Elsjorro1990 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 58 minuten geleden zei Urbeto: Haha, de opmerking die onvermijdelijk was. Ik heb in mijn hoogtijdagen wel eens een wereldgoal gemaakt. Het bood helaas geen garantie voor de toekomst. Al mag een mens blijven hopen. Het was oprecht ook wel wat sarcastisch bedoeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Hlynsson definitief bij de eerste selectie gehaald zo te zien? Goede zaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 19 uur geleden zei Urbeto: Ik heb ook het idee dat de verwachtingen voor die verbeterpunten vooral gebaseerd zijn op ijdele hoop in plaats van waarneembare groei. Eerlijk gezegd zie ik Brobbey nog steeds dezelfde lompe speelstijl hanteren als een jaar of 5 geleden toen ik hem voor het eerst zag op Varkenoord. Zijn aanname is ruk, hij kan niet koppen en voor een daadwerkelijk spitsentalent mist hij echt teveel grote kansen. Ik zie geen aanleiding voor een aanzienlijke ontwikkeling in de komende jaren. Begrijp me niet verkeerd; Nederland kan wel weer eens een topspits gebruiken, maar ik zie niet in hoe dat deze Brian Brobbey gaat zijn. Ben dit (helaas) volledig met je eens. Het is ook een vast patroon: Brobbey scoort een reeks wedstrijden niet en mist daarin wel veel kansen, krijgt daar kritiek op, mensen in de media en zijn trainer zeggen dat hij gewoon een goal en/of vertrouwen nodig heeft, Brobbey scoort twee wedstrijden op rij, er is hoop dat hij nu definitief beter is geworden in afronden, vervolgens scoort hij weer een reeks wedstrijden niet waarin hij wel veel kansen mist en repeat. Hij zal imo nooit de killer worden die veel mensen blijkbaar nog steeds in hem zien. Ik denk dat hij belangrijk is in het aanvalsspel van Ajax, maar om de stap te zetten richting de Europese top (ja, ja, ik weet hoe de situatie momenteel is) heb je een spits á la Dolberg in zijn eerste seizoen nodig die zowel uitstekend is aan de bal als een absolute killer in de 16. Maar daar zijn er niet veel van. On a personal note: kan helaas niet aanwezig zijn vanavond wegens privéomstandigheden. Flink balen, maar gelukkig krijgen we ook nog AEK thuis en wellicht na de winter nog wat Europese potjes. Die hebben toch altijd een lekkerdere sfeer dan eredivisiewedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 3 minuten geleden zei Arles: Ben dit (helaas) volledig met je eens. Het is ook een vast patroon: Brobbey scoort een reeks wedstrijden niet en mist daarin wel veel kansen, krijgt daar kritiek op, mensen in de media en zijn trainer zeggen dat hij gewoon een goal en/of vertrouwen nodig heeft, Brobbey scoort twee wedstrijden op rij, er is hoop dat hij nu definitief beter is geworden in afronden, vervolgens scoort hij weer een reeks wedstrijden niet waarin hij wel veel kansen mist en repeat. Hij zal imo nooit de killer worden die veel mensen blijkbaar nog steeds in hem zien. Ik denk dat hij belangrijk is in het aanvalsspel van Ajax, maar om de stap te zetten richting de Europese top (ja, ja, ik weet hoe de situatie momenteel is) heb je een spits á la Dolberg in zijn eerste seizoen nodig die zowel uitstekend is aan de bal als een absolute killer in de 16. Maar daar zijn er niet veel van. On a personal note: kan helaas niet aanwezig zijn vanavond wegens privéomstandigheden. Flink balen, maar gelukkig krijgen we ook nog AEK thuis en wellicht na de winter nog wat Europese potjes. Die hebben toch altijd een lekkerdere sfeer dan eredivisiewedstrijden. Gek is dat, want ik vind dat namelijk eerder een argument wat voor Brobbey spreekt: Met alleen een goede balbehandeling en een killerinstinct, kom je er niet. Kijk maar naar Dolberg. Ik zeg ook absoluut niet dat ik er 10000000% van overtuigd ben dat Brobbey over een jaar of 3/4 europese top is. Echt niet. Maar ik denk juist dat de 2 zaken die nu benoemd worden, 1e aanname en rust voor de goal, gigantisch makkelijk trainbaar zijn. En dat is ook een beetje uit eigen ervaring. Ik ben op een relatief hoog niveau (jeugd) omgetraind van rechtsback naar spits. Killerinstinct heb je, of heb je niet. Maar killerinstinct is wat mij betreft niet eens zo zeer hoe je kansen af maakt, maar meer hoe je je voor de goal gedraagt. Waar sta je ten opzichte van je tegenstander, weten waar je komen moet. Dat zijn zaken die moeilijk trainbaar zijn. Maar afmaken, dat is zo trainbaar als wat. Dat is een kwestie van 1.000 keer in een situatie komen en de rust/vertrouwen hebben dat je elke keer de juiste keuze maakt. Ik zou het veel meer een probleem vinden als Brobbey geen idee had waar die moet lopen, of geen snelheid had. Dat is veel minder trainbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Och Rensch centraal, hato links, Taylor er weer in. het gaat een taai potje worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 25 minuten geleden zei La Pulga: Och Rensch centraal, hato links, Taylor er weer in. het gaat een taai potje worden. Dit middenveld, oei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 30 minuten geleden zei La Pulga: Och Rensch centraal, hato links, Taylor er weer in. het gaat een taai potje worden. Rensch op links lees ik. Hato gewoon centraal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 1 minuut geleden zei FlyD: Rensch op links lees ik. Hato gewoon centraal. Pasveer zegt van niet maakt ook niet uit, zwaar middenveld zo. Had ook Forbs graag gezien, die kan het Milner nog best moeilijk maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Zo wordt het wel heel lastig.... Zonde! 9 november 2023 bewerkt door misterhille Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Jammer dat Vos die fout maakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 15 minuten geleden zei Chiemel: Jammer dat Vos die fout maakt Ja waarom die Tahirovic halen, je hebt ja Vos? Die is ja zo goed. Aldus Falentijn. Kan een jonge speler overkomen natuurlijk, daar niet van. Maar tis wel zuur. Echt veel heb je nog niet te duchten gehad van Brighton. Potjes worstelen tegen Brobbey zijn ook weer begonnen zie ik? Hoezo krijgt die daar geen penalty? Die Dunk loopt hem toch gewoon van de sokken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Zojuist zei Elsjorro1990: Ja waarom die Tahirovic halen, je hebt ja Vos? Die is ja zo goed. Aldus Falentijn. Kan een jonge speler overkomen natuurlijk, daar niet van. Maar tis wel zuur. Echt veel heb je nog niet te duchten gehad van Brighton. Potjes worstelen tegen Brobbey zijn ook weer begonnen zie ik? Hoezo krijgt die daar geen penalty? Die Dunk loopt hem toch gewoon van de sokken? Ja, bijzondere scheidsrechter. Was misschien geen doorgebroken speler maar het was wel echt een overtreding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Zou graag Forbs met diepgang zien op rechts deze pot. Al vind ik Hlynsson-Berghuis ook wel een sterke connectie hebben. Al is de voortzetting van Berghuis vanaf de rechterkant niet echt top. Zou ze haast samen op het middenveld zetten. Berghuis in de as sowieso veel beter. Maargoed balans balans.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Het zit ook niet mee met de kansen… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Niet genoten van het spel, maar wel van het team. Veel werk aan de winkel uiteraard nog, maar denk dat het mentaal wel steeds beter voor elkaar begint te geraken. En by far de beste pot van Sutalo vandaag. Dat biedt wel veel perspectief als je ziet hoe hij speelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Prima pot. Als je al meer van dit Ajax verwacht ben je gek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Deze is minder pijnlijk dan vorige keer, desalniettemin zonde. Bergwijn heel snel naar de zandbak sturen, hoor. Wat heeft hij ook met aannames? Heel veel ballen springen van zijn voet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Deze pot kwam helaas te vroeg, Brighton een maatje te groot. Wel weer lichtpuntjes gezien en vooral een erg sterke Sutalo. Op naar zondag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Brobbey en Vos die na elkaar een interview geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Die Vos had je toch gewoon uit de wind moeten houden en even geen interview moeten laten geven? Dit interview deed meer kwaad dan goed. 0,0 expressie, intonatie en dan dat wanstaltige accent en elk woord met "ahhhhh" eindigen. Had het gevoel naar een kapotte robot te luisteren. Bergwijn-kloontje dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 13 uur geleden zei Elsjorro1990: Ja waarom die Tahirovic halen, je hebt ja Vos? Die is ja zo goed. Aldus Falentijn. Kan een jonge speler overkomen natuurlijk, daar niet van. Maar tis wel zuur. Echt veel heb je nog niet te duchten gehad van Brighton. Potjes worstelen tegen Brobbey zijn ook weer begonnen zie ik? Hoezo krijgt die daar geen penalty? Die Dunk loopt hem toch gewoon van de sokken? Denk dat dit typisch zo'n moment is dar de VAR ook niks zegt als hij hem wel geeft, maar dat het geen 100 procent fout is van de scheidsrechter. Valentijn Driessen is ook vergeten denk ik dat zijn maatje Maurice Steijn degene was die Silvano Vos niet goed genoeg vond in eerste instantie voor het eerste. Overigens is Tahirovic ook gehaald met de verwachting dat er middenvelders gingen vertrekken, wat ook gebeurde natuurlijk met bijvoorbeeld Alvarez en mindere mate Klaassen. Omdat Steijn vervolgens Vos niet goed genoeg vond is Mannsverk nog gekomen. Maar dat kom Valentijn op dit moment niet zo lekker uit heb ik het idee. 12 uur geleden zei Gert: Niet genoten van het spel, maar wel van het team. Veel werk aan de winkel uiteraard nog, maar denk dat het mentaal wel steeds beter voor elkaar begint te geraken. En by far de beste pot van Sutalo vandaag. Dat biedt wel veel perspectief als je ziet hoe hij speelde. In zoverre wel genoten om te zien dat er een keer een tactisch plan is, zoals de eerste helft. Wat ik in de basis een goed plan vond om Brighton te bestrijden. Teleurstellend is wel dat door de Taylor -> Akpom wissel het hele plan overhoop kwam te liggen. En die wanhoopspoging met 6 aanvallers op het einde. Tsja. Maar wel genoeg dingen gezien die lijken op progressie, zeker voor de relatief korte tijd dat ze nu bezig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) Vooral blij dat de aankopen laten zien dat ze niet zo slecht zijn als wat Steijn en de rest van media Nederland beweert. Ook Gaaei gewoon prima gespeeld, hebben jullie zijn pass gezien op Hlynsson waar die de hele druk van Brighton mee oversloeg? Wat een bal was dat, over de lucht op de stropdas. Voetballend was het niet geweldig, maar goed je bent aanvallend gewoon beperkt, trouwens dat was echt een 100% penal met Brobbey ja. Wordt gewoon keihard omver gebeukt 10 november 2023 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 14 minuten geleden zei cimbomcu: Vooral blij dat de aankopen laten zien dat ze niet zo slecht zijn als wat Steijn en de rest van media Nederland beweert. Ook Gaaei gewoon prima gespeeld, hebben jullie zijn pass gezien op Hlynsson waar die de hele druk van Brighton mee oversloeg? Wat een bal was dat, over de lucht op de stropdas. Voetballend was het niet geweldig, maar goed je bent aanvallend gewoon beperkt, trouwens dat was echt een 100% penal met Brobbey ja. Wordt gewoon keihard omver gebeukt Eens ja. Die lijkt zich heel erg goed te herpakken. Vind het best een leuk backie die wat anders kan dan alleen maar rennen. Op een gegeven moment werd die aan de buitenkant vast gezet, gaat die doodleuk gewoon een dribbel naar binnen aan. Kon me wel bekoren. Ik ben ook wel redelijk optimistisch. Niet dat je nou echt veel aanspraak gemaakt hebt om deze wedstrijd te winnen, maar ik vind het tekenend hoe veel progressie er zichtbaar is in een week of 3/4. Als je diezelfde progressie nog een keer kunt maken de aankomende 3/4 week, dan zie ik het nog niet zo somber in. Wel vind ik dat er nu wel lering getrokken moet worden uit een aantal zaken: - Taylor kan gewoon niet als basisspeler. Hij verzaakt te veel/of hij wordt verkeerd gebruikt. Noem het hoe je het noemen wil, maar ik vind hem wekelijks 1 vd slechtere spelers. Die bal die die op een gegeven moment halverwege de 1e helft ook geeft op Berghuis en dat dan met mach 3 doet, Verraad dat er geen enkele subtiliteit in die man zit. - Bergwijn ook maar eens een paar weekjes banken. Leuk hoor, dat doelpunt tegen Volendam. Maar het is eigenlijk al 2 jaar lang te weinig wat hij laat zien - 1 vaste linksback gaan aanwijzen. Dit gedraai en gewissel komt natuurlijk het elftal niet ten goede en ik vond Hato daar absoluut niet in zijn element. De organisatie staat al een stuk beter. We kunnen hier echt wel op voortborduren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 4 minuten geleden zei Elsjorro1990: - 1 vaste linksback gaan aanwijzen. Dit gedraai en gewissel komt natuurlijk het elftal niet ten goede en ik vond Hato daar absoluut niet in zijn element. De organisatie staat al een stuk beter. We kunnen hier echt wel op voortborduren. Dit heeft waarschijnlijk vooral met de blessure van Sosa te maken toch? En gisteren heeft dat met een tactische ingreep te maken, wat ik ook niet afkeur. Denk dat hij in principe wel zoekt naar een vaste elf. En gezien zijn opvattingen de eerste twee wedstrijden verwacht ik dat Sosa daar gewoon gaat komen te staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Denk inderdaad dat Sosa snel weer gaat starten. Al vond ik de samenwerking tussen Martha en Bergwijn een stuk beter. Salah-Eddine lijkt mij klaar bij Ajax (1). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten