Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

Op 19-1-2023 om 14:18 zei ReneLeBlanc:

Nee, ik weet dat hij dat niet is maar hij heeft ook gezien wat er in tijde van Berghuis gebeurde (en ik hou mijn hart al helemaal vast voor zondag) en ik ga nu iets zeggen wat misschien een onpopulaire mening gaat zijn: is de stap naar Ajax nou echt zo groot om daarvoor zoveel op het spel te zetten? Bestuurlijk is het een puinzooi, ja er is meer te besteden maar het scoutingsapparaat blijkt ook voor geen kant meer te kloppen. Ik zie Slot eerder naar het buitenland vertrekken dan dat die een stap semi opzij maakt in Nederland.

Plus we vergeten gewoon dat Feyenoord hem natuurlijk nooit naar de aartsrivaal zal laten gaan. Als die na een aantal jaar terugkeert zal het anders zijn, maar een directe overstap? Ik betwijfel het.

😂😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2023 om 01:31 zei JanVertonghen:

Tja. Zulke 'supporters'. Wat kan je er nog over zeggen? Feyenoord kan er zelf niks aan doen, de echte Feyenoord-supporters ook niet. Zou het alleen wel absurd vinden als je een speler van de tegenstander dusdanig kan bedreigen dat hij thuisgelaten wordt door zijn club en dat daar dan geen gevolgen aan vastzitten. Lastig om die gevolgen/'straf' te bepalen natuurlijk, maar het wordt steeds gekker met die gasten. Ergens moet je een keer een grens gaan trekken.

Dat is natuurlijk gelul. Feyenoord kan veel meer doen. Net als (bijna) alle voetbalclubs overigens. Alleen doen ze het niet.

En de situatie van Danilo is inderdaad is anders dan die van Berghuis. Danilo is 1 van de (inmiddels) 5 ex-Ajacieden in de Feyenoord-selectie. Ajax heeft naast Berghuis alleen Timber die daar op zijn 13e vertrokken is.

En puur kijkend naar dit seizoen is het wel pijnlijk dat je 15-20 miljoen hebt betaald voor Brobbey en Danilo transfervrij hebt laten vertrekken.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hwb:

Dat is natuurlijk gelul. Feyenoord kan veel meer doen. Net als (bijna) alle voetbalclubs overigens. Alleen doen ze het niet.

Wat verwacht je redelijkerwijs nog meer van Feyenoord dan? De hele week staat iedere communicatie vanuit de club al in het teken van het temperen van de emoties en het met rust laten van Berghuis. Verder is de aankomstroute van de spelersbus gisteren volledig afgezet met extra dranghekken om perikelen zoals vorig jaar met het gooien van vuurwerk te voorkomen. Ook organiseert Feyenoord een aanzienlijk binnenprogramma met activiteiten vanaf 11:30 om iedereen maar zo vroeg mogelijk binnen te hebben (ook met het oog op een veilige aankomst voor Ajax). Verder staan er voor de eerste maal in de clubgeschiedenis netten langs het gehele veld én worden er extra stewards ingezet. Feyenoord doet er dus alles aan om de veiligheid voor de tegenpartij te garanderen. 

Wat kan je dan nog meer verwachten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Urbeto:

Wat kan je dan nog meer verwachten? 

Ik denk dat Hwb het meer op de lange termijn bedoelt. Daarin is Feyenoord, net als eigenlijk alle clubs, vrij laks als het gaat om (uitspattingen van) de harde kern. Zie bijvoorbeeld het hele gebeuren rond de roze kameraden en überhaupt het voorkomen van vuurwerk en bezette trappen in het stadion. De gele zijde heeft een soort status aparte, waarbij de regels flink gebogen worden. Als je alleen al ziet hoeveel mensen er op die vakken terecht komen die er niet horen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei MetalMichael:

Ik denk dat Hwb het meer op de lange termijn bedoelt. Daarin is Feyenoord, net als eigenlijk alle clubs, vrij laks als het gaat om (uitspattingen van) de harde kern. Zie bijvoorbeeld het hele gebeuren rond de roze kameraden en überhaupt het voorkomen van vuurwerk en bezette trappen in het stadion. De gele zijde heeft een soort status aparte, waarbij de regels flink gebogen worden. Als je alleen al ziet hoeveel mensen er op die vakken terecht komen die er niet horen... 

Exact dat. Je hebt die RJK oid, die vrij ongestoord zijn gang kon gaan. Ze nemen niet heel duidelijk stelling, ze nemen niet echt maatregelen, de afgelopen jaren. Ik vermoed omdat ze zelf (niet onterecht) acties van een klein deel van de supporters vrezen. Maar het effect daarvan is wel dat het kan groeien, dat ze zich gesterkt voelen en steeds verder durven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hwb:

Doel natuurlijk op de bedreigingen zelf. Vaak zijn het dan 'Feyenoord' en/of 'de Feyenoord-supporters' die erop aangekeken worden, maar de bedreigingen hebben in principe niks met de club of met de echte supporters te maken. Die komen namelijk vanuit een stel randdebielen die zich wat mij betreft geen 'supporters' mogen noemen, al zullen ze vast heel veel geld spenderen aan de club en hard kunnen schreeuwen.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het daar al mis, hoor je ook vaker, zelfs vanuit clubs "dit zijn geen echte supporters". Dat is in het beste geval wegkijken van het probleem. Het zijn wél supporters. Mensen die veel zo niet alles voor de club overhebben. Die een zeer extreme beleving bij de club hebben. Maar daarin simpelweg (opgejut door groepsdruk en geregeld ook tal van middelen) veel te ver gaan. Het is in wezen niet anders dan een radicaliseringsproces. Maar (totaal doorgeslagen) liefde voor de club ligt aan de basis.
Dus, maak duidelijk dat ze de club waar ze zo van houden op die manier enorm schaden. Dat ze niet belangrijker zijn dan de club. Dat de club er op geen enkele manier achterstaat en vol tegenin zal gaan. Zet daar spelers voor in. Laat Kökcu maar zeggen dat ze zich schamen om te spelen voor supporters die Berghuis bedreigen. Vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.

Ik gok dat het waarschijnlijker is dat het publiek morgen aangevuurd en opgejut wordt, ook als er schandalige liedjes zijn gezongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hwb:

Dus, maak duidelijk dat ze de club waar ze zo van houden op die manier enorm schaden. Dat ze niet belangrijker zijn dan de club. Dat de club er op geen enkele manier achterstaat en vol tegenin zal gaan. Zet daar spelers voor in. Laat Kökcu maar zeggen dat ze zich schamen om te spelen voor supporters die Berghuis bedreigen. Vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.

Ik gok dat het waarschijnlijker is dat het publiek morgen aangevuurd en opgejut wordt, ook als er schandalige liedjes zijn gezongen.

Ben het grotendeels met je eens hoor. Denk je alleen echt dat ze er wakker van liggen als een speler (of de hele selectie) zegt dat hij zich schaamt om voor zulke supporters te spelen? Dat heeft echt 0,0 effect op die gasten. Zou zelfs averechts kunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat nu doet, heeft dat geen effect. Als je dat de komende 5 jaar structureel doet (bv ook voor Europese wedstrijden, niet elke keer, eens een oproep van een populaire speler om bepaald gedrag te doen, complimenteren als het goed gaat/niet bedanken als het mis is gegaan etc) denk ik wel dat het minder wordt. Zal het volledig verdwijnen? Waarschijnlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mannen, matchday. Heb er schrikbarend weinig vertrouwen in, verwacht zeker een 5-0 op de broek, en voor mijn gevoel is een afgang à la PSV - Feyenoord echt niet onmogelijk.

Dit is overigens ook echt een pijnlijk artikel: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/schreuder-zelfkritisch-misschien-had-ik-eerder-moeten-bijsturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Nou mannen, matchday. Heb er schrikbarend weinig vertrouwen in, verwacht zeker een 5-0 op de broek, en voor mijn gevoel is een afgang à la PSV - Feyenoord echt niet onmogelijk.

Dit is overigens ook echt een pijnlijk artikel: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/schreuder-zelfkritisch-misschien-had-ik-eerder-moeten-bijsturen

Reactie op het interview van Blind:

"ik ben een trainer die ervaren spelers vraagt zelf met oplossingen te komen, omdat ze dan ook tijdens wedstrijden dingen kunnen omzetten. Ik wil niet alles voorkauwen. Toch kwam ik tot de conclusie dat de spelers meer input van de trainer verwachtten. Hapklare brokken, ja. Die signalen kwamen uit de groep."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie wat dingen over Berghuis en de Feyenoord leiding/club en dat eigenlijk Feyenoord ook slachtoffer is van hun eigen supporters. Daar moet ik van lachen, kotsen en janken en dat alle drie tegelijkertijd.

Volgens mij weten ze in Rotterdam Zuid allang wie de baas is bij Feyenoord, en dat is dat is niet de directie, RVC of De Kuip. Maar de supporters bepalen daar wat er gebeurt, dat niemand deze week van Feyenoord ook maar wat heeft gezegd over de zaak Berghuis is tenekrommend, laf en angsthazengedrag, bang van je eigen supporters. Gatverdamme.  Je gaat bijna hopen dat het finaal mis gaat vandaag zodat dit probleem eens een keer wordt aangepakt daar in Rotterdam.

Komt er een directeur met een slecht idee volgens de fans? Supporters bedreigen familie en staan in de tuin en directeur gaat weg.

Komen er slechte spelers bij Feyenoord, die falen? Supporters staan wederom in de tuin bij de speler en speler vlucht de Kuip uit onder het mom van ''kuipvrees''

Is er een plan om de oude rommelbak waarin ze spelen te verlaten om voetbal technisch vooruitgang te boeken? Nee de supporters zijn de baas en die zorgen er even eigenhandig voor dat Feyenoord de komende 10 jaar nog in een gedateerd stadion blijft voetballen.

Leuk zo'n legioen, zo'n 12de man waar je zelf doodsbenauwd voor bent. Geef mij maar de kritische Ajacied.

He-he @Hwb dankjewel. 

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Zie wat dingen over Berghuis en de Feyenoord leiding/club en dat eigenlijk Feyenoord ook slachtoffer is van hun eigen supporters. Daar moet ik van lachen, kotsen en janken en dat alle drie tegelijkertijd.

Volgens mij weten ze in Rotterdam Zuid allang wie de baas is bij Feyenoord, en dat is dat is niet de directie, RVC of De Kuip. Maar de supporters bepalen daar wat er gebeurt, dat niemand deze week van Feyenoord ook maar wat heeft gezegd over de zaak Berghuis is tenekrommend, laf en angsthazengedrag, bang van je eigen supporters. Gatverdamme.  Je gaat bijna hopen dat het finaal mis gaat vandaag zodat dit probleem eens een keer wordt aangepakt daar in Rotterdam.

Komt er een directeur met een slecht idee volgens de fans? Supporters bedreigen familie en staan in de tuin en directeur gaat weg.

Komen er slechte spelers bij Feyenoord, die falen? Supporters staan wederom in de tuin bij de speler en speler vlucht de Kuip uit onder het mom van ''kuipvrees''

Is er een plan om de oude rommelbak waarin ze spelen te verlaten om voetbal technisch vooruitgang te boeken? Nee de supporters zijn de baas en die zorgen er even eigenhandig voor dat Feyenoord de komende 10 jaar nog in een gedateerd stadion blijft voetballen.

Leuk zo'n legioen, zo'n 12de man waar je zelf doodsbenauwd voor bent. Geef mij maar de kritische Ajacied.

He-he @Hwb dankjewel. 

Altijd bijzonder als mensen zich meer met de rivaal bezighouden als met de eigen club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites