Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1893

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Hebben jullie dat serieus geprobeerd? :D 

Als je zoiets implemeert, is het heel gebruikelijk om aan zulke mogelijkheden te denken, ja. Misschien niet met Ajax per se, maar sowieso met een vergelijkbare club in dezelfde voetbalpiramide. En ook test QA voor dit soort dingen. 

Misschien denk je dat dit niet veel gebeurt, maar met miljoenen spelers en saves is alles al eens voorgekomen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Stefan.:

Als je zoiets implemeert, is het heel gebruikelijk om aan zulke mogelijkheden te denken, ja. Misschien niet met Ajax per se, maar sowieso met een vergelijkbare club in dezelfde voetbalpiramide. En ook test QA voor dit soort dingen. 

Misschien denk je dat dit niet veel gebeurt, maar met miljoenen spelers en saves is alles al eens voorgekomen 🙂

Vet :D Misschien dat ik het als side-save eens ga proberen. Of FM23. Met Ajax degraderen zonder ontslagen te worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik ben geen scout, ik ben een Football Manager speler. Ik zou niet met een lijst aan alternatieven kunnen komen, tenzij ik de FM database veel te serieus ga nemen. Aan de andere kant sta ik niet bij een BVO op de loonlijst om met valide alternatieven te komen. 

Al ben ik benieuwd hoe wij het zouden doen als scout als je via WyScout zou werken... 

Dan zijn deze transfers echt alleen maar te begrijpen, Ajax moet elk jaar kampioen worden omdat zij dat tot hun status/bankrekening eigenlijk verplicht zijn. Als Ajax een Braziliaan had gehaald i.p.v. Bergwijn en die was er nog niet klaar voor kreeg je weer gezeik dat Ajax nooit zo'n gok moest nemen (Orejuela, Cassiera, Mallejan, Marin, Daramy(?), Bandé, Wöber, Kristensen en zo kan je wel even doorgaan). Als je ziet hoe de grootste concurrent zich inkoopt kan je daar alleen maar jaloers op zijn en wordt er inderdaad maar de portemonnee getrokken voor spelers die er daadwerkelijk staan. Als je dat bod van Antony hierboven al ziet kan je dat makkelijk verantwoorden. 

Martinez is trouwens ook alleen maar gehaald omdat hij achter Tagliafico kon wennen en zelfde geldt voor Antony die achter Neres kon plaats vinden. Nu is het een soort van crisis omdat de hele selectie dreigt leeggekocht te worden. Alvarez was ook niet in het begin basisspeler omdat hij moeite had met het spelletje van Ajax, in de verdediging was het ook gewoon helemaal niets en is hij bij toeval een middenvelder geworden.

Tuurlijk heb je buitenkansjes als Sanchez, Nico en  ook vind ik Neres in het rijtje passen. Maar het is logisch dat H2 nu geen risico neemt qua selectie omdat het al zo karig lijkt. Overigens is er sinds het seizoen 2016/2017 elk seizoen meer dan 40 miljoen winst gemaakt in één seizoen (160 miljoen in totaal idd), laat ze dat geld maar eens keer keer uitgeven. Dan is het geld van het spelen in de CL nog niet eens meegerekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het gebash ook niet zo. Je haalt het ene jaar Berghuis op voor een schijntje bij je grote rivaal ( en geheel tegen mijn verwachting in heeft hij meer dan prima geleverd) dat nu kun je bergwijn halen, die wel echt duur is, maar natuurlijk kwalitatief uitstekend. Dan kun je wel aankomen met een neres 2.0, maar de vraag is wel of die zoveel goedkoper gaat zijn en of die direct.levert.

Brobbey is een ander verhaal natuurlijk. Alleen ben ik wel echt uitermate fan van die jongen en hoop ik echt dat ze hem kunnen terug halen. Dan nog graag een middenvelder en een centrale verdediger erbij en we zijn wel klaar denk ik.

Hoop echt dat unuvar en Mo gaan shinen dit jaar. Unuvar had op basis van zijn prestaties bij jong echt wel al een kans verdient. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom zou scouting creatief moeten zijn? Het enige argument daarvoor is een financiële denk ik, aangezien Bergwijn natuurlijk wel erg prijzig is. Maar een speler als Berghuis voor zo'n laag bedrag halen zou voor iedereen een no-brainer moeten zijn. Elke club doet in eerste instantie aan een scouting dichtbij huis. Die spelers zijn gewoonweg het gemakkelijkst in te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er leiden meerdere wegen naar Rome toch. In beiden gevallen kun je alsnog een miskoop aantrekken. Zo mislukten binnenlandse miskopen Klainer en Labyad, maar daar was ook niemand enthousiast over toen ze werden gekocht. Scouting naast de deur in België bijv heeft ook vele miljoenen aan miskopen gekost nog niet heel lang terug met Bande en Marin. En in Zuid-Amerika met Magallan en Cassierra. Denk vooral dat de scouting op tecchnische en mentale kwaliteiten gewoon een stuk beter kan. Want alle hier genoemde namen waren sowieso niet geschikt op de positie en manier van spelen wat Ajax voor ogen had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Tim':

Maar waarom zou scouting creatief moeten zijn? Het enige argument daarvoor is een financiële denk ik, aangezien Bergwijn natuurlijk wel erg prijzig is. Maar een speler als Berghuis voor zo'n laag bedrag halen zou voor iedereen een no-brainer moeten zijn. Elke club doet in eerste instantie aan een scouting dichtbij huis. Die spelers zijn gewoonweg het gemakkelijkst in te passen.

Uhm nee, totaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei NicoHaak:

Dat weten wij toch helemaal niet?

Oh nee? Dus Rangers staat te popellen om Celtic spelers te kopen? Arsenal koopt graag Spurs spelers? Spurs koopt graag Arsenal spelers? Real Madrid koopt graag van Atletico Madrid? En Gala graag van Besiktas?

Jullie niet tegen schijntje kritiek kunnen worden er meest onzinnige argumenten bijgehaald, zoals dit...

Ik ben er klaar mee als @Dansmeister gaat zeggen 0.0 mee te maken en @La Pulga zegt maar wat op keyboard ram, ben ik het zat. Lees de teksten van @Nom de Guerre en @Michaelinho* geven perfect weer hoe ik er in sta. Zoek lekker verder uit, doei.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Oh nee? Dus Rangers staat te popellen om Celtic spelers te kopen? Arsenal koopt graag Spurs spelers? Spurs koopt graag Arsenal spelers? Real Madrid koopt graag van Atletico Madrid? En Gala graag van Besiktas?

Jullie niet tegen schijntje kritiek kunnen worden er meest onzinnige argumenten bijgehaald, zoals dit...

Haal even adem en zie het niet als een aanval ;) Zijn toch tientallen professionele clubs in een land. Vaak koopt een club ook een talentvolle speler die niet bij een concurrent of rivaal zit. Ajax koopt bijv toch zelden een speler van Feyenoord of Psv? Maar meestal andere clubs uit Nederland.

Wat ik probeer te zeggen is dat wij niet weten hoe de prioriteiten in de scouting bij clubs liggen. Of ze meer de nadruk leggen om in eigen land een speler te vinden of dat ze het eerder in het buitenland zoeken. Ik heb geen contacten met de scouting. Daarnaast zal het per club ook nog verschillen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste nieuwtjes:

- Tagliafico gaat 100% weg. Wacht op een grote club (o.a. Barcelona) maar die lijkt er vooralsnog niet te komen. Lyon komt snel met een bod. Ook promovendus Nottingham Forrest geïnteresseerd

- Het is vrij stil rondom Antony. Heeft alles te maken met het prijskaartje van 80 miljoen

- Arsenal en United bieden nog altijd op Martínez maar tot dusver te weinig. Biedingen komen niet boven de 45 miljoen

- Alles lijkt erop dat Timber gaat bijtekenen. Vertrek deze zomer dus uitgesloten

- Morgen/vrijdag gaat Bergwijn zijn contract tekenen, daarna direct bekendmaking op alle kanalen

Dikke S/O naar Mike Verweij

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ben er klaar mee als @Dansmeister gaat zeggen 0.0 mee te maken en @La Pulga zegt maar wat op keyboard ram, ben ik het zat. Lees de teksten van @Nom de Guerre en @Michaelinho* geven perfect weer hoe ik er in sta. Zoek lekker verder uit, doei.

Dat Ajax in de vijver Wijndal, Berghuis en in een eerder stadium Van der Hoorn, Gudelj en Sigthorsson vist, verschilt toch niet tov van Arsenal wat een White, Ramsdale, Jesus, William en David Luiz met een binnenlandse transfer aantrok? 

Hoe dan ook, iedere club kijkt ook in de binnenlandse competitie/bekend netwerk naar versterkingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Thierryvane:

De laatste nieuwtjes:

- Tagliafico gaat 100% weg. Wacht op een grote club (o.a. Barcelona) maar die lijkt er vooralsnog niet te komen. Lyon komt snel met een bod. Ook promovendus Nottingham Forrest geïnteresseerd

- Het is vrij stil rondom Antony. Heeft alles te maken met het prijskaartje van 80 miljoen

- Arsenal en United bieden nog altijd op Martínez maar tot dusver te weinig. Biedingen komen niet boven de 45 miljoen

- Alles lijkt erop dat Timber gaat bijtekenen. Vertrek deze zomer dus uitgesloten

- Morgen/vrijdag gaat Bergwijn zijn contract gaan tekenen, daarna direct bekendmaking op alle kanalen

- Alvarez mag vertrekken voor 30 miljoen maar heeft zelf aangegeven te willen blijven tot in ieder geval januari i.v.m. het WK

- Brobbey's management is zoekende naar een constructie om Brobbey te laten verkassen naar Amsterdam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Kyrill:

Nog 24 dagen man, houd het nog even vol. Volgens mij heeft Feyenoord (ja het is het Ajax topic) weleens uitgesproken: eerst Nederland, dan Scandinavië dan de rest van de wereld.  Voorderest wat @NicoHaak zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei ROEMM:

Dat Ajax in de vijver Wijndal, Berghuis en in een eerder stadium Van der Hoorn, Gudelj en Sigthorsson vist, verschilt toch niet tov van Arsenal wat een White, Ramsdale, Jesus, William en David Luiz met een binnenlandse transfer aantrok? 

Hoe dan ook, iedere club kijkt ook in de binnenlandse competitie/bekend netwerk naar versterkingen. 

Eens. Zoals ik al zei kleeft er vaak een negatief beeld bij 'bord op schoot scouting', maar dat vind ik hier niet echt van toepassing. Alle drie de heren zijn gewoon prima versterkingen voor Ajax. 

Niet hatelijk naar Feyenoorders bedoeld, maar zo'n Mark Diemers is nou een negatief voorbeeld van bord op schoot scouting. iedereen ziet een uitblinker bij een Fortuna. Maar daarvan kan je met een beetje verstand al inschatten dat hij in de top niet gaat redden. Bart Ramselaar naar PSV was er ook zo'n voorbeeld van. 

@Kyrill Even rustig ademhalen Kareltje! je triggert de Ajacieden hier omdat je het laat overkomen als iets negatiefs. Ja, het zijn voor de hand liggende transfers. Maar wel logische verklaarbare transfers. Het bedrag voor Bergwijn is wat aan de hoge kant misschien. Maar als je het geld hebt dan koop je met Bergwijn voor Eredivisie begrippen normaal gesproken gewoon een topper. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Het oneens met iemand zijn, staat niet gelijk met niet tegen kritiek kunnen.

De spelers waar het hier over gaat, Berghuis, bergwijn, wijndal en in mindere mate brobbey ( al ben ik persoonlijk mega fan), zijn wellicht dan geen hele exotische namen of onbekende namen, maar het zijn wel hele degelijke aankopen waarvan je weet wat ze kunnen brengen omdat we ze seizoenen lang aan het werk gezien hebben. Er was ook een tijd dat we met de atoubaatjes van deze wereld kwamen aanzetten. Dat is minder "bord op schoot" scouting wellicht, maar ik zou geen seconde terug willen naar die situatie. Ga er maar vanuit dat een club als Ajax veel meer namen op die lijstjes staan hebben. Net zoals vorig jaar, toen suleimana target nummer 1 was en we uiteindelijk met nummer 2 daramy aan komen zetten. Dat was dan wel weer een "exotische" naam. En tot nu toe hebben we daar bijster weinig plezier van gehad. Dan heb ik inderdaad liever bergwijn, die meer kost en wellicht een wat saaie aankoop is, maar direct zal gaan leveren (verwacht ik).

Oneens zijn met wat jij schrijft, staat niet gelijk aan een persoonlijk aanval of niet tegen kritiek kunnen. Oprecht denk ik dat je dat verschil moet gaan inzien. Dat zal het voor jezelf, verwacht ik, ook wat makkelijker maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites