Socrates Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Geen middenvelder meer? Zou wel dom zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Ik hoop van niet nee. Overigens verklaarde Ten Hag na APOEL dat het de bedoeling was voor Donny geblesseerd raakte dat hij ipv Alvarez zou spelen. Goed om te horen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Hele vreemde transfer om zo'n jongen van Chelsea te huren. Je hebt Salah-Eddine in de A lopen wat ook een groot talent is en die je best al af en toe bij jong kan laten meedoen. Daarnaast zit je ook gewoon breed in je verdedigers en heb je nog altijd grote problemen op je middenveld. Snap niet dat ze niet in hebben gegrepen en geen controleur erbij hebben gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Kan dat ze de selectie van Jong Ajax omhoog willen brengen om weer dichter bij het eerste te komen. Bovendien zullen ze ook weer Youth CL spelen dus wat extra breedte kan ook geen kwaad. In die zin is huren met optie tot koop een goede keus, want heeft hij dan toch niet het niveau wat je nastreeft dan koop je hem niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Ja idd Ze zoeken gewoon voor die linksback iets, Salah-Edinne is de enige die voldoet. Grote problemen op het middenveld, laten we het lekker groter maken dan het is ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 10 minuten geleden zei cimbomcu: Ja idd Ze zoeken gewoon voor die linksback iets, Salah-Edinne is de enige die voldoet. Grote problemen op het middenveld, laten we het lekker groter maken dan het is ja. Alvarez heeft te weinig handelingssnelheid voor die plek. Marin, Eiting, Blind, Mazraoui hebben al bewezen dat ze daar niet thuishoren. Martinez is veel te druistig voor die plek. . Donny zou het misschien kunnen. Heeft in de jeugd ook als controleur gespeeld, maar dat was wel met 1 '6'. + je haalt ze doelpuntenproductie weg, wat juist zo'n grote voordeel is aan hem als 10. Situatie kan je dan best als problematisch beschouwen ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Regis: Alvarez heeft te weinig handelingssnelheid voor die plek. Marin, Eiting, Blind, Mazraoui hebben al bewezen dat ze daar niet thuishoren. Martinez is veel te druistig voor die plek. . Donny zou het misschien kunnen. Heeft in de jeugd ook als controleur gespeeld, maar dat was wel met 1 '6'. + je haalt ze doelpuntenproductie weg, wat juist zo'n grote voordeel is aan hem als 10. Situatie kan je dan best als problematisch beschouwen ja. Veel te overdreven nogmaals. Zie jij zelf echt niet in hoe opportunistisch je begint te roepen? Marin heeft net 3 potjes gespeeld, graag langer de kans geven. Zelfde geldt voor Eiting. Mazraoui eigenlijk zelfde verhaal, vorig jaar speelde hij een aantal hele goede wedstrijden op het middenveld zoals in de beker tegen Heerenveen. Dat Blind daar niet thuis hoort is al helemaal lachwekkend. Martinez ook gewoon tijd geven. Donny is afwachten. Of terwijl het zijn allemaal nog vrij nieuwe dingen en je besluit om het gelijk allemaal maar af te schieten. Neem ik niet eens spelers als Gravenberch en Taylor mee, die ook gewoon meer kansen verdienen. Gravenberch heeft bijvoorbeeld een contract tot 2021, hoe ga je het aan hem verkopen als je nog een middenvelder gaat kopen terwijl je er zeker in aantal al genoeg van hebt. Voor 2 posities heb je bijna 8 opties, en dan nog 1 halen. Ja daag, dan moet je toch echt fan worden van een andere koopclub. De Jong heeft eerst een halfjaar centraal achterin gespeeld voordat hij begon uit te blinken op het middenveld, maar van een Marin verwachten we dat die na 2 potjes een uniek talent van 85 miljoen zomaar vervangt. Zo onlogisch, onrealistisch en lachwekkend. 30 augustus 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 9 minuten geleden zei cimbomcu: Veel te overdreven nogmaals. Zie jij zelf echt niet in hoe opportunistisch je begint te roepen? Marin heeft net 3 potjes gespeeld, graag langer de kans geven. Zelfde geldt voor Eiting. Mazraoui eigenlijk zelfde verhaal, vorig jaar speelde hij een aantal hele goede wedstrijden op het middenveld zoals in de beker tegen Heerenveen. Dat Blind daar niet thuis hoort is al helemaal lachwekkend. Martinez ook gewoon tijd geven. Donny is afwachten. Of terwijl het zijn allemaal nog vrij nieuwe dingen en je besluit om het gelijk allemaal maar af te schieten. Neem ik niet eens spelers als Gravenberch en Taylor mee, die ook gewoon meer kansen verdienen. Gravenberch heeft bijvoorbeeld een contract tot 2021, hoe ga je het aan hem verkopen als je nog een middenvelder gaat kopen terwijl je er zeker in aantal al genoeg van hebt. Voor 2 posities heb je bijna 8 opties, en dan nog 1 halen. Ja daag, dan moet je toch echt fan worden van een andere koopclub. De Jong heeft eerst een halfjaar centraal achterin gespeeld voordat hij begon uit te blinken op het middenveld, maar van een Marin verwachten we dat die na 2 potjes een uniek talent van 85 miljoen zomaar vervangt. Zo onlogisch, onrealistisch en lachwekkend. Wat lachwekkend is, is dat jij de plank weer eens misslaat. Bij ac Milan waren zi bij esajas ook maar 3 potjes nodig om er wat van te vinden. Je zit toch goddomme niet met je ogen dicht te kijken? Jij ziet toch net zo goed als ons dat marin voetbalt alsof de dozen er nog om heen zitten? Eiting is vaker geblesseerd dan dat die speelt, even los gezien van het feit of hij wel of niet het niveau heeft, blind moet gewoon achterin, en die laatste 2 zijn potverdikke centrale verdedigers. Niemand verwacht overigens dat die marin even frenkie de jong doet vergeten, het zou alleen wel fijn zijn als iemand hem uitlegt dat het de bedoeling is dat je de bal naar een speler in hetzelfde shirt moet spelen. je verdient 170 mil aan transfers, raakt 2 basisspelers op het middenveld kwijt en je koopt daar 1 ( zo lijkt het) halve tamme voor terug. Nee, sterk beleid. Je wilt toch goddomme je voordoen als een topclub? Dan mag je vanaf dag 1 prestaties verwachten. Niet aanhaken is afhaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 Ik schrijf Marin nergens af. Alleen is hij geen speler voor die plek waar hij nu staat, maar bij Ajax denken we weer dat we hem kunnen omtoveren. Eiting heeft zich de laatste 4 jaar al niet meer ontwikkeld en ontbeert het aan handelingssnelheid, wat jammer is want het inzicht heeft ie wel. Mazraoui leuk als backie op het middenveld word het allemaal wel heel pijnlijk. Die 2 talenten komen eraan, maar die hebben ook nog een lange weg te gaan en kunnen daarnaast zelf met een extra aankoop rekenen op genoeg speeltijd. Zijn ook beide nog maar 17 dus laten we een beetje normaal doen, als die er over 2 jaar staan is dat hartstikke prima. Zijn geen liefdadigheidsinstelling. Niemand verwacht dat ze even Frenkie en Matthijs vervangen, maar wel dat jongens bepaalde basiskwaliteiten hebben en die hebben een aantal gewoon niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Elsjorro1990: Wat lachwekkend is, is dat jij de plank weer eens misslaat. Bij ac Milan waren zi bij esajas ook maar 3 potjes nodig om er wat van te vinden. Je zit toch goddomme niet met je ogen dicht te kijken? Jij ziet toch net zo goed als ons dat marin voetbalt alsof de dozen er nog om heen zitten? Eiting is vaker geblesseerd dan dat die speelt, even los gezien van het feit of hij wel of niet het niveau heeft, blind moet gewoon achterin, en die laatste 2 zijn potverdikke centrale verdedigers. Niemand verwacht overigens dat die marin even frenkie de jong doet vergeten, het zou alleen wel fijn zijn als iemand hem uitlegt dat het de bedoeling is dat je de bal naar een speler in hetzelfde shirt moet spelen. je verdient 170 mil aan transfers, raakt 2 basisspelers op het middenveld kwijt en je koopt daar 1 ( zo lijkt het) halve tamme voor terug. Nee, sterk beleid. Je wilt toch goddomme je voordoen als een topclub? Dan mag je vanaf dag 1 prestaties verwachten. Niet aanhaken is afhaken. Via wie is Marin bij Ajax gekomen dan SJorro? Ik hoef je toch niet uit te leggen dat Esajas bij Milan is gekomen omdat Seedorf dat wilde? Totaal lachwekkende (daar is die weer) vergelijking aangezien Marin voor 12 miljoen is overgenomen van Standaard na 2 uitstekende jaren daar. Esajas was al jaren clubloos, maar verder een prima vergelijking. Dus in principe ben jij er zo één die nu al vind dat Marin gewoon een slechte aankoop is en tel je hem al niet meer mee godddome! 30 augustus 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 14 minuten geleden zei Regis: Ik schrijf Marin nergens af. Alleen is hij geen speler voor die plek waar hij nu staat, maar bij Ajax denken we weer dat we hem kunnen omtoveren. Eiting heeft zich de laatste 4 jaar al niet meer ontwikkeld en ontbeert het aan handelingssnelheid, wat jammer is want het inzicht heeft ie wel. Mazraoui leuk als backie op het middenveld word het allemaal wel heel pijnlijk. Die 2 talenten komen eraan, maar die hebben ook nog een lange weg te gaan en kunnen daarnaast zelf met een extra aankoop rekenen op genoeg speeltijd. Zijn ook beide nog maar 17 dus laten we een beetje normaal doen, als die er over 2 jaar staan is dat hartstikke prima. Zijn geen liefdadigheidsinstelling. Niemand verwacht dat ze even Frenkie en Matthijs vervangen, maar wel dat jongens bepaalde basiskwaliteiten hebben en die hebben een aantal gewoon niet. Ah, nuance. Het concept dat Cim alleen kent wanneer die zichzelf klemgeluld heeft en eronderuit moet komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 (bewerkt) Waarom is Marin geen speler voor de plek waar hij nu staat @Regis? Heeft daar volgens mij bij Standard ook veel gespeeld. Natuurlijk is de invulling bij elke club weer wat anders en speelde Standard verschillende systemen, maar een van de twee achterste middenveld-posities in een 4-2-3-1 heeft hij daar geregeld bezet. Wat zou een betere positie voor hem zijn volgens jou? 30 augustus 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 2 uur geleden zei Magikarp: Ah, nuance. Het concept dat Cim alleen kent wanneer die zichzelf klemgeluld heeft en eronderuit moet komen. Mooie vent jij De enige die met nuance komt wat betreft spelers die effe de tijd moeten krijgen ben ik en dan komt die hiermee. Maar goed, misschien ben ik positief ingesteld, voor een pessimistische negatieveling is dat moeilijk te handelen dus begrijp wel waarom je mij overal opzoekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 20 minuten geleden zei cimbomcu: Mooie vent jij De enige die met nuance komt wat betreft spelers die effe de tijd moeten krijgen ben ik en dan komt die hiermee. Maar goed, misschien ben ik positief ingesteld, voor een pessimistische negatieveling is dat moeilijk te handelen dus begrijp wel waarom je mij overal opzoekt 3 uur geleden zei Regis: Ik schrijf Marin nergens af. Jij weet het dus weer beter dan degene die de teksten zelf produceert. Je slaat door Cim, dit begint van grappig naar zorgwekkend te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 3 uur geleden zei cimbomcu: Via wie is Marin bij Ajax gekomen dan SJorro? Ik hoef je toch niet uit te leggen dat Esajas bij Milan is gekomen omdat Seedorf dat wilde? Totaal lachwekkende (daar is die weer) vergelijking aangezien Marin voor 12 miljoen is overgenomen van Standaard na 2 uitstekende jaren daar. Esajas was al jaren clubloos, maar verder een prima vergelijking. Dus in principe ben jij er zo één die nu al vind dat Marin gewoon een slechte aankoop is en tel je hem al niet meer mee godddome! Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat ik er mee bedoel dat je echt wel na 3 wedstrijden ( het zijn er wat meer overigens) kunt zien wat iemand in zijn mars heeft. En tenzij marin ons allemaal voor de gek houd, blinkt hij uit in rare keuzes, heeeeele slechte balaannames en veel balverlies. mogen een van een speler van 12 miljoen dan in elk geval verwachten dat die niet elke wedstrijd bij een tegendoelpunten betrokken is? Mook mooi hoe je in je laatste zinnetje een conclusie trekt, maar niet in gaat op de rest. Maar dat zijn we wel van je gewend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 De kritiek op Marin is wel tweeledig. Op een middenveld met Donny en Daley was Marin de enige echte centrale middenvelder. Daley zakte te ver terug richting centrale verdedigers en Donny stond vaak diep vlakbij de spitspositie. Wat overblijft is een stuk van 20 tot 30 meter waarin Marin mocht zwemmen veelal in zijn eentje tegenover twee tot soms wel vier tegenstanders. Qua tactiek werd die jongens dus compleet verkeerd gebruikt en dat mag de technische staf zichzelf wel aanrekenen. Aan de andere kant vind ik ook dat de keuzes en passing van Marin tot nu toe nog niet zijn zoals je wel verwacht van iemand die op het middenveld van Ajax komt te spelen. Ik denk dat als Ten Hag er voor kiest om Daley eindelijk permanent achterin te zetten een Marin stukken beter voor de dag zal komen naast een Alvarez. Dan kan Donny ook lekker doen waar hij goed in is. Only time will tell .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat ik er mee bedoel dat je echt wel na 3 wedstrijden ( het zijn er wat meer overigens) kunt zien wat iemand in zijn mars heeft. En tenzij marin ons allemaal voor de gek houd, blinkt hij uit in rare keuzes, heeeeele slechte balaannames en veel balverlies. mogen een van een speler van 12 miljoen dan in elk geval verwachten dat die niet elke wedstrijd bij een tegendoelpunten betrokken is? Mook mooi hoe je in je laatste zinnetje een conclusie trekt, maar niet in gaat op de rest. Maar dat zijn we wel van je gewend. Nee nee, daar heb je minstens een seizoen voor nodig. Voordeel daarvan is wel dat je weet dat het definitief nooit meer wat zal worden, denk maar aan Sven Kums let op deze man gaat nu zo hard happen maar helaas zal die dit wel zien bij het quoten dus komt een andere voorspelbare reactie die ik niet vooraf prijs ga geven 30 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 5 uur geleden zei Hwb: Waarom is Marin geen speler voor de plek waar hij nu staat @Regis? Heeft daar volgens mij bij Standard ook veel gespeeld. Natuurlijk is de invulling bij elke club weer wat anders en speelde Standard verschillende systemen, maar een van de twee achterste middenveld-posities in een 4-2-3-1 heeft hij daar geregeld bezet. Wat zou een betere positie voor hem zijn volgens jou? Heb echt nog niks gezien waaruit zijn kwaliteiten blijken. Maar uit reacties vanuit België en wat analyses over zijn spel moet het een speler zijn die technisch vrij aardig onderlegd is, redelijk wat risico in zijn spel legt en een aardig trap in zijn poten heeft. Defensief/positioneel is het allemaal heel matig. Zou hem denk eerder zien in heen systeem met 1 controleur als 1 van de 2 voorste middenvelders. Beetje type Gudelj naar mijn idee. Heb echt nog niks gezien waar we echter uit kunnen concluderen dat hij iets toe gaat voegen aan Ajax, terwijl dit bij een Martinez en Alvarez wel zo is. Iemand moet inderdaad kunnen wennen, maar dat betekend niet dat je niet meer kan voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 (bewerkt) 5 uur geleden zei Magikarp: Jij weet het dus weer beter dan degene die de teksten zelf produceert. Je slaat door Cim, dit begint van grappig naar zorgwekkend te gaan. Als je nou wat te melden had in dit topic en het ook zou volgen snap je wat ik bedoel, maar je komt hier om mij te vervelen en dan mis je inderdaad alles. Jammer joh. Verder moet ik lachen om je obsessie, xxxx vriend. 30 augustus 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Constant terugvallen op dat je iemand 'niet zou moeten afschrijven' na een handvol aan wedstrijden is natuurlijk een dooddoener van jewelste. Dan zou je niemand mogen bekritiseren of ernaast zetten die nieuw is. Dat is natuurlijk nonsens. Je kijkt naar meerdere wedstrijden van iemand en merkt op, je constateert, dat het spel van de speler in kwestie ondermaats is. Op meerdere technische en tactische facetten is een bepaalde speler, in dit geval Razvan Marin, zichtbaar niet op het niveau van zijn ploegmaten en het niveau dat je zou moeten nastreven als Ajax zijnde. Dat mag je constateren en dan moet je inderdaad nu - omdat we niet meer in de voorbereiding zitten en al voor de knikkers spelen - kijken of je over andere spelers beschikt die dichter tegen dat niveau aan zouden zitten. Is dat niet het geval, zou je eventueel de markt op kunnen gaan. Daar schrijf je helemaal niemand mee af. Naar mijn idee zegt niemand hier dat je Razvan Marin per direct op straat zou moeten zetten, dát is iemand werkelijk afschrijven namelijk. Iemand in de basis laten staan onder het mom van: 'geef hem de tijd', is eveneens een weinig steekhoudende beweegreden. Dat kan je doen in het geval iemand op bepaalde facetten ook wél laat zien over expliciete kwaliteiten te beschikken, of wél iets concreet toe te voegen. Zoals je zou kunnen vaststellen dat de avontuurlijkheid en de aanvallende drang van Dest daadwerkelijk iets toevoegen aan het veldspel van Ajax en je daarom hem nog even wat langer de kans in de basis geeft. Maar mijns inziens zijn er bij Razvan Marin tot op heden maar zeer weinig aanknopingspunten en zodoende weinig reden om hem stoïcijns in de basis te blijven opstellen. Dan ga je verder zoeken en is het aan meneer Marin om op de trainingen en tijdens invalbeurten of bekerwedstrijden te laten zien dat hij het niveau wél aan kan en wel degelijk iets toe te voegen heeft aan dit Ajax. Goed, verder kan je natuurlijk wel degelijk vaststellen dat veel van de huidige middenvelders gewoon tekort komen op belangrijke spelfacetten. Zeker in het spel dat Ajax wil spelen, waar een goede techniek, handelingssnelheid, scherpte en tactisch inzicht (positie kiezen; defensief, offensief, pressing) van groot belang zijn. Op die pijlers kan je gewoonweg vaststellen dat een aantal mogelijke Ajax-middenvelders tekort komen en dat met regelmaat laten zien. Geen uitmuntende techniek: Marin Álvarez Geen hoge handelingssnelheid: Blind Marin Mazraoui Eiting Gebrek aan scherpte: Mazraoui Weinig tactisch inzicht: Marin Mazraoui Op basis van dit lijstje zou ik vaststellen dat Marin en Mazraoui voorlopig echt even op de bank plaats mogen nemen. Álvarez en ook Martinez vind ik tot op heden nog moeilijk te beoordelen op het middenveld, maar ik vind wel dat wanneer zij beide op het middenveld spelen dat wel wat defensief is voor Ajax-begrippen. De enige spelers die daadwerkelijk op alle fronten geschikt zijn om op het middenveld van Ajax uit de voeten te kunnen zijn Van de Beek en Ziyech. Noa Lang heeft, voorzover ik hem al kan beoordelen, op al die facetten in elk geval wel een redelijk basisniveau. Enkel over zijn tactisch inzicht zou ik nog geen concrete beoordeling kunnen geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 (bewerkt) Allemaal even inschakelen via YT bij de supercup. Ajax o19 speelt met Feyenoord. https://www.youtube.com/watch?v=2hJmAXwIs0o Weer eens helemaal eens met mn kleine vriend @Zeus 31 augustus 2019 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Maar wel ff de chat verbergen. Weet niet of het er op het YT kanaal van Ajax ook zo triest aan toe gaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Vooral kinderen daar die Lucas Mouraaa typen, ruzie maken over wie de beste club is en over chickies. Dus nog steeds wel aan te raden om hem te verbergen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Die nummer 5 van Feyenoord Maakt eerst even een belachelijke, maar echt een verschrikkelijk belachelijke overtreding en gaat daarna even ruzie lopen schoppen alsof hij niks deed Goed gehandeld door die scheids overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Waren er sowieso wel meer na de 3-1 die solliciteerden naar een rode kaart. Heel veel frustratie daarna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten