Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Chiemel:

Taylor had op de bank gezeten bij Feyenoord, dus denk het niet. Agree to disagree. Qua mentaliteit kan hij sowieso al achteraan de rij aansluiten.

Als Timber er niet was niet, dan had hij denk ik zijn plekje op het middenveld. Zeker als Taylor net als Timber al voor het tweede seizoen bij Feyenoord (en onder Slot) zat. En ik denk dat zijn mentaliteit onderschat wordt. Ik heb hem geregeld zien bikkelen, zien strijden voor de bal. Hij werkt enorm hard in het drukzetten. Zou echt een prima speler voor Slot zijn imo.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 uur geleden zei Hwb:

Die Kaplan btw, nu zo'n 7 wedstrijden voor Ajax gespeeld en al 3 goals tegen doordat hij serieus de mist in gaat.

Kaplan, die na één wedstrijd tot de redder van Ajax werd gebombardeerd. 

Wil je verder stoppen met je Taylor in een Feyenoordshirt vergelijking? Denk dat menig medesupporter met mij tamelijk onpasselijk wordt van het idee alleen al. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Kaplan, die na één wedstrijd tot de redder van Ajax werd gebombardeerd. 

Wil je verder stoppen met je Taylor in een Feyenoordshirt vergelijking? Denk dat menig medesupporter met mij tamelijk onpasselijk wordt van het idee alleen al. 

Welkom in Amsterdam.

Naast zulke jongens (Hato idem) moet je een ervaren jongen hebben staan. Geen jochie van 20. Zeker in dit Ajax. Heb overigens genoeg vertrouwen in Kaplan de komende jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Hwb:

Je hebt natuurlijk volledig gelijk. En tegelijk zijn er denk ik kanttekeningen te maken. Ik denk namelijk dat het individuele verschil tussen veel (niet alle) spelers minder groot is dan nu lijkt. Stel dat Hancko dit seizoen bij Ajax had gelopen en Hato bij Feyenoord, was Feyenoord dan veel zwakker geweest en Ajax veel sterker? Als Nieuwkoop Ajacied was en Gaaei Feyenoorder? Als Timber bij ons op het middenveld liep en Taylor in Rotterdam-Zuid?

Wieffer en Tahirovic/Mannsverk (of welke middenvelder bij ons dan ook) maakt natuurlijk wel een enorm verschil, en zo zijn er nog een paar posities aan te wijzen.

Die kanttekeningen kun je blijven plaatsen. De lichtpuntjes van dit jaar(Hato, Kaplan, Ramaj, Mannsverk soms, nu Godts) worden dan ook beter gemaakt dan zij daadwerkelijk zijn. 

Ook niet erg hé. Feyenoord heeft de beste selectie van Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Dansmeister:

Die kanttekeningen kun je blijven plaatsen. De lichtpuntjes van dit jaar(Hato, Kaplan, Ramaj, Mannsverk soms, nu Godts) worden dan ook beter gemaakt dan zij daadwerkelijk zijn. 

Dat laatste deel ik dan weer niet.

Maar ben benieuwd, als dat het geval is heeft Feyenoord dan eigenlijk een slecht seizoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei timpy00:

Dat laatste deel ik dan weer niet.

Maar ben benieuwd, als dat het geval is heeft Feyenoord dan eigenlijk een slecht seizoen?

Nee, PSV heeft een wonderseizoen. Feyenoord loopt maar fractioneel achter op het kampioensjaar en daarmee het puntenaantal dat doorgaans genoeg is om tot de laatste dag mee te doen om te titel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MetalMichael:

Nee, PSV heeft een wonderseizoen. Feyenoord loopt maar fractioneel achter op het kampioensjaar en daarmee het puntenaantal dat doorgaans genoeg is om tot de laatste dag mee te doen om te titel.

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat toch.

Tweede, mogelijk beker en mwa Europees is ook niet top ofzo toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat toch.

Tweede, mogelijk beker en mwa Europees is ook niet top ofzo toch?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik nuanceer je bewering over dat het een slecht seizoen zou zijn. Qua resultaten een prima seizoen imo, zowel binnenlands als Europees. Belangrijkste was meedoen om de prijzen (PSV heeft gewoon vrijwel niets laten liggen) en je Europees laten zien, wat volgens mij op momenten best aardig gelukt is (los van resultaat). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft Kaplan ben ik nog steeds heel blij met hem. Maakt ook fouten omdat hij dan durft in te dribbelen bijvoorbeeld. Denk dat hij daar ook wel de kwaliteiten voor heeft normaal gesproken. Daarnaast ook echt heel veel goede dingen gezien van hem. Absoluut nog erg blij dat we hem voor volgend seizoen erbij hebben.

Godts ook al sinds hij bij Ajax zit een speler met unieke kwaliteiten. Net als Kaplan nog jong, maar wel iemand waar we in Amsterdam (gezien de vele miskopen ook) wel blij mee mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Is Kaplan trouwens niet een goede optie voor de nr 6 positie? Helemaal als je Sutalo nog een kans wil geven.

In de 3 mans speelt ie nog best vaak in die zone. Zou idd wel prima kunnen ja. Maar zie vooral meerwaarde in het feit dat hij kan indribbelen ook een man uit kan schakelen fysiek. Daarin is hij het beste van het rijtje Rensch,Hato,Sutalo. Zonde om hem daar weg te halen daardoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dansmeister:

Totaal niet de beste selectie van Nederland. Dat heeft met afstand psv. 
Feyenoord heeft een top trainer die er een geheel van kan maken. Durf te beweren als Slot bij Ajax had gezeten, Ajax hoger zou staan dan Feyenoord.

Vefder noem je dat Feyenoord een goed seizoen heeft…. En precies daarom is Feyenoord geen topclub en slechts 3x in de dertig jaar kampioen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei putdus:

Totaal niet de beste selectie van Nederland. Dat heeft met afstand psv. 
Feyenoord heeft een top trainer die er een geheel van kan maken. Durf te beweren als Slot bij Ajax had gezeten, Ajax hoger zou staan dan Feyenoord.

Vefder noem je dat Feyenoord een goed seizoen heeft…. En precies daarom is Feyenoord geen topclub en slechts 3x in de dertig jaar kampioen..

Toch weer zo'n moment dat ik denk dat je een meme account bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei putdus:

Even zin om te happen: hoe vaak in de afgelopen 15 volledige seizoenen (geen coronajaar) heeft Ajax meer punten gehaald na speelronde 29 dan Feyenoord dit seizoen? Wat denk je? 

Spoiler

23 - 62
22 - 72 - 5 - K
21 - 73 - 4 - K
20 - corona
19 - 71 - 3 - K
18 - 67
17 - 69 
16 - 71 - 2
15 - 63
14 - 62 - K
13 - 63 - K
12 - 61 - K
11 - 58 - K
10 - 70 - 1
09 - 61
08 - 57

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Lenstra:

Even zin om te happen: hoe vaak in de afgelopen 15 volledige seizoenen (geen coronajaar) heeft Ajax meer punten gehaald na speelronde 29 dan Feyenoord dit seizoen? Wat denk je? 

Toon verborgen inhoud

23 - 62
22 - 72 - 5 - K
21 - 73 - 4 - K
20 - corona
19 - 71 - 3 - K
18 - 67
17 - 69 
16 - 71 - 2
15 - 63
14 - 62 - K
13 - 63 - K
12 - 61 - K
11 - 58 - K
10 - 70 - 1
09 - 61
08 - 57

het gaat niet om de hoeveelheid punten maar om de plek op de ranglijst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Lenstra:

Die twee hebben behoorlijk veel met elkaar te maken ;c 

Maar goed, zo kun je het zien, ik had in jou geen Frank de Boer adept gezien. 

bijvoorbeeld Ajax hoefde in die jaren niet meer punten te halen dus deden ze het kalm aan. 

En dan zeg jij nu “ ja Feyenoord heeft meer punten als Ajax toen dus Feyenoord is heel goed ,normaal zou je kampioen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei putdus:

bijvoorbeeld Ajax hoefde in die jaren niet meer punten te halen dus deden ze het kalm aan. 

En dan zeg jij nu “ ja Feyenoord heeft meer punten als Ajax toen dus Feyenoord is heel goed ,normaal zou je kampioen zijn. 

Ben ik de enige die hier heel smakelijk om heeft kunnen lachen? :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites