Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Blijft altijd een risico om de assistent door te schuiven. Hoe ik het nu lees is het wel ook deels een besluit van John van den Brom om weg te gaan en die begrijp ik eerlijk gezegd wel. Veel beter dan een 4e plek, of eventueel een incidentele 3e plek zoals vorig is het hoogst haalbare met AZ. Moeten het toch hebben van het verkopen van transfers met winst. Opzich veel eruit gehaald en verdiend dan ook wel een stap naar iets anders. Benieuwd waar hij aan de slag gaat volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, je wilt als Van den Brom toch stappen maken in je carrière..? Utrecht is gelijk niveau, zelfs nog iets onder AZ. Heeft het met 2 bekerfinales, een paar 3e en 4e plaatsen niet heel onaardig gedaan bij AZ. Waarom dan in dezelfde competitie blijven en kiezen voor een ploeg die gelijkwaardig is of zelfs iets minder? Ik zou het logischer vinden voor hem - als hij ambitieus is - om het eens elders te proberen. Ga in een 2.Bundesliga eens kijken of je daar iets van de grond krijgt. Nu maakt hij een stap opzij, terwijl ik persoonlijk liever een stap omhoog zou willen. Dat kan niet in NL, dus dan maar naar het buitenland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Utrecht natuurlijk wel een veilige stap en kans op mislukken minder groot. En wellicht een financieel betere stap, maar verder eens met jullie. Op dit punt in je carrière eens naar het oosten kijken, aangezien hij het al even in België geprobeerd had. Dan kan je later alsnog terugvallen op een club in de subtop / middenmoot van NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Sophomore:

In welk opzicht? En aub niet komen aanzetten van "Blind werkte niet bij AZ" ? 

Omdat Blind al bewezen had niet capabel te zijn zoals Dysproz zegt (al had ie natuurlijk geleerd kunnen hebben maar dan nog het is wel het NL elftal en niet een speeltuin)

Maar vooral omdat hij al werd aangesteld toen ook Hiddink aangesteld werd.  Daarmee gaven ze aan, we hebben eigenlijk geen vertrouwen in Blind maar hij wordt het toch. 

Nu is het gewoon een hoofdtrainer die vertrekt en zijn assistent die het overneemt (wel snel gekozen, maar ik vermoed dat het intern al langer bekend was). Dus ik neem aan dat ze ook al tevreden zijn over Slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was van de zomer al bekend idd, maar dat is dan toch ook teken dat men bij AZ nog geen vertrouwen had in Slot van de zomer volgens jouw argumentatie.

Maar ok, we gaan het meemaken. Blijf erbij dat het zeer vroeg aankondigen van een nieuwe coach (en vertrek van 'oude' coach), vaak negatief uitpakt. Gaat ook wel eens goed natuurlijk, dus het is afwachten wat er hier gaat gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Was van de zomer al bekend idd, maar dat is dan toch ook teken dat men bij AZ nog geen vertrouwen had in Slot van de zomer volgens jouw argumentatie.

Maar ok, we gaan het meemaken. Blijf erbij dat het zeer vroeg aankondigen van een nieuwe coach (en vertrek van 'oude' coach), vaak negatief uitpakt. Gaat ook wel eens goed natuurlijk, dus het is afwachten wat er hier gaat gebeuren. 

Nee want van de Brom was en is nog gewoon trainer. Van de zomer heeft ie dus schijnbaar aangegeven nog 1 seizoen te doen, dan zou het raar zijn als AZ zegt nee we ontslaan je nu, toch?

Het gaat puur om het moment van aanstellen, het was hetzelfde geweest als toen van de Brom 5 jaar terug was aangesteld als trainer al werd gezegd en daarna neemt Slot het over, maar dat is het niet. 

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik eerder aangaf is het inderdaad niet één op één te vergelijken; er is nou eenmaal een andere context. De situatie met Blind 'compleet anders' noemen vind ik wat overdreven, maar ok.  

Gaat nog niet echt lekker met AZ, dus voorlopig claim ik dat ik tot nu toe gelijk heb ?

Edit: in de discussie met Cim dan, want volgens mij heeft Erwin geen waardeoordeel gegeven over het vroeg aanstellen van de assistent als opvolger van de huidige trianer. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand een gifje van die sliding van Malaria na die kap van Novakovic? Die moet haast wel tegen de reclamebordern zijn gegleden, zelden meegemaakt dat iemand er zo intrapt ?

Hm viel wel mee dus. Bij Studio Sport zag het er zo ongelooflijk grappig uit, echt over de grond lopen rollen van het lachen. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kokkie:

Wel bizar hoe snel het allemaal is gegaan. Van een 'spannende' mickey mouse competitie naar een competitie waar de komende 100 jaar geen andere club meer kampioen wordt dan Ajax of PSV. Je moet wel erg je best gaan doen om met dat geld van die twee, en met name Ajax, het te verneuken..

En toch vraag ik me af of dit nou een slechte ontwikkeling is of juist een hele goede. Ik vergelijk het in dergelijke discussies altijd met elders in de wereld: Spanje heeft jarenlang 2 ploegen gehad, Duitsland idem ( zelfs maar 1 zou je kunnen zeggen) Engeland iets minder, maar voor het grote geld was het daar allemaal ook wat minder spannend. Uiteindelijk is het , imo, zo dat als Ajax en PSV Europees weten aan te haken met dit geld ( minimaal groepsfase en uitschieters naar knock out) dat er meer vraag komt naar de wedstrijden van Ajax en PSV in de competitie. Dit levert extra inkomsten op die terugvloeien de eredivisie in. Vergezocht wellicht, maar het zou kunnen werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

647c43b1aefb3dd37c5303e76ee7570e.png

Wat doet meneer Kamphuis bij NAC - Heerenveen met een gele kaart in z'n klauwen na die situatie met Korte? Vind het verder prima om ook geel te geven na een review, maar dat mag dus helemaal niet. Typerend voor hoe slecht dat systeem nu nog werkt eigenlijk. Ofja, hoe onduidelijk het zelfs voor de arbitrage is. Communiceer dan dat ze gewoon overal mogen ingrijpen.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites