Arles Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Waarom wil iedereen zo graag dat Bergwijn weggaat? Hij brengt misschien niet wat we ervan hadden verwacht maar Forbs en Godts (nog) zijn kwalitatief aanzienlijk minder. Ik denk echt dat je gaat merken hoeveel kwaliteit Bergwijn toch bezit (ondanks dat het dus wat tegenviel) zodra hij weg is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Hij is 1 van de grootverdieners, kan nog 20 miljoen opleveren en is nog geen 1 seizoen 4 wedstrijden achter elkaar fit geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 10 minuten geleden zei Arles: Waarom wil iedereen zo graag dat Bergwijn weggaat? Hij brengt misschien niet wat we ervan hadden verwacht maar Forbs en Godts (nog) zijn kwalitatief aanzienlijk minder. Ik denk echt dat je gaat merken hoeveel kwaliteit Bergwijn toch bezit (ondanks dat het dus wat tegenviel) zodra hij weg is. Heb jij enig idee wat er op dit moment speelt bij Ajax? Oprechte vraag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 57 minuten geleden zei Thierryvane: Heb jij enig idee wat er op dit moment speelt bij Ajax? Oprechte vraag. Ja. Ik lees al anderhalf jaar overal dat Bergwijn weg moet, ga nou niet doen alsof dat is omdat ze allemaal hopen dat Ajax weer financieel gezond wordt (wat toentertijd ook helemaal niet aan de orde was). Oprecht antwoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Dat zijn dus 27 wedstrijden meer op volwassen niveau dan rasmussen had begin van dit seizoen, als je dan toch zo graag statistieken er bij wil zoeken. Ik denk dat ze allebei op deze manier niks te zoeken hebben bij Ajax, ideaal gezien. Maar kwaliteit technisch mag Rasmussen de veters niet strikken van unuvar. Overigens wist ik niet dat unuvar geblesseerd was, eerlijk gezegd. Dat maakt het idd een non discussie zoals timpy al aan geeft. Rasmussen heeft er al 38 op volwassen niveau gespeeld oa. op huurbasis in Denemarken (al kun je uiteraard discussiëren over welke wedstrijden je dan moet meetellen). Verder non discussie door blessure en wat mij betreft ook door positie (hoewel AMR ook niet ideaal is voor Rasmussen wat mij betreft). Ben wel benieuwd hoe Traoré die positie gaat invullen. Ga er toch vanuit dat hij daar zal spelen als Brobbey fit is en in de spits staat. Bij jong Ajax zal het op rechtsbuiten, naast Banel, moeten komen van Faberski. Die liet tegen Volendam wat prima acties zien. Opvallende man bij Jong Ajax tegen Volendam was trouwens Tim Recerveur. Houdt zijn conditie op peil bij Ajax en speelde mee als centrale verdediger. Deed dat prima! Had het wel mooi gevonden als die teams 1 uitzondering op de leeftijdsregel mogen hebben (zoals bv in Belgie). Een ervaren speler om de jonkies te sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 13 minuten geleden zei Arles: Ja. Ik lees al anderhalf jaar overal dat Bergwijn weg moet, ga nou niet doen alsof dat is omdat ze allemaal hopen dat Ajax weer financieel gezond wordt (wat toentertijd ook helemaal niet aan de orde was). Oprecht antwoord. Nee dat was omdat hij niks presteerde, nu Ajax geld nodig heeft en hij in dat 1,5 jaar nog niets heeft gepresteerd mag hij inderdaad gewoon vertrekken. Van dat geld wat Ajax heeft neergelegd voor hem had hij Tadic achtige cijfers moeten evenaren, dat is hem echt totaal niet gelukt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 10 minuten geleden zei La Pulga: Nee dat was omdat hij niks presteerde, nu Ajax geld nodig heeft en hij in dat 1,5 jaar nog niets heeft gepresteerd mag hij inderdaad gewoon vertrekken. Van dat geld wat Ajax heeft neergelegd voor hem had hij Tadic achtige cijfers moeten evenaren, dat is hem echt totaal niet gelukt. Oké, fair enough. Ikzelf denk dat ieder die nu schreeuwt om zijn vertrek zich over een paar maanden nog wel even achter de oren zal krabben, omdat hij toch beter bleek dan gedacht. Zeker als we dan het seizoen in gaan met Forbs en Godts. Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk zal krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 37 minuten geleden zei Arles: Oké, fair enough. Ikzelf denk dat ieder die nu schreeuwt om zijn vertrek zich over een paar maanden nog wel even achter de oren zal krabben, omdat hij toch beter bleek dan gedacht. Zeker als we dan het seizoen in gaan met Forbs en Godts. Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk zal krijgen. Eens idd. Ik ben absoluut geen Bergwijn fan, maar volgens mij houd het in dat als we hem verkopen, een gedeelte van dat geld vooral in de verdediging en/of middenveld gestopt zal worden. Loop je dus idd een heel jaar tegen forbs aan te kijken en in mindere mate godts, aant die vind ik oprecht af en toe nog wel wat leuks doen. Karig word dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 52 minuten geleden zei Arles: Oké, fair enough. Ikzelf denk dat ieder die nu schreeuwt om zijn vertrek zich over een paar maanden nog wel even achter de oren zal krabben, omdat hij toch beter bleek dan gedacht. Zeker als we dan het seizoen in gaan met Forbs en Godts. Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk zal krijgen. Heeft alleen in NL elftal wat leuks laten zien en in de eerst 2 maanden bij Ajax? Maar daarna, maar daarvoor, was het eigenlijk allemaal net niet toch? Kortom, wat is beter dan gedacht? Wat denkt men? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 14 minuten geleden zei Chiemel: Heeft alleen in NL elftal wat leuks laten zien en in de eerst 2 maanden bij Ajax? Maar daarna, maar daarvoor, was het eigenlijk allemaal net niet toch? Kortom, wat is beter dan gedacht? Wat denkt men? Wat ik daarmee bedoel is dat hij aanvallende stootkracht brengt die bijvoorbeeld een Forbs niet heeft. Als ik even uitga van alle negatieve commentaren die ik het afgelopen jaar heb gelezen over Bergwijn, zou je denken dat hij er niks van kan. Maar ondanks dat het ook niet is geworden wat ik ervan had verwacht en wat je ook mag verwachten van iemand die 31 miljoen kost, is hij kwalitatief gezien imo echt een van de beste spelers van de eredivisie. Vergeet ook niet dat hij in beide seizoenen 12 goals maakte in de competitie en respectievelijk 5 en 4 assists gaf. Zijn dat geweldige cijfers? Niet per se, en zeker niet voor iemand van 31 miljoen, maar als bijvoorbeeld een Godts die cijfers haalt zal iedereen dik tevreden zijn en zeggen dat hij definitief is doorgebroken als eerste linksbuiten. Die vergelijking loopt ietwat mank vanwege het verschil in reputatie (om er maar even een FM-term in te gooien), aankoopbedrag en salaris, I know. Wat ik er alleen mee wil aangeven is dat het absoluut niet zo is dat Bergwijn er niks van kan. Dat is echt grote onzin. Dus wat is beter dan gedacht? Dat gaan we zien als Bergwijn vertrekt en we een jaar lang Forbs moeten aanschouwen. Ik kan me niet precies herinneren welke wedstrijd het was, maar ik weet nog dat Bergwijn een keer inviel in een wedstrijd waarin het niet liep en je direct kon zien dat hij meer kwaliteit bezit dan degene voor wie hij erin kwam. Zou Feyenoord-uit in 22/23 weleens geweest kunnen zijn. Zoals ik uit bij Vojvodina ook direct een enorme kwaliteitsinjectie meende waar te nemen toen Berghuis (nog iemand die door de meeste fans volgens mij erg wordt onderschat) erin kwam. Ik weet nog dat ik ook vaak las dat we Haller na zijn succesvolle seizoen 21/22 moesten verkopen omdat we er nooit meer geld voor zouden krijgen dan die zomer en hij oogde vaak toch ook vrij log en niet geweldig, dus we zouden hem toch niet zo gaan missen. Dat bleek achteraf even vies tegen te vallen. Ik denk dat hetzelfde geldt voor Bergwijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 2 uur geleden zei Arles: Oké, fair enough. Ikzelf denk dat ieder die nu schreeuwt om zijn vertrek zich over een paar maanden nog wel even achter de oren zal krabben, omdat hij toch beter bleek dan gedacht. Zeker als we dan het seizoen in gaan met Forbs en Godts. Al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk zal krijgen. Ik denk dat het evident is dat Ajax de kwaliteiten van een speler als Bergwijn gaat missen. Echter: 1. Om te groeien als club is het altijd verstandig om spelers te verkopen als er meer geboden wordt dan zij waard zijn (daarom wil Ajax ook 25+). 2. Op dit moment zijn er grotere problemen dan de linksvoor-positie (ook al hebben Forbs en Godts minder kwaliteit), waardoor dat geld op een betere manier geherinvesteerd kan worden. 3. (Dit is wel een beetje luchtfietsen.) De mentaliteit van Bergwijn laat te wensen over, wat afstraalt op het hele team en het moeilijker maakt om een goede teamdiscipline te bewerkstelligen. Denk hierbij aan het verschil tussen Ajax in ‘18-‘19 en ‘23-‘24, qua wat er allemaal gedaan en gelaten werd voor het voetbal. Al met al zou Ajax hem zeker gaan missen, maar alles is relatief en omdat voetbal een teamsport is, acht ik de kans aanwezig dat je verder komt zonder Bergwijn dan met Bergwijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) Dat Bergwijn beter is dan Forbs is niet echt de discussie. Wat ik vooral aanzwengelde is of Bergwijn beter is dan men denkt. Ik denk het niet, want ik denk niet dat hij veel meer gaat laten zien dan hij tot nu toe heeft laten zien en dat heeft zeker deels met zijn mentaliteit te maken. Ook bij Tottenham liet hij het sporadisch zien. Uiteindelijk is de enige relevante vraag wat verstandig is voor Ajax. Kan ik in ieder geval 4 scenario's bedenken; Bergwijn behouden, laten spelen als linksbuiten en daarom Godts minder speeltijd geven Bergwijn behouden, maar op een andere positie laten spelen (vrije rol op plek ~10) Bergwijn voor pak 'm beet 25 miljoen verkopen en kans geven aan Forbs en Godts Bergwijn voor pak 'm beet 25 miljoen verkopen, Forbs verkopen en nieuwe linksbuiten/multifunctionele aanvaller halen Volgens mij zijn de bij Ajax en redelijk op gefocused het over 2 a 3 jaar weer helemaal goed voor elkaar te hebben en op basis daarvan zou je eigenlijk de keuze moeten maken. 7 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus MATCHDAY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Heksenketel vanavond! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Zin in mannen. Ook nu in Parijs natuurlijk tijd vrijmaken voor Ajax. Mede Ajacieden wat denken jullie er van? @Thierryvane @Rogier. @Dansmeister @Beppu @Elsjorro1990 @Chiemel @Arles en anderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 12 minuten geleden zei timpy00: Zin in mannen. Ook nu in Parijs natuurlijk tijd vrijmaken voor Ajax. Mede Ajacieden wat denken jullie er van? @Thierryvane @Rogier. @Dansmeister @Beppu @Elsjorro1990 @Chiemel @Arles en anderen. Thanks voor het vragen. Op het moment is Ajax nog niet veel verder dan het vorig seizoen was, ook al is er defensief iets meer stabiliteit. Ik ben niet goed op de hoogte van Panathinaikos, dus het is een beetje gokken. Maar ik denk dat we blij moeten zijn met een gelijkspel. De odds zijn ook in het voordeel van Panathinaikos. Denk 2-1 of 1-1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 15 minuten geleden zei timpy00: Zin in mannen. Ook nu in Parijs natuurlijk tijd vrijmaken voor Ajax. Mede Ajacieden wat denken jullie er van? @Thierryvane @Rogier. @Dansmeister @Beppu @Elsjorro1990 @Chiemel @Arles en anderen. Schijnt dat Femke Bol haar finale 400m horden heeft afgezegd om het laatste half uur van de godenzonen mee te kunnen pakken. 2-3 vanavond. 2x Vilhena, 3x Hendo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Ik lees overal dat Panathinaikos aanzienlijk sterker is dan Vojvodina dus dat zit me niet helemaal lekker. Aan de andere kant zijn we ook wel weer een week verder en fitter en lijkt Farioli me wel iemand die de ploeg goed kan voorbereiden op wat ze te wachten staat. Ik denk dat Brobbey, Berghuis en Traoré uiteindelijk cruciaal gaan zijn in dit tweeluik wat we denk ik wel winnend zullen afsluiten, zij het erg moeizaam. Voel toch wel meer spanning dan normaal omdat verlies betekent dat we het hierna tegen Lens moeten opnemen en ik vrees dat dat (op dit moment) te hoog gegrepen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Oja, leuke grillburgerchallenge Beppu. De mijne; Ajax komt vroeg op 0-1 voorsprong door een goal van Fitz-Jim, wordt daarna volledig weggespeeld, maar weet het op 1-1 te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 2 uur geleden zei Beppu: Schijnt dat Femke Bol haar finale 400m horden heeft afgezegd om het laatste half uur van de godenzonen mee te kunnen pakken. 2-3 vanavond. 2x Vilhena, 3x Hendo. Vilhena schijn ziek te zijn. Bart Schenkeveld speelt overigens ook bij die Grieken, maar is geblesseerd. Gewoon 0-4 dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 8 minuten geleden zei 007mark: Vilhena schijn ziek te zijn. Bart Schenkeveld speelt overigens ook bij die Grieken, maar is geblesseerd. Gewoon 0-4 dus. ''''''''Ziek'''''''' Die durft niet tegen het grote Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 1 uur geleden zei 007mark: Bart Schenkeveld speelt overigens ook bij die Grieken, maar is geblesseerd. Ik ben geschokt en verbijsterd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 1 uur geleden zei Beppu: ''''''''Ziek'''''''' Die durft niet tegen het grote Ajax. Lekker Bepp jij begrijpt hoe er naar je club gekeken moet worden. Farioli Ball vanavond. Eerste 70 minuten valt iedereen in slaap winnen met 0 2 niks aan het handje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 1-2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus 7 uur geleden zei timpy00: Zin in mannen. Ook nu in Parijs natuurlijk tijd vrijmaken voor Ajax. Mede Ajacieden wat denken jullie er van? @Thierryvane @Rogier. @Dansmeister @Beppu @Elsjorro1990 @Chiemel @Arles en anderen. Wel oprechte spanning voor deze wedstrijd. Maar in Griekenland denk ik dat dit Ajax het wel lastig gaat krijgen. Ik ben bang voor een 3-1, maar hoop op een 2-2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten