Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

19 minuten geleden zei Lazy:

Vond dit wel kandidaat voor uitspraak van het jaar namens Wes:

“Zolang je onderaan staat, is er altijd een groot risico op degradatie.“

Geef deze man de sleutel van Ajax. Deze man is een genie.

Om vervolgens bij ze volgende zin het volgende te zeggen.

Ajax beschikt wel over goede spelers als Steven Bergwijn, maar de verdediging is bijvoorbeeld erg zwak.

Bergwijn heeft dit seizoen nog geen bal geraakt toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Thierryvane:

Driessen was hierover alweer aan het mekkeren dat dit belachelijk was. Heb ik hem verder niet horen zeggen wat een betere optie is, want voor komende winter kan ik niet iets beters bedenken. En eerst op Kroes wachten lijkt me wel zo verstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Urbeto:

Het is vooral belachelijk dat de voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek uit 2022 blijft staan. Wat moet er dán gebeuren om zo'n voorwaardelijke straf doorgang te laten vinden?

Zeg! Dankzij dit tuig heb ik al een kut Klassieker gehad. Ik heb ook nog een kaartje voor dit duel en die wil je mij door de neus boren. Lekker aardig zeg. :classic_angry:

Maar even serieus. Ik had ook met meer rekening gehouden. Aan de andere kant, de echte ongein kwam heel duidelijk vanaf een kant. Dus op zich goed dat je die pakt en niet alle andere fans die wel naar de Klassieker kwamen om het elftal te steunen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ElMarcos:

Zeg! Dankzij dit tuig heb ik al een kut Klassieker gehad. Ik heb ook nog een kaartje voor dit duel en die wil je mij door de neus boren. Lekker aardig zeg. :classic_angry:

Maar even serieus. Ik had ook met meer rekening gehouden. Aan de andere kant, de echte ongein kwam heel duidelijk vanaf een kant. Dus op zich goed dat je die pakt en niet alle andere fans die wel naar de Klassieker kwamen om het elftal te steunen. 

Ach, het was in ieder geval een Klassieker voor in de boeken ;)

Maar even inhoudelijk: Waar het mij meer om gaat is dat de KNVB dus voorwaardelijke straffen uitdeelt die het vervolgens niet uitvoert. Waarom deel je dan zo'n voorwaardelijke straf uit? De kans dat het hele stadion zich collectief misdraagt is natuurlijk nergens in Nederland bijzonder groot. De implicatie van zo'n tribune(s) leeg houden straf is altijd dat de 'goeden' lijden onder de 'slechten'. 

Ik denk dat niemand er redelijkerwijs onbegrip voor op had kunnen brengen wanneer de voorwaardelijke straf nu was doorgevoerd als straf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Matchday! :classic_love: Voor het eerst in lange tijd had ik weer zin om naar Ajax te gaan kijken, tót ik de vermoedelijke opstelling zag:

Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Van den Boomen, Hlynsson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lazy:

Matchday!  Voor het eerst in lange tijd had ik weer zin om naar Ajax te gaan kijken, tót ik de vermoedelijke opstelling zag:

Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Van den Boomen, Hlynsson, Taylor; Berghuis, Brobbey, Bergwijn.

Hoe had je het zelf graag gezien?

Wellicht kiest van 't Schip nu voor het elftal wat afgelopen zondag de beste helft van het seizoen heeft gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei timpy00:

Wellicht kiest van 't Schip nu voor het elftal wat afgelopen zondag de beste helft van het seizoen heeft gespeeld.

Vloeken in de kerk dit, maar misschien een ander systeem? een 4-2-3-1, waarbij Brobs je diepste spits is, Mikau er dicht achter voetbalt? Vd Boomen en Vos als DM/CM's, en Forbs/Berghuis op de vleugels? In elk geval een elftal waar er geen plek voor Taylor is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei timpy00:

Zoals Sjorro omschrijft. Mikau ipv Taylor en spelen met Vos en vd Boomen bijvoorbeeld. Forbs is volgens mij nog niet helemaal fit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Vloeken in de kerk dit, maar misschien een ander systeem? een 4-2-3-1, waarbij Brobs je diepste spits is, Mikau er dicht achter voetbalt? Vd Boomen en Vos als DM/CM's, en Forbs/Berghuis op de vleugels? In elk geval een elftal waar er geen plek voor Taylor is. 

14 minuten geleden zei Lazy:

Zoals Sjorro omschrijft. Mikau ipv Taylor en spelen met Vos en vd Boomen bijvoorbeeld. Forbs is volgens mij nog niet helemaal fit.

Ik zei ook zeker niet dat ik met die vermoedelijke opstelling zou spelen. Maar als hij daarmee speelt denk ik dat de gedachte is dit elftal speelde de beste helft van het seizoen laten we daar maar mee starten.

Overigens kan Berghuis rechtsbuiten echt alleen maar wanneer je Gaaei opstelt. Dan kan hij soort aanvallende middenvelder zijn en kan Gaaei eroverheen het geen waar voornamelijk zijn kwaliteit ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Lazy:

Matchday!  Voor het eerst in lange tijd had ik weer zin om naar Ajax te gaan kijken, tót ik de vermoedelijke opstelling zag:

Hlynsson is toch een positief puntje in deze opstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei La Pulga:

O ja dat zeker, had het er meer over als ze besluiten wel te voetballen. Als zo'n dakkie er af vliegt, ben je nog verder van huis.

Aha, op die fiets. Dacht dat je bedoelde dat ze niet moesten zeuren want het dak kan dicht. Excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei timpy00:

Ik zei ook zeker niet dat ik met die vermoedelijke opstelling zou spelen. Maar als hij daarmee speelt denk ik dat de gedachte is dit elftal speelde de beste helft van het seizoen laten we daar maar mee starten.

Overigens kan Berghuis rechtsbuiten echt alleen maar wanneer je Gaaei opstelt. Dan kan hij soort aanvallende middenvelder zijn en kan Gaaei eroverheen het geen waar voornamelijk zijn kwaliteit ligt.

Ja Berghuis in een soort Ziyech rol. Kan Hlynnson meer in de controle spelen, waardoor de slechte positionering van Taylor minder opvalt.

5 uur geleden zei Wolf_pd:

Hlynsson is toch een positief puntje in deze opstelling?

Ik doelde ook niet op hem, maar

met name op Taylor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff de reis naar het stadion met deze weersomstandigheden is altijd een groot fiasco. Dat gezegd hebbende, hopelijk weer eens een winstpartij live meemaken! De enige keer dit seizoen dat we in eigen huis wonnen was ik op vakantie dus het is al even geleden dat ik dat live mocht meemaken ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Arles:

Pff de reis naar het stadion met deze weersomstandigheden is altijd een groot fiasco. Dat gezegd hebbende, hopelijk weer eens een winstpartij live meemaken! De enige keer dit seizoen dat we in eigen huis wonnen was ik op vakantie dus het is al even geleden dat ik dat live mocht meemaken 

We hebben het probleem gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites