Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Regis:

Wat een heerlijk systeem hebben wij toch voor de kaartverkoop he :D 

Te genant voor woorden inderdaad. Je kan toch nadat het 10 keer al grandioos is fout gegaan denken van laten we er iets aan doen. Hier 1 keer tickets het winkelmandje uitgegooid en 1 keer selecteerde die letterlijk de stoelen niet. Erg jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

Het is toch echt niet veel soeps zo. Een hele duidelijke, uitgetekende 4-2-3-1 met Martínez en Álvarez die statisch voor de defensie hangen, Tadic die is weggestopt aan de linkerkant, Promes die maar wat rond loopt te huppelen, statische spits Huntelaar en de offensief weinig voorstellende Veltman. Zit weinig voetbal in, weinig beweging, weinig diepte. Saai en slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Zeus:

Het is toch echt niet veel soeps zo. Een hele duidelijke, uitgetekende 4-2-3-1 met Martínez en Álvarez die statisch voor de defensie hangen, Tadic die is weggestopt aan de linkerkant, Promes die maar wat rond loopt te huppelen, statische spits Huntelaar en de offensief weinig voorstellende Veltman. Zit weinig voetbal in, weinig beweging, weinig diepte. Saai en slecht.

Laten we ook niet vergeten dat er een paar keer echt heeeeeel erg slecht verdedigd wordt weer. Man man man. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond hem wel het eerste uur onzichtbaar voor zijn doen. Heb er niet echt op gelet eerlijk gezegd waardoor, maar Heerenveen zal vast ervoor gezorgd hebben dat hij minder goed aanspeelbaar was. Vond ook Blind voor zijn doen bijzonder slecht in de passing de eerste helft. Tweede helft ging bovenstaande gelukkig beter. Maar ben helemaal geen fan van het blok Martinez - Alvarez. Snap dat het nu voor de balans even moet nu Donny eruit ligt en het achterin niet altijd even sterk is. Maar hoop toch dat het snel alleen Martinez gaat worden en er een meer voetballende speler bij komt ipv Alvarez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Gert:

Vond hem wel het eerste uur onzichtbaar voor zijn doen. Heb er niet echt op gelet eerlijk gezegd waardoor, maar Heerenveen zal vast ervoor gezorgd hebben dat hij minder goed aanspeelbaar was. Vond ook Blind voor zijn doen bijzonder slecht in de passing de eerste helft. Tweede helft ging bovenstaande gelukkig beter. Maar ben helemaal geen fan van het blok Martinez - Alvarez. Snap dat het nu voor de balans even moet nu Donny eruit ligt en het achterin niet altijd even sterk is. Maar hoop toch dat het snel alleen Martinez gaat worden en er een meer voetballende speler bij komt ipv Alvarez.

Dit middenveld is echt om te janken inderdaad. Schuurs was trouwens ook weer traditioneel slecht zeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuurs heeft verdedigend vaak wel echt paar momenten dat het er erg zwak en lullig uitziet. Maar vind hem opbouwend wel fijn spelen ook deze keer. Paar keer goed geprobeerd Huntelaar 1 op 1 te zetten en mooie crosspass in de eerste helft over de hele. Maar idd nog onvoldoende om er op te kunnen bouwen vooralsnog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-9-2019 om 21:17 zei Regis:

Dat wisselen van Siem de Jong sloeg ook echt helemaal nergens op he.  Wat die jongen überhaupt bij ons doet is een raadsel. Laat lekker Lang invallen dan.   Verschrikkelijke wedstrijd verder moet nog flink wat veranderen voor dinsdag. 

Dit was echt lachwekkend inderdaad. En die Alvarez vind ik ook weinig zeg, draait als een stadsbus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pino:

Jawel. Speelt bij het Mexicaans elftal op 6 en ok bij zijn vorige club.

Maar Martinez is toch de 6? De Schone? Wat verwachten we nu van Alvarez dan? Dat hij de Donny rol op zich neemt met zijn draaicirkel waar Greenpeace voor komt staken?

Sowieso is die man gehaald als RCV toch? Daar komt hij volgens mij veel meer tot zijn recht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jespresso:

Dit was echt lachwekkend inderdaad. En die Alvarez vind ik ook weinig zeg, draait als een stadsbus. 

Zou Alvarez graag centraal naast Blind gaan zien. Dan ziet het er achterin al een stuk beter uit.      Als je wil vasthouden aan een dubbele 6 is het beste blok denk ik Martinez-Donny. Al blijft het bijzonder dat Martinez als backup van Tagliafico gehaald is en nu ons spel moet gaan verdelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kavinos:

Maar Martinez is toch de 6? De Schone? Wat verwachten we nu van Alvarez dan? Dat hij de Donny rol op zich neemt met zijn draaicirkel waar Greenpeace voor komt staken?

Sowieso is die man gehaald als RCV toch? Daar komt hij volgens mij veel meer tot zijn recht.

Alvarez speelde altijd op het middenveld. Ik heb ook geen idee waar het vandaan komt dat hij als opvolger van De Ligt zou zijn gehaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je weer de Donald Trump van dit forum uithangt met je alternative facts, maar Alvarez zijn favoriete positie is centrale verdediger. Hij speelde daar het gros van zijn wedstrijden bij America en heeft op die positie ook gewoon wedstrijden gespeeld voor het Mexicaans elftal, al speelt hij daar de laatste tijd inderdaad als nummer '6'.

Het ding is dat zowel Martínez als Alvarez (al zie ik dat nog iets minder zitten) misschien allebei wel als nummer '6' zouden kunnen spelen, maar dat toch echt een hele andere rol is dan wanneer je met twee controleurs naast elkaar en achter een '10' speelt. Dan sta je vaak hoger, is je takenpakket groter en moet je over veel meer dynamiek én controle in de kleine ruimte (veel hogerop het veld, in de drukte) beschikken. Een échte middenvelder zijn, dus. En dan zie je toch dat ze beide nog heel erg moeten wennen nu. Zelfs Blind had het er moeilijk; hij kon bijvoorbeeld niet omgaan met de ruimte in zijn rug en zijn niet geweldige handelingssnelheid werd ineens zichtbaar. Tevens kan je je ook afvragen of je twee van zulke defensief ingestelde spelers op je middenveld moet willen hebben. Dat past namelijk niet echt bij de speelstijl van Ajax.

Ik zou nog altijd opteren voor een '6' en dan zou mijn keuze vallen op Martínez. Ziyech zou ik terug zetten op het middenveld en dan zou ik toch echt kiezen voor Marin, Lang of Ekkelenkamp naast hem. Ideaal is het niet, maar je moet het morgen toch echt wel van het voetbal hebben. En een bak aan energie en frivoliteit. Marin heeft energie en dynamiek, Lang heeft techniek en frivoliteit en Ekkelenkamp lijkt in elk geval qua type een 'veilig' type. Goede basistechniek, rustig aan de bal, kan prima positie kiezen. Alles wat Marin niet heeft, zeg maar.

Voorts hoop ik toch echt niet dat we morgen Huntelaar vanaf de start gaan zien. Veltman op rechtsback idem dito. Dan maar lekker centraal naast Blind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd vanavond. Geen idee wat we kunnen verwachten. Ja een aanvallend Ajax en een counterend Lille in ieder geval. 

Wat mij het meest beviel aan Alvarez tot nu toe was dat we eindelijk weer eens lengte op het veld hadden staan. Dus als er gespeeld wordt met Veltman en Blind centraal en Martinez op het middenveld word ik al nerveus met elke vrije trap en corner tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd vanavond. Geen idee wat we kunnen verwachten. Ja een aanvallend Ajax en een counterend Lille in ieder geval. 

Wat mij het meest beviel aan Alvarez tot nu toe was dat we eindelijk weer eens lengte op het veld hadden staan. Dus als er gespeeld wordt met Veltman en Blind centraal en Martinez op het middenveld word ik al nerveus met elke vrije trap en corner tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Regis:

Zou Alvarez graag centraal naast Blind gaan zien. Dan ziet het er achterin al een stuk beter uit.      Als je wil vasthouden aan een dubbele 6 is het beste blok denk ik Martinez-Donny. Al blijft het bijzonder dat Martinez als backup van Tagliafico gehaald is en nu ons spel moet gaan verdelen...

Vind de keuze voor Martinez op 6 niet slecht, maar Alvarez ernaast is gewoon overkill aan 'balans' of gewoon gebrek aan creativiteit. Neem aan dat Van de Beek gewoon die plek gaat overnemen zodra hij fit is. Denk dat Martinez - Donny een heel goed duo kan gaan blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook wel dat dat de beste optie is op dit moment en dat Ten Hag dat zelf ook wil. Helaas nog niet mogelijk. Overigens heeft Alvarez zelf eens aangegeven dat hij het liefst op 6 speelt. Ik ben ook heel benieuwd naar een opstelling met Martinez op 6 en Marin en Van de Beek daarvoor (punt naar achteren), met Huntelaar in de spits. Lijkt me ook een sterke opstelling mocht er iets gebeuren met een Tadic bijvoorbeeld, waar Marin wel uit kan blinken. 

Spannende wedstrijd vanavond in ieder geval, hopelijk zijn ze bij de les, anders ga je vies weggecounterd worden. Beetje PSV, maar dan wat minder sterk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Zeus:

Leuk dat je weer de Donald Trump van dit forum uithangt met je alternative facts, maar Alvarez zijn favoriete positie is centrale verdediger. Hij speelde daar het gros van zijn wedstrijden bij America en heeft op die positie ook gewoon wed

Kun je wel hooghartig doen, maar hier heb je gewoon ongelijk. In het Mexicaans elftal heeft hij altijd als middenvelder gespeeld en op clubniveau eerst als verddiger, maar daarna gewoon als middenvelder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites