Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei MetalMichael:

Realistisch? 

Je kent mijn mening over Berghuis, ben het niet met je oneens, maar dit zou bij geen enkele club gebeuren.

Tijd dat je dan eens het voortouw neemt. Laat maar zien dat wij een club zijn met een 'topsportmentaliteit'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lennard95:

100% die aanvoerdersband afpakken, daarnaast was Feyenoord slecht maar ook was Higler slecht vandaag.

Volledig met je eens, alleen qua aanvoerder zou ik niet weten wie hem dan moet krijgen.

Fer is te slecht, eerste die bij me opkomt is Bijlow, maarja, fitheid.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MarcFR:

Het huidige Feyenoord kan niet zonder Berghuis.

Denk je niet dat het huidige Feyenoord zonder Berghuis juist is 'verlost'? Het is tijd om te verfrissen, opnieuw op te bouwen. Dat kan niet met Berghuis in dit Feyenoord. Misschien dat je volgend seizoen 2 plekken hoger haalt, maar dit jaar haal je misschien ook geen Europees voetbal, en elk jaar dat het nu langer duurt, duurt het een jaar extra voor je er weer bovenop bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rogier.:

Denk je niet dat het huidige Feyenoord zonder Berghuis juist is 'verlost'? Het is tijd om te verfrissen, opnieuw op te bouwen. Dat kan niet met Berghuis in dit Feyenoord. Misschien dat je volgend seizoen 2 plekken hoger haalt, maar dit jaar haal je misschien ook geen Europees voetbal, en elk jaar dat het nu langer duurt, duurt het een jaar extra voor je er weer bovenop bent.

Dat denk ik zeker niet. Berghuis is een garantie voor 10+ goals en 10+ assists elk seizoen. Dit seizoen betrokken bij 50% van alle Eredivisiegoals. Zonder Berghuis was het linkerrijtje een wonder geweest.

Met het budget dat Feyenoord heeft haal je die garantie nooit terug en we lopen al niet over van doelpuntenmakers of spelers met een splijtende pass..

Ik hoop dat Slot het plezier terug kan brengen bij hem. Hij speelt al jaren met complete shit om zich heen en laf schijtvoetbal.

Die rode kaart van gisteren is natuurlijk hartstikke dom maar dat ga je nooit meer uit hem krijgen. Ik wil niet zeggen dat we dit moeten accepteren maar ik zie liever een Berghuis met zijn kwaliteiten die af en toe dit soort achterlijke dingen doet (1e rode kaart pas overigens) dan waardeloze nietsnutten als Diemers, Linssen etc.

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Rogier.:

Ik neig hier ook naar. Als je ziet hoe hij op het veld interacteert met Nieuwkoop, Diemers, Kökcü, Jørgensen en Linssen, soms ook met Fer, Geertruida en Toornstra dan denk ik echt dat hij de rest slechter laat voetballen. Niet dat Diemers opeens een geweldenaar gaat worden, maar die gast speelt zo panisch en is zó gefocust op de bal naar Berghuis te krijgen anders krijgt ie op z'n flikker. En dat terwijl 75% van de tijd de bal helemaal niet naar Berghuis moet. Drie keer raden hoe dat daarna uitpakt...

Daarnaast zie ik echt wel de meerwaarde van Berghuis, maar vind dat soort opsommingen @MarcFRtoch echt te makkelijk. Er zitten bijvoorbeeld ook 8 penalties bij. En wie zegt dat een (eventueel aangetrokken) vervanger het niet net zo goed zou doen én de bovenstaande gasten beter zou laten spelen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-4-2021 om 18:04 zei Abe:

Ik neig hier ook naar. Als je ziet hoe hij op het veld interacteert met Nieuwkoop, Diemers, Kökcü, Jørgensen en Linssen, soms ook met Fer, Geertruida en Toornstra dan denk ik echt dat hij de rest slechter laat voetballen. Niet dat Diemers opeens een geweldenaar gaat worden, maar die gast speelt zo panisch en is zó gefocust op de bal naar Berghuis te krijgen anders krijgt ie op z'n flikker. En dat terwijl 75% van de tijd de bal helemaal niet naar Berghuis moet. Drie keer raden hoe dat daarna uitpakt...

Daarnaast zie ik echt wel de meerwaarde van Berghuis, maar vind dat soort opsommingen @MarcFRtoch echt te makkelijk. Er zitten bijvoorbeeld ook 8 penalties bij. En wie zegt dat een (eventueel aangetrokken) vervanger het niet net zo goed zou doen én de bovenstaande gasten beter zou laten spelen? 

Je moet toch ook helemaal gestoord worden van Nieuwkoop, Diemers, Jorgensen en Linssen.. Diemers is wel het slechtste voorbeeld dat je kan geven. Die kan echt werkelijk niets. Ongelooflijke miskoop, is nog voor betaald ook.

Seizoen 16-17: 7 goals en 6 assists, 0 strafschoppen
Seizoen 17-18: 18 goals en 14 assists, 0 strafschoppen
Seizoen 18-19: 12 goals en 12 assists, 2 strafschoppen
Seizoen 19-20: 15 goals en 7 assists, 7 strafschoppen (corona)
Seizoen 20-21: 17 goals en 13 assists, 8 strafschoppen (huidig seizoen)

Omdat het aankoopbeleid en de vijver waarin Feyenoord moet vissen absoluut geen garantie is dat dezelfde cijfers  gehaald worden. Dit zijn krankzinnig goede statistieken over meerdere jaren. Alleen echte toppers kunnen dat meerdere seizoenen laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MarcFR:

Je moet toch ook helemaal gestoord worden van Nieuwkoop, Diemers, Jorgensen en Linssen.. Diemers is wel het slechtste voorbeeld dat je kan geven. Die kan echt werkelijk niets. Ongelooflijke miskoop, is nog voor betaald ook.

Seizoen 16-17: 7 goals en 6 assists, 0 strafschoppen
Seizoen 17-18: 18 goals en 14 assists, 0 strafschoppen
Seizoen 18-19: 12 goals en 12 assists, 2 strafschoppen
Seizoen 19-20: 15 goals en 7 assists, 7 strafschoppen (corona)
Seizoen 20-21: 17 goals en 13 assists, 8 strafschoppen (huidig seizoen)

Omdat het aankoopbeleid en de vijver waarin Feyenoord moet vissen absoluut geen garantie is dat dezelfde cijfers  gehaald worden. Dit zijn krankzinnig goede statistieken over meerdere jaren. Alleen echte toppers kunnen dat meerdere seizoenen laten zien.

Tuurlijk word ik ook gestoord van die gasten, maar ik geef - even flauw gezegd - Berghuis de schuld van dat zij niet kunnen voetballen ;)  

Ik snap heel goed wat je bedoelt, ben ook wel vatbaar voor het argument, maar uiteindelijk gaat het niet om hoe het individu Berghuis het doet, maar hoe het collectief Feyenoord het doet. En ik denk dat zijn netto bijdrage negatief is aan het collectief. 

Maar ja. Aankoopbeleid is ook een probleem. Ik weet het ook allemaal niet @MarcFR. De huidige situatie is gewoon behoorlijk frustrerend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Berghuis gesproken, onlangs deel 1 van het interview met zijn vader online. Vandaag deel 2. Mooi stukjes.

https://www.espn.nl/video/clip/_/id/8539777

Ander Feyenoord nieuws:

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/feyenoord-keurt-business-case-nieuwe-stadion-goed-280421

Waar er eerst een keiharde eis voor 25m was, is die nu al verlaagd naar 17,5m. Kan me nog zo kwaad maken om het stadionplan. Al 15 jaar bezig en 0 resultaat, 15 jaar die we stilstonden omdat we ons blind starten op nieuwbouw. 

bewerkt door Goatruida
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of 15 jaar omdat we ons juist niet blindstaarden op nieuwbouw en ook de verbouwoptie tot in den treuren in leven hielden. Terwijl die er (ook) niet positief uitkwam. Zowel onder supporters, pers als gemeente. ;) 

Geen idee wat het beste is overigens, ben ook niet op zoek naar discussie, want ik heb me er niet in verdiept verder. Geen verstand van en geen zin om moeite in te steken. Vind de beelden die er tot nu toe van het nieuwe stadion zijn wel mooi eerlijk gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Of 15 jaar omdat we ons juist niet blindstaarden op nieuwbouw en ook de verbouwoptie tot in den treuren in leven hielden. Terwijl die er (ook) niet positief uitkwam. Zowel onder supporters, pers als gemeente. ;) 

Geen idee wat het beste is overigens, ben ook niet op zoek naar discussie, want ik heb me er niet in verdiept verder. Geen verstand van en geen zin om moeite in te steken. Vind de beelden die er tot nu toe van het nieuwe stadion zijn wel mooi eerlijk gezegd. 

Zo kan je het ook bekijken. Punt is dat Gudde werd aangesteld voor een nieuw stadion en het er inmiddels nog steeds niet is.  Binnen de BVO zelf is renovatie weinig bekeken. Ik ben niet perse tegen een nieuw stadion, wel tegen het huidige plan. Ik krijg eerlijk gezegd een beetje Arena vibes bij het stadion en bij de activiteiten erom heen Efteling gedachtes. 

Maar goed, ik wil 't beste voor m'n club en wat het ook wordt, d'r moet wel een keer iets gaan gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eerder dit filmpje al eens gepost, maar nu 'weer relevant. Kan zijn dat er natuurlijk al wat dingen nog veranderd zijn. Maar het blijft klinken als een megalomaan plan wat echt wel eens een behoorlijke stevige strop voor Feyenoord kan gaan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei lennard95:

Die business case gaat er ook vanuit dat we elk jaar minimaal groepsronde EL moeten halen voor rendement, Veel geluk daarmee als je elk jaar tegen Trencin en Wolfberger moet in de voorrondes. 

Datzelfde business case gaat ook van 410 rondleidingen per dag uit. Ik vind dat vrij veel, heb het niet onderbouwd maar kan me moeilijk voorstellen dat Ajax, met veel meer (internationale) aanzien, dat haalt. Ik ben echt bang dat dit financieel de doodsteek gaat worden. 

bewerkt door Goatruida
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei lennard95:

Die business case gaat er ook vanuit dat we elk jaar minimaal groepsronde EL moeten halen voor rendement, Veel geluk daarmee als je elk jaar tegen Trencin en Wolfberger moet in de voorrondes. 

Dat gaat inderdaad de komende jaren zeker niet lukken. Ook omdat je die lelijke Conference League er ook nog eens bij krijgt. Dan wordt het behalen van EL nog moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 007mark:

Dat gaat inderdaad de komende jaren zeker niet lukken. Ook omdat je die lelijke Conference League er ook nog eens bij krijgt. Dan wordt het behalen van EL nog moeilijker.

Denk wel dat veel daarin afhangt van de premies in die beide toernooien. Die gaan natuurlijk wel weer omhoog tegen die tijd, waardoor je in theorie de business case ook weer makkelijker haalt (tenzij daar al in rekening mee is gehouden). Wat ik lees over de business case is het in ieder geval knap lastig om dat te gaan halen. Zijn natuurlijk flink veel voordelen te behalen uit een nieuw stadion, maar ik verwacht eigenlijk eerder een ArenA-scenario waar ze er pas na een jaar of 10/15 echt de vruchten van gaan plukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Denk wel dat veel daarin afhangt van de premies in die beide toernooien. Die gaan natuurlijk wel weer omhoog tegen die tijd, waardoor je in theorie de business case ook weer makkelijker haalt (tenzij daar al in rekening mee is gehouden). Wat ik lees over de business case is het in ieder geval knap lastig om dat te gaan halen. Zijn natuurlijk flink veel voordelen te behalen uit een nieuw stadion, maar ik verwacht eigenlijk eerder een ArenA-scenario waar ze er pas na een jaar of 10/15 echt de vruchten van gaan plukken.

Duurde het bij de Arena ook zolang tot ze winst pakte? Bij Feyenoord is al ingecalculeerd dat ze de eerste jaren verlies zouden pakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei 007mark:

Maar dan speel je iig Europees op t niveau dat bij Feyenoord past:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites