Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

7 uur geleden zei N4z4reno:

Aanloop mag je wel onderbreken, echter mag je niet terug naar achteren lopen. Dus wel stil blijven staan en dan verder. Zoals Lewa deed.

Zie dit staan bij de officiële spelregels van de KNVB:

- een schijnbeweging maken bij het trappen van de bal, nadat de aanloop is afgerond (een schijnbeweging tijdens de aanloop is toegestaan); de scheidsrechter geeft de nemer een waarschuwing.

Lekker onduidelijk allemaal... Mario van der Ende zei dit:

66eb6045125050110a57bf6528f5fc84.png

Vind het echt heel erg krom allemaal. Meen me te herinneren dat de regel al jarenlang is dat je altijd in voorwaartse beweging moet blijven, en dat je dus niet stil mag staan. Kan echter nergens duidelijkheid vinden, enkel dat een 'schijnbeweging' in je aanloop toegestaan is. Wat is een 'schijnbeweging' en hoe lang mag die duren? Lekkere mogelijkheid om tijd te rekken ook dan, want dan weet ik nog wel een paar trucjes.

Zou er gewoon een tijdslimiet of iets dergelijks aan verbinden. Aanloop maximaal tot de rand van het zestienmetergebied en je hebt x-aantal seconden om de bal aan te raken. Ben je ook gelijk van al die rare circusaanloopjes af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JanVertonghen':

Ben je ook gelijk van al die rare circusaanloopjes af.

Pogba en Zaza don't agree

Vond het verder niet een hele "goede" pot van Ajax. Was wel enorm vermakelijk. Beide rode kaarten terecht. Frenkie slordig. Meh, had deze toch liever gewonnen met iets minder spektakel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Bod op Magallan schijnt nu geaccepteerd te zijn was nu niet bepaald onder de indruk van wat ik van hem heb gezien moet toch ergens in bijv. Frankrijk toch wel een betere te vinden zijn. 

Aan de andere kant moet die Magallan toch wel écht goed zijn, als Ajax zo lang al geïnteresseerd in hem is, en bereid is negen miljoen euro te betalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat daadwerkelijk de opvolger van De Ligt moet worden ga je er inderdaad wel iets te veel op achteruit, vermoed ik. Maar als je hem in de winter al haalt kan je dat op tijd constateren en in de zomer alsnog naar een alternatief zoeken.

Jammer ook dat die Schuurs tot nog toe tegen lijkt te vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Magallan is links jongens, dus opvolger van De Ligt lijkt me sterk. Vraag me wel af wat dan de bedoeling is, of Blind weggaat, of dat Wober niet goed genoeg geacht wordt. Rechtsbenige CV heeft prioriteit lijkt mij, zeker gezien Schuurs over een half jaar vast nog niet het gewenste niveau heeft gezien wat hij nu speelt en in hoeverre hij bij de selectie zit. Wil het allemaal nog wel even zien, 10 miljoen is veel voor iemand die niet per se de prioriteit heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei E2E:

Tja. Bandé kan er ook helemaal niks van. Orejuela. Soms doen clubs gekke dingen.

Bandé kwam bij Ajax en raakte al vroeg geblesseerd. Die Orejuela (en ook Cassierra) konden er indedaad niet veel van, maar goed. Ik ga er van uit dat Ajax niet zomaar interesse heeft in Magallan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat eerste. Baseer je dat dan op die 2 oefenpotjes in de voorbereiding ofzo? Of heb jij elke wedstrijd van Mechelen gekeken? 

Verhalen uit Belgie waren nou niet echt heel bijzonder over hem dus wat dat betreft kan je dat ook wel stellen.

Maar voor 9 miljoen kan Ajax wel een keer een gokje wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Regis:

Verhalen uit Belgie waren nou niet echt heel bijzonder over hem dus wat dat betreft kan je dat ook wel stellen.

Maar voor 9 miljoen kan Ajax wel een keer een gokje wagen.

dat valt wel mee toch? 1e seizoenshelft

waren de anders heel erg te spreken over hem. Na zijn aangekondigde transfer werd het allemaal wat minder ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziyech vertrekt ook. Zo breed zitten we verder niet in de vleugelspelers (tenzij je Cerny, Bandé en Johnsen meetelt). Blijft nog meer dan genoeg geld over voor andere versterkingen.

Maar die opmerking was natuurlijk semi-serieus at best.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke goals hoor, makkelijker gaat het niet worden ook. Als dit geen 8-0 wordt is het eigenlijk nog matig.

Vind overigens een ding wel erg jammer hè. Je kan twaalf wisselspelers selecteren, maar Ajax heeft er acht. Waarom zet je daar niet wat jeugdspelers neer? Lekker toch om zulke jongens vandaag eventueel even mee te laten doen. Is toch een boost voor die gasten.

Wat ik overigens ook erg apart vind is dat Eiting voortaan met Jong meespeelt en niet eens meer op de bank zit bij het eerste. Heeft wel een kleine blessure gehad, maar toch. Bijleveld daardoor ook naar de bank, en aangezien zijn contract in de zomer afloopt, denk ik dat die weg is na dit seizoen. Jammer man, vind dat oprecht een leuk spelertje. 

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites