Jump to content

Pro Cycling Manager


chrisje1993

Recommended Posts

2 uur geleden zei rich ruzzian:

Volgens mij zijn er geen 2022 db's voor pcm19. Gok dat 2021 het laatste jaar is geweest. 

Tnx voor je antwoord. Ja die 21 database is verre van up2date wat betreft unox wat erg jammer is. Of ik doe wat verkeerd dat kan ook. Morgen nog maar een keer kijken. 

Link to comment
Share on other sites

4 uur geleden zei NicoHaak:

Tnx voor je antwoord. Ja die 21 database is verre van up2date wat betreft unox wat erg jammer is. Of ik doe wat verkeerd dat kan ook. Morgen nog maar een keer kijken. 

Ik zag in de workshop dat de maker aangaf dat het een gestopt project is geweest. 

Hij is volgens mij verder gegaan in nieuwere versies van pcm

Link to comment
Share on other sites

Nou de werk laptop had problemen met het draaien van PCM19. Toen ik ging googlen bleek het een erkent probleem met de videokaart die ik heb. Ook met de laagste grafische settings.

Maar gisteren zei mijn vrouw uit het niets van hebben we niet zelf weer een keer een nieuwe laptop nodig? Dus toen zat ik na direct in de auto en savonds direct een rondje getest en dat loopt als een tierelier :D Dus ik kan de komende maanden PCM-en en FM-en.

Link to comment
Share on other sites

Ik nog nooit.

 

Begonnen met Lviv Cycling team. Had graag met Uno-x uit 2021 gespeeld, maar al die continental teams zijn niet up2date helaas. Laptop bevalt erg goed, want het speelt heerlijk. Eerste koersen erop zitten en enkele keren top5 kunnen eindigen in de sprint met Volodymyr Dzhus. Verder zit de oude Astana krijger Grivko in mijn team en ga ik daar maar een klassement mee proberen te rijden in de etappekoersen waar we mogen starten. Voor de rest is zijn het echt een stel noobs.

Link to comment
Share on other sites

PCM 2020 maar eens aan geslingerd had maar 3 uur speeltijd sinds de aankoop 2 jaar geleden. 2021 DB opgezet en een carrière gestart met BEAT cycling. Focus vooral op noordelijk klassiekers. Wat mij opvalt is dan het bijna niet lukt om te ontsnappen in de laatste fase in de wedstrijd, terwijl ik dit wel nodig heb. Ik heb niet de beste sprinters. 

 

In wedstrijden waar ik vooral favoriet ben is het bijna onmogelijk om in de vroege vlucht te komen. Ze rijden dan alles dicht. Als ik de rest laat rijden ontsnappen er in eens 20 man. Zowat elk team is dan mee. Probeer dan maar met 5/6 man gat weer dicht te krijgen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

 

Doelstellingen zijn ook lastig vaak top 3 of top 10 rijden in koersen waar redelijk wat subtop aan de start staat.

 

Link to comment
Share on other sites

Hier mijn eerste carriere gestart met Lviv cycling team in PCM 2019. Een week geleden gestart en nu alweer in Augustus in het eerste seizoen. Gaat nog even spannend worden of we promoveren. Iig al wel wat versterkingen voor volgend seizoen kunnen aantrekken, want versterking kunnen we wel gebruiken :D 

 

Selectie dit jaar:

 

20220502200309_1.thumb.jpg.15a7145f4d5368161423e11efd9d1fa2.jpg

 

Strijder Grivko stopt. Keplikov NK gewonnen dus die heb ik ook maar verlengt. Tot nu toe staat dit team er voor volgend seizoen op:

 

20220504184652_1.thumb.jpg.179084e303fd51f24676990ecd54a9ea.jpg

 

En dit is de tussenstand:

 

20220504184715_1.thumb.jpg.d858829f5754c1b81eb481b5d2fe0337.jpg

 

Mogen de komende maanden dus nog even aan de bak. Maar ik heb daar wel vertrouwen in, want we hebben naar het 2e deel vh seizoen gepiekt :) 

Link to comment
Share on other sites

Wel lekker realistisch dat Lotto gaat degraderen :classic_laugh: @NicoHaak

Ik zit zelf nu in seizoen 4 van de Pro Cyclist mode:
oscarito.png
Heb Milaan-San Remo en Classico San Sebastian in seizoen 3 gewonnen en de puntentruien in de Giro en Vuelta. Door de hoge acceleratie kom ik nog goed mee in de massasprints. 

Edited by rich ruzzian
Link to comment
Share on other sites

50 minuten geleden zei rich ruzzian:

Wel lekker realistisch dat Lotto gaat degraderen :classic_laugh: @NicoHaak

Ik zit zelf nu in seizoen 4 van de Pro Cyclist mode:
oscarito.png
Heb Milaan-San Remo en Classico San Sebastian in seizoen 3 gewonnen en de puntentruien in de Giro en Vuelta. Door de hoge acceleratie kom ik nog goed mee in de massasprints. 

 

Mooie renner zeg. Iets minder zuipen RR. Dan gaat je recuperatie ook wel een stuk omhoog.

 

Ik kom er nu achter dat die transfer index ook te maken heeft met het aantrekken van renners. Ik stond op een mooie promotieplek, maar zakte binnen een week enorm weg. Denk doordat wat teams om me heen mooie transfers hebben gemaakt. Ik vrees nu dat ik niet promoveer. Maar dat weerhoudt me niet om verder te gaan met mijn savegame :) 

Link to comment
Share on other sites

16 uur geleden zei rich ruzzian:

Ja die index vertekent inderdaad nog al, transfers kunnen nog aardig wat wijzigingen geven. Met je aankopen kun je vast wel komend seizoen de promotie behalen. 

OP welk niveau speel je @NicoHaak? IK speel inmiddels met deze renner op moeilijk

 

 

Normaal niveau. Voor nu is dat nog lastig genoeg 😅

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei aron24:

Bolletje rijden is key. Niet aanklampen, maar je renners eigen tempo laten rijden die zo tot bijna boven kunnen rijden. Ai blaast zichzelf nog wel eens op

Dan moet ik nog maar meer gaan oefenen haha. Op bolletje rijden doe ik al namelijk.

Link to comment
Share on other sites

Op 6-5-2022 om 16:47 zei NicoHaak:

 

Mooie renner zeg. Iets minder zuipen RR. Dan gaat je recuperatie ook wel een stuk omhoog.

 

Ik kom er nu achter dat die transfer index ook te maken heeft met het aantrekken van renners. Ik stond op een mooie promotieplek, maar zakte binnen een week enorm weg. Denk doordat wat teams om me heen mooie transfers hebben gemaakt. Ik vrees nu dat ik niet promoveer. Maar dat weerhoudt me niet om verder te gaan met mijn savegame :) 

De index heeft zelfs alleen met transfers te maken in PCM19. Daar ging ik het eerste seizoen ook kapot op; stond vijfde in de continentale ranking dus dacht dat ik wel zou promoveren naar Pro Conti, maar dat is dus niet zo. Je promoveert op basis van het gemiddelde van je beste drie (vijf?) renners. Een gemiddelde van 70-72 is meestal genoeg om naar Pro Conti te gaan, een gemiddelde van 75-77 is genoeg voor WT.  

2 uur geleden zei chrisje1993:

Hoe doen jullie de aankomsten bergop. Ik heb nu steeds dat ik leuk mee kan doen maar nooit echt resultaat haal. Maakt niet uit welke ploeg/renners ik heb. Ik heb altijd dat mijn renners kapot zijn paar (kilo) meters voor de top waardoor ze wegzakken.

Bolletje rijden idd. Ik heb op dit moment twee goede klimmers (80+ MTN). Er komt altijd een soort schiftingsmoment in lange klimmen waardoor een groot deel van het peloton eraf dondert, vanaf dan laat ik mijn klimmers 65-70 rijden, zolang dat genoeg is om net achteraan de groep te blijven hangen. 

Dan komt er een moment dat de favorieten gaan proberen te demarreren, dan kies ik voor een andere strategie, maar die laat ik afhangen van de steiltegraad en de afstand tot de finish. Als het niet zo ver meer is, bolletje 90 om te kijken of ik de aanvallers kan oppikken net voor de finish. Als het nog ver is, bolletje 80 om enigszins in de buurt te blijven, dan in de laatste twee km bolletje 90-95 afhankelijk van hoeveel energie we nog hebben. Je hoeft bergop eigenlijk nooit aan te vallen om een gooi naar de zege te doen. 

 

Als het een heel steile finish is hou ik waar mogelijk meer reserve omdat de AI-renners dan allemaal stuk komen te zitten. Dan kan je vaak een beslissende finale rijden.

Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden zei PJHoutman:

De index heeft zelfs alleen met transfers te maken in PCM19. Daar ging ik het eerste seizoen ook kapot op; stond vijfde in de continentale ranking dus dacht dat ik wel zou promoveren naar Pro Conti, maar dat is dus niet zo. Je promoveert op basis van het gemiddelde van je beste drie (vijf?) renners. Een gemiddelde van 70-72 is meestal genoeg om naar Pro Conti te gaan, een gemiddelde van 75-77 is genoeg voor WT.  

Bolletje rijden idd. Ik heb op dit moment twee goede klimmers (80+ MTN). Er komt altijd een soort schiftingsmoment in lange klimmen waardoor een groot deel van het peloton eraf dondert, vanaf dan laat ik mijn klimmers 65-70 rijden, zolang dat genoeg is om net achteraan de groep te blijven hangen. 

Dan komt er een moment dat de favorieten gaan proberen te demarreren, dan kies ik voor een andere strategie, maar die laat ik afhangen van de steiltegraad en de afstand tot de finish. Als het niet zo ver meer is, bolletje 90 om te kijken of ik de aanvallers kan oppikken net voor de finish. Als het nog ver is, bolletje 80 om enigszins in de buurt te blijven, dan in de laatste twee km bolletje 90-95 afhankelijk van hoeveel energie we nog hebben. Je hoeft bergop eigenlijk nooit aan te vallen om een gooi naar de zege te doen. 

 

Als het een heel steile finish is hou ik waar mogelijk meer reserve omdat de AI-renners dan allemaal stuk komen te zitten. Dan kan je vaak een beslissende finale rijden.

Oke dankjewel. Dan begin ik gewoon veels te enthiousiast aan de laatste berg. Hierdoor loop ik inderdaad tegen het probleem dat mijn renners op het einde die extra versnelling niet meer aan kunnen.

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei PJHoutman:

De index heeft zelfs alleen met transfers te maken in PCM19. Daar ging ik het eerste seizoen ook kapot op; stond vijfde in de continentale ranking dus dacht dat ik wel zou promoveren naar Pro Conti, maar dat is dus niet zo. Je promoveert op basis van het gemiddelde van je beste drie (vijf?) renners. Een gemiddelde van 70-72 is meestal genoeg om naar Pro Conti te gaan, een gemiddelde van 75-77 is genoeg voor WT.  

Bolletje rijden idd. Ik heb op dit moment twee goede klimmers (80+ MTN). Er komt altijd een soort schiftingsmoment in lange klimmen waardoor een groot deel van het peloton eraf dondert, vanaf dan laat ik mijn klimmers 65-70 rijden, zolang dat genoeg is om net achteraan de groep te blijven hangen. 

Dan komt er een moment dat de favorieten gaan proberen te demarreren, dan kies ik voor een andere strategie, maar die laat ik afhangen van de steiltegraad en de afstand tot de finish. Als het niet zo ver meer is, bolletje 90 om te kijken of ik de aanvallers kan oppikken net voor de finish. Als het nog ver is, bolletje 80 om enigszins in de buurt te blijven, dan in de laatste twee km bolletje 90-95 afhankelijk van hoeveel energie we nog hebben. Je hoeft bergop eigenlijk nooit aan te vallen om een gooi naar de zege te doen. 

 

Als het een heel steile finish is hou ik waar mogelijk meer reserve omdat de AI-renners dan allemaal stuk komen te zitten. Dan kan je vaak een beslissende finale rijden.

PJ super bedankt voor deze informatie. Volgend seizoen maar beter dan. Weet nu hoe belangrijk komend seizoen de dossiers zullen zijn. 

Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei chrisje1993:

Oke dankjewel. Dan begin ik gewoon veels te enthiousiast aan de laatste berg. Hierdoor loop ik inderdaad tegen het probleem dat mijn renners op het einde die extra versnelling niet meer aan kunnen.

En ook proberen of het lukt dat 1 renner je kopman zo lang mogelijk beschermd. 

En niet bang zijn om soms gelost te worden met bolletje zoals @PJHoutmanal aangeeft kun je veel goed maken als de AI kapot gaat door demarrages

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik werk zelf altijd volgens het volgende principe in bergetappes (zolang dat mogelijk is ivm doelstellingen in rondes):
 

Begin etappe koppel ik de slechtste vier klimmers aan de beste vier klimmers, rekening houdend met vorm van de dag en plaats in het klassement. Zodra er een knecht zichzelf leeg rijdt herevalueer ik; als die knecht een kopman beschermde wissel ik door, anders gaat de nu vrijgekomen renner halverwege de groep meepeddelen tot een kopman een nieuwe knecht nodig heeft. 
 

Vaak betekent dat dat ik bij het ingaan van de slotklim nog twee knechten overheb, wat over het algemeen genoeg is om in de finale de fitste kopman te hebben. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 uur geleden zei PJHoutman:

Ik werk zelf altijd volgens het volgende principe in bergetappes (zolang dat mogelijk is ivm doelstellingen in rondes):
 

Begin etappe koppel ik de slechtste vier klimmers aan de beste vier klimmers, rekening houdend met vorm van de dag en plaats in het klassement. Zodra er een knecht zichzelf leeg rijdt herevalueer ik; als die knecht een kopman beschermde wissel ik door, anders gaat de nu vrijgekomen renner halverwege de groep meepeddelen tot een kopman een nieuwe knecht nodig heeft. 
 

Vaak betekent dat dat ik bij het ingaan van de slotklim nog twee knechten overheb, wat over het algemeen genoeg is om in de finale de fitste kopman te hebben. 

 

Heb je alle wijsheid van jezelf of kun je een website aanraden? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...