Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Heb best veel reacties over Gravenberch gelezen. 'Brengen hem graag naar PSV' ed. 

Maar aan jullie reacties te lezen (nuchtere jongens) waren dat dus gewoon onzekere fans die uit zelfbescherming hem al afschreven. Dat is wel echt het ding wat aan die jongens kleeft, als ze bij Mino zitten lijken ze per definitie al niet betrouwbaar over te komen voor de meeste mensen. Over Donyell Malen gingen ook al de sterkste verhalen rond.

@NicoHaak over die spits. Als je Tadic in de CL gebruikt, dan kan het toch prima in de ED om die jonge jongens een kans te geven. 

Uit dat lijstje van Cim geloof ik alleen niet in Lang en Labyad. Daar zou ik doorselecteren (of in het geval van Lang nog langer verhuren). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Er moet sowieso een extra aanvaller gekocht worden. Ik ben stiekem heel benieuwd naar Tadic in de punt met daarachter Antony - Promes - Neres. Dan heb je een bank met Lang, Labyad, Huntelaar (mits contractverlenging), Traoré en Unuvar/Hansen. Veel te zwak, zeker Europees.

https://www.transfermarkt.nl/jonathan-david/profil/spieler/533738

Als Overmars nou even belt naar Gent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Niels:

Heb best veel reacties over Gravenberch gelezen. 'Brengen hem graag naar PSV' ed. 

Maar aan jullie reacties te lezen (nuchtere jongens) waren dat dus gewoon onzekere fans die uit zelfbescherming hem al afschreven. Dat is wel echt het ding wat aan die jongens kleeft, als ze bij Mino zitten lijken ze per definitie al niet betrouwbaar over te komen voor de meeste mensen. Over Donyell Malen gingen ook al de sterkste verhalen rond.

@NicoHaak over die spits. Als je Tadic in de CL gebruikt, dan kan het toch prima in de ED om die jonge jongens een kans te geven. 

Uit dat lijstje van Cim geloof ik alleen niet in Lang en Labyad. Daar zou ik doorselecteren (of in het geval van Lang nog langer verhuren). 

tadic in de punt werkte het jaar ervoor in de CL. Leek dit jaar CL al een stuk minder te werken en ik zie Tadic graag in een andere rol. Maar als er idd geen spits komt dan liever hem dan Traore in de CL.

Over Gravenberch. Ben totaal niet hyped over hem. Maar hopelijk bewijst hij t ongelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Thierryvane:

Er moet sowieso een extra aanvaller gekocht worden. Ik ben stiekem heel benieuwd naar Tadic in de punt met daarachter Antony - Promes - Neres. Dan heb je een bank met Lang, Labyad, Huntelaar (mits contractverlenging), Traoré en Unuvar/Hansen. Veel te zwak, zeker Europees.

Heeft nog 3 jaar contract, dus denk dat die de hoofdprijs moet kosten. Betwijfel of Ajax dat in de huidige tijd gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Huntelaar zou terug kunnen naar Heerenveen, waar hij gewoon elke week kan spelen. Vraag is of het financieel haalbaar is voor Heerenveen, want qua salaris gaat hij er op achteruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tadic moet weer scherp zijn en werken aan zijn bewegelijkheid en snelheid. Die leek er een beetje uit te zijn. Spits of 10 kan hij spelen. Neres op rechts, Promes op links. Ergens snap ik de vraag naar een aanvaller wel. Volgens mij zien ze Anthony meer als iemand die op den duur Neres gaat vervangen. Promes is de enige rechtspoot voor op de vleugels en wat de spitspositie betreft heb je een paar aardige talenten, maar niet iemand van CL-niveau. Ook Tadic was afgelopen seizoen vaak gewoon onzichtbaar.

Maar dat gezegd hebbende heeft Ajax nóg meer aan een middenvelder (misschien wel twee), een RCV en een linksback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Zeus:

Maar dat gezegd hebbende heeft Ajax nóg meer aan een middenvelder (misschien wel twee), een RCV en een linksback.

Die middenvelders sowieso. Als je ziet wat er nu rondloopt, met in het achterhoofd dat Van de Beek hoogstwaarschijnlijk wel vertrekt, kom je kwalitatief echt extreem tekort. Vertrek van Schöne en De Jong is vorig jaar ook onvoldoende opgevangen.

Benieuwd of Ten Hag het ooit gaat aandurven met Marin op 10. Denk dat die jongen echt veel meer in z'n mars heeft dan hij nu heeft laten zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat heeft Marin voor kwaliteiten die daar van pas zouden komen? Een goed schot is het enige wat ik dan vaak hoor, maar zelfs dat heb ik bij Ajax nog niet gezien. Wat dynamiek misschien. Maar dat heeft Ekkelenkamp ook. En die heeft dan nog een betere techniek, een betere pass en meer gevoel voor positioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2020 om 12:05 zei cimbomcu:

Gelukkig ken ik Dilrosun al sinds de Ctjes. Dat is heel wat anders dan roepen uit je ivoren toren.

Als jij eens wat vaker uit die ivoren toren kwam had je ook in de gaten waarom clown Bassie wisselspeler is bij Frankfurt en zelfs nog minder is dan Weghorst en De Jong.

Kom dan eens met een onderbouwde mening. Roepen “ wisselspeler” is bij Hertha, komt vrij dom over wanneer je weet dat hij vrijwel alles speelde voor zijn blessure en 1 van de beteren was.

Dat je vervolgens een punt denkt te maken zodra dost ( ik zal dan juiste naam maar neerpennen) voor het eerst in lange tijd op de bank zit ( lees niet gemiddeld elke wedstrijd een goal maakt) dan ben je echt nog dommer dan je je hier voor doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Kom dan eens met een onderbouwde mening. Roepen “ wisselspeler” is bij Hertha, komt vrij dom over wanneer je weet dat hij vrijwel alles speelde voor zijn blessure en 1 van de beteren was.

Dat je vervolgens een punt denkt te maken zodra dost ( ik zal dan juiste naam maar neerpennen) voor het eerst in lange tijd op de bank zit ( lees niet gemiddeld elke wedstrijd een goal maakt) dan ben je echt nog dommer dan je je hier voor doet. 

Ga je serieus nog in discussie met die 'juridisch onderlegde' aardappel? Niet doen joh ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2020 om 12:05 zei cimbomcu:

Gelukkig ken ik Dilrosun al sinds de Ctjes. Dat is heel wat anders dan roepen uit je ivoren toren.

Als jij eens wat vaker uit die ivoren toren kwam had je ook in de gaten waarom clown Bassie wisselspeler is bij Frankfurt en zelfs nog minder is dan Weghorst en De Jong.

Dan weet je ook wat voor groot talent hij toen al wel niet was en dat bij Ajax echt zwaar werd gebaald dat hij voor City koos.  Heb hem niet meer zo gevolgd sinds hij bij Hertha zit,  maar hij zal het voetballen niet verleerd zijn, is nog steeds erg jong, Nederlands en als hij voor een leuk prijsje is op te pikken zeker de gok waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind dat wel echt verschrikkelijk veel geld voor een spitstje uit België.       Krijg gelijk Bande vibes.    Liever dat ze dan een wat gevestigde naar ala Tadic halen.     Sowieso lijkt een aanvaller 1 van de plekken die we als laatst nodig hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Regis:

Liever dat ze dan een wat gevestigde naar ala Tadic halen.

Dit is juist al een redelijk 'gevestigde' naam, dus ook totaal niet te vergelijken met een Bandé-transfer. Heeft een prima debuutseizoen bij AA Gent er op zitten, dus logisch dat-ie bij Ajax op de radar staat. Als ie nu naar een nog grotere club gaat, zeggen we over een jaar weer 'hadden we die maar gepakt'.

Spatiebalk werkt wat te goed bij jou, zie ik? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen flauw idee wat daar gebeurt is ;c Vind een jongen van 20 niet bepaald een gevestigde naam, maar oke.  Blijft een idioot bedrag voor een transfer vanuit België naar Nederland. . Promes- Tadic- Neres, met daarachter mensen als Antony, Brobbey,  Traore, Labyad lijkt mij meer dan voldoende komend seizoen. Kapitaalvernietiging om dan David ook nog erbij te halen. Maar zegt veel dat we ons weer focussen op een aanvaller, maar over middenvelders( waarvan we er maar 6 hebben en alleen Donny is van een acceptabel niveau) en centrale verdedigers (alleen Blind is goed genoeg)  blijft het vrij stil.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Geen flauw idee wat daar gebeurt is ;c Vind een jongen van 20 niet bepaald een gevestigde naam, maar oke.  Blijft een idioot bedrag voor een transfer vanuit België naar Nederland. . Promes- Tadic- Neres, met daarachter mensen als Antony, Brobbey,  Traore, Labyad lijkt mij meer dan voldoende komend seizoen. Kapitaalvernietiging om dan David ook nog erbij te halen. Maar zegt veel dat we ons weer focussen op een aanvaller, maar over middenvelders( waarvan we er maar 6 hebben en alleen Donny is van een acceptabel niveau) en centrale verdedigers (alleen Blind is goed genoeg)  blijft het vrij stil.  

Het is qua leeftijd en reputatie nog geen gevestigde naam als je kijkt naar CL-standaarden bijvoorbeeld, maar in het voetbalwereldje inmiddels wel een redelijk bekende naam die op veel websites en lijstjes al een tijdje voor komt. 

Wat mij betreft ligt de focus inderdaad ook eerder op de verdediging en middenveld, trouwens. We hebben afgelopen seizoen wel echt de boot gemist door geen vervanger voor Frenkie of Schöne te halen, wat mij betreft haal je Midtsjø alsnog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Anthony hoop je een back-up voor Neres te hebben. Maar wie is de back-up van Promes? En wat als Tadic de lijn van het afgelopen seizoen doorzet en dit jaar nóg onzichtbaarder gaat worden en zijn rendement ook afneemt? Ik heb geen vertrouwen in Traoré, Brobbey en Hansen voor in Europa. Ook tegen PSV, Feyenoord en AZ zou ik mijn twijfels hebben. 

Verder natuurlijk eens dat middenvelders en een CV absolute noodzaak zijn. Maar een aanvaller erbij zou ook niet verkeerd zijn. We hebben gezien in de CL toen tegen Valencia dat ineens jongens van Jong (Lang, Danilo) echt niet ineens moeiteloos meedraaien en het verschil gaan maken. Hoogstens een invalbeurtje voor iemand met exceptionele kwaliteiten (Brobbey want kracht of Hansen want snelheid) zou eens kunnen.

Labyad trouwens lekker verkopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Directeur voetbalzaken Marc Overmars: "Mooi dat hij nog een jaar bijtekent. Wij wilden Klaas Jan sowieso voor de club behouden en zijn er van overtuigd dat hij ook komend seizoen als speler van waarde kan zijn. Maar ook op andere vlakken, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van talentvolle spitsen zoals Lassina Traoré en Brian Brobbey. We hebben ook gesproken over de toekomst en andere rollen voor hem bij Ajax, daarover praten we in een later stadium verder.”

Denk dat die gasten het juist wel kunnen waarderen als ze naast iemand in de kleedkamer zitten met 42 goals in 76 interlands en meer dan 250 clubgoals ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, maar als hij straks tegen RKC of in de beker mag starten terwijl zij het gevoel hebben dat zij zouden moeten spelen gaat het natuurlijk tegenstaan. Ervaring is leuk als het ook nog écht goed is en zodoende respect afdwingt. Vraag me af of dat nog het geval gaat zijn seizoen volgend seizoen. Verder weet ik natuurlijk niet wat afgesproken is, maar als hij toch betrokken zou blijven had hij ook dit seizoen al een rol als spitsentrainer kunnen vervullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites