Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

Heel wat weer aan de hand jongens.  Wat een gore bende daar bij die kut clubs, clubs die geen enkele aanspraak maken op zo'n competitie maar er wel in moeten vanwege de financiën terwijl clubs als Atalanta, Leicester, Sevilla, Porto en Ajax nooit meer kans maken om zich te meten hiermee.  Blij dat de UEFA en die bonden zo hard optreden. Ze hebben denk ik ook geen enkel kans van slagen als de bonden en de UEFA dreigt met sancties op gebied van interland voetbal.

Ik doe effe wat linkjes op volgorde:

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387208

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387214

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387215

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kut ik als Ajax-fan een Super League ook zou vinden kan ik mij niet voorstellen dat de grote clubs wakker liggen van de dreigementen van de UEFA/FIFA. Als je het goed uitwerkt kan je een NBA achtig principe gaan krijgen met de Europese topclubs  clubs met het meeste geld. Dit is voor hen natuurlijk commercieel veel interessanter omdat je grotere markten gaat krijgen. Waardoor de salarissen weer omgaan in de nieuwe Super League waardoor ze nog meer exclusiviteit op de topspelers gaan krijgen waardoor de commercie stijgt waardoor de salarissen omhoog gaan enz.

Daarnaast: Als de 30 grootste clubs (en dus ook de beste 600 spelers) het hele jaar tegen elkaar spelen om de grootste clubprijs ter wereld kan je een eindtoernooi toch niet meer serieus nemen als die 600 spelers ontbreken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ze hebben denk ik ook geen enkel kans van slagen als de bonden en de UEFA dreigt met sancties op gebied van interland voetbal.

Want? Denk niet dat de 'super' clubs (of spelers) daar direct wakker van liggen.

Of er moeten rechtzaken komen waarbij een dergelijke competitie verboden wordt, anders zie ik niet direct iets in de weg staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is uiteraard nog onduidelijk of de Super League er daadwerkelijk komt, maar het is in ieder geval iets waar de voetbalwereld zich vandaag druk mee bezig hield. En dat zal de komende dagen/weken wel aanhouden.

Twaalf grote Europese teams (AC Milan, Arsenal, Atlético Madrid, Chelsea, Barcelona, Inter, Juventus, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Real Madrid en Tottenham Hotspur) gaven aan elkaar gevonden te hebben en hebben plannen gepresenteerd voor de Super League. Het plan is een nieuwe, midweekse competitie met in totaal 20 van de grootste Europese teams. De competitie zal bestaan uit de 12 eerder genoemde "founding members", die spoedig zullen worden aangevuld met drie teams. Daarnaast moeten er nog 5 teams bijkomen om tot de geplande 20 te komen.

Vooralsnog zijn de reacties van de voetbalfans én bekende personen uit de voetbalwereld negatief. Ze zien het als een achterbakse actie die alleen bedoeld is om de rijke eigenaren (nog) rijker te maken. Bij de genoemde teams zitten (nog) geen Nederlandse teams. Wel heeft de Eredivisie/KNVB al aangegeven achter de UEFA te staan, die zich ook al negatief uitlieten over de Super League. Er wordt al gekeken naar mogelijke verbanning van interlands voor spelers van de teams in de Super League, uitsluiting van Europees voetbal (CL, EL en ConfL.) en andere mogelijke straffen als puntenaftrek en financiële boetes/terugeisen van geld.

Interessante punten;

Statement van de 12 founding teams;

Spoiler

Leading European football clubs announce new Super League competition

Twelve of Europe’s leading football clubs have today come together to announce they have agreed to establish a new midweek competition, the Super League, governed by its Founding Clubs.

AC Milan, Arsenal FC, Atlético de Madrid, Chelsea FC, FC Barcelona, FC Internazionale Milano, Juventus FC, Liverpool FC, Manchester City, Manchester United, Real Madrid CF and Tottenham Hotspur have all joined as Founding Clubs. It is anticipated that a further three clubs will join ahead of the inaugural season, which is intended to commence as soon as practicable.

Going forward, the Founding Clubs look forward to holding discussions with UEFA and FIFA to work together in partnership to deliver the best outcomes for the new League and for football as a whole.

The formation of the Super League comes at a time when the global pandemic has accelerated the instability in the existing European football economic model. Further, for a number of years, the Founding Clubs have had the objective of improving the quality and intensity of existing European competitions throughout each season, and of creating a format for top clubs and players to compete on a regular basis.

The pandemic has shown that a strategic vision and a sustainable commercial approach are required to enhance value and support for the benefit of the entire European football pyramid. In recent months extensive dialogue has taken place with football stakeholders regarding the future format of European competitions. The Founding Clubs believe the solutions proposed following these talks do not solve fundamental issues, including the need to provide higher-quality matches and additional financial resources for the overall football pyramid.

Competition Format

• 20 participating clubs with 15 Founding Clubs and a qualifying mechanism for a further five teams to qualify annually based on achievements in the prior season.

• Midweek fixtures with all participating clubs continuing to compete in their respective national leagues, preserving the traditional domestic match calendar which remains at the heart of the club game.

• An August start with clubs participating in two groups of 10, playing home and away fixtures, with the top three in each group automatically qualifying for the quarter finals. Teams finishing fourth and fifth will then compete in a two-legged play-off for the remaining quarter-final positions. A two-leg knockout format will be used to reach the final at the end of May, which will be staged as a single fixture at a neutral venue.

As soon as practicable after the start of the men’s competition, a corresponding women’s league will also be launched, helping to advance and develop the women’s game.

The new annual tournament will provide significantly greater economic growth and support for European football via a long-term commitment to uncapped solidarity payments which will grow in line with league revenues. These solidarity payments will be substantially higher than those generated by the current European competition and are expected to be in excess of €10 billion during the course of the initial commitment period of the Clubs. In addition, the competition will be built on a sustainable financial foundation with all Founding Clubs signing up to a spending framework. In exchange for their commitment, Founding Clubs will receive an amount of €3.5 billion solely to support their infrastructure investment plans and to offset the impact of the COVID pandemic.

Florentino Pérez, President Real Madrid CF and the first Chairman of the Super League, said: “We will help football at every level and take it to its rightful place in the world. Football is the only global sport in the world with more than four billion fans and our responsibility as big clubs is to respond to their desires.”

Backing the new European league, Andrea Agnelli, Chairman of Juventus and Vice-Chairman of the Super League, said: “Our 12 Founder clubs represent billions of fans across the globe and 99 European trophies. We have come together at this critical moment, enabling European competition to be transformed, putting the game we love on a sustainable footing for the long-term future, substantially increasing solidarity, and giving fans and amateur players a regular flow of headline fixtures that will feed their passion for the game while providing them with engaging role models.”

Joel Glazer, Co-Chairman of Manchester United and Vice-Chairman of the Super League, said: “By bringing together the world’s greatest clubs and players to play each other throughout the season, the Super League will open a new chapter for European football, ensuring world-class competition and facilities, and increased financial support for the wider football pyramid.”

Interssante, keiharde mening van Gary Neville;

Part 1: https://streamable.com/n3zqnz

Part 2: https://streamable.com/7wyh8a

Match of the Day 2 over de Super League;

Link: https://www.bbc.com/sport/av/football/56796582

En ook R. Savage en R. Ferdinand hadden een mening bij BT Sport;

Dit topic houdt de discussie over de Super League overzichtelijk. Of de competitie er nu wel of niet komt.

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een manier om die clubs helemaal kapot te maken mocht het nodig zijn en dat is als Fifa een eigen super League te maken, met clubs over de wereld, met de Nederlandse, Franse, Duitse, Portugese, Mexicaanse Chinese enz. Kampioenen en dan maar kijken waar die landen naar gaan kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de clubs het nu zelf naar buiten brengen lijkt het erop dat het er wel komt. Er zullen sancties komen, maar als deze clubs wegvallen voor de UEFA en FIFA dan zullen er ongetwijfeld lagere sancties komen dan ze nu vermelden. Valt mij wel meteen op dat het alleen Europese clubs zijn. Ik dacht dat ze wereldwijd clubs wilden? Als spelers niet naar een EK of WK mogen dan is er voor de echte liefhebbers natuurlijk wel wat aan de hand. Maar geld zal altijd winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me af in hoeverre dit tegen te houden is. 

Heeft eigenlijk de La Liga of Premier League al gereageerd hierop? Zoals de UEFA onderzoekt naar verbanning voor interland voetbal zouden zij kunnen kijken of die clubs uit de nationale competitie te verwijderen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MisterX:

Als voetbal zichzelf kapot maakt, dan ontstaan er voor Nederland mogelijkheden om korfbal naar voren de schuiven als de nieuwe grote mondiale sport. Ik ben meteen voorstander van de Super League ;c 

Waar kan ik kijken? :classic_rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik me afvraag is niet of, maar wanneer de UEFA de keutel intrekt.

Als de nationale bonden echt willen dat het er niet komt, dan moeten ze die clubs uitsluiten van competitievoetbal. Gaat niet gebeuren, helaas.

Beetje als Rutte op 1 april, iedereen verwacht er veel van, maar uiteindelijk draait alles bij en hij is er nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei The Saint:

Vraag me af in hoeverre dit tegen te houden is. 

Heeft eigenlijk de La Liga of Premier League al gereageerd hierop? Zoals de UEFA onderzoekt naar verbanning voor interland voetbal zouden zij kunnen kijken of die clubs uit de nationale competitie te verwijderen zijn.

Zeker

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387208

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387214

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Regis:

Direct alle 12 clubs terugzetten naar de laagste nationale divisies. 

Arsenal, City, Chelsea, Spurs. Wtf doen die hier ook echt tussen:-D

Je zou bijna denken dat het op basis van geld in ingedeeld :classic_rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij ook af hoe het dan gaat werken, zoals ik het las worden er twee groepen van 10 ploegen gemaakt. 15 vaste clubs en 5 die afhankelijk van hun prestaties mee kunnen doen. Op basis van wat worden die twee groepen gemaakt? Stel je voor dat Barca en Real Madrid beide meedoen en niet in dezelfde poule komen, dan heb je dus misschien wel geen Clasico meer? Als de ploegen uitgesloten worden van competitievoetbal en Europees voetbal door UEFA en in eigen land. Dat willen zij toch ook niet? En de supporters ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MNie:

Ik vraag mij ook af hoe het dan gaat werken, zoals ik het las worden er twee groepen van 10 ploegen gemaakt. 15 vaste clubs en 5 die afhankelijk van hun prestaties mee kunnen doen. Op basis van wat worden die twee groepen gemaakt? Stel je voor dat Barca en Real Madrid beide meedoen en niet in dezelfde poule komen, dan heb je dus misschien wel geen Clasico meer? Als de ploegen uitgesloten worden van competitievoetbal en Europees voetbal door UEFA en in eigen land. Dat willen zij toch ook niet? En de supporters ook niet?

De clubs willen dat dus wel. Interesseert ze allemaal niks. Fuck supportersbelangen. Gaat om nog meer miljoenen die hier aanhangen. Gaat in principe om een competitie naast se reguliere competitie, maar dat is gezien de voetbalkalender haast weer onmogelijk met de hoeveelheid wedstrijden die ze willen gaan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Regis:

De clubs willen dat dus wel. Interesseert ze allemaal niks. Fuck supportersbelangen. Gaat om nog meer miljoenen die hier aanhangen. Gaat in principe om een competitie naast se reguliere competitie, maar dat is gezien de voetbalkalender haast weer onmogelijk met de hoeveelheid wedstrijden die ze willen gaan spelen.

Ja maar als de voetbalbonden, UEFA en FIFA dat niet willen en ze uitsluiten, wat mij niet ondenkbaar lijkt.. dan is dat dus de opzet? Kan me niet voorstellen dat je dan nog supporter blijft van zo'n club. Zou ook wat zijn als spelers niet meer opgeroepen kunnen worden voor de nationale elftallen. Aan de andere kant zou het wel een mooie competitie zijn denk ik met iedere week topwedstrijden. Als het doorgang vind en alles blijft verder zoals het is leert iedereen er wel mee leven. Alleen zijn die clubs dan niet meer in te halen. Voor zover dat al mogelijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei NicoHaak:

Je zou maar Arsenal supporter zijn. Dan heb je al verschrikkelijke jaren achter de rug. Maar dan ga je je club vanaf het moment van die superleague nooit meer zien winnen. Nou succes hoor.

Dat ben ik en BAAL HIER ENORM VAN. Keihard straffen net als al die andere clubs!! Per direct uit de EL en wanneer dit start ook nooit meer PL voetbal en CL etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites