Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Het voordeel is dat we tenminste de interviews met Van Gaal hebben om naar uit te kijken.

In deze wedstrijden is Timber centraal achterin misschien wel een betere optie dan De Vrij. Voetballend brengt die toch wat meer. De Vrij heeft enkel een crosspass, maar daar was vandaag geen ruimte voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei FlyD:

Het voordeel is dat we tenminste de interviews met Van Gaal hebben om naar uit te kijken.

In deze wedstrijden is Timber centraal achterin misschien wel een betere optie dan De Vrij. Voetballend brengt die toch wat meer. De Vrij heeft enkel een crosspass, maar daar was vandaag geen ruimte voor. 

Oh fijn om te horen een centrum verdediger geen ballen meer hoeft af te pakken, veroveren:sorry:;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of het centrale duo het probleem was hier. Die twee keer dat de Vrij indribbelt, kun je ook geen kant op omdat het helemaal vast staat. Uiteindelijk moet die pass toch niet van hen komen, zelfs niet in deze wedstrijden, maar van Frenkie. Ik vond de (ogenschijnlijke) passiviteit van Berghuis en Gakpo vervelender. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Abe:

Ik vraag me af of het centrale duo het probleem was hier. Die twee keer dat de Vrij indribbelt, kun je ook geen kant op omdat het helemaal vast staat. Uiteindelijk moet die pass toch niet van hen komen, zelfs niet in deze wedstrijden, maar van Frenkie. Ik vond de (ogenschijnlijke) passiviteit van Berghuis en Gakpo vervelender. 

Deels met je eens. De vleugelspitsen brachten inderdaad te weinig en Frenkie ook. Maar hoe meer spelers een beslissende pass kunnen geven, hoe beter. Als de pass enkel van Frenkie kan/moet komen is dat makkelijk te verdedigen. Als Timber kan inschuiven dan moet er toch een tegenstander keuzes maken en zo ontstaan er nieuwe vrije ruimtes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pass moet niet komen van Frenkie, een overtal situatie moet komen van Frenkie. Hij is geen passer, hij is een speler die met 1 schijnbeweging 3 man kan uitschakelen. 85% van zijn ballen gaan breed of achteruit. Hij is absoluut geen speler met met 1 pass een speler alleen voor de keeper kan zetten of het spel verlegt van de ene naar de andere kant.

Uiteindelijk is de fout gisteren dat je - zoals wel vaker - de tegenstander in de kaart speelt door je eigen opstelling, zoals ik overigens vooraf al voorspelde. Je zag gisteren ook hoe statisch het was en hoe gemakkelijk de Letten dat konden belopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat eerste is wat te stellig. Heeft bij Barca met regelmaat juist wel spelverplaatsingen en mooie, scherpe diepe ballen. Het zal nooit een Iniesta zijn, maar het is niet dat hij het helemaal niet kan. Maar goed, als je tegen een ploeg speelt die met acht man in de zestien staat, tja, wat voor bal valt er dan te geven? Geen mooie bal in de diepte in elk geval. Snel het spel verplaatsen naar de andere kant, ja, leuk hoor. Gaat ook niet veel veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Abe:

Goede wel. Moet zeggen dat als ik wat nauwkeuriger ben, ik met "de pass" niet een bal á la Pirlo of Iniesta bedoel. Ik volg veel van jullie redeneringen, wat zien jullie dan als een manier om een ploeg als Letland wel kapot te spelen? 

Zoals de Duitsers dat 7 juni tegen ze deden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Abe:

Nu is een middenveld met Kroos / Gündogan / Havertz wel van een hoger niveau dan de Jong / Klaassen / Til he ;) 

Ja maar jij weet ook wel Duitsland niet alleen met middenveld speelt ;)

Duitsland heeft lang niet altijd bijvoorbeeld hele goede spitsen gehad...

Zegt genoeg Werner jaren lang negeerd werd door Jochi Ballen grijpen snuffelaar beertje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Abe:

Goede wel. Moet zeggen dat als ik wat nauwkeuriger ben, ik met "de pass" niet een bal á la Pirlo of Iniesta bedoel. Ik volg veel van jullie redeneringen, wat zien jullie dan als een manier om een ploeg als Letland wel kapot te spelen? 

Er was te weinig beweging in balbezit. Stonden vrijwel allemaal stil. Begrijp t ook wel; kut tegenstander, kut veld, kut stadion en kut land. Eigenlijk zonder veel problemen gewonnen. Gezeur over die laatste bal die Bijlow pakt, aan de andere kant had je zelf meer kunnen (misschien moeten) scoren ondanks het partijtje walking football wat gespeeld werd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Titan:

Ik hoor jullie niet!!!

Er gingen geluiden op dat Gibraltar iets meer moest gaan aanvallen. Laten we het hopen; zullen tien leuke minuten opleveren.

Haha ja dit. Die fans die gingen zagen dat Gibraltar te defensief speelde, het was niet om aan te zien, dat soort geneuzel :D Lekker 4-3-3 gegenpressing spelen vanavond zou ik zeggen en dan Berghuis en Lang lekker over de vleugels rennen in de ruimtes die ze laten liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Socrates:

Ik vind het NL's elftal in De Kuip toch altijd wat meer hebben. Al blijft het merendeel vreselijk evenementenpubliek ('oranjefans', zum kotzen) en is de tegenstander van vanavond niveau'tje Spakenburg.

Helemaal als ze zoals nu "het is stil aan de overkant" inzetten en de wave gaan doen bij een 2-0 tegen fucking Gibraltar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites