Regis Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 2 minuten geleden zei Gert: Ja die was altijd welkom geweest. Maar vraag me af of hij zelf nu al terug wil naar Nederland. Niet alleen dit, maar Brighton gaat hem echt niet zomaar laten gaan hoor. Denk echt at je al gauw 30 a 40 miljoen moet gaan neertellen. Is het ook niet waard imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 4 minuten geleden zei Gert: Ja die was altijd welkom geweest. Maar vraag me af of hij zelf nu al terug wil naar Nederland. Hallo tegen Ajax zeg je nooit nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 2 minuten geleden zei Pino: Hallo tegen Ajax zeg je nooit nee. Meestal niet. Behalve Bommel. En je ziet wat voor een enge man dat is geworden. Daarvoor een vriendelijke besnorde nozem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Gravenberch de kans eens gaan geven lijkt me een prima optie op het middenveld. Kan je over 2 maanden altijd nog besluiten om Propper te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Komt wel goed met dit middenveld hoor lijkt me. Mazraoui is nog steeds een optie, en Eiting is ook op de weg terug. Daarnaast heb je Ekkelenkamp en Gravenberch ook nog rondlopen (waarvan ik echt hoop dat die kansen krijgen, anders is de jeugd helemaal verdoemd). We moeten ook accepteren dat we Ajax zijn en geen Europese topper, hoe graag we dat ook zou willen. Frenkie de Jong was uitzonderlijk, niet voor niets dat hij bij Barcelona ook zo bepalend is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Ja Mous vond ik eind vorig seizoen dat ook heel goed invullen zoals Rogier zegt ja. Was die optie haast vergeten. Al is de beste man het wel helemaal kwijt na zijn blessures. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 4 minuten geleden zei Kavinos: Gravenberch de kans eens gaan geven lijkt me een prima optie op het middenveld. Kan je over 2 maanden altijd nog besluiten om Propper te halen. Gravenberch zou ik persoonlijk ook graag zien kan in de eredivisie ook wel. Laat Allene ook nog heel vaak mensen uit zijn rug weg lopen waardoor je verdedigend in de problemen komt. 3 minuten geleden zei Rogier.: Komt wel goed met dit middenveld hoor lijkt me. Mazraoui is nog steeds een optie, en Eiting is ook op de weg terug. Daarnaast heb je Ekkelenkamp en Gravenberch ook nog rondlopen (waarvan ik echt hoop dat die kansen krijgen, anders is de jeugd helemaal verdoemd). We moeten ook accepteren dat we Ajax zijn en geen Europese topper, hoe graag we dat ook zou willen. Frenkie de Jong was uitzonderlijk, niet voor niets dat hij bij Barcelona ook zo bepalend is. Eiting lekker uit de basis weghouden. Nooit begrepen wat men daar in ziet. Maar komt uiteindelijk allemaal wel goed ja. Zijn ook allemaal stront verwend ineens door vorig jaar. Ongeslagen in de eredivisie nog en 6 uit 3 in de CL. Weinig te klagen eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 5 minuten geleden zei Regis: Maar komt uiteindelijk allemaal wel goed ja. Zijn ook allemaal stront verwend ineens door vorig jaar. Ongeslagen in de eredivisie nog en 6 uit 3 in de CL. Weinig te klagen eigenlijk. Haha ja, 0-1 verliezen van Chelsea en we klagen steen en been. 4 jaar geleden werd je helemaal van de mat gespoeeld door Madrid en zeiden we ja, dat zijn ook echte topploegen, kun je weinig aan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Barre tijden waren dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 1 uur geleden zei Kavinos: Gravenberch de kans eens gaan geven lijkt me een prima optie op het middenveld. Kan je over 2 maanden altijd nog besluiten om Propper te halen. Voor wie? En waar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Het voelt ook zo lang geleden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Wanneer heeft Mazraoui een goede wedstrijd op het middenveld gespeeld dan, dat kan ik mij niet echt herinneren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 1 uur geleden zei Dansmeister: Voor wie? En waar? Met Martinez en Donny. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 (bewerkt) 3 uur geleden zei Dansmeister: Voor wie? En waar? Ik denk voor Alvarez op het middenveld. 2 uur geleden zei Chiemel: Wanneer heeft Mazraoui een goede wedstrijd op het middenveld gespeeld dan, dat kan ik mij niet echt herinneren. Vorig seizoen, bekerfinale bv 24 oktober 2019 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 oktober 2019 Share Geplaatst 24 oktober 2019 Nous in de beker tegen Heerenveen ook heel goed op het middenveld. Hoop dat we gaan kappen met Alvarez op het middenveld en gewoon gaan investeren in Nous, Marin, Gravenberch of Eiting. Denk dat dat al heel veel zal schelen. Hoop ook dat we kappen met Siem. Huntelaar zal ook nooit wat toevoegen in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 Huntelaar en Siem erin als je iets moet forceren en een goal nodig hebt in 10 minuten is niet zo gek vind ik. Verder zie je heel duidelijk dat het middenveld minder is. Martinez is geen De Jong, maar Alvarez is ook geen Schöne, hoe veel kritiek die ook gehad heeft. Je mist voetballend vermogen, dus op het middenveld mag wel iets gebeuren. Mogelijk probleem met alternatieven voor (vooral) Alvarez is dat je verdedigende degelijkheid opgeeft. Verder vond ik het geen penalty en vind ik het vreemd dat die goal is afgekeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 18 uur geleden zei Chiemel: Wanneer heeft Mazraoui een goede wedstrijd op het middenveld gespeeld dan, dat kan ik mij niet echt herinneren. Bekerfinale was echt smullen die dag. Een soort 2e Frenkie. Al is dat niet realistisch om over meerdere potten van hem te verwachten. Mous lijkt vertrouwenloos en mist tuurlijk ook wedstrijd ritme. Maar zou hem toch heel graag op het middenveld zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 erg interessant dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 Ziyech duidelijk de beste. Marín nog opvallend hoog. Hopen dat PSV zondag Bergwijn én Malen missen. Dan zie ik ze zeker niet even winnen van AZ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 Probleem is een beetje dat Veltman het als centrale verdediger prima doet en dat Alvarez nog steeds gezien wordt als middenvelder. Zie Alvarez ook niet zomaar op de bank belanden, tenzij Ten Hag het wil blijven proberen met Van de Beek en Promes op het middenveld. Blijven dus waarschijnlijk gewoon zo spelen, maar blijf erbij (net als @Zeus) dat dit de ideale opstelling is: Promes - Tadic - Neres Ziyech - Van de Beek Martinez Tagliafico - Blind - Alvarez - Dest Onana Varela, Mazraoui, Veltman, Eiting, Marin, Labyad, Huntelaar. Van Leer/Scherpen/Kotarski, Schuurs, Pierie, Gravenberch, Ekkelenkamp, De Jong, Lang, Traoré. Nogmaals, je hoeft Veltman nu niet op de bank te zetten. Verdedigend erg sterk, voetballend redt hij zich. Blijf je alleen met Alvarez op het middenveld voetballen en dat vind ik niet ideaal. Vond Alvarez in oefenpotten ook niet bijzonder sterk ogen als centrale verdediger, maar dat waren er maar twee of drie. Vind de bank overigens vrij matig. Verdedigend is het prima, maar op het middenveld en in de aanval zitten er te veel twijfelgevalletjes tussen. Eiting is veel geblesseerd geweest en heeft me (helaas) nog niet echt kunnen overtuigen, terwijl Marin zichtbaar nog moet wennen en tot nu toe ook niet heeft laten zien potentieel basismateriaal te zijn. Gravenberch en Ekkelenkamp zijn grote talenten, maar die moet je geleidelijk brengen. Stel dat Van de Beek of Ziyech ernstig geblesseerd raakt, dan kan je niet verwachten dat één van die twee dat verlies zomaar opvangt. Gravenberch moet wel echt kansen gaan krijgen, heeft er de kwaliteiten voor en zijn contract loopt af (+ Raiola). Heb je ook nog ervaren spelers als Labyad en De Jong... Tja. Labyad schijnt best te kunnen ballen, maar die heeft de dochter van Ten Hag liggen naaien ofzo. Was bang dat hij in de basis zou komen toen hij gehaald werd, maar dit is wel echt het andere uiterste. De Jong heeft niets meer te zoeken bij Ajax, moet lekker naar de MLS of weer naar Australië gaan. Prima vertoeven, lekker ballen. Niks mis mee. Vind Lang maar een pisventje, maar hij kan wel aardig ballen. Wordt tegenwoordig als vleugelspeler gezien toch? Leuk, maar als je met Promes, Ziyech en Neres speelt, dan is hij samen met Labyad je enige optie voor de flanken. Dat vind ik niet goed genoeg. Die Kühn kan ook wel ballen, maar volgens mij komt die ook (nog) niet in aanmerking voor het eerste. Qua spitsen zitten we dan wel weer prima, Huntelaar blijft een goaltjesdief en Traoré doet het ook erg goed bij Jong. Zou het voor laatstgenoemde leuk vinden als hij eens wat kansen zou krijgen bij 1, kan prima tegen de laagvliegers in de Eredivisie. We zijn er weer jongens, we zijn er weer. Lekker verslagje op de zaterdagochtend, inclusief opstelling. Wie belt Ten Hag even op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 Ziyech en vd Beek vlamden vorig seizoen op rechtsbuiten en op de 10, dus allebei van die posities afhalen vind ik risicovol, denk vooral dat vd Beek niet goed gebruikt wordt als hij niet zijn spel van vorig seizoen kan spelen. Ik zie zelf het liefst Gravenberch (of Marín nog een keer) serieuze kansen krijgen. Alvarez zie ik nog weinig toegevoegde waarde hebben, behalve af en toe aanvallend een kopbal ivm zijn lengte. Aan de bal is het zeer beperkt en verdedigend zonder bal is het ook niet altijd goed. Verder moeten Promes en Neres het maar uitvechten. Kan ook nog overwegen Promes in de spits te zetten en Tadic op het middenveld. Heb het idee dat Tadic op elke positie wel uit te voeten kan: Onana Dest - Veltman - Blind - Nico Gravenberch/Marín - Martinez - vd Beek Ziyech - Tadic - Promes/Neres Of misschien "beste 11 opstellen" : Onana Dest - Veltman - Blind - Nico Tadic - Martinez - vd Beek Ziyech - Promes - Neres Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 2 uur geleden zei JanVertonghen: Gravenberch moet wel echt kansen gaan krijgen, heeft er de kwaliteiten voor en zijn contract loopt af (+ Raiola). Vind Lang maar een pisventje, maar hij kan wel aardig ballen. Wordt tegenwoordig als vleugelspeler gezien toch? Leuk, maar als je met Promes, Ziyech en Neres speelt, dan is hij samen met Labyad je enige optie voor de flanken. Dat vind ik niet goed genoeg. Die Kühn kan ook wel ballen, maar volgens mij komt die ook (nog) niet in aanmerking voor het eerste. Qua spitsen zitten we dan wel weer prima, Huntelaar blijft een goaltjesdief en Traoré doet het ook erg goed bij Jong. Zou het voor laatstgenoemde leuk vinden als hij eens wat kansen zou krijgen bij 1, kan prima tegen de laagvliegers in de Eredivisie. We zijn er weer jongens, we zijn er weer. Lekker verslagje op de zaterdagochtend, inclusief opstelling. Wie belt Ten Hag even op? Hij was vorig jaar nog 16, dan mag je maar een 3 jarig contract tekenen. Vandaar dat het in 2021 afloopt. Verlenging zie ik wel goed komen. Za gister ook niet bij jong bij de selectie dus zal morgen wel bij 1 zitten. Denk ook dat ze hem tegen Groningen en RKC minuten wilden geven, alleen liet de wedstrijd natuurlijk uiteindelijk niet toe. Lang lijkt inderdaad als vleugelspeler gezien te worden. Jammer, want zie hem daar nooit renderen in Ajax 1. Al is het ook niet het toptalent zoals Gravenberch, Unuvar en Taylor. Ook wel eens met de rest van je verhaal, maar dat is niet heel verassend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 (bewerkt) 59 minuten geleden zei Regis: Ook wel eens met de rest van je verhaal, maar dat is niet heel verassend. Nee je zal eens een eigen mening vormen stel je voor 26 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 1 uur geleden zei Magikarp: Nee je zal eens een eigen mening vormen stel je voor Verassend zegtie he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 oktober 2019 Share Geplaatst 26 oktober 2019 3 uur geleden zei Regis: Lang lijkt inderdaad als vleugelspeler gezien te worden. Jammer, want zie hem daar nooit renderen in Ajax 1. Hier ben ik het niet mee eens. 1 op 1 vervanger van Ziyech in mijn ogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten