Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Urbeto:

Dit waren de rijen voor de poorten vanavond doordat Feyenoord extra streng besloot te fouilleren. Waar velen normaal mogen doorlopen werd nu, in ieder geval op de gele zijde, iedereen gefouilleerd. En nee, dat was echt niet bijv. enkel kortstondig rondom de armen voelen.

IMG-20230405-185104.jpg

Wat leren we daarvan? Juist, niet dom blaten wanneer je geen kennis van zaken hebt. 

En toch kan er vuurwerk en aanstekers naar binnen komen. Tot zo ver het " streng " fouilleren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 minuten geleden zei Djurovski:

En toch kan er vuurwerk en aanstekers naar binnen komen. Tot zo ver het " streng " fouilleren. 

Je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk van mening bent dat een voetbalclub alle aanstekers in moet nemen toch? Want dan heeft iedere verdere vorm van discussie echt geen enkele zin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Urbeto:

Je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk van mening bent dat een voetbalclub alle aanstekers in moet nemen toch? Want dan heeft iedere verdere vorm van discussie echt geen enkele zin. 

Hoezo ? Stadions zijn rookvrij dus je hebt geen enkele reden om die mee te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Urbeto:

Dit waren de rijen voor de poorten vanavond doordat Feyenoord extra streng besloot te fouilleren. Waar velen normaal mogen doorlopen werd nu, in ieder geval op de gele zijde, iedereen gefouilleerd. En nee, dat was echt niet bijv. enkel kortstondig rondom de armen voelen.

IMG-20230405-185104.jpg

Wat leren we daarvan? Juist, niet dom blaten wanneer je geen kennis van zaken hebt. 

Ik zou als ik jou was gewoon lekker in je eigen topic blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Pardon?

Bedreiging niet, maar het was een wat vreemde reactie van je. Urbeto zegt alleen dat het niet aan de zogenaamde strengheid van het fouilleren ligt. Dat heb ik ook al uitgelegd. Het gaat erom dat sommige gasten opzettelijk niet gefouilleerd worden. 

Dus waarom hij daarvoor naar zijn ‘eigen topic moet’ heb ik niet helemaal begrepen.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdenk Jan van Halst ervan dat ie zijn eigen wikipedia-pagina bijhoudt. Dat is gewoon een cv. Ik keek overigens even na hoe het bij Twente zat, Laten we het erop houden dat hij geen gelukkig aandeel had in de degradatie.

image.thumb.png.8413b8f9c3a3f98cf834c183f7b0aab3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei PJHoutman:

Bedreiging niet, maar het was een wat vreemde reactie van je. Urbeto zegt alleen dat het niet aan de zogenaamde strengheid van het fouilleren ligt. Dat heb ik ook al uitgelegd. Het gaat erom dat sommige gasten opzettelijk niet gefouilleerd worden. 

Dus waarom hij daarvoor naar zijn ‘eigen topic moet’ heb ik niet helemaal begrepen.

Kom op, arezo zit hier lang genoeg om te weten dat ik geen persoon ben die bedreigingen uit en al helemaal niet op een forum.

Urbeto is hier de meest onnozele Feyenoord supporter ( en dat zegt wat met arezo op dit forum) en plaatst dan een plaatje van een rij bij het stadion om aan te tonen dat er goed gefouilleerd wordt, terwijl die met eigen ogen gezien heeft hoe er 1800 kilo vuurwerk afgestoken is. Dat is toch lachwekkend? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Kom op, arezo zit hier lang genoeg om te weten dat ik geen persoon ben die bedreigingen uit en al helemaal niet op een forum.

Urbeto is hier de meest onnozele Feyenoord supporter ( en dat zegt wat met arezo op dit forum) en plaatst dan een plaatje van een rij bij het stadion om aan te tonen dat er goed gefouilleerd wordt, terwijl die met eigen ogen gezien heeft hoe er 1800 kilo vuurwerk afgestoken is. Dat is toch lachwekkend? 

Ik kom iedere thuiswedstrijd in de Kuip en ik denk dus dat ik wel een aardig beeld heb van hoe het er aan toegaat op de zijde waar het vuurwerk steeds afgestoken wordt. Die shells van gisteren in de gracht komen echt niet zomaar binnen in iemands broekzak; daar hebben ze hoe dan ook een andere smokkelmethode voor. Ik vind dan ook dat je dit niet samen kan zien met het regulier fouilleren van mensen, want dat heb ik in geen tijden zo streng meegemaakt als in de twee Klassiekers van dit seizoen. Dat is het punt dat ik poog te maken.

In het verlengde daarvan vind ik je opmerking over "de meest onnozele Feyenoordsupporter" bijzonder smakeloos, ook kijkend naar de 'aanleiding' hier (wanneer die er redelijkerwijs al is). Vind je jezelf ook niet een beetje te oud voor dat soort laagheden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Urbeto:

Ik kom iedere thuiswedstrijd in de Kuip en ik denk dus dat ik wel een aardig beeld heb van hoe het er aan toegaat op de zijde waar het vuurwerk steeds afgestoken wordt. Die shells van gisteren in de gracht komen echt niet zomaar binnen in iemands broekzak; daar hebben ze hoe dan ook een andere smokkelmethode voor. Ik vind dan ook dat je dit niet samen kan zien met het regulier fouilleren van mensen, want dat heb ik in geen tijden zo streng meegemaakt als in de twee Klassiekers van dit seizoen. Dat is het punt dat ik poog te maken.

In het verlengde daarvan vind ik je opmerking over "de meest onnozele Feyenoordsupporter" bijzonder smakeloos, ook kijkend naar de 'aanleiding' hier (wanneer die er redelijkerwijs al is). Vind je jezelf ook niet een beetje te oud voor dat soort laagheden? 

Nee absoluut niet, ik vind je oprecht de meest vervelende feyenoord supporter die hier rondloopt. Eentje die niet voorbij zijn clubvoorkeur ( of haat) kan kijken. Niks laags aan.

Overigens vind ik het ook gewoon echt droevig. Voorzichtig wordt er weer gesproken over het toelaten van uitsupporters bij de mooiste wedstrijd van het jaar en dan gebeurd er dit. Dat kun je nu weer op je buik schrijven en dat haalt de charme van deze wedstrijd steeds meer naar beneden.

Ook klaar met dit soort gasten. Niet alleen bij Feyenoord, maar bij alle clubs. Ik heb de tijden nog meegemaakt ( en zo heel erg oud ben ik echt niet) dat we bij Emmen een thuiswedstrijd tegen SC Veendam hadden en de supporters gewoon schouder aan schouder in de vakken zaten/stonden. Geen enkel gedoe geweest tijden lang. En dan merk je dat er een groepje ontstaat ( wat gasten in de brigata) die zulke zaken compleet neerslaan. Het is allemaal vijandig, oog om oog, tand om tand. Jezelf willen laten gelden. Ik moet er echt van op de pot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we het er toch allemaal over eens zijn dat wat er gisteren gebeurde echt een verschrikking is en de volgende smet op de klassieker. Dat we zo vaak zulk zwaar vuurwerk in stadions zien zou voor clubs wel echt een signaal moeten zijn om zaken beter te controleren. Niet alleen bij de mensen die binnen komen met hun kaartje, maar ook iedereen om de wedstrijd heen. Want wat @Urbeto terecht zegt, dit vuurwerk past niet in je jaszak of je onderbroek. Dus los van alles wat er met fouilleren doorheen komt, het lekt op meer plekken. Helaas ook bij Ajax, want laten we het brandende spandoek niet vergeten. 

Laten we hier nu niet mee gaan doen in de polarisatie die we in de stadions zien. Ongeacht wat we van elkaar vinden. Dat gezegd hebbende, laten we ook een beetje rekening houden met de topics waarin we posten. Post alleen in het Ajax topic als je voorbij de liefde voor je club/ haat voor Ajax kunt kijken. En omgekeerd idem dito. En hou er in toonzetting ook een beetje rekening mee. Ga elkaar niet provoceren. Maakt het hier veel gezelliger. Voor iedereen inclusief de hardwerkende stafleden die ongetwijfeld niet graag optreden als politieagent. :classic_happy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bolderbast:

Haha, nee man. Echt een vriendelijke goedzak die tegenwoordig wat zweverig is. Past in geen enkel opzicht bij Ajax.

Denk al met al een prima keuze. Heel veel opties waren er niet. Zat ervaring, kent Ajax en heeft een goed netwerk binnen Nederland.

Afbeelding

Who's next? Peter Bosz?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Thierryvane:

Who's next? Peter Bosz?

Ik ben wel voor inmiddels. Ik wil een trainer met een duidelijke visie. Hij kent de club, staat er voor open en laten we wel wezen. Welke betere optie/buitenstaander gaat in de bende die er nu ligt instappen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Thierryvane:

Who's next? Peter Bosz?

Wat mij betreft wel. In elk geval een trainer met een duidelijke spelvisie die bij een club als Ajax past.

Van Halst, in elk geval voetbalkennis en dat is een pré. Was bij Twente ongelukkig als commercieel directeur, al lag dat voor een groot deel ook buiten zijn macht heb ik het idee en is iets compleet anders dan een rol in de RvC.

Mislintat heb ik niet echt een goed beeld van. Deed het bij Dortmund heel goed, bij Arsenal zat hij er op het verkeerde moment, bij Stuttgart lijkt het niet goed te zijn maar ik heb geen zicht op wat hij allemaal heeft kunnen en mogen doen daar. Maar als je de transferlijstjes erbij pakt heeft hij geen spectaculaire verkopen kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Thierryvane:

Denk al met al een prima keuze. Heel veel opties waren er niet. Zat ervaring, kent Ajax en heeft een goed netwerk binnen Nederland.

Who's next? Peter Bosz?

Graag ja. Al was het alleen maar omdat ik dit slechte voetbal niet langer kan aanzien en ik heel erg graag mag luisteren naar Peter. Vind het altijd een verademing als hij bij praatprogrammaatjes zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Lazy:

Wat mij betreft wel. In elk geval een trainer met een duidelijke spelvisie die bij een club als Ajax past.

Van Halst, in elk geval voetbalkennis en dat is een pré. Was bij Twente ongelukkig als commercieel directeur, al lag dat voor een groot deel ook buiten zijn macht heb ik het idee en is iets compleet anders dan een rol in de RvC.

Mislintat heb ik niet echt een goed beeld van. Deed het bij Dortmund heel goed, bij Arsenal zat hij er op het verkeerde moment, bij Stuttgart lijkt het niet goed te zijn maar ik heb geen zicht op wat hij allemaal heeft kunnen en mogen doen daar. Maar als je de transferlijstjes erbij pakt heeft hij geen spectaculaire verkopen kunnen doen.

Juist niet, als commercieel directeur was hij volgens mij prima in de tijd van Munsterman. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lazy @Kelvin Zijn eerste periode bij Twente was inderdaad gewoon goed, als financiele man. Skyboxen verkopen, gezicht van de club naar sponsoren etc.

De 2e periode deed hij ook technische zaken erbij, naast het commerciele gedeelte, dat verliep inderdaad voor geen meter. Ware het niet dat we toen ook al ver in verval aan het raken waren dus in hoeverre hij daar écht wat aan kon doen, zeg het maar..

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Jotew:

De 2e periode deed hij ook technische zaken erbij, naast het commerciele gedeelte, dat verliep inderdaad voor geen meter. Ware het niet dat we toen ook al ver in verval aan het raken waren dus in hoeverre hij daar écht wat aan kon doen, zeg het maar..

Hier doelde ik op met ongelukkig. Club was al in verval en dan kun je nog zo goed zijn, je wordt bijna automatisch daarin meegezogen.

Die technische zaken was ik me niet meer van bewust dat hij dat toen ook deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ElMarcos:

Ik wil een trainer met een duidelijke visie. Hij kent de club, staat er voor open en laten we wel wezen. Welke betere optie/buitenstaander gaat in de bende die er nu ligt instappen?

En nee, ik zeg dit niet om olie op het vuur te gooien of iets uit te lokken...

Arne Slot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites