Chiemel Geplaatst 31 december 2022 Share Geplaatst 31 december 2022 (bewerkt) Lees dat Bassey ook weer drama was en Wijndal ook niet geweldig. Kortom, hebben op de linkerkant vrijwel niks goeds nu 31 december 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 31 december 2022 Share Geplaatst 31 december 2022 Hadden ze Blind maar moeten houden. Maar ze waren blind bij Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 31 december 2022 Share Geplaatst 31 december 2022 5 uur geleden zei Chiemel: Dit is dus echt? Zijn er beelden van? Helaas wel: Kijken op eigen risico. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 1 januari 2023 Share Geplaatst 1 januari 2023 Lucca op linksbuiten is wel de grootste grap van 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 januari 2023 Share Geplaatst 2 januari 2023 Het is wel echt angstvallig stil wat betreft geruchten over eventuele aankopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 2 januari 2023 Share Geplaatst 2 januari 2023 20 minuten geleden zei Gert: Het is wel echt angstvallig stil wat betreft geruchten over eventuele aankopen Voorlopig vooral geruchten rondom uitgaande transfers (Kudus, Alvarez) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 januari 2023 Share Geplaatst 2 januari 2023 (bewerkt) Als het blijft bij een Alvarez verkopen, Lucca op linksbuiten zetten en misschien eens een Lato aantrekken, dan mag er wel even wat meer structurele wijziging komen dan een Schreuder die eruit moet. 2 januari 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 januari 2023 Share Geplaatst 2 januari 2023 (bewerkt) Mijn zin in de tweede seizoenshelft van Ajax is écht non-existent. Geen aankopen om de gaten te dichten, geen nieuwe trainer, geen technisch directeur en een Algemeen directeur die naast keeper ook struisvogel is. Vreselijk. 2 januari 2023 bewerkt door ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 Lucca stond gewoon linksbuiten. Linksbuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 14 uur geleden zei ElMarcos: Mijn zin in de tweede seizoenshelft van Ajax is écht non-existent. Geen aankopen om de gaten te dichten, geen nieuwe trainer, geen technisch directeur en een Algemeen directeur die naast keeper ook struisvogel is. Vreselijk. Citaat Ajax wil zich voor het einde van de transferperiode versterkt hebben met een doelman en het liefst ook een rechtsbuiten. Voetbal International spreekt van een 'hoofdpijndossier' voor de Amsterdammers op de rechtsbuitenpositie. VI schetst dat de 'intentie aanwezig is' om enkele versterkingen te verwelkomen. Een nieuwe keeper heeft de hoogste prioriteit, terwijl de club zijn ogen open houdt voor een buitenspeler. Naar verluidt wordt Francisco Conceição gekoesterd voor de lange termijn, al wil Alfred Schreuder een rechtsvoor die direct van meerwaarde kan zijn. Lucas Ocampos werd gehaald als vervanger voor de naar Manchester United vertrokken Antony, al komt de Argentijn niet uit de verf in Amsterdam. Steven Bergwijn en Dusan Tadic ogen ook ongelukkig op de rechterflank. Volgens het medium lijkt de Serviër de aangewezen persoon om in de tweede seizoenshelft als rechtsbuiten te fungeren, mocht er geen aanwinst arriveren. De verwachting is dat Bergwijn het vertrouwen op links behoud, terwijl Brian Brobbey en Mohammed Kudus de strijd om de spitspositie moeten uitvechten. Tegelijk is het hoogst onzeker of Kudus, die oren heeft naar een vertrek, na 31 januari nog bij Ajax speelt. Ik heb denk ik nog nooit iemand zo erg zien falen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 Op 2-1-2023 om 09:59 zei Lazy: Voorlopig vooral geruchten rondom uitgaande transfers (Kudus, Alvarez) En terecht. Als ik Kudus was, had ik die Schreuder een schop onder z'n hol gegeven. Man man man. Je haalt voor 16 miljoen een nieuwe spits en zet dan een middenvelder, die in mijn ogen onmisbaar is in zijn rol op dat middenveld, in de spits. Ik voeg me bij de woorden van @ElMarcos Ik heb er ook 0,0 zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 Focus zou op dit moment liggen bij een nieuwe doelman. Ondanks de mindere vorm van Pasveer en ik vind dat Ajax een betere doelman nodig heeft, weet ik niet of het op dit moment de grootste zorg is. Met Blind weg en Kaplan in de lappenmand weet ik niet eens wie de opties zijn achter Bassey en Timber. Ja, Mallejan..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 Citaat 'Ajax kijkt tevergeefs in Brugge rond voor nieuwe directeur' Ajax heeft volgens Het Laatste Nieuws belangstelling getoond in Club Brugge-directeur Vincent Mannaert. Het Belgische medium stelt dat de Amsterdammers geen contact hebben opgenomen met de Belgische topclub en dat de interesse ook tevergeefs lijkt. Ajax is op zoek naar een technische man na het plotselinge vertrek van Marc Overmars in februari, tot dusver namen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de honneurs waar op de transfermarkt. De 48-jarige Mannaert is al sinds 2011 directeur bij Club Brugge en werkte in het verleden samen met Ajax rond de transfers van spelers als Noa Lang, Ricardo van Rhijn en Stefano Denswil. HLN schrijft dat een vertrek van Mannaert uitgesloten lijkt, ook omdat de timing niet juist is. Club Brugge stelde onlangs met Scott Parker een nieuwe trainer aan en moet oppassen dat het in de tweede seizoenshelft niet verder wegzakt op de ranglijst. Voorlopig staat de club, die in de Champions League juist weer boven verwachting presteerde, op de vierde plek in de Pro League. Deze zoektocht schiet volgens mij ook nog niet echt op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 Zojuist zei ElMarcos: Met Blind weg en Kaplan in de lappenmand weet ik niet eens wie de opties zijn achter Bassey en Timber. Ja, Mallejan..... In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Schreuder in de multifunctionele Lucca een optie ziet als centrum verdediger. Hij is kopsterk en staat verdedigend zijn mannetje, aldus Schreuder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Tim': Deze zoektocht schiet volgens mij ook nog niet echt op. Helaas niet nee 1 minuut geleden zei Geppiej: In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Schreuder in de multifunctionele Lucca een optie ziet als centrum verdediger. Hij is kopsterk en staat verdedigend zijn mannetje, aldus Schreuder. Wil je een smiley toevoegen als dit een grapje is, want met Schreuder verbaasd niks mij meer. 3 januari 2023 bewerkt door ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 5 minuten geleden zei ElMarcos: Wil je een smiley toevoegen als dit een grapje is, want met Schreuder verbaasd niks mij meer. Dat is precies de reden waarom er geen smiley bij staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 30 minuten geleden zei La Pulga: Ik heb denk ik nog nooit iemand zo erg zien falen. Bedoel je dan Schreuder, Van der Sar, Hamstra of Huntelaar? 21 minuten geleden zei ElMarcos: Focus zou op dit moment liggen bij een nieuwe doelman. Ondanks de mindere vorm van Pasveer en ik vind dat Ajax een betere doelman nodig heeft, weet ik niet of het op dit moment de grootste zorg is. Met Blind weg en Kaplan in de lappenmand weet ik niet eens wie de opties zijn achter Bassey en Timber. Ja, Mallejan..... Ik hoop ook dat een nieuwe CV de hoogste prioriteit heeft. Al de rest is zelfs bijzaak wat mij betreft. Maar wat zou je willen als CV? Een (dure) aankoop of een huurspeler? En van welke leeftijd ongeveer? Want er zit op die positie wel talent aan te komen en Kaplan komt ook weer terug van blessure naar volgend jaar toe. Daartegenover staat wel een mogelijk vertrek van Timber in de zomer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 8 minuten geleden zei FlyD: Bedoel je dan Schreuder, Van der Sar, Hamstra of Huntelaar? Ik hoop ook dat een nieuwe CV de hoogste prioriteit heeft. Al de rest is zelfs bijzaak wat mij betreft. Maar wat zou je willen als CV? Een (dure) aankoop of een huurspeler? En van welke leeftijd ongeveer? Want er zit op die positie wel talent aan te komen en Kaplan komt ook weer terug van blessure naar volgend jaar toe. Daartegenover staat wel een mogelijk vertrek van Timber in de zomer. Schreuder. Selectie staat echt wel hoor op wellicht nu de verdediging na. Maar als je na een half jaar nog steeds voor kiest om Kudus in de spits te plaatsen, Tadic rechts en een Bergwijn uit vorm links dan heb je er niks van gebakken. Ik zag ook dat Ajax interesse heeft in de TD van Club Brugge, dan wordt het dus één grote vriendjespolitiek daar (zoals gewoonlijk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 3 januari 2023 Share Geplaatst 3 januari 2023 27 minuten geleden zei FlyD: Maar wat zou je willen als CV? Eentje die in staat is om Timber aan te sturen en om goed positie te kiezen. Daar gaat het giga mis dit jaar. Ga er dan vanuit dat het om een 'dure' aankoop zal moeten gaan. Je ziet nu heel duidelijk het gemis van Martinez en het verschil tussen hem en Bassey. Martinez deed 2 dingen echt heel goed en is vaak onderschat: positionering en communicatie. Martinez leidde de defensie van Ajax en was het echte slot op de deur. Daardoor kon Timber vaak wat meer zijn ding doen. Nu met Bassey zie je dat daar de grootste fouten gemaakt worden. Timber die niet goed gecoached wordt en dom instapt, waarna Bassey positioneel niet sterk genoeg is om dat al in te schatten en vooraf af te dekken. Er zal in elk geval een voetballend iemand moeten komen. Of dat nou een 6 of een 3 is, is een beetje om het even. Maar vanuit de Ajax filosofie zou dat een 3 moeten zijn. Je hebt nu geen enkele opbouw van achteruit en Alvarez kan het ook niet. Misschien zou ik nog kunnen pleiten om Timber naar rechts te verplaatsen en Alvarez samen met Bassey neer te zetten in het centrum. Rensch en Timber aan 1 kant is echt dodelijk. Die zijn beide van het type 'komt wel goed' en levert teveel gaten op. Zet dan Alvarez daar neer, die heeft dat minder en kan in defensief opzicht best wat goed werk verrichten. Dan zou bijvoorbeeld Grillitsch op 6 kunnen gaan spelen die met zijn balverliefheid het spelletje vanaf daar kan gaan verdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 Ik kijk zelden tot nooit La Liga, is dit wat? @Socrates @La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 22 minuten geleden zei Thierryvane: Ik kijk zelden tot nooit La Liga, is dit wat? @Socrates @La Pulga Ik denk niet dat Socrates je gaat antwoorden. Zie ban-topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 1 uur geleden zei Erwin.: Ik denk niet dat Socrates je gaat antwoorden. Zie ban-topic Die zien we voorlopig niet meer terug. Nog een gerucht: Ajax schijnt ook bezig te zijn met de CV van Leverkusen, namelijk Odilon Kossounou. Het lijkt me overigens complete onzin. Vertrok in de zomer van 2021 nog voor 30 miljoen bij Club Brugge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 2 uur geleden zei Thierryvane: Ik kijk zelden tot nooit La Liga, is dit wat? @Socrates @La Pulga Zal gelijk de beste keeper van de Eredivisie zijn, heeft echt hele zieke reflexen. Nu nog kijken hoe hij zich weerhoudt met zo'n incapabele verdediging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 Wellicht willen ze de genoemde verdediger een halfjaar huren tot Kaplan terug is? Rulli ken ik onvoldoende, maar ik had in ieder geval gehoopt op een iets jongere keeper, met iets meer restwaarde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 Las van de week (volgens mij was het vi) dat Ajax zich richt op een keeper en een rechtsbuiten. Had toch liever andere geluiden gehoord, dat ze zich ook defensief zouden versterken nog. Rechtsbuiten mag je wat mij betreft best Kudus de kans geven. En anders onze Portugese vriend. Want kan me nu geen speler bedenken die ze als rechtsbuiten kunnen halen, die er direct dan ook zal staan als versterking en haalbaar is. Nog geen enkel gerucht gehoord voor die positie toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten