Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

13 uur geleden zei Chiemel:

Wie zouden jullie op Dzeko zetten? Schuurs? Alvarez? Of volledig van eigen kracht uit gaan? 

Ik zou Alvarez rechts in het centrum zetten en dan op Dzeko idd. Aanvallend is hij een goede kopper. Hopelijk vandaag verdedigend ook (beter dan hij tot nu toe heeft laten zien). En dan middenveld Kudus, Klaassen, Gravenberch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Timber.

Eens. Timber lijkt me sneller & agressiever in het anticiperen op het aanspelen van Dzeko. Zou ook eerder Schuurs er neerzetten dan Alvarez, zie die laatste graag op het middenveld vanavond. 

Scherpen - Rensch - Timber - Martinez - Tagliafico - Alvarez - Gravenberch - Klaassen - Antony - Tadic - Neres, verwacht ik.

Zie ook graag Kudus spelen, maar dit middenveld is, zeker tegen de 3-4-2-1 van Roma, in mijn ogen goed in balans. Zou Kudus eerder brengen om iets open te breken in de tweede helft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je hoog staat en de bal in de ploeg blijft houden heb je geen last van Dzeko. Je gaat meer last krijgen van Pellegrini en lopende mensen. Als je Alvarez al zou opstellen zou ik hem dit keer dan dus ook op het middenveld behouden. 

Verder wel prima tegenstander zo. Geen snelle gasten, veel afwezigen, slechte vorm, trainer die er weinig van bakt.. Mag niet van 'geluk' spreken uiteraard, stel je voor, maar het zit in elk geval niet tegen. 

Je gaat in zo'n wedstrijd natuurlijk wel Blind en Mazraoui missen, want je moet echt dominant aan de bal zijn en de creativiteit hebben om de ruimtes te vinden. Kudus zou misschien goed zijn voor deze wedstrijd en Gravenberch zal het in deze wedstrijd ook écht moeten laten zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Zeus:

Zolang je hoog staat en de bal in de ploeg blijft houden heb je geen last van Dzeko. Je gaat meer last krijgen van Pellegrini en lopende mensen.

Kenner. Eerste bal diep op Dzeko en hij meteen bijna met een assist ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt ook niet echt blij van de driehoek Alvarez, Rensch en Timber. Daar zit heel weinig goed voetbal. Rensch is dan nog de betere voetballer maar die speelt vandaag erg ongelukkig. 

Edit: zie meteen Rensch weer glijden bij zijn eerste actie, dus niet ff betere schoenen aan gedaan? 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoten van het betonmiddenveld. Alle drie heel matig, met name Alvarez. Dit is toch wel wat ik een tijdje geleden ook al zei: met het spel van Ajax dit seizoen kan je ook zomaar een keer onderuit gaan. Tegen vrijwel elke ploeg in de EL. Je hebt dan wel de kansen gehad in de tweede helft, maar het was echt niet goed. Slordig, weinig creatief, laag tempo.. 

Maar hoogtepunt was wel die ballenjongen. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scherpen zat er niet lekker bij inderdaad, maar wat mogen wij verwachten van een keeper die dit niveau niet gewend is. Die wist ook maar net dat hij ging spelen. twee keer scoren in Rome is mogelijk en dan de nul houden. Met Onana had je dit niet gehad nee, maar ze hadden aanvallend ook meer kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kudus vanaf minuut 45 volgende week als je niet voorstaat. Alvarez er dan maar uit, maar je moet meer risico nemen dan. Denk wel dat het strijdplan redelijk was, ook wel meer grote kansen bij elkaar gevoetbald dan Roma. In ieder geval nog vertrouwen erin, dat is wel eens anders geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites