Geplaatst 16 juni 2021 Zie die DB helaas niet op Steam. Iemand die weet welke editor het beste is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten