cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Regis: Vandaag niet. Ja, uhuhu. maar goed was het niet per se he. Valencia heeft ook 4/5 open kansen gehad toen, Lille hetzelfde, Chelsea maakte er 4. Dat gebeurt niet als je goed bent. Jij stelt dat we vandaag goed aan de bal waren in je post, weet ook niet precies wanneer dat het geval is geweest. We geven het hele seizoen veel te veel kansen weg. Maar het is onzin dat we dit seizoen niet goed hebben gevoetbald, 5 van de 6 duels in de CL hebben we gewoon heel goed gevoetbald. Dat je kansen weggeeft, betekent niet dat je zelf aan de bal goed voetbalt. Kan je ook een boel competitiewedstrijden opnoemen als je dat wil hoor. Jij moet eens zorgen dat je niet zo doorslaat. 1 maart 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Aan de bal, aan de bal? Spel betreft wel meer dan 'aan de bal' he. Zit 'aan de bal' trouwens echt totaal geen idee achter. Is echt niets meer dan beetje rondspelen in een bejaardentempo. Frank de Boer 2.0. Waren er vandaag maar 2 die begrepen waarom het om ging Onana en Nico rest heeft hun transfertje blijkbaar binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Is niet zo dat het hele seizoen drama is nee, in ieder geval wel sinds de thuiswedstrijd tegen Willem ll, die andere week waarin je alles weggeeft (Valencia thuis). Dus Ajax is in ieder geval 3 maanden dramatisch bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 2 minuten geleden zei Regis: Aan de bal, aan de bal? Spel betreft wel meer dan 'aan de bal' he. Zit 'aan de bal' trouwens echt totaal geen idee achter. Is echt niets meer dan beetje rondspelen in een bejaardentempo. Frank de Boer 2.0. Waren er vandaag maar 2 die begrepen waarom het om ging Onana en Nico rest heeft hun transfertje blijkbaar binnen. Gek dat je met een bejaardentempo 1-4 staat bij Chelsea uit. Gedraag je effe man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 1 minuut geleden zei Chiemel: Is niet zo dat het hele seizoen drama is nee, in ieder geval wel sinds de thuiswedstrijd tegen Willem ll, die andere week waarin je alles weggeeft (Valencia thuis). Dus Ajax is in ieder geval 3 maanden dramatisch bezig. Dit klopt ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Je hebt geen enkele centrale middenvelder die opbouwend iets kan betekenen, telkens als de CV's de bal hebben dan is het een uitzichtloze situatie. Staan allemaal te diep, vervolgens ligt er bij balverlies veel te veel ruimte. Het is echt drama, ondanks de knappe prestaties van Ten Hag zakt hij nu onwaarschijnlijk door het ijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Wordt ook eens tijd dat Tadic op de bank wordt gezet trouwens. Zou niet eerlijk zijn als hij steeds 90 minuten mag blijven staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 11 minuten geleden zei cimbomcu: Gek dat je met een bejaardentempo 1-4 staat bij Chelsea uit. Gedraag je effe man. Daar werden we de tweede helft ook compleet overlopen en overklast (ook voor de rode kaarten) Maar goed leuk hoor nog een potje eruit hebt kunnen pakken. Maar goed prima als je blij word van een hoge passnauwkeurigheid en veel balletjes brede; sterk aan de bal. M'n reet. Je ziet de laatste tijd structureel dingen vanaf het begin fout, kan je ook allemaal al aan zien komen. Maar de trainer weigert in te grijpen. Zn enige plan is opa Klaas erin en lange ballen pompen. Dan zie je het dus gewoon niet of je wil het niet zien. Krediet is een keertje op. Lekker van de week ros krijgen in de Galgenwaard en bij Heerenveen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 10 minuten geleden zei Regis: Daar werden we de tweede helft ook compleet overlopen en overklast (ook voor de rode kaarten) Maar goed leuk hoor nog een potje eruit hebt kunnen pakken. Maar goed prima als je blij word van een hoge passnauwkeurigheid en veel balletjes brede; sterk aan de bal. M'n reet. Je ziet de laatste tijd structureel dingen vanaf het begin fout, kan je ook allemaal al aan zien komen. Maar de trainer weigert in te grijpen. Zn enige plan is opa Klaas erin en lange ballen pompen. Dan zie je het dus gewoon niet of je wil het niet zien. Krediet is een keertje op. Lekker van de week ros krijgen in de Galgenwaard en bij Heerenveen. Zal er dan nog wat erbij pakken. Chelsea thuis en uit, Lille thuis en uit, Valencia uit, PSV supercup, Feyenoord thuis, ADO thuis, Utrecht thuis, Emmen thuis, Venlo uit, Sparta uit, Heerenveen thuis, Sittard thuis, Heracles thuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Als je kijkt naar PSV, Feyenoord en AZ. Dan zie je iig dat die 3 werkethiek leveren, en dat lijken wij gewoon niet te doen. PSV en Feyenoord spelen ook nou niet het beste voetbal, maar werken knetterhard voor elkaar. Als je dan ziet dat bij ons bij balverlies elke tegenaanval levensgevaarlijk is gaat daar iets mis. Triest voorbeeld is ook wel Ziyech die steeds Wijndal laat lopen en zo in de counter wordt geslacht. In plaats van dat meneer Hakim achter z'n man moet lopen en als die dat weigert gewisseld moet worden, laat Ten Hag hem wisselen met Promes omdat Quincy wel netjes mee verdedigt en Svensson op rechtsback minder aanvalt dan Wijndal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 De combo Ten Hag - Schreuder was geweldig. Schreuder was het tactisch brein en zonder Schreuder vertoont Ten Hag toch wel tactische tekortkomingen in spelwijze, opstelling en wissels. Jammer, maar niets aan te doen. Resteert alleen nog de vraag: hoe gaat Ten Hag met tegenslagen om? Volgens mij heeft hij er heel veel moeite mee en dat kan Ajax wel eens opbreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Elke debiel met minimaal 35% zicht zag dit al maanden aankomen. Maar Ten Hag niet hoor. En de spelers blijkbaar ook niet. AZ was feller, gretiger en gemotiveerder. En dat is niks anders dan een schande. Echte een beschamende vertoning van Ajax gisteravond. Zéker na zo'n kansloze uitschakeling in de Europa League. Je mag op z'n minst verwachten dat je er dan VOL op klapt tegen AZ. Niets van dat alles. Lekker labbekakkerig rondhobbelen. Transfertje is door een groot deel al gemaakt, die boeit het niet zoveel meer, de jonge gasten worden daar onzeker van want kunnen het niet alleen en Tadic heeft coffeeshops in Nederland ontdekt volgens mij. Wat een treurnis. Onana is het enige lichtpuntje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Oprechte vraag richting de Ajaxieden hier; Dit jaar zal het waarschijnlijk nog wel jullie kant op vallen, maar maken jullie je zorgen over volgend seizoen? Wanneer er deze zomer (weer) 3-4 basisspelers de deur uit lopen. En Overmars momenteel een beetje met hagel lijkt te schieten qua transfers. Of ben ik teveel buitenstaander om het grotere plaatje in dat beleid niet goed genoeg te kunnen zien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 50 minuten geleden zei denman84: Dit jaar zal het waarschijnlijk nog wel jullie kant op vallen, Geef me één gegronde reden waarom je dit denkt? En om op je vraag te beantwoorden: ja ik maak me zorgen. Als Tagliafico en Onana weggaan, is het achterin wel echt bijzónder pover. Op rechtsback heb je twee spelers die allebei niet voldoen en als Bayern echt 20 of 30 miljoen voor die Dest wil betalen dan breng ik hem er vanavond nog heen op de fiets, al zal dat lastig zijn als ie op je bagagedrager steeds akka's en ball rolls wil doen. Er moet een échte controleur komen, een ervaren, solide centrale verdediger en je hebt eigenlijk ook een links- en rechtsback nodig, want in de jeugd zitten daar ook geen grote talenten op het moment. Net als voor de centrale verdediger-rol en controlerend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Zojuist zei Buffell: Geef me één gegronde reden waarom je dit denkt? En om op je vraag te beantwoorden: ja ik maak me zorgen. Als Tagliafico en Onana weggaan, is het achterin wel echt bijzónder pover. Op rechtsback heb je twee spelers die allebei niet voldoen en als Bayern echt 20 of 30 miljoen voor die Dest wil betalen dan breng ik hem er vanavond nog heen op de fiets, al zal dat lastig zijn als ie op je bagagedrager steeds akka's en ball rolls wil doen. Er moet een échte controleur komen, een ervaren, solide centrale verdediger en je hebt eigenlijk ook een links- en rechtsback nodig, want in de jeugd zitten daar ook geen grote talenten op het moment. Net als voor de centrale verdediger-rol en controlerend. Feyenoord en PSV staan op 6 en 7 punten, met een veel minder doelsaldo. Dat betekend nog minimaal drie partijen die Ajax niet moet winnen, voordat die twee mee kunnen komen kijken. Bij AZ dacht iedereen na de winst in Alkmaar ook dat het vanaf daar recht vooruit zou gaan, maar januari en februari waren daar toch echt wel enorm wisselvallig. Als je dan kijkt naar de ervaring die Ajax vorig jaar heeft opgedaan Europees, maar vooral met het winnen van prijzen in NL, dan denk ik dat dat de doorslag gaat geven. Belangrijk is wellicht dan nog wel wat er woensdag gaat gebeuren. Een halfbakken zege in Utrecht kan ineens weer veel verbloemen, terwijl uitschakeling iedereen voor de competitie wel echt op scherp gaat zetten. Bij Fox had iedereen het gisteren over Midsjo als controleur voor Ajax. Lijkt me inderdaad geen gekke keuze. Maar als je kijk hoe Overmars ineens met al zijn miljoenen om aan het gaan is... Ik vind het echt heel lastig te rijmen met de Ajax filosofie dat ze zo'n Anthony kopen voor een absurd bedrag. Bewaar zulke vedragen voor spelers als Blind en Tadic, die vorig jaar echt hebben laten zien met hun ervaring van toegevoegde waarde te kunnen zijn. (dit jaar wat minder, maar mijn punt wordt denk ik wel begrepen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 (bewerkt) 14 uur geleden zei cimbomcu: Zal er dan nog wat erbij pakken. Chelsea thuis en uit, Lille thuis en uit, Valencia uit, PSV supercup, Feyenoord thuis, ADO thuis, Utrecht thuis, Emmen thuis, Venlo uit, Sparta uit, Heerenveen thuis, Sittard thuis, Heracles thuis. Lille-thuis en Valencia-uit vielen de kant van Ajax uit, maar hadden net zo goed die van Lille en Valencia uit kunnen vallen. Hadden veel kansen. Ik vond Ajax enkel uit bij Chelsea echt imponerend, al vielen de goals toen ook wel met het nodige geluk. 2 maart 2020 bewerkt door Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 17 minuten geleden zei denman84: Feyenoord en PSV staan op 6 en 7 punten, met een veel minder doelsaldo. Dat betekend nog minimaal drie partijen die Ajax niet moet winnen, voordat die twee mee kunnen komen kijken. Ik heb op dit moment geen énkele reden om te vermoeden dat Ajax geen 3 of 4 potten gaat verliezen. Dus dit vind ik echt nietszeggend. Daarbij is AZ gewoon in punten gelijk? Waarom noem je hen niet? En maak je geen zorgen over een halfbakken zege in Utrecht. Met het schuim op de kaken gaan zij Ajax ook gewoon ontmantelen. Utrecht kan altijd een stapje extra tegen Ajax en Ajax kan op dit moment 4 stapjes minder dan dat ze zouden moeten kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 42 minuten geleden zei Buffell: Ik heb op dit moment geen énkele reden om te vermoeden dat Ajax geen 3 of 4 potten gaat verliezen. Dus dit vind ik echt nietszeggend. Daarbij is AZ gewoon in punten gelijk? Waarom noem je hen niet? En maak je geen zorgen over een halfbakken zege in Utrecht. Met het schuim op de kaken gaan zij Ajax ook gewoon ontmantelen. Utrecht kan altijd een stapje extra tegen Ajax en Ajax kan op dit moment 4 stapjes minder dan dat ze zouden moeten kunnen. Ik had voor AZ een losse alinea gereserveerd eronder Maar heel realistisch, als je naar het programma kijkt wat er nog aan komt, dan heeft Ajax nog een lastige uitwedstrijd bij Utrecht en Feyenoord, en wellicht tegen Heerenveen. Thuis gaat Ajax van niemand meer punten verliezen, en uit bij Emmen en Fortuna lijkt me een zege ook in slechte doen wel haalbaar. Dus voor Feyenoord en PSV, die echt niet alle overige wedstrijden gaan winnen, is het boek wel gesloten dit seizoen. Het zal dan echt van de stabiliteit van AZ afhangen, maar die hebben dat stukje dit kalenderjaar nog niet echt bewezen, in mijn ogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 6 minuten geleden zei denman84: Ik had voor AZ een losse alinea gereserveerd eronder Maar heel realistisch, als je naar het programma kijkt wat er nog aan komt, dan heeft Ajax nog een lastige uitwedstrijd bij Utrecht en Feyenoord, en wellicht tegen Heerenveen. Thuis gaat Ajax van niemand meer punten verliezen, en uit bij Emmen en Fortuna lijkt me een zege ook in slechte doen wel haalbaar. Dus voor Feyenoord en PSV, die echt niet alle overige wedstrijden gaan winnen, is het boek wel gesloten dit seizoen. Het zal dan echt van de stabiliteit van AZ afhangen, maar die hebben dat stukje dit kalenderjaar nog niet echt bewezen, in mijn ogen Deze wedstrijd moet je niet onderschatten. Emmen haalt bijna al hun punten in eigen huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Zojuist zei 007mark: Deze wedstrijd moet je niet onderschatten. Emmen haalt bijna al hun punten in eigen huis. True. Maar historisch gezien heeft Ajax het met zulke tegenstanders vaak minder lastig dan dat Feyenoord het bijvoorbeeld altijd heeft tegen de kleinere ploegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 2 uur geleden zei denman84: Oprechte vraag richting de Ajaxieden hier; Dit jaar zal het waarschijnlijk nog wel jullie kant op vallen, maar maken jullie je zorgen over volgend seizoen? Wanneer er deze zomer (weer) 3-4 basisspelers de deur uit lopen. En Overmars momenteel een beetje met hagel lijkt te schieten qua transfers. Of ben ik teveel buitenstaander om het grotere plaatje in dat beleid niet goed genoeg te kunnen zien? Ik zie het niet meer onze kant opvallen eerlijk gezegd. Een wijs man zei ooit: '' the definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results''. Bij Ajax doen we nu al een jaar hetzelfde en het gaat keer op keer fout. Ten Hag zal blijven zitten en vast blijven houden aan zijn rigide spelsysteem. Ploegen stellen zich gewoon steeds meer op ons in en wij moeten vooral gaan hopen op paar flitsen van Ziyech en Promes want meer zit er echt niet in. Komend seizoen gaat ook problematisch zijn als er weer spelers komen van he zelfde niveau als Martin, Martinez en Alvarez. Maar als ik van de week dan alweer lees dat Botman een kans gaat krijgen komend jaar , heb ik er alweer een hard hoofd in. Er moet sowieso flink door geselecteerd gaan worden. Afscheid nemen van veel alle middelmaat in de huidige groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 12 minuten geleden zei denman84: Thuis gaat Ajax van niemand meer punten verliezen Ik heb echt werkelijk geen benul welke houvast Ajax heeft op dit moment, jij lijkt ze wel te zien; deel ze alsjeblieft. Alleen zeggen 'ja ze gaan geen punten laten liggen thuis' zegt echt helemaal niks. Ik heb genoeg redenen om te vermoeden dat ze dat wel gaan doen namelijk; er zijn geen automatismen, het middenveld is een bende en blijft een bende, er is voorin werkelijk niemand in vorm en in de laatste linie lopen er 2 rond die maar wat doen, en die staan toevallig allebei aan de rechterkant. Daarnaast heb je een Blind die hopeloos uit vorm is en elke pot een flinke Veltman doet, en Dest die drukker is met skillmoves dan daadwerkelijk slim voetbal spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Regis: Afscheid nemen van veel alle middelmaat in de huidige groep. Dat klinkt altijd als een goed plan, maar wat hou je dan nog over? Als je ook rekening houdt met het vertrek van Onana, Tagliafico en VD Beek... Promes, Tadic en Blind kunnen het niet met z'n drietjes op gaan lossen, ben ik bang 2 maart 2020 bewerkt door denman84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 Zojuist zei Buffell: Ik heb echt werkelijk geen benul welke houvast Ajax heeft op dit moment, jij lijkt ze wel te zien; deel ze alsjeblieft. Alleen zeggen 'ja ze gaan geen punten laten liggen thuis' zegt echt helemaal niks. Ik heb genoeg redenen om te vermoeden dat ze dat wel gaan doen namelijk; er zijn geen automatismen, het middenveld is een bende en blijft een bende, er is voorin werkelijk niemand in vorm en in de laatste linie lopen er 2 rond die maar wat doen, en die staan toevallig allebei aan de rechterkant. Daarnaast heb je een Blind die hopeloos uit vorm is en elke pot een flinke Veltman doet, en Dest die drukker is met skillmoves dan daadwerkelijk slim voetbal spelen. Mijn 'houvast' zit hem niet zozeer in Ajax zelf, maar meer in het nog dramatischere niveau van de rest van de Eredivisie. Begrijp me goed, Ajax is mijn club niet, maar juist als buitenstaander kan ik er dan denk ik iets genuanceerder naar kijken. Bij Feyenoord heb ik ook altijd de neiging om te doen wat ik nu bij veel Ajacieden merk. Uit een soort zelfbescherming is alles momenteel extreem kut en worden de tegenstanders verheerlijkt. Maar een betere ploeg dan AZ ga je dit seizoen niet meer tegenkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 2 maart 2020 Share Geplaatst 2 maart 2020 (bewerkt) 12 minuten geleden zei denman84: Dat klinkt altijd als een goed plan, maar wat hou je dan nog over? Als je ook rekening houdt met het vertrek van Onana, Tagliafico en VD Beek... Promes, Tadic en Blind kunnen het niet met z'n drietjes op gaan lossen, ben ik bang Dat is vrij pijnlijk, ja. En zegt ook veel over hoe slecht er afgelopen zomer is ingespeeld op de vertrekken van spelers. Onderstaand is wat je eventueel overhoudt en wat ook in principe goed genoeg is voor basisplek in 1. Dan heb je eventueel nog Antony die hopelijk gelijk aanhaakt. Talent zit er wel genoeg achter maar veelal nog tekort voor de basis. Als Donny zo doorgaat als nu zie ik die ook nog wel 1 jaar blijven. Maar duidelijk is dat er een flinke dosis kwaliteit bij moet op hele cruciale posities. Hopen dat ze JFC overnemen van Chelsea, dan hebben we iig weer een goede talentvolle linksback, voor een mooi bedrag. Tadic Promes Neres Blind Mazraoui 2 maart 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten