Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Rogier.:

Ik weet niet wie je mist, maar ik zie er al 6. Gorter, Warmerdam, Regeer, Hlynsson, Fitz-Jim, Rasmussen. En dan mag je in mijn ogen Llansana en Giovanni ook nog niet afschrijven. Laat staan wat er op de bank zit.

En dan is bijvoorbeeld een Kenneth Taylor die er net als vorig seizoen beetje tussenhangt denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

20 minuten geleden zei Rogier.:

Ik weet niet wie je mist, maar ik zie er al 6. Gorter, Warmerdam, Regeer, Hlynsson, Fitz-Jim, Rasmussen. En dan mag je in mijn ogen Llansana en Giovanni ook nog niet afschrijven. Laat staan wat er op de bank zit.

Had zelf Gorter, Regeer, Fitz-Jim en Rasmussen. Van die jongens ben ik 99 procent zeker.

Ben geen fan van Warmerdam. Llansana benieuwd op welke positie, Giovanni te weinig van gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei ElMarcos:

Is het bij Naci Unuvar ook niet zo dat hij dit seizoen moet terugkomen van een vrije serieuze blessure? Je kunt je bij hem ook afvragen hoe fit en klaar hij als is om écht te presteren. 

En die jongen is net 18, dus we hoeven hem nog zeker niet af te schrijven. Het gaat alleen niet zo snel als dat in de jeugd gedacht werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei timpy00:

En die jongen is net 18, dus we hoeven hem nog zeker niet af te schrijven. Het gaat alleen niet zo snel als dat in de jeugd gedacht werd.

Waar je niet aan voorbij moet gaan dat de stap om basisspeler / selectiespeler te zijn van Ajax ook echt een pak moeilijker is geworden dan de periode onder bijvoorbeeld de Boer. Toen moest je Boerrigter eruit spelen, nu mag je strijden tegen Tadic.

@Kyrill Henry niet in de sportschool ? Die man zat er elke dag. Geen enkele profvoetballer van dat niveau kan zonder een fatsoenlijk schema om je lichaam te onderhouden en te verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Fysiek is belangrijk natuurlijk. Maar bv Thierry Henry heeft geen seconde in de gym getraind tijden zijn gehele carriere. En Adama Traore doet wel krachttraining maar geen gewichten in feite. En natuurlijk is belangrijk maar er mag ook wel wat getraind worden in ED/KKD op techniek want zelfs zo'n Boadu van AZ kon niet eens hoge bal aannemen en dat zie je bij misschien wel honderden ED spelers.... 

Verschil is wel dat Henry van uitzonderlijke categorie was. Plus Henry is 1m88 en daardoor van zichzelf al wat sterker aangelegd. Unuvar is 1m68..... dan moet je echt uitzonderlijk goed zijn (lees Iniesta) wil je dat gebrek aan lengte en kracht kunnen compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Dansmeister:

Waar je niet aan voorbij moet gaan dat de stap om basisspeler / selectiespeler te zijn van Ajax ook echt een pak moeilijker is geworden dan de periode onder bijvoorbeeld de Boer. Toen moest je Boerrigter eruit spelen, nu mag je strijden tegen Tadic.

@Kyrill Henry niet in de sportschool ? Die man zat er elke dag. Geen enkele profvoetballer van dat niveau kan zonder een fatsoenlijk schema om je lichaam te onderhouden en te verbeteren.

Ook dat is zeker waar. De kans dat we in een paar seizoenen spelers als De Sa, Ebecilio, Lukoki meermaals moeten zien wordt steeds kleiner.

Blijft natuurlijk wel dat je altijd kijkt waar je jeugd kan inpassen, want door het hoge niveau zie je ook dat spelers die wel aanhaken hele snelle stappen zetten. Zie afgelopen jaar bijvoorbeeld Rensch. Maar paar jaar eerder ook Mazraoui, die had ik al wel een tijdje afgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Dansmeister:

Yep Henry niet in Sportchool 100% zkr niet elke dag, überhaupt niet. Zegt ie zelf hier :

https://youtu.be/0BdSLlsm-7c

Weet niet precies op welke minuut. Heb je mijn PB van laatst nog gezien maatje? 

23 minuten geleden zei Lazy:

Verschil is wel dat Henry van uitzonderlijke categorie was. Plus Henry is 1m88 en daardoor van zichzelf al wat sterker aangelegd. Unuvar is 1m68..... dan moet je echt uitzonderlijk goed zijn (lees Iniesta) wil je dat gebrek aan lengte en kracht kunnen compenseren.

Daar heb je gelijk in uiteraard. Maar beperkte techniek die veel Nederlandse en ED voetballers hebben, redt je ook niet mee in Europese top.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kyrill:

Fysiek is belangrijk natuurlijk. Maar bv Thierry Henry heeft geen seconde in de gym getraind tijden zijn gehele carriere.

Als je de frêle buitenspeler van Monaco en Juventus vergelijkt met de atletische spits die hij bij Arsenal werd, dan kom je toch snel tot de conclusie dat hij de nodige uurtjes in het krachthonk heeft gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een ander interview met GQ zegt hij dit: 

"As for fitness, it's always a fight. I've been a sportsman all my life and fitness is something that I've always taken care of and comes to me instinctively. But whether you're a sportsman or something else, you always have to fight your mind to find the motivation to hit the gym."

Dus ik vraag me ook wel af of hij volledig serieus is in dat verhaal met Neville. Destemeer omdat ik me niet zo goed kan voorstellen dat je er als spits in de Premier League, ook in 2000 al, mee weg komt om niet in het krachthonk te zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind alle 3 de shirts er wel prima uitzien en dit filmpje is inderdaad weer om te smullen.

Het is wel echt stil deze dagen rondom uit- en binnengaande transfergeruchten zeg. Heb alleen op social media geruchten over die Daramy uit Denemarken meegekregen. Hoop toch dat er nog wel wat gaat gebeuren met uitgaande transfers en dan met name met Labyad, Ekkelenkamp, Magallan en Tagliafico

bewerkt door NicoHaak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat zeker weer extra sfeer brengen in de Champions League wedstrijden, hopelijk in een vol stadion! Is volgende week gelijk de loting trouwens voor de groepsfase?

Krijg nu een foto binnen van de fanshop van Ajax, wat nou Corona... Dat zit daar echt bomvol.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch fijn om te lezen dat twee dingen waar ik een hekel aan heb zich verenigen. Ajax en Bob Marley. Ik kan serieus niet zeggen wat ik vreselijker vind. De combinatie is het aller vreselijkst. Zoals ik net al zei: leven en laten leven, moest het toch even kwijt. Sowieso is de 'sfeer' in de Arena behoorlijk om van te huilen (dit is een mening).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arezo:

Toch fijn om te lezen dat twee dingen waar ik een hekel aan heb zich verenigen. Ajax en Bob Marley. Ik kan serieus niet zeggen wat ik vreselijker vind. De combinatie is het aller vreselijkst. Zoals ik net al zei: leven en laten leven, moest het toch even kwijt. Sowieso is de 'sfeer' in de Arena behoorlijk om van te huilen (dit is een mening).

Lekker man, je mening verkondigen zonder enige onderbouwing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Wanneer ben je er voor het laatst geweest? 

5 minuten geleden zei La Pulga:

Gaat zeker weer extra sfeer brengen in de Champions League wedstrijden, hopelijk in een vol stadion! Is volgende week gelijk de loting trouwens voor de groepsfase?

Jep. 27 augustus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Lekker man, je mening verkondigen zonder enige onderbouwing.

Ik heb gewoon een andere smaak. Smaak laat zich niet echt onderbouwen toch? Ajax vind ik stom omdat het de weg van de minste weerstand is. Het is vrij makkelijk om Ajax supporter te worden. Iedereen is het, vooral als het goed gaan en dan nog net een beetje extra. Qua sfeer in het stadion: het is in mijn ogen gemaakt, ingestudeerd en voorbereid. Zijn allemaal van die jonge gastjes die zonder shirt een dansje doen en een liedje zingen. Het opperhoofd is een veroordeelde crimineel. Voor mijn gevoel wordt er bij Ajax meer gezongen en gedanst als het goed gaat. Eigen spelers worden uitgefloten. Het credo: wij zijn Ajax en wij zijn de beste vind ik een beetje dedain. Ok, het is zo maar benadruk het niet zo.

5 minuten geleden zei Rogier.:

Wanneer ben je er voor het laatst geweest? 

Jep. 27 augustus.

Ajax- Urawa Red Diamonds in 2000. ik MOEST van mijn voetbalteam mee. Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Het was echt een verschrikking

Link naar opmerking
Deel via andere websites