Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

13 minuten geleden zei Lazy:

Vond deze nog mooi ook > "We zouden ook met twee zessen spelen, dus Taylor moet eigenlijk ook rondom de scheidsrechter spelen", aldus Steijn.. :t:

image.thumb.png.8d5398d8272f5a3ca71303225be90b67.png

Kunnen wij wel allemaal kritisch zijn op het slechte positiespel van Taylor zónder bal, maar die jongen volgde gewoon keurig de orders van Steijn op bij beide tegengoals.

Bij de 2-0, doet Taylor precies wat er van hem gevraagd wordt >

image.thumb.png.43346201efedeaadfdf1f9c1d15a11e7.png

Hoezo meelopen met Meinands in de dekking? Ik sta bij de scheids toch?

Nou - om toch ook Taylor niet af te branden om het afbranden - mag bij die 2-0 vooral ook Vos aangesproken worden. Hij werd door Taylor gewezen op de doorlopende Meinands, maar Vos bleef  teveel op de bal. Als die 1 seconde eerder die stap naar de achterlijn had gezet, dan had hij die voorzet met gemak kunnen blokken. Jeugdige zonde zeggen we dan maar.

Haha eigenlijk verzaakt hier de scheids. Bedankt man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

1. Ik maak HELEMAAL geen GRAPJES, ik benoem een FEIT en dat noem ik sneu omdat NIEMAND in de Ajax selectie of Technische staf aan het veld FRANS spreekt.

1B. Oh HAHA het was een GRAPJE.... leuk man.

2. NOU EN. Het gaat hier om Mikautadze die net amper 2 maanden in Nederland is, geen Engels spreekt en niemand heeft behalve Branco (en in mindere mate Witschge) die Frans spreekt, niet om TADIC, die wel gewoon Engels spreekt en in het Nederlands gewoon alles verstaat.

3. NOU EN, totaal irrelevant

4. 

5. Gelijk? Ging het hier om GELIJK hebben.... Uh wat...  Echt Karel ik snap je niet. Oprecht.

6. Mwoah

*Zucht.

Overigens wel handig zo af en toe die CAPSLOCK woorden tussendoor, wordt de tekst een stuk leesbaarder van :t:

You-can-do-whatever-you-want GIFs - Get the best GIF on GIPHY

this-is-pointless-futurama.gif

1 uur geleden zei Arezo:

Zou je me niet in 1 lijstje met deze legende willen plaatsen? Ga ik weer naast mijn schoenen lopen enzo..

De uitgekotste en op minstens 40% van de leden niet op hun favoriete leden, lijstje echt een legend ja:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Lazy:

Vond deze nog mooi ook > "We zouden ook met twee zessen spelen, dus Taylor moet eigenlijk ook rondom de scheidsrechter spelen", aldus Steijn.. :t:

image.thumb.png.8d5398d8272f5a3ca71303225be90b67.png

Kunnen wij wel allemaal kritisch zijn op het slechte positiespel van Taylor zónder bal, maar die jongen volgde gewoon keurig de orders van Steijn op bij beide tegengoals.

Bij de 2-0, doet Taylor precies wat er van hem gevraagd wordt >

image.thumb.png.43346201efedeaadfdf1f9c1d15a11e7.png

Hoezo meelopen met Meinands in de dekking? Ik sta bij de scheids toch?

Nou - om toch ook Taylor niet af te branden om het afbranden - mag bij die 2-0 vooral ook Vos aangesproken worden. Hij werd door Taylor gewezen op de doorlopende Meinands, maar Vos bleef  teveel op de bal. Als die 1 seconde eerder die stap naar de achterlijn had gezet, dan had hij die voorzet met gemak kunnen blokken. Jeugdige zonde zeggen we dan maar.

Als je het beeld bij de 1 - 0 terugkijkt dan vraag je je ook af iets iver de intensiteit van Vos en Rensch. Maar wie kreeg de schuld van Steijn, Medic. Heel vreemd. Want wat Steijn wilde was dat Medic vol doorliep op Pavlidis, waarbij de korte hoek nog steeds een optie was. Maar wat ook betekent dat op links een AZ speler de bal ook binnen kan wandelen bij een voorzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Djurovski:

Loopt er bij heel Ajax niemand rond met Marrokaanse roots? Die kunnen over het algemeen ook prima Frans

Said Bakkati (Groningen, 23 maart 1982) is een voormalig Nederlandse Marokkaanse profvoetballer die speelde als verdediger. Na zijn actieve carrière werd hij trainer.

Dit is 1 van onze assistenten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei timpy00:

Als je het beeld bij de 1 - 0 terugkijkt dan vraag je je ook af iets iver de intensiteit van Vos en Rensch. Maar wie kreeg de schuld van Steijn, Medic. Heel vreemd. Want wat Steijn wilde was dat Medic vol doorliep op Pavlidis, waarbij de korte hoek nog steeds een optie was. Maar wat ook betekent dat op links een AZ speler de bal ook binnen kan wandelen bij een voorzet.

Als je het mij vraagt gaat het al veel eerder mis en is geen van de door jou genoemde namen de grote schuldige. Bij de 1-0 is het Kenneth Taylor die Classie zo laat lopen op het middenveld waarmee de hele aanval wordt opgezet. Loopt hij mee om druk te zetten, dan smoor je dit mogelijk al in de kiem. Maar nu gebeurt dat niet, moeten mensen onmogelijk keuzes maken, de gaten die daardoor ontstaan dichtlopen enz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Hwb:

Begin me serieus af te vragen of Ajax niet gewoon moet overstappen op mandekking over het hele veld. Gewoon allemaal (muv 1 cv) verantwoordelijk voor 1 (behalve de spits, die voor 2) man.

Maar dat gebeurt al in veel situaties. Probleem is daarin met name dat spelers continu hun man laten lopen. Lijkt me niet een mogelijke verbetering eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ElMarcos:

Als je het mij vraagt gaat het al veel eerder mis en is geen van de door jou genoemde namen de grote schuldige. Bij de 1-0 is het Kenneth Taylor die Classie zo laat lopen op het middenveld waarmee de hele aanval wordt opgezet. Loopt hij mee om druk te zetten, dan smoor je dit mogelijk al in de kiem. Maar nu gebeurt dat niet, moeten mensen onmogelijk keuzes maken, de gaten die daardoor ontstaan dichtlopen enz. 

Oh ja Taylor is zeker de grote schuldige. Maar die aanname had ik vast gedaan waren we wel over eens.

Andere spelers is wel de intentie heel schrijnend om te zien en gelijk veelzeggend over het probleem.

Het is ook veelzeggend dat de trainer Medic de schuld geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ElMarcos:

Als je het mij vraagt gaat het al veel eerder mis en is geen van de door jou genoemde namen de grote schuldige. Bij de 1-0 is het Kenneth Taylor die Classie zo laat lopen op het middenveld waarmee de hele aanval wordt opgezet.

Ik denk zelfs dat het een situatie eerder al misgaat als je ziet hoe Ajax in opbouw staat. Ze staan in een soort 3-2-5 formatie met twee middenvelders naast Brobbey en een vleugelspeler die breed staat gepositioneerd en Mikautadze die uitzakt en volledig vrij is (Sugawara staat namelijk ongeveer naast Taylor).

image.thumb.png.fc2cc67ee0aa82e073f2faf70fdaeaf8.png

Hato besluit een lange pass te geven op Brobbey die eigenlijk al echt perfect moet zijn om balbezit te behouden, want er is werkelijk niemand in staat om het duel voor de tweede bal aan te gaan mocht de pass niet goed zijn. De bal komt bij Mijnans (met de oranje schoenen) terecht die de bal in alle rust kan controleren en via Van Brederode wordt Clasie bereikt. Dat is onderstaande situatie waar Mijnans de bal net breed gaat leggen op Van Brederode die een seconde later de pass op Clasie geeft en daar de 4 tegen 3 situatie voor AZ ontstaat. Hierna schakelt Taylor inderdaad niet volle bak om maar sjokt die een beetje terug, dat kan je hem wel verwijten misschien, maar ik denk dat hij Clasie al niet eens meer bij had kunnen halen.

image.thumb.png.bc4f18467770d3ec4f7902f39e18b5ad.png

Maar dit soort situaties ontstaan bij Ajax gewoon een keer of 10 per wedstrijd en dat moet een trainer toch echt een keer opvallen. Als het hem niet opvalt, dan ben je volledig onbekwaam en als het je wel opvalt maar het blijft gebeuren dan ben je ook volledig onbekwaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik denk zelfs dat het een situatie eerder al misgaat als je ziet hoe Ajax in opbouw staat. Ze staan in een soort 3-2-5 formatie met twee middenvelders naast Brobbey en een vleugelspeler die breed staat gepositioneerd en Mikautadze die uitzakt en volledig vrij is (Sugawara staat namelijk ongeveer naast Taylor).

image.thumb.png.fc2cc67ee0aa82e073f2faf70fdaeaf8.png

Hato besluit een lange pass te geven op Brobbey die eigenlijk al echt perfect moet zijn om balbezit te behouden, want er is werkelijk niemand in staat om het duel voor de tweede bal aan te gaan mocht de pass niet goed zijn. De bal komt bij Mijnans (met de oranje schoenen) terecht die de bal in alle rust kan controleren en via Van Brederode wordt Clasie bereikt. Dat is onderstaande situatie waar Mijnans de bal net breed gaat leggen op Van Brederode die een seconde later de pass op Clasie geeft en daar de 4 tegen 3 situatie voor AZ ontstaat. Hierna schakelt Taylor inderdaad niet volle bak om maar sjokt die een beetje terug, dat kan je hem wel verwijten misschien, maar ik denk dat hij Clasie al niet eens meer bij had kunnen halen.

image.thumb.png.bc4f18467770d3ec4f7902f39e18b5ad.png

Maar dit soort situaties ontstaan bij Ajax gewoon een keer of 10 per wedstrijd en dat moet een trainer toch echt een keer opvallen. Als het hem niet opvalt, dan ben je volledig onbekwaam en als het je wel opvalt maar het blijft gebeuren dan ben je ook volledig onbekwaam.

Blijf hierbij toch de positionering van - met name - Taylor toch keer op keer belabberd vinden. Die man staat (altijd) veel te diep en is totaal niet aanspeelbaar zo achter twee man, terwijl als die eerste bal niet goed is, hij op deze manier altijd te laat zal zijn in de omschakeling. Blijf ook zeggen dat 1 van de redenen dat je middenveld zo extreem uit balans Kenneth Taylor is. Heeft totaal niet in de gaten hoe en wanneer hij diep moet gaan of in moet zakken en dat kost je keer op keer de kop. Als 10 kort achter Brobbey heb ik er soms nog wel vertrouwen in, maar als ‘8’ en dus verbindingsspeler is hij positioneel absoluut niet goed genoeg.

Nu staat Bergwijn ook veel te diep nu, helemaal omdat Taylor al de diepte zoekt. Ook wat je zegt wordt hierdoor onmogelijk om iets aan te doen; Brobbey krijgt een onmogelijke bal en bij AZ staat gewoon 3 man er beter voor dan elke willekeurige Ajacied om de tweede bal op te eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lazy:

Blijf hierbij toch de positionering van - met name - Taylor toch keer op keer belabberd vinden. Die man staat (altijd) veel te diep en is totaal niet aanspeelbaar zo achter twee man, terwijl als die eerste bal niet goed is, hij op deze manier altijd te laat zal zijn in de omschakeling.

Ah ik dacht ook dat ik dat ook had benoemd in het laatste stukje over Steijn, maar blijkbaar heb ik dat er weer uit gehaald. Dat dit of echt volledig aan Taylor ligt of dat het inderdaad onderdeel van de 'tactiek' is om op een lange bal te spelen en daarna diep te staan om de tweede bal te winnen. 

In de eerste screen zijn er denk ik al 3 betere oplossingen dan het spelen van de lange bal op Brobbey trouwens. Het inspelen over de grond op Mikautadze zou toch echt wel moeten kunnen om vanaf daar een man meer situatie te creëren ten opzichte van Sugawara met Taylor en eventueel Bergwijn die kan helpen daarbij. Hato kan de bal ook gewoon weer uithalen door Medic in te spelen en het spel snel richting de rechterkant te verplaatsen om Forbs in een 1 tegen 1 situatie te krijgen en om geen risico te nemen in minuut 44 en met deze veldpositionering. Een derde optie is nog om de lange bal niet op Brobbey te geven, maar om een opening op Forbs te geven omdat de linksback van AZ naar binnenkomt om Brobbey te gaan dekken. 

Dat Hato een lange pass geeft is denk ik een gevolg van het gebrek aan vertrouwen wat in heel Ajax zit op dit moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei ElMarcos:

Steijn is incompetent.

Zo vat ik, in mijn beleving, @timpy00, @Oerlie, @bas huijsmans en @Lazy zo kort als menselijk mogelijk is samen. 

Nee joh, wat mij betreft mag Steijn nog wel een paar jaar blijven zitten hoor :classic_smile::happy:

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ah ik dacht ook dat ik dat ook had benoemd in het laatste stukje over Steijn, maar blijkbaar heb ik dat er weer uit gehaald. Dat dit of echt volledig aan Taylor ligt of dat het inderdaad onderdeel van de 'tactiek' is om op een lange bal te spelen en daarna diep te staan om de tweede bal te winnen. 

Om Steijn daarin een 'soort' van te verdedigen lijkt het me niet onderdeel van de tactiek te zijn. Die zei na afloop dat Taylor te diep stond en eigenlijk als een soort 2e 6 had moeten spelen. Het is bij Taylor ook niet de eerste keer dat ik hier over klaag. Eigenlijk een heel groot deel van het vorige seizoen zei ik al hetzelfde en kun je je dus afvragen of zoiets aan de tactiek van een trainer ligt of dat het gewoon aan de speler zelf ligt. Aangezien hij onder 4 trainers hetzelfde doet, lijkt het me vrij duidelijk dat het aan Taylor zelf ligt en niet zozeer de tactiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lazy:

Om Steijn daarin een 'soort' van te verdedigen lijkt het me niet onderdeel van de tactiek te zijn. Die zei na afloop dat Taylor te diep stond en eigenlijk als een soort 2e 6 had moeten spelen.

Ah oke. Heb geen interviews van Steijn ofzo verder gezien, maar als die dit aangeeft dan is het Taylor gewoon te verwijten inderdaad. Dan wel gek dat al 3 trainers niet tot hem kunnen doordringen of hem er bewust van maken. Heeft Taylor onder Ten Hag al veel gespeeld eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al stel je Taylor op in de rol van Frenkie dan kan ieder weldenkend voetbalmens bedenken dat het helemaal mis gaat. Taylor moet of banken of vlak achter Brobbey spelen met 2 middenvelders achter hem. Daarin is hij alleen niet belangrijk genoeg dus gewoon lekker bankie. 

Fitz-Jim had prima in die rol gepast trouwens. 

Als zelfs Ronald Koeman dat zag in de wedstrijd tegen Frankrijk en Taylor toen in de rust werd uitgehaald moet echt iedereen het kunnen zien.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ah oke. Heb geen interviews van Steijn ofzo verder gezien, maar als die dit aangeeft dan is het Taylor gewoon te verwijten inderdaad. Dan wel gek dat al 3 trainers niet tot hem kunnen doordringen of hem er bewust van maken. Heeft Taylor onder Ten Hag al veel gespeeld eigenlijk?

Ten Hag heeft hem laten debuteren in een na laatste seizoen van hem en hij heeft ook aantal keer gespeeld in zijn laatste seizoen. Heeft ook stukje met leeftijd te maken dat hij er niet eerder bij zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites