Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

Op 10-11-2023 om 14:51 zei Rinus:

Ik zeg gewoon wat ik denk dat het gaat worden. Ben niet aan het trollen. Ik meen het echt. Het is gewoon aanpoten, omdat alles wat Ajax ooit had, qua geld, inkomen, spelers in de eerste dat is er allemaal niet meer. Een speler zoals Brobbery is gewoon een hele matige speler. Vergelijkbaar met de spelers die van Basten toen had. Misschien zelfs slechter. Maar goed. Ik snap dat je hart en je ziel Ajax zo verdedigd, maar tja. Ik mag best zeggen hoe ik het de komende jaren zie voor Ajax.

Maar dat is allemaal ook vrij snel weer terug, verwacht ik. Niet op het niveau van 15-20, maar dat is ook niet de norm, dat zijn de uitzonderingen. Het probleem is dat als Ajax zo'n uitzondering heeft, het er de norm van wil maken, wat misloopt, waardoor je daarna weer wegzakt. En weer op moet bouwen. Constante daarin: je gaat spelers kopen voor dat niveau, minder kansen voor jeugdspelers en het werkt niet.

Een realistisch doel voor Ajax is imo deelname CL, Europees overwinteren (kan ook EL als 3e in de poule) en 1-2x per 10 jaar kwartfinale CL/halve finale EL (en dan kun je ook verder komen). Al is het de vraag hoe je dat in de nieuwe CL-opzet moet plaatsen.

3 minuten geleden zei Lazy:

Wacht ff… middenveld met Taylor, Hlynsson en Berghuis, terwijl op je backs Sosa en Rensch staan… Nou succes in de omschakeling Hato en Sutalo 🤣🤣

Nu doe je net of Rensch een aanvallende back is. Maar dat valt wel mee toch?

Buiten dat ik je mening deel over het middenveld. Taylor als 6, is tsja.

Zojuist zei timpy00:

Nu doe je net of Rensch een aanvallende back is. Maar dat valt wel mee toch?

Buiten dat ik je mening deel over het middenveld. Taylor als 6, is tsja.

Nou, het is geen Gaaei, maar het is wel een speler die veel het middenveld in schuift en vrij hoog staat, terwijl die defensief nogal vaak staat te slapen of te afwachtend is.

40 minuten geleden zei Hwb:

Waarom @FlyD?

Omdat ik van hem nog niet de passing en het inzicht heb gezien die ik verwacht van een nummer 10 in een 433. Hij kan misschien wel als 2e spits, maar daarvoor mis ik de balans in de rest van het elftal (ben nu niet aan het kijken, dus over deze wedstrijd kan ik nog niks zeggen). Ik heb al eerder aangegeven dat ik hem enkel zie in een vergelijkbare rol als Suarez had bij Ajax op de rechterkant. Verder lijkt het me voor hem moeilijk in een 'Ajax-433'.

(Maar hopelijk heeft hij er nu al 3 inliggen en heb ik volledig ongelijk).

Zo fakking trots op Brobbey. Zoveel kritiek van best bekende namen en zelfs van je eigen bondscoach. En dan weer zo spelen. Mega ruk dit puntverlies, maar denk individueel het een goede prestatie was. Die 2-2 idd wel matig maar volgens mij was hij helemaal leeg.

Edited by Gert