Regis Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 (bewerkt) Naja we hadden afgelopen jaar enkel Antony op rechts. Met Berghuis erbij heb je daar nu 2 man staan. Tadic en Kamaldeen straks op links en je flanken zijn iig kwalitatief goed bezet. Neres zal wel vertrekken lijkt mij ja. Is het ook wel eens tijd voor moet ik zeggen. @ReneLeBlanc Wij hebben nog wel een RCV voor jullie hoor. Magallan, 7 miljoen en ik kom hem persoonlijk afleveren. 12 juli 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 33 minuten geleden zei Regis: Naja we hadden afgelopen jaar enkel Antony op rechts. Met Berghuis erbij heb je daar nu 2 man staan. Tadic en Kamaldeen straks op links en je flanken zijn iig kwalitatief goed bezet. Neres zal wel vertrekken lijkt mij ja. Is het ook wel eens tijd voor moet ik zeggen. @ReneLeBlanc Wij hebben nog wel een RCV voor jullie hoor. Magallan, 7 miljoen en ik kom hem persoonlijk afleveren. 7 voor Magallan haahahahha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Thierryvane: Feyenoord deed dus drie á vier weken moeilijk over de transfersom. Eindstand: 1,5 miljoen meer. Oké dan. Lekker hooghartig. Voor iedere club in de eredivisie op Ajax na is dat gewoon en hoop geld. Verslaggever van Rijnmond heeft het over 5,5 in 2 termijnen en dan 1 miljoen bonussen. Waarom het in twee termijnen moet is mij een raadsel. Als Overmars z'n kleingeld even telt is hij er. 12 juli 2021 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 1 uur geleden zei Karlo: Het lijkt me logisch dat Neres gaat, ook al zeggen we dat al twee jaar. Vind het vooral een raar signaal richting Antony. Die heeft zich inmiddels wel gemanifesteerd als basisspeler lijkt me. Had dan een jongere speler gehaald om de potten te spelen, waarin Antony rust moet hebben. Maar goed, voorlopig is ook Neres er nog en zit Antony als het een beetje tegenzit tot en met 7 augustus op de OS. En dan zal hij nog wel een paar weken vakantie moeten hebben. Ik vind het ook een beetje vreemd dat Ajax geen fatsoenlijke rechtsbuiten meer kan opleiden. Sowieso qua aanvallers lijkt het wat minder te gaan in de jeugd op onze Brobbeast na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Die stelling geld eigenlijk voor beiden vleugels. Veel buitenspelers zijn vrijwel allemaal van die blinde snelle doodlopers gebleken al die jaren (mannen als Lukoki, Menig, De Sa, Nullely). Laten we hopen dat met jongens zoals Axel van Dongen daar eens verandering in komt. Is ook snel, maar lijkt mentaal en voetbaltechnisch wel wat meer te kunnen brengen. Maar blijft idd opmerkelijk. Spitsen zijn wel vaak vertrokken op hun 16e. Daar heeft Ajax in veel gevallen wel pech gehad. Plus dat het vaak wel een veeleisende positie is bij Ajax. Met weinig geduld. Berghuis leuk voor het vermaak. En leuk voor de breedte hopelijk. Want zie liever Anthony. Nu bidden voor Sulemana. En genieten als Ajax een poging waagt bij Psv voor Mo Op 9-7-2021 om 13:48 zei Chiemel: Dacht dat je actief aan wielrennen deed Dit is niet mijn fietskleding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 17 minuten geleden zei Kyrill: 7 voor Magallan haahahahha 5 miljoen is voor mijn service kosten he. Kom hem persoonlijk brengen! 2 miljoen dan komt hij zelf op de bakfiets. 11 minuten geleden zei La Pulga: Ik vind het ook een beetje vreemd dat Ajax geen fatsoenlijke rechtsbuiten meer kan opleiden. Sowieso qua aanvallers lijkt het wat minder te gaan in de jeugd op onze Brobbeast na. Wat een onzin hahaha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Zo gek is die opmerking toch niet? Wat is er qua aanvallende jeugd nou echt doorgebroken de afgelopen jaren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Het is echt heel dom om te concluderen dat Ajax geen buitenspeler zou kunnen opleiden omdat er geen doorbreekt. Je bent van zoveel meer factoren afhankelijk. Als je de jeugd volgt dan zie je voldoende talent en ook bij die jongens zie je genoeg progressie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 (bewerkt) Dus dan is het onzin met het feit dat er niets doorbreekt? De laatste die doorgebroken is dat is El-Ghazi, dat is toch best alweer eventjes geleden. O ja, hahaha! 12 juli 2021 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Je vergeet Kluivert nog, al is die nooit echt goed doorgebroken imo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Ja super dom La Pulga!!!!! El Ghazi is voor een groot deel door Sparta opgeleid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Berghuis naar Ajax. Gadverdamme zeg. Ik denk niet eerder dat ik een transfer zo niet zag zitten. Zelfs maggalan heb ik liever. En dat zegt alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 41 minuten geleden zei NicoHaak: Die stelling geld eigenlijk voor beiden vleugels. Veel buitenspelers zijn vrijwel allemaal van die blinde snelle doodlopers gebleken al die jaren (mannen als Lukoki, Menig, De Sa, Nullely). Laten we hopen dat met jongens zoals Axel van Dongen daar eens verandering in komt. Is ook snel, maar lijkt mentaal en voetbaltechnisch wel wat meer te kunnen brengen. Maar blijft idd opmerkelijk. Spitsen zijn wel vaak vertrokken op hun 16e. Daar heeft Ajax in veel gevallen wel pech gehad. Plus dat het vaak wel een veeleisende positie is bij Ajax. Met weinig geduld. Berghuis leuk voor het vermaak. En leuk voor de breedte hopelijk. Want zie liever Anthony. Nu bidden voor Sulemana. En genieten als Ajax een poging waagt bij Psv voor Mo Wat moet je met Mo? Basis bij Jong Ajax? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 27 minuten geleden zei Erwin.: Je vergeet Kluivert nog, al is die nooit echt goed doorgebroken imo En beetje van dezelfde periode inderdaad. Maar dat je nu een aanval hebt van in totaal 60 miljoen (Tadic 10 ongeveer, Haller 22, Antony 15 ofzo en Neres ook in die richting.. Sulemana komt er ook nog aan) en er niets lijkt aan te komen van de jeugd die dit jaar gaat debuteren ziet er toch niet zo best uit qua jeugd opleiding. Het is niet perse erg, maar het is wel opmerkelijk. Sorry dat ik zo dom ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 6 minuten geleden zei La Pulga: En beetje van dezelfde periode inderdaad. Maar dat je nu een aanval hebt van in totaal 60 miljoen (Tadic 10 ongeveer, Haller 22, Antony 15 ofzo en Neres ook in die richting.. Sulemana komt er ook nog aan) en er niets lijkt aan te komen van de jeugd die dit jaar gaat debuteren ziet er toch niet zo best uit qua jeugd opleiding. Het is niet perse erg, maar het is wel opmerkelijk. Sorry dat ik zo dom ben. Je bent niet dom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 1 uur geleden zei La Pulga: Ik vind het ook een beetje vreemd dat Ajax geen fatsoenlijke rechtsbuiten meer kan opleiden. Sowieso qua aanvallers lijkt het wat minder te gaan in de jeugd op onze Brobbeast na. Wel een hele moeilijke linie natuurlijk ook als je bedenkt dat de laatste échte wereldtopper uit de opleiding van Ajax Patrick Kluivert was. Daarna is er geen enkele buitenspeler of spits ooit gekomen tot het niveau waar Kluivert ooit op zat. Probleem is ook wel dat aanvallers vaak op jonge leeftijd verkassen. Als je ziet wat er de laatste jaren naar Engeland is gegaan vanuit Ajax. Dat waren best lekkere spelers geweest om erbij te hebben... wat te denken van Malen bijvoorbeeld. En in het recente verleden nog Hoogewerf, Braaf en Redan. Dan blijf je helaas over met Kaj Sierhuis.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Kom ook gewoon voldoende aan. Jongens als Van Axel Dongen, Misehouy om er 2 te noemen. Gasten zijn ook nog hartstikke jong en hebben bijna een jaar stil gezeten vanwege corona. Ajax heeft 1 van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Ook zijn er jongens geweest die kozen voor een buitenlands avontuur neem een Malen bijv. Er hoeven ook niet jaarlijk een shitload aan jeugdspelers in 1 te debuteren. We hebben nu jong Ajax en jongens van 16 kunnen veel beter daar rijpen dan in 1. We streven bij Ajax nu ook een hoger niveau na en dat betekent dat jeugdspelers ook mee moeten kunnen gaan in dat niveau. Als ze dat niet kunnen, leveren we ook nog steeds spelers af die op een goed professioneel niveau mee kunnen. Weinig clubs die wat dat betreft in de buurt kunnen komen van de cijfers van Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Je kan hem meer interpreteren als kijkende naar buitenspelers in mijn ogen @Regis. Daar is de laatste jaren nou eenmaal weinig van doorgekomen. Ten tijde van Frank de Boer nog wel een paar, maar de laatste jaren is het matig. De achtergrond is inderdaad nog wel wat gematigder, daar het in mijn ogen wel echt een combinatie is van meerdere factoren. Denk hierbij aan het vertrek van namen als Kluivert, Dilrosun en recenter Hoogewerf. Maar ook het voetballende aspect dat bij Ajax naar boven komt. Het is veelal een technische aanvallende middenvelder die op de flank wordt gezet om mee te komen in het voetballende spel, of een wat meer renpaard als Lukoki en De Sa die ook voor diepte zorgt, waarvan ze hopen dat hij de techniek nog ontwikkelt (niet zo heel gek, want het is niet dat deze spelers helemaal zijn weggevallen). Dan is het als meer technische buitenspeler die er niet al bovenuit steekt lastiger om door te breken. Als die spelers die dat dan wel zijn gewoon blijven, komt er vanzelf wat door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 9 minuten geleden zei Regis: Kom ook gewoon voldoende aan. Jongens als Van Axel Dongen, Misehouy om er 2 te noemen. Gasten zijn ook nog hartstikke jong en hebben bijna een jaar stil gezeten vanwege corona. Ajax heeft 1 van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Ook zijn er jongens geweest die kozen voor een buitenlands avontuur neem een Malen bijv. Er hoeven ook niet jaarlijk een shitload aan jeugdspelers in 1 te debuteren. We hebben nu jong Ajax en jongens van 16 kunnen veel beter daar rijpen dan in 1. We streven bij Ajax nu ook een hoger niveau na en dat betekent dat jeugdspelers ook mee moeten kunnen gaan in dat niveau. Als ze dat niet kunnen, leveren we ook nog steeds spelers af die op een goed professioneel niveau mee kunnen. Weinig clubs die wat dat betreft in de buurt kunnen komen van de cijfers van Ajax. Waarom voel je je zo aangevallen? De conclusie dat er bij Ajax de laatste jaren weinig tot geen buitenspelers uit eigen opleiding zijn doorgebroken is gewoon meer dan terecht. En dat is niet erg, want zoals je zegt, dit hoeft niet elk jaar. Ajax is de laatste jaren steeds meer een mix geworden van eigen jeugd en (kwaliteit)aankopen en dat is dikke prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 juli 2021 Share Geplaatst 12 juli 2021 Pas op met wat je zegt, straks wordt je dom gevonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 13 juli 2021 Share Geplaatst 13 juli 2021 9 uur geleden zei E2E: Ajax kan geen aanvallers opleiden, verbaas ik me ook al tijden over. Als je dat de laatste 20 jaar bekijkt schrik je je rot. Zal ook te maken hebben met de manier van opleiden en type spelers die je aantrekt en behoudt. Afgezien van Brobbey zijn de Ajax spitsen altijd vrij klein (al is Brobbey ook niet bijster lang) en wendbaar. Dat is in de jeugd vaak geen probleem, maar in de senioren vallen die dan eigenlijk altijd door de mand. De grote gasten belanden bij Ajax uiteindelijk altijd achterin of op het middenveld. Een type Milik zul je vrijwel nooit tegenkomen in de spits op de Toekomst. Terwijl je toch van een technisch vaardige lange speler een ideaal aanspeelpunt zou kunnen maken als je die vanaf jongs af aan daar laat spelen en zich op laat ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 juli 2021 Share Geplaatst 13 juli 2021 (bewerkt) Staat hem goed he. Dat shirt Deze week dus Berghuis, nieuwe shirt en hopelijk ook Kamaldeen. 13 juli 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 Hopelijk kloppen de berichten uit Frankrijk over dat hij naar ons komt idd. Enthousiast over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 11 uur geleden zei Regis: Staat hem goed he. Dat shirt Deze week dus Berghuis, nieuwe shirt en hopelijk ook Kamaldeen. Ja maar Johan. Tadic, Haller, Antony, Neres, Kamaldeen, Berghuis. Dit slaat nergens op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 7 minuten geleden zei Thierryvane: Ja maar Johan. Tadic, Haller, Antony, Neres, Kamaldeen, Berghuis. Dit slaat nergens op. Hoezo niet? op links: Tadic Kamaldeen op rechts: Antony Berghuis Neres mag vertrekken en Haller is een spits, waar je Danilo en zelfs Tadic als back up opties hebt. Nu krijg je gewoon veel smaken en heb je nog de optie op de bank als je iets moet forceren. Afgelopen jaar tegen Roma konden we weinig meer he. Nu zal je dit probleem niet snel meer gaan krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten