Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

2 minutes ago, putdus said:

Martha niveau Telstar, en dan doe ik Telstar waarschijnlijk nog te kort.

Mwah zou er wel tussen passen hoor, wou nog zeggen in een vorige post, ben t wel gewend om te verliezen en teleurgesteld te worden aangezien Telstar mn 2e club is in NL.  (maar dit Ajax is hard op weg om dat gevoel na te bootsen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Vind ik eigenlijk ook wel. Maar waarom blijft die Japanner niet gewoon vanaf, dan was niks aan hand geweest :cab:

Dan had ramaj hem gewoon gehad. Lullig kut doelpunt wat je om de oren krtijg, maar gezien de verhoudingen terecht. Verder eens met @PJHoutman mooi dat Brobbey een tank is, maar dat wil niet zeggen dat Jan en alleman maar weg mag komen met op zijn rug gaan zitten. Maar idioot Nijhuis moet weer zijn piemol laten zien. 

Schip moet ook ophouden met die rare opstelling. Volgende week graag Branco-henderson met hlynsson er voor. 

Zonder brobs zouden we echt iets van 14e staan oid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Gert:

Dik verdiend puntverlies. Met de week zie je minder patronen en minder vertrouwen. Gaan lange weken worden zo...

Ja het is echt bizar. Wat Schippie voor heeft op Steijn is dat hij punten pakte, maar verder is er eigenlijk maar heel weinig veranderd :sorry:

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ja het is echt bizar. Wat Schippie voor heeft op Steijn is dat hij punten pakte, maar verder is er eigenlijk maar heel weinig veranderd :sorry:

Mwoah, na de winterstop is het uien, maar daar voor leek het veldspel bij vlagen nog wel ergens op. Dat is sinds de winterstop weer compleet weg. John blijft ook maar rare opstellingen maken, hlynsoon op de vleugels, dat slaat echt nergens op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn weer terug op het absolute dieptepunt. Is het niet gewoon Maduro die steeds het zwakke brein achter de tactiek en opstelling is? 

Ik ga volgende week nog ff Bodo kijken en daarna is het wel klaar dit seizoen. 4e, 5e, 6e of 7e boeit me weinig.

Laat alsjeblieft een nieuwe trainer ergens in de komende weken beginnen.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElPrincipito:

Waarom niet eens gewoon 3 weken dezelfde opstelling met dezelfde spelers? Die jongens hebben toch ook geen vastigheid zo. 

Of maakt Karel de opstelling? (Geintje he Karel). 

:classic_love::-D:mrgy:

No harm done, wou bijna zelfde soort grap maken hahahahaha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Mwoah, na de winterstop is het uien, maar daar voor leek het veldspel bij vlagen nog wel ergens op. Dat is sinds de winterstop weer compleet weg. John blijft ook maar rare opstellingen maken, hlynsoon op de vleugels, dat slaat echt nergens op. 

Ja eens, maar dat is dus ook de periode waarin hij gewoon de stabiel(er) de punten pakte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElPrincipito:

Waarom niet eens gewoon 3 weken dezelfde opstelling met dezelfde spelers? Die jongens hebben toch ook geen vastigheid zo. 

Of maakt Karel de opstelling? (Geintje he Karel). 

In dat opzicht heeft Ajax best wel veel last van blessures. Anders had je vandaag gewoon met beide Bergjes gespeeld, Boompie - Henderson en IJslander op het middenveld.

Henderson maakt op mij trouwens ook echt geen indruk, lijkt meer een verkeersagent die alleen maar wijst waar andere spelers moeten passen.

Ook ontbreekt het aan een verdediger dat een beetje indribbelt en zo ruimtes kan creëren voor andere. Het is allemaal wat statisch en heerlijk voor de tegenstander te verdedigen. Alleen als de bal richting Brobbeast gaat, maak je de tegenstander onrustig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Thierryvane:

Kenneth Taylor today:

• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost

Wel eigen jeugd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Algemene reactie via de social media is dat het zielig is, Blind het ook is overkomen en dat hij er zelf ook niks aan kan doen dat Schip hem laat staan.

Foei jongens, niet meer fluiten als iemand al een heel seizoen slecht is.

Vanaf dit moment is er echt bergafwaarts gegaan met hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dan had ramaj hem gewoon gehad. Lullig kut doelpunt wat je om de oren krtijg, maar gezien de verhoudingen terecht. Verder eens met @PJHoutman mooi dat Brobbey een tank is, maar dat wil niet zeggen dat Jan en alleman maar weg mag komen met op zijn rug gaan zitten. Maar idioot Nijhuis moet weer zijn piemol laten zien. 

Schip moet ook ophouden met die rare opstelling. Volgende week graag Branco-henderson met hlynsson er voor. 

Zonder brobs zouden we echt iets van 14e staan oid. 

Probleem is vooral dat Brobbey ook bijna standaard het shirt van de tegenstander overduidelijk vast houd. En hij zal door zijn bouw altijd meer tegenkrijgen dan mee maar als hij ook nog is in elk duel duidelijk vast aan het houden is en zodra hij loslaat naar de grond gaat is het ook wel vrij makkelijk voor een scheidsrechter om hem minder dan zou moeten mee te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Jeroen.:

Probleem is vooral dat Brobbey ook bijna standaard het shirt van de tegenstander overduidelijk vast houd. En hij zal door zijn bouw altijd meer tegenkrijgen dan mee maar als hij ook nog is in elk duel duidelijk vast aan het houden is en zodra hij loslaat naar de grond gaat is het ook wel vrij makkelijk voor een scheidsrechter om hem minder dan zou moeten mee te geven.

En terecht: eindelijk eens een spits die in dat soort duels van zich afbijt. Moet je eens zien hoe vaak dat shirtje trekken van verdedigers niet afgestraft wordt. Overigens vind ik het prima als je dat door laat gaan, maar dan moet je het de andere kant ook door laten gaan.

Overigens heb ik het dan nog niet eens over dat shirtje vast houden. Het gaat me bijvoorbeeld om die actie waarbij iemand hem gewoon op de hakken trapt, of bijvoorbeeld die actie met sandler in de 16 meter in de 1e helft. Prima dat je daar niet voor fluit voor zon duw van een verdediger in de 16, maar Brobbey doet vervolgens precies hetzelfde op de middenlijn waar die 1 op 1 gaat komen, en wordt dan teruggefloten.

Daar heb ik moeite mee. Over het algemeen genomen kan een spits fysiek nooit mee met een centrale verdediger. Nu hebben we iemand die dat wel kan,  en die wordt om het minste of geringste afgefloten, terwijl verdedigers wel van alles mogen. Dan moet je consequent fluiten.

Maar goed, dat is vechten tegen de bierkaai: je weet dat je bij Nijhuis nooit precies weet wat hij nou wel vindt kunnen of niet vindt kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Sjorro. Ik denk dat het niet lang duurt voordat hier wel wat mee gaat gebeuren. Misschien niet bij Nijhuis, maar ik denk dat er een periode aankomt dat Brobbey penalties gaat krijgen voor overtredingen zoals die van Sandler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1181361/van-t-schip-sluit-rigoureuze-wijzigingen-niet-uit-bij-ajax-dat-kan-komen.html

Ik zou bijna niet kunnen bedenken wat nu nog rigoreus is. Spelers volledig uit de selectie zetten? Volgende week opeens met Mannsverk, Fitz-Jim en Misehouy spelen? Probleem is een beetje dat afgelopen tijd al te rigoreus was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites