Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

Op 22-6-2020 om 16:18 zei Zeus:

Hoevaak heeft die nog in het doel gestaan de laatste jaren? Niet vaak volgens mij. Ja, als tweede keeper zou het oké kunnen zijn, maar zegt dus ook wel iets over het vertrouwen in de heren Kotarski en Scherpen.

Denk als 2e keeper een prima optie. Maar goed, dat dachten we van Varela ook en dat ging ook niet best.

qua vertrouwen in die andere 2: dat kan natuurlijk 2 kanten op. Ik meen me te herinneren dat bosz destijds tegen een 20/21 jarige Onana ook zei: je krijgt 2 wedstrijden om je te bewijzen anders halen we een andere keeper. Zeker de keeperpositie is het vrij lastig om er zo jong te staan. Snap dat je als Ajax zijnde die gok niet zo snel

neent. 

dan lijkt me een verhuur van 1 van de 2 ( kotarski dus) om wat ervaring op te doen prima. Dan kan de ander keepen jong Ajax. Van scherpen is het bekend dat meneer totaal niet kan/kon meevoetballen. Dat is afgelopen jaar verbeterd, maar nog niet genoeg. Dus die nog een jaartje jong Ajax en dan hopelijk dat die daar nog wat stappen maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de woorden van Overmars maak ik op dat het de bedoeling is dat Onana nog een jaar blijft, Kotarski verhuurd wordt aan de categorie Heerenveen etc en Steek als 2de man, met Scherpen als keeper bij Jong. De bedoeling volgend jaar is dan dat Kotarski een heel goed seizoen heeft gekeept bij Heerenveen en hij de vertrekkende Onana gaat vervangen.  Maar we weten allemaal dat het in de praktijk het totaal anders kan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

''maar''?

Vind ik veel geld hoor voor een keeper in deze tijd. Welke topclub heeft een nieuwe goede keeper nodig dan? Misschien eventueel Arsenal (Leno ernstig geblesseerd toch?)

Juventus? Geen idee of die al een keeper aangetrokken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onana gaat gewoon vertrekken naar PSG als Chelsea aan Kepa vasthoudt, lijkt me. Die zoeken in principe nog gewoon een keeper, en zoals Thierry ook al zegt zijn er op dit moment niet heel veel andere opties. Onana spreekt Frans, goed salaris, redelijk zeker van die plek onder de lat, en PSG gaat dat bedrag op een gegeven moment vast wel neerleggen. Maar je weet het nooit natuurlijk, kan zo maar een heel carrousel op gang komen.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Hoezo..

Wat moet je met die gozer dan?    Was voor Heerenveen al niet bepaald goed genoeg waarom verdient hij bij Ajax dan een kans?  Vind dat soort berichten echt zorgwekkend dat jongens als hij een kans gaan krijgen.   Zegt veel over de mannen die daarover gaan iig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een domme aanwinst. Typische rechtsbuiten. Neres, Anthony en ook Promes kunnen daar ook uit de voeten. Heeft ook weinig interessante kwaliteiten buiten een voorzetje. Heel misschien als je hem voor max. 6 miljoen kan halen, maar lijkt me niet. Speelt ook nauwelijks bij Brighton. Twee doelpunten ook maar las ik. Een derde rechtsbuiten met wat snelheid en een voorzetje moet je uit de eigen jeugd ook kunnen pakken. En anders zelfs nog een jonge gast uit de Eredivisie (Van Bergen, Nunnely terughalen..). Maar gewoon onnodig. Liever kijken naar een talentvolle linksbuiten als back-up voor Promes. En misschien nog een buitenkansje type jonge, technische spits. Tadic is al een jaar onzichtbaar en Traore en Brobbey zijn jonge krachtpatsers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Stekelenburg. Halen we weer een 2e keeper. Ik snap niet zo goed waarom de keeper van JA niet ook je 2e keeper kan zijn. Of zitten de selectieregels van de KKD dat in de weg? Start gewoon lekker met Onana, Scherpen en Reiziger voor Ajax en Jong. Als het nodig is voor training haal je Raatsie erbij.

Verder niets tegen Stekelenburg, mooi dat hij terug is, maar kost Ajax denk ik minstens een miljoen voor een jaar. Kans dat hij speelt is klein. Kans dat hij speelt en het uitmaakt dat je hem of Scherpen op doel hebt staan nog kleiner. Is dat een miljoen+ waard? Kun je dat geld niet beter benutten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Steek een miljoen per jaar kost, is het een slechte deal. Het lijkt me sterk dat hij nu nog zo duur is, hoor.

Hij mag blij zijn met een modaal Eredivisie-salaris denk ik. 

Volgens google was zijn salaris 1.6 mln in 2012. Hij heeft sindsdien niet eens 100 officiële wedstrijden gespeeld. 

Ik denk dat zijn salaris dat wel reflecteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Hwb:

Tja, Stekelenburg. Halen we weer een 2e keeper. Ik snap niet zo goed waarom de keeper van JA niet ook je 2e keeper kan zijn. Of zitten de selectieregels van de KKD dat in de weg? Start gewoon lekker met Onana, Scherpen en Reiziger voor Ajax en Jong. Als het nodig is voor training haal je Raatsie erbij.

Verder niets tegen Stekelenburg, mooi dat hij terug is, maar kost Ajax denk ik minstens een miljoen voor een jaar. Kans dat hij speelt is klein. Kans dat hij speelt en het uitmaakt dat je hem of Scherpen op doel hebt staan nog kleiner. Is dat een miljoen+ waard? Kun je dat geld niet beter benutten?

Mwa, ik snap het wel.  Je sluit zo gewoon risico's uit. Onana gelukkig nooit een langere tijd afwezig geweest, maar wat als die straks een keer 3 maanden eruit ligt. 3 maanden Scherpen erin, nou blijkbaar achten ze hem niet ver genoeg. En je wil ook geen Varela of Lamprou praktijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei D.J.:

Als Steek een miljoen per jaar kost, is het een slechte deal. Het lijkt me sterk dat hij nu nog zo duur is, hoor.

Hij mag blij zijn met een modaal Eredivisie-salaris denk ik. 

Volgens google was zijn salaris 1.6 mln in 2012. Hij heeft sindsdien niet eens 100 officiële wedstrijden gespeeld. 

Ik denk dat zijn salaris dat wel reflecteert.

Plus tekengeld(?), zaakwaarnemersbijdrage, loonkosten. In dat miljoen zit veel meer dan alleen zijn bruto salaris. Gok dat je er met een miljoen niet bent. Een bruto-salaris van zo'n 7 ton kost de club al een miljoen gok ik.

58 minuten geleden zei cimbomcu:

Mwa, ik snap het wel.  Je sluit zo gewoon risico's uit. Onana gelukkig nooit een langere tijd afwezig geweest, maar wat als die straks een keer 3 maanden eruit ligt. 3 maanden Scherpen erin, nou blijkbaar achten ze hem niet ver genoeg. En je wil ook geen Varela of Lamprou praktijken.

Ik vind dat dus slecht beleid. Je besteedt structureel miljoenen om eens in de 15-20 jaar 3 maanden op te kunnen vangen. Die drie maanden een (iets) betere 2e keeper kost je dan dus 15-20 miljoen, uitgaande van een gemiddelde van 1 miljoen aan kosten per jaar.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites