Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei 007mark:

Die Bever zit hier zeker weer achter?

Edit; of iets met intimidatie vanuit supporter richting beleidsmakers, (antisemitische) spreekkoren vanaf tribune, beledigin en intimidatie richting Roze Kameraden. Dingen waar ik zo aan kan denken.

Maar op geen enkele manier kan dit goede publiciteit zijn natuurlijk.

Citaat

Tim Hofman wijdt uitzending aan Feyenoord: ''De directie heeft een verklaring gegeven''

vandaag, 13:21 330 reacties

Vlak voor de wedstrijd van Feyenoord tegen Manchester City kwam Tim Hofman met een opmerkelijke aankondiging. De presentator van het YouTube-programma BOOS kondigde een aflevering over de Rotterdamse club aan. Veel werd er niet bekendgemaakt, want Hofman postte alleen de uitzenddatum met daaronder een wapperende vlag van Feyenoord.

De directie van Feyenoord is op de hoogte van de uitzending, maar weet inhoudelijk niet waar het over gaat. De Rotterdammers hebben wel inhoudelijk gereageerd op vragen die zijn gesteld door de redactie van BOOS. Journalist Frank Stout vertelt in de podcast van RTV Rijnmond al het een en ander gehoord te hebben over waar de aflevering ongeveer over gaat.

"Het gaat over inmenging van de harde kern in de SLO-tak, de supportersbegeleiding vanuit Feyenoord," zegt hij, hoewel hij het nog niet van meerdere bronnen bevestigd heeft gekregen. "Daarin schijnt ook een rol te zijn weggelegd voor hoe Feyenoord omgaat met de Roze Kameraden. Ik ben heel benieuwd naar die uitzending en wat het teweeg gaat brengen. Ik weet het niet precies, Feyenoord weet het ook niet. Niemand binnen Feyenoord heeft het nog gezien, maar ik denk dat het wel eens tot een landelijke relletje zou kunnen leiden."

BOOS wil de inhoud voorlopig niet delen en is pas bereid na de uitzending van donderdagmiddag 16:00 uur inhoudelijk in te gaan op vragen. Feyenoord kan daarom nog weinig zeggen over waar het exact om gaat. Er is wel contact tussen de partijen. "Ze hebben 35 vragen opgesteld, de redactie van BOOS. Feyenoord heeft een verklaring gegeven, de directie van Feyenoord. Ik weet nu nog niet welke verklaring, maar ik ben benieuwd naar wat eruit gaat komen en wat de reacties zullen zijn. Ongetwijfeld verontwaardigd, alleen de vraag is in hoeverre die terecht en te begrijpen zijn."

Onderwerpen waar ik het al over had. Verder een bijzonder artikel; directe weet niet waar het over gaat, maar heeft blijkbaar wel een verklaring afgegeven? Dan zou je ook moeten weten waar het over gaat, toch?

Kloesoe vs. Tim Hofman lijkt mij eigenlijk op camera wel mooi ;c 

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Urbeto:

Paul van Dorst zal wel weer om aandacht verlegen hebben gezeten nu het al een tijdje stil was rondom z'n Roze Kameraden. Hoe dan ook, ik verwacht dat het wel losloopt verder morgen. 

Zag alweer beelden uit Manchester met liedjes over de Roze Kameraden. Die zal Tim ook wel weer in z'n filmpjes hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei 007mark:

Wedstrijden om morgen in de gaten te houden:
Sturm Graz - Girona
Rode Ster - Stuttgart
Monaco - Benfica
Celtic - Club Brugge

Thuis winnen of gelijkspelletjes zou mooi zijn voor Feyenoord. PSV - Shakhtar zou een gelijkspel ook goed zijn voor de kansen van Feyenoord natuurlijk.

Eerste 2 wedstrijden verlopen goed en zijn door de thuisploegen gewonnen (1-0 en 5-1). Lijkt mij gunstig, want Sturm Graz en Rode Ster waren nog puntloos. Vooral de ruime nederlaag van Stuttgart is goed want die krijgen in de komende twee wedstrijden Young Boys-thuis en Slovan Bratislava-uit. Daarna ook nog tegen PSG, wat er niet al te florrisant voor staat. Sturm Graz heeft in Oostenrijk overigens een langere winterstop dan andere Europese landen, waardoor ze zonder ritme in competitiewedstrijden de laatste 2 CL-wedstrijden moeten aanvangen. Girona lijkt mij nu wel uitgeschakeld te zijn, want die krijgen nog Liverpool-thuis, Milan-uit en Arsenal-thuis. Rode Ster heeft net als Sturm en Girona 3 punten, maar een nog minder doelsaldo. Gaat voor hun dus ook lastig worden.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei 007mark:

Wedstrijden om morgen in de gaten te houden:
Sturm Graz - Girona
Rode Ster - Stuttgart
Monaco - Benfica
Celtic - Club Brugge

Thuis winnen of gelijkspelletjes zou mooi zijn voor Feyenoord. PSV - Shakhtar zou een gelijkspel ook goed zijn voor de kansen van Feyenoord natuurlijk.

2 uur geleden zei 007mark:

Eerste 2 wedstrijden verlopen goed en zijn door de thuisploegen gewonnen (1-0 en 5-1). Lijkt mij gunstig, want Sturm Graz en Rode Ster waren nog puntloos. Vooral de ruime nederlaag van Stuttgart is goed want die krijgen in de komende twee wedstrijden Young Boys-thuis en Slovan Bratislava-uit. Daarna ook nog tegen PSG, wat er niet al te florrisant voor staat. Sturm Graz heeft in Oostenrijk overigens een langere winterstop dan andere Europese landen, waardoor ze zonder ritme in competitiewedstrijden de laatste 2 CL-wedstrijden moeten aanvangen. Girona lijkt mij nu wel uitgeschakeld te zijn, want die krijgen nog Liverpool-thuis, Milan-uit en Arsenal-thuis. Rode Ster heeft net als Sturm en Girona 3 punten, maar een nog minder doelsaldo. Gaat voor hun dus ook lastig worden.

Monaco - Benfica helaas 2-3, maar Celtic wel 1-1 tegen Club Brugge. De Belgen krijgen nog enorm moeilijk schema (Sporting-thuis, Juventus-thuis en Man City-uit). Ook fijn dat Dortmund ruim wint bij Zagreb en Liverpool wint van Real Madrid. Want ook daar concurreren we nu mee voor plek 24 :-D

Zijn nu op plek 21 de beste ploeg met 7 punten. Volgende speelronde oa Juventus - Man City en Dinamo Zagreb - Celtic. Kansen zijn vanavond in ieder geval echt wel toegenomen. 

image.png.9fab6bfc4a325749e0632e246af5b163.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 007mark:

Monaco - Benfica helaas 2-3, maar Celtic wel 1-1 tegen Club Brugge. De Belgen krijgen nog enorm moeilijk schema (Sporting-thuis, Juventus-thuis en Man City-uit). Ook fijn dat Dortmund ruim wint bij Zagreb en Liverpool wint van Real Madrid. Want ook daar concurreren we nu mee voor plek 24 :-D

Zijn nu op plek 21 de beste ploeg met 7 punten. Volgende speelronde oa Juventus - Man City en Dinamo Zagreb - Celtic. Kansen zijn vanavond in ieder geval echt wel toegenomen. 

image.png.9fab6bfc4a325749e0632e246af5b163.png

Winnen van Praag zou voldoende moeten zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Winnen van Praag, gelijk spelen tegen Bayern en winnen in Lille en we zitten bij de beste 8.

De kans is slechts 1% dat 14 punten voldoende gaan zijn voor een plek bij de beste 8.

De uitslagen van gister waren inderdaad gunstig. De kans om met 10 punten door te gaan is toegenomen met 6%! Winnen van Sparta dus, het liefst met 2 of 3 verschil. En niet ruim verliezen in je laatste 2 wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

De kans is slechts 1% dat 14 punten voldoende gaan zijn voor een plek bij de beste 8.

De uitslagen van gister waren inderdaad gunstig. De kans om met 10 punten door te gaan is toegenomen met 6%! Winnen van Sparta dus, het liefst met 2 of 3 verschil. En niet ruim verliezen in je laatste 2 wedstrijden.

Was een geintje konijntje natuurlijk Markie. Praag winnen zou een enorme boost zijn. Dan wellicht nog 1/2 gerichte aankopen in de winter :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gekeken. Wel duidelijk dat er heel hoop mis gaat binnen de organisatie, al is dit op zich niet echt heel veel nieuws. Vertakkingen harde kern met mensen binnen de club is al jaren bekend. Wel typerend dat er zelfs gewoon reisjes met die gasten worden georganiseerd. 

Mooi dat nog ff uitgelicht wordt hoe dat Auschwitz-reisje waar Feyenoord echt al járen mee koketteert echt helemaal geen reet heeft opgeleverd, trouwens :D

Wat ik dan mis: Aboutaleb en Simons geven allebei in een korte reactie aan dat leiding/directie 'in de tang' zit, en ik had juist graag die kant wat meer belicht willen zien worden. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Urbeto:

Wat mij betreft een goed statement vanuit de club over de BOOS uitzending van vanmiddag. 

Ik vind het nogal een zwakke reactie als ik eerlijk mag zijn. Het is al vrij lang een bekend probleem, waar echt beter tegen opgetreden moet worden.

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Net gekeken. Wel duidelijk dat er heel hoop mis gaat binnen de organisatie, al is dit op zich niet echt heel veel nieuws. Vertakkingen harde kern met mensen binnen de club is al jaren bekend. Wel typerend dat er zelfs gewoon reisjes met die gasten worden georganiseerd. 

Mooi dat nog ff uitgelicht wordt hoe dat Auschwitz-reisje waar Feyenoord echt al járen mee koketteert echt helemaal geen reet heeft opgeleverd, trouwens :D 

Dat maakt het misschien nog wel erger dat er niks tegen gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei aron24:

Ik vind het nogal een zwakke reactie als ik eerlijk mag zijn. Het is al vrij lang een bekend probleem, waar echt beter tegen opgetreden moet worden.

Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar Feyenoord levert toch wel degelijk de nodige inspanningen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei aron24:

Dat maakt het misschien nog wel erger dat er niks tegen gebeurt.

Ik denk dat dit voor 'niet-Feyenoord/voetbalvolgers' vrij schokkend is allemaal. Als je er wat dichter op zit (en dan zit ik er nog heel ver vanaf) dan weet je al ongeveer hoe dit allemaal loopt, was ook al bekend toen met dat vuurwerkverhaal tegen Ajax. 

Het is op zich jammer dat ze (begrijpelijk) voor de focus van Paul v. Dorst en Misha de Waard kiezen want dat raakt nou eigenlijk net niet de kern van het verhaal, of wat voor mij de kern zou moeten zijn.  

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Ik denk dat dit voor 'niet-Feyenoord/voetbalvolgers' vrij schokkend is allemaal. Als je er wat dichter op zit (en dan zit ik er nog heel ver vanaf) dan weet je al ongeveer hoe dit allemaal loopt, was ook al bekend toen met dat vuurwerkverhaal tegen Ajax. 

Eens. Vond de journalist van het AD eigenlijk wel in alles de kern raken. 

Verder bleef voor mij, zeker na het eerste half uur, de vraag opborrelen: " waarom kan de politie ze wel onderzoeken alsof het een criminele organisatie is, maar pakken ze ze niet via die weg ook gewoon aan?" Jammer dat die vraag niet aan de politie en Feyenoord is gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van de inhoud zegt dit ook wel heel veel over dit mannetje:

Wetenschap
Talkshost Eva Jinek legt Hofman voor, dat wetenschappers van de Erasmus Universiteit onderzoek hebben gedaan naar de beste aanpak van harde kernen. Om te zorgen dat er geen excessen plaatsvinden is de meeste effectieve aanpak om in gesprek te zijn en afspraken te maken. Precies de aanpak die Feyenoord hanteert. De 36-jarige programmamaker gelooft echter niet in die methode. “Het is de pestkop een koekje geven in plaats van deze de klas uit te sturen. Het gepeste jongetje heeft dan alsnog het nakijken.”

Is wel een beetje te veel in zichzelf gaan geloven dat mannetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Arezo:

Is wel een beetje te veel in zichzelf gaan geloven dat mannetje.

Hij heeft toch gewoon gelijk? Dat onderzoek van het Erasmus rammelt aan alle kanten. Overigens specificeerde dat onderzoek zich op vuurwerk. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites