Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Mislinat dus juridisch niks fout gedaan. Rvc verantwoordelijk, waarom zitten zij er nog?

28 minuten geleden zei timpy00:

Met Twente durfde ik het nog wel aan. Bij Feyenoord zijn wel minstens vier spelers die Ajax kunnen versterken natuurlijk.

Ja dat denk ik ook, maar ook wel spelers waarvan je denkt Mwah.

Denk dat slot het bovenste in zijn spelers haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 minuut geleden zei putdus:

Ja dat denk ik ook, maar ook wel spelers waarvan je denkt Mwah.

Denk dat slot het bovenste in zijn spelers haalt.

Dat denk ik ook. Dus denk ook zeker met een goede trainer dat deze selectie van Ajax al beter voor de dag was gekomen dit seizoen. Maar goed, selectiesamenstelling qua leeftijden enzo klopt natuurlijk niet bij Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei putdus:

Onzin

Nu zou je dol blij zijn met spelers zoals kudus en Alvarez 

Toen ze er nog wel waren, was het ook vreselijk. 

Heeft Feyenoord individueel nou veel en veel betere spelers? 

Jazeker. Zowel veel betere spelers, als veeeeeeeeel betere spelers. Echt geen enkele discussie waardig in mijn ogen.

Op doel verkies je toch altijd Bijlow boven Ramaj. Alle verdedigers verkies je boven die van ons. Hato had op de bank in Rotterdam gezeten dit seizoen, hier draagt hij de aanvoerdersband. Heel het middenveld neem je echt direct over. Ook geen enkele discussie. Voorin heb ik liever Paixao dan Bergwijn. Mentaliteit is ook individuele kwaliteit.

Wellicht Brobbey vs Gimenez wat een leuke discussie kan opleveren. Al vind ik laatste voetballend een pak beter dan vaak wordt aangegeven.

Verder wil ik niet teveel vergelijken man. Ook niet met FC Twente. Gisteren zo keihard op de broek gekregen en als degradatiekandidaten weggespeeld. Deze week maar even netjes bescheiden in het hoekkie zitten en komend weekend er weer 4 op de broek krijgen van Twente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Rots wordt volgens mij uitgekotst door alle Twente-fans. @Kelvin @Jotew

Uitgekotst is een groot woord. De laatste 2 seizoenen voornamelijk omdat hij er als buitenspeler gewoon geen ene kloten van bakte. Om een dooddoener op te gooien: "Hij kwam nog geen lantaarnpaal voorbij".

Leuk hoor dat druk zetten, mee terug verdedigen blablabla, maar van een buitenspeler verwacht ik ook assists, doelpunten en acties. 

Nou blijkt dit seizoen dat de concurrentie (Van Bergen, Unuvar, Taha) er (nog) niet staan wanneer ze de kans krijgen. Dus tsja in dat opzicht zou ik nu in deze fase ook Rots blijven opstellen. Niet omdat hij zo goed is, maar omdat de rest momenteel de kansen niet pakt of in het geval van Van Bergen gewoon nóg slechter is. Dat Taha en Unuvar betere voetballers zijn zie je aan alles, qua techniek, flair etc. Maar met buitenkantjes rechts/links waarvan 75% niet aan komt heb je er ook geen kloten aan. Het is natuurlijk niet zonder reden dat een Van Wolfswinkel en Vlap zelfs op de linksbuiten de voorkeur krijngen.. Als je daarnaast ook nog eens slecht meeverdedigt en met druk zetten half mee doet, wat juist bij Twente een grote kracht is, ben je al snel af. Rots heeft die discipline dan weer wel. En dat valt bij een nuchtere vent als Oosting natuurlijk geweldig in de smaak.

Aan het begin van het seizoen had ik bij interesse van Ajax gezegd: 'ik breng 'm op de fiets vandaag nog langs, desnoods met 2 lekke banden'. Lang verhaal kort: zijn statistieken verbloemen echt een hele hoop, maar de rest laat het op die positie ook niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

Jazeker. Zowel veel betere spelers, als veeeeeeeeel betere spelers. Echt geen enkele discussie waardig in mijn ogen.

Op doel verkies je toch altijd Bijlow boven Ramaj. Alle verdedigers verkies je boven die van ons. Hato had op de bank in Rotterdam gezeten dit seizoen, hier draagt hij de aanvoerdersband. Heel het middenveld neem je echt direct over. Ook geen enkele discussie. Voorin heb ik liever Paixao dan Bergwijn. Mentaliteit is ook individuele kwaliteit.

Wellicht Brobbey vs Gimenez wat een leuke discussie kan opleveren. Al vind ik laatste voetballend een pak beter dan vaak wordt aangegeven.

Verder wil ik niet teveel vergelijken man. Ook niet met FC Twente. Gisteren zo keihard op de broek gekregen en als degradatiekandidaten weggespeeld. Deze week maar even netjes bescheiden in het hoekkie zitten en komend weekend er weer 4 op de broek krijgen van Twente.

Ik heb Hato wel op een lijstje in mijn hoofd staan als vervanger voor Hancko, maar na gister twijfel ik daar wel over eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Arezo:

Ik heb Hato wel op een lijstje in mijn hoofd staan als vervanger voor Hancko, maar na gister twijfel ik daar wel over eigenlijk.

Pamela Anderson stond vroeger ook altijd op een lijstje bij me. Maar dat hield ik dan wel voor mezelf als puber jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Gert:

Pamela Anderson stond vroeger ook altijd op een lijstje bij me. Maar dat hield ik dan wel voor mezelf als puber jong.

Met die nepmemmen? Dat had ik niet van jou verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Met die nepmemmen? Dat had ik niet van jou verwacht.

Tetten zijn tetten dacht je als kiddo in de eerste jaren vd 90s zonder internet. 

2 uur geleden zei Thierryvane:

Helder! Oh ja, Ünüvar. Die komt ook nog terug naar Amsterdam.

Misschien kan Jong de pijn wat verzachten na gisteren. Hele leuke en sterke opstelling.

Niet de ideale shirt combinaties dat hele lichte blauwe shirt met rode broek tegen het Ajax thuis tenue.

Verder Forbes een bal voor zien spelen zonder te kijken die uit ging aan de andere kant. Weet niet hoelang ik dit vol ga houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Beppu:

Ik snap wat jullie bedoelen hoor heren. Tuurlijk gaat Ajax deze spelers niet halen. Enige nederigheid zou echter wel een beetje op zijn plaats zijn richting Twente na gister. Zou bij mij in ieder geval niet opkomen om dit nu te roepen na gister als je ze volgende week zondag ook nog eens ontmoet in de Arena. Als het 0-3 wordt staat Jotew vooraan natuurlijk hier.

Breng me niet op ideeën Gert

Op basis van wat? Zoveel geks wordt er toch niet gezegd. Uit dit materiaal is meer te halen dat wat er dit seizoen is gedaan. Als je dan spelers tegen elkaar weg gaat strepen, dan denk ik dat het niet gek is als je op basis daarvan stelt dat de selectie van Ajax qua materiaal voor plek 3 zou moeten mee doen. 

Dat de uitwerking anders is, dat zien we allemaal wel. Maar dat heeft toch niks met nederigheid te maken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dansmeister:

Totaal niet mee eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Mislintat niet je beste selectie heeft samengesteld a la, veel te veel gekeken naar individuele spelers ipv naar het grotere plaatje. Maar nu die zo is ''vrijgesproken'' mag je toch als pers en lees vooral Telegraaf wel heel erg schamen en verwacht ik eigenlijk zelfs excuses. Hoe zo'n man gewoon kapot is gemaakt met allerlei vreselijke insinuaties en verdacht makerij is echt schandalig.

Had die beter geen aangifte kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dansmeister:

Je hebt natuurlijk volledig gelijk. En tegelijk zijn er denk ik kanttekeningen te maken. Ik denk namelijk dat het individuele verschil tussen veel (niet alle) spelers minder groot is dan nu lijkt. Stel dat Hancko dit seizoen bij Ajax had gelopen en Hato bij Feyenoord, was Feyenoord dan veel zwakker geweest en Ajax veel sterker? Als Nieuwkoop Ajacied was en Gaaei Feyenoorder? Als Timber bij ons op het middenveld liep en Taylor in Rotterdam-Zuid?

Wieffer en Tahirovic/Mannsverk (of welke middenvelder bij ons dan ook) maakt natuurlijk wel een enorm verschil, en zo zijn er nog een paar posities aan te wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei rich ruzzian:

VEB maakt gehakt van het rapport over Mislintat. Dat gaat nog een hete aandeelhouders vergadering worden. 

Vind die Everts anders wel overkomen als een zielig rancuneus mannetje.

Mensen die met zulke grote woorden spreken, moet je wantrouwen. Zie Alex Kroes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

Vind die Everts anders wel overkomen als een zielig rancuneus mannetje.

Mensen die met zulke grote woorden spreken, moet je wantrouwen. Zie Alex Kroes. 

Wat voor belang zou die man hierbij hebben dan? 

Ze hebben het niet over de persoon Mislintat bij de VEB. Maar veel meer over hoe de organisatie bij Ajax niet gewerkt heeft. Daar heeft de VeB toch zeker wel gelijk in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Dat Mislintat niet je beste selectie heeft samengesteld a la, veel te veel gekeken naar individuele spelers ipv naar het grotere plaatje. Maar nu die zo is ''vrijgesproken'' mag je toch als pers en lees vooral Telegraaf wel heel erg schamen en verwacht ik eigenlijk zelfs excuses. Hoe zo'n man gewoon kapot is gemaakt met allerlei vreselijke insinuaties en verdacht makerij is echt schandalig.

Had die beter geen aangifte kunnen doen?

Nee joh, die gaan rustig door. Nu ligt het aan de RVC en dan vooral die twee vrouwen. Het is te sneu voor woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Hwb:

Je hebt natuurlijk volledig gelijk. En tegelijk zijn er denk ik kanttekeningen te maken. Ik denk namelijk dat het individuele verschil tussen veel (niet alle) spelers minder groot is dan nu lijkt. Stel dat Hancko dit seizoen bij Ajax had gelopen en Hato bij Feyenoord, was Feyenoord dan veel zwakker geweest en Ajax veel sterker? Als Nieuwkoop Ajacied was en Gaaei Feyenoorder? Als Timber bij ons op het middenveld liep en Taylor in Rotterdam-Zuid?

Wieffer en Tahirovic/Mannsverk (of welke middenvelder bij ons dan ook) maakt natuurlijk wel een enorm verschil, en zo zijn er nog een paar posities aan te wijzen.

Hancko absoluut ja en Timber 800% ja. Timber is toch echt een paar klassen beter dan Taylor. NL-elftal basiswaardig, Taylor mag heel gelukkig zijn als hij nog interlands gaat spelen (en volgend seizoen basis bij Ajax). 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rich ruzzian:

Wat voor belang zou die man hierbij hebben dan? 

Ze hebben het niet over de persoon Mislintat bij de VEB. Maar veel meer over hoe de organisatie bij Ajax niet gewerkt heeft. Daar heeft de VeB toch zeker wel gelijk in. 

Nouja, die Evers heeft de hele tijd een grote bek over wat er bij Ajax fout zou zijn gegaan, maar niet over de vermeende handel met voorkennis van Kroes. Dat vond hij niet zo'n punt, van het niet bij de AFM melden van de 100 aandelen van Van Praag maakte hij een heel drama. Weet niet wat er achter zit, maar het valt wel op. Zodra hij iets heeft (of denkt te hebben) om de RvC mee aan te vallen, gaat hij vol op het orgel.

57 minuten geleden zei Chiemel:

Hancko absoluut ja en Timber 800% ja. Timber is toch echt een paar klassen beter dan Taylor. NL-elftal basiswaardig, Taylor mag heel gelukkig zijn als hij nog interlands gaat spelen (en volgend seizoen basis bij Ajax). 

Ik denk dat Taylor het in dit Feyenoord prima had gedaan en Timber bij Ajax dit seizoen ook was verzopen. Idem met Hancko en Hato, al is de eerste natuurlijk wel duidelijk verder in de ontwikkeling. Bij Ajax zit het imo veel minder in de individuele spelers dan in de combinatie van spelers, het ontbreken van bepaalde (typen) spelers én in de totale afwezigheid van samenhang, spelopvatting, patronen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Hwb:

Ik denk dat Taylor het in dit Feyenoord prima had gedaan en Timber bij Ajax dit seizoen ook was verzopen. Idem met Hancko en Hato, al is de eerste natuurlijk wel duidelijk verder in de ontwikkeling. Bij Ajax zit het imo veel minder in de individuele spelers dan in de combinatie van spelers, het ontbreken van bepaalde (typen) spelers én in de totale afwezigheid van samenhang, spelopvatting, patronen etc.

Taylor had op de bank gezeten bij Feyenoord, dus denk het niet. Agree to disagree. Qua mentaliteit kan hij sowieso al achteraan de rij aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik wel om ben. Ga lekker voor Rogier Meijer, voetballen goed man dat NEC.

Wil je een gekke alternatieve optie?

Ga voor Albert Riera.  Ik volg die man gezien hij ex speler van Gala was, en ik op vakantie in Slovenië een wedstrijd van Ljubljana heb bezocht waar hij de coach van was.

Olympja Ljubljana won sinds 2018 geen prijs meer tot Albert Riera in 2022 aan zijn eerste baan begon als coach. Hij wist clubs als Mura en vooral de grote concurrent Maribor te verslaan en won daar zowel het kampioenschap als de beker, in zijn eerste jaar.

Omdat hij er niet uitkwam met het bestuur, verliet hij Olympja ook direct na een jaar en verbond zich aan NK Celje. Ook een club uit Slovenië, kleiner dan Ljubljana, Maribor en Mura.  Zij zijn eenmalig kampioen van Slovenië. Ook daar pakte Albert het goed op en na een wedstrijd of 15 stond hij bovenaan in de Sloveense competitie tot ieders verbazing. 

Dit is niet onopgemerkt gebleven, grootmacht van weleer Giroudins de Bordaux haalde hem tijdens het seizoen al op. Hoewel hij het daar niet geweldig doet, geloof ik erin dat het na een volledige voorbereiding beter zal gaan. 

Coach die zowel speelt als Xabi Alonso bij Leverkussen maar switcht ook naar 4-3-3 nu in Frankrijk.

Ik weet dat een basic Nederlandse club nooit voor zoiets avontuurlijks zal gaan, maar over paar jaar zit die dan bij Lyon, Marseille of PSG en maakt die furore als nieuw talent in de trainersgilde en dan denken we ''waren wij maar een keer zo avontuurlijk als die Sloveense clubs of Bordeaux geweest''  ipv niet verder komen dan F. De Boer, Maurice Steijn of Schip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites