Satyr Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Kansloos dat ze nodig zijn, dat vooral. Bij NAC - Ajax en Twente - Sparta staakten ze ook en daar gebeurde niks, dus het kan wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Zojuist zei Satyr: Kansloos dat ze nodig zijn, dat vooral. Bij NAC - Ajax en Twente - Sparta staakten ze ook en daar gebeurde niks, dus het kan wel Dank voor de ongekende open deur. Het is logisch dat ze bij bovengenoemde potjes niet nodig zijn. Het is eveneens logisch dat de politie bij een wedstrijd die van oudsher wél beladen is wél nodig is. Het is echt contraproductief om dat verschil in lading te negeren want zo werkt het nu eenmaal niet in het voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 3 minuten geleden zei Satyr: Kansloos dat ze nodig zijn, dat vooral. Bij NAC - Ajax en Twente - Sparta staakten ze ook en daar gebeurde niks, dus het kan wel Ajax Utrecht wel een risico-pot, dus ergens begrijpelijk. Maar ze zullen voetballen blijven pakken zolang er geen akkoord komt. KNVB mag zich wat dat betreft wel harder opstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 2 minuten geleden zei Vitesse88: Ajax Utrecht wel een risico-pot, dus ergens begrijpelijk. Maar ze zullen voetballen blijven pakken zolang er geen akkoord komt. KNVB mag zich wat dat betreft wel harder opstellen. Als de politie het snelst wilt dat de regering iets doet zullen ze Ajax iedere keer pakken wanneer kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september "Sympathie voor stakingen rondom voetbalwedstrijden ligt nog hoog" hahaha. De tandjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 1 uur geleden zei LouisPSV: Kansloze actie weer van die wouten Maar ze zijn er wel als eerst als jij of een van je dierbaren gereanimeerd moeten worden, om vervolgens door te rijden naar een dodelijk ongeluk een suïcide bij het spoor en daarna weer een reanimatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 15 minuten geleden zei Arezo: Maar ze zijn er wel als eerst als jij of een van je dierbaren gereanimeerd moeten worden, om vervolgens door te rijden naar een dodelijk ongeluk een suïcide bij het spoor en daarna weer een reanimatie. En dat geeft je een vrijbrief om keer op keer duizende supporters de dupe te laten zijn van je achterlijke statement? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 1 uur geleden zei timpy00: Als de politie het snelst wilt dat de regering iets doet zullen ze Ajax iedere keer pakken wanneer kan. Eens en of Feyenoord. Staken op Prinsjesdag durven ze niet. 1 uur geleden zei Thierryvane: "Sympathie voor stakingen rondom voetbalwedstrijden ligt nog hoog" hahaha. De tandjes. Tenenkrommend dit. En dan badminton benoemen in 1 zin. Dan snap je er echt geen klote van. ‘Bijval van supporters’. Ja van Henk van 68 jaar. Ga weg joh. Inhalen op een doordeweekse dag. Supporters moeten een middag vrij nemen maar dat boeit ze niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 5 minuten geleden zei LouisPSV: En dat geeft je een vrijbrief om keer op keer duizende supporters de dupe te laten zijn van je achterlijke statement? Als je het na mijn 'betoog' nog steeds een achterlijk statement vindt zou ik je aanraden om 'niets is wat het lijkt' van Diederik de Geus te lezen. Het mentale welzijn van iedere beroepsgroep lijkt me iets belangrijker dan een voetbalwedstrijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Nou bij deze mea culpa @Urbetoen andere Feyenoorders. Noem mij een Feyenoord hater, noem mij dom of noem mij provocerend. Het is echter vooral naïviteit van mij dat dit gewoon kan in Nederland. Wat een gotspe, wat een schande, wat een wanstaltigheid is dit. Ik neem aan dat Ajax of Utrecht of de KNVB naar de rechter stapt om de staking tegen te gaan. Dit kan niet waar zijn. Zo wordt de hele competitie gesaboteerd, hier mogen we niet aan toegeven. Het einde is zoek als dit getolereerd word. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Zojuist zei cimbomcu: Nou bij deze mea culpa @Urbetoen andere Feyenoorders. Noem mij een Feyenoord hater, noem mij dom of noem mij provocerend. Het is echter vooral naïviteit van mij dat dit gewoon kan in Nederland. Wat een gotspe, wat een schande, wat een wanstaltigheid is dit. Ik neem aan dat Ajax of Utrecht of de KNVB naar de rechter stapt om de staking tegen te gaan. Dit kan niet waar zijn. Zo wordt de hele competitie gesaboteerd, hier mogen we niet aan toegeven. Het einde is zoek als dit getolereerd word. Staken is een grondrecht, oliebol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 3 minuten geleden zei Arezo: Als je het na mijn 'betoog' nog steeds een achterlijk statement vindt zou ik je aanraden om 'niets is wat het lijkt' van Diederik de Geus te lezen. Het mentale welzijn van iedere beroepsgroep lijkt me iets belangrijker dan een voetbalwedstrijden? Wat een non-argument. Die gasten staken omdat ze de vroegpensioen regeling (permanent) willen verlengen. Puur vanuit financiële redenen dus, wat niks te maken heeft met het mentale welzijn van het zijn van een politieagent. Daar zitten namelijk genoeg instanties en psychologen achter bij de politie, dus dat zit wel goed. Ze gaan er gewoon financieel op achteruit en daarom gaan ze staken, niks anders. Ze kunnen ook gewoon een andere baan nemen op een bepaalde leeftijd als het ze te zwaar word. En dan lekker makkelijk duizende supporters slachtoffer maken omdat ze er financieel op achteruit gaan. Maar ondertussen zie ik ze nog wel langs de snelweg flitsen. Schrijf dan ook geen boetes uit? Of ga lekker staken op Prinsjesdag. In plaats van het volk tegen je keren met dit soort nonsens acties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 13 minuten geleden zei Arezo: Staken is een grondrecht, oliebol. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, dus op zich heb je een punt kwibus. Dan moet er gewoon gevoetbald worden, laat hun staken, laat Ajax en Utrecht voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 6 minuten geleden zei LouisPSV: Wat een non-argument. Die gasten staken omdat ze de vroegpensioen regeling (permanent) willen verlengen. Puur vanuit financiële redenen dus, wat niks te maken heeft met het mentale welzijn van het zijn van een politieagent. Daar zitten namelijk genoeg instanties en psychologen achter bij de politie, dus dat zit wel goed. Ze gaan er gewoon financieel op achteruit en daarom gaan ze staken, niks anders. Ze kunnen ook gewoon een andere baan nemen op een bepaalde leeftijd als het ze te zwaar word. En dan lekker makkelijk duizende supporters slachtoffer maken omdat ze er financieel op achteruit gaan. Maar ondertussen zie ik ze nog wel langs de snelweg flitsen. Schrijf dan ook geen boetes uit? Of ga lekker staken op Prinsjesdag. In plaats van het volk tegen je keren met dit soort nonsens acties. Toch knap hoe je aangeeft er niks van te begrijpen zonder het letterlijk te zeggen. Maar goed de oplossing is zie ik dat ze maar iets anders gaan doen. Zal het land vast beter van worden. Als ze niet flitsen dan winnen ze toch geen aanzien voor hun zaak? Dan hopen de mensen juist dat ze niet krijgen wat ze willen. Dat is net zo dom als degene die laatst ervoor ging pleiten dat ze moeten staken op een manier dat de tweede kamer niet kan werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 8 minuten geleden zei cimbomcu: Ik zeg ook niet dat het niet zo is, dus op zich heb je een punt kwibus. Dan moet er gewoon gevoetbald worden, laat hun staken, laat Ajax en Utrecht voetballen. Daar zou de politie overigens geen enkel probleem mee hebben als er gewoon gevoetbald zou worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 3 minuten geleden zei timpy00: Als ze niet flitsen dan winnen ze toch geen aanzien voor hun zaak? Dan hopen de mensen juist dat ze niet krijgen wat ze willen. Het gaat er niet om dat het volk ze gaat steunen hè? Dat ze de onderhandeling ingaan en dat de steun van de bevolking dan als bepalend argument wordt gebruikt om de politieagenten te geven wat ze willen. Door niet meer te flitsen zorgen ze ervoor dat er financiële druk ontstaat bij de partij met wie ze onderhandelen, wat misschien meer inpact heeft. Die raken ze dan namelijk in de portemonnee. Klein nadeel van niet meer flitsen is dat er mensen harder gaan rijden en dan waarschijnlijk meer ongelukken ontstaan die tot meer doden en gewonden leiden. Denk dat dit dan ook wel zwaarder weegt dan de druk die ze op hun werkgever kunnen zetten. Met stakingen bij voetbalwedstrijden treffen ze 'alleen' het grootste vermaak van Nederland, waarmee ze kunnen aantonen hoe nodig ze zijn, zelfs bij zoiets onbenulligs als een voetbalwedstrijd. Uiteindelijk is het triest dat steden zich genoodzaakt voelen om wedstrijden te staken omdat er geen politie aanwezig is. Dit is puur en alleen te wijten aan de supporters die zich de afgelopen jaren veelvuldig hebben misdragen. Zelfs zonder uitpubliek zijn er bijvoorbeeld rellen bij Ajax-Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Zojuist zei Willem: Het gaat er niet om dat het volk ze gaat steunen hè? Dat ze de onderhandeling ingaan en dat de steun van de bevolking dan als bepalend argument wordt gebruikt om de politieagenten te geven wat ze willen. Door niet meer te flitsen zorgen ze ervoor dat er financiële druk ontstaat bij de partij met wie ze onderhandelen, wat misschien meer inpact heeft. Die raken ze dan namelijk in de portemonnee. Klein nadeel van niet meer flitsen is dat er mensen harder gaan rijden en dan waarschijnlijk meer ongelukken ontstaan die tot meer doden en gewonden leiden. Denk dat dit dan ook wel zwaarder weegt dan de druk die ze op hun werkgever kunnen zetten. Met stakingen bij voetbalwedstrijden treffen ze 'alleen' het grootste vermaak van Nederland, waarmee ze kunnen aantonen hoe nodig ze zijn, zelfs bij zoiets onbenulligs als een voetbalwedstrijd. Uiteindelijk is het triest dat steden zich genoodzaakt voelen om wedstrijden te staken omdat er geen politie aanwezig is. Dit is puur en alleen te wijten aan de supporters die zich de afgelopen jaren veelvuldig hebben misdragen. Zelfs zonder uitpubliek zijn er bijvoorbeeld rellen bij Ajax-Feyenoord. Dat laatste ben ik zeker met je eens dat het uiteindelijk gevolg is van menselijk handelen. Dat we inderdaad niet eens de spelers van een team veilig in een stadion kunnen krijgen zonder politie. Laat staan de supporters onderling. Overigens niet flitsen doet niet zoveel daar veruit het grootste deel niet door bemande flitscontroles wordt binnengehaald. Stoppen met boetes of zichtbaar zijn in de straten levert inderdaad de problemen op die je benoemd. Vergelijkbaar met Feyenoord Ajax laten spelen zonder politie, gaan mensen altijd misbruik van maken. Keuze voor voetbal is helaas logisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september Ik wil me nergens mee bemoeien lieverds, maar er wordt al sinds mei minder geflitst als onderdeel van deze stakingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 1 uur geleden zei Arezo: Staken is een grondrecht, oliebol. Laten ze dat dan eens doen tijdens een Euopese wedstrijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 59 minuten geleden zei timpy00: Toch knap hoe je aangeeft er niks van te begrijpen zonder het letterlijk te zeggen. Maar goed de oplossing is zie ik dat ze maar iets anders gaan doen. Zal het land vast beter van worden. Als ze niet flitsen dan winnen ze toch geen aanzien voor hun zaak? Dan hopen de mensen juist dat ze niet krijgen wat ze willen. Dat is net zo dom als degene die laatst ervoor ging pleiten dat ze moeten staken op een manier dat de tweede kamer niet kan werken. Zoals Willem zegt, het gaat er toch helemaal niet om dat je het volk mee krijgt? Als je dat daadwerkelijk denkt, hoe denk je dan dat het helpt om keer op keer te gaan staken bij voetbalwedstrijden? Toch knap zo'n optimistische gedachtengang. Ik vind het gewoon zwak dat je tienduizenden mensen meermaals laat opdraaien voor je eigen (financiële) doeleinde. Dat je het één keer doet, oké, maar constant wedstrijden gaan saboteren door je werk niet te doen en daarmee steeds maar één doelgroep (de voetbalsupporter) te raken, dat is gewoon triest. Er zijn zat andere manieren waardoor je een statement kan maken en je onderhandelingspositie met de politiek (niet het volk) kan versterken. Flitsen was maar een voorbeeld, wat ook nog eens daadwerkelijk minder gebeurd, dus zo dom is het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 1 uur geleden zei cimbomcu: Ik zeg ook niet dat het niet zo is, dus op zich heb je een punt kwibus. Dan moet er gewoon gevoetbald worden, laat hun staken, laat Ajax en Utrecht voetballen. Snap je echt niet dat dat gewoon echt niet veilig is zonder politie-inzet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 september Share Geplaatst 9 september 2 uur geleden zei LouisPSV: Zoals Willem zegt, het gaat er toch helemaal niet om dat je het volk mee krijgt? Als je dat daadwerkelijk denkt, hoe denk je dan dat het helpt om keer op keer te gaan staken bij voetbalwedstrijden? Toch knap zo'n optimistische gedachtengang. Ik vind het gewoon zwak dat je tienduizenden mensen meermaals laat opdraaien voor je eigen (financiële) doeleinde. Dat je het één keer doet, oké, maar constant wedstrijden gaan saboteren door je werk niet te doen en daarmee steeds maar één doelgroep (de voetbalsupporter) te raken, dat is gewoon triest. Er zijn zat andere manieren waardoor je een statement kan maken en je onderhandelingspositie met de politiek (niet het volk) kan versterken. Flitsen was maar een voorbeeld, wat ook nog eens daadwerkelijk minder gebeurd, dus zo dom is het niet. Hoeveel miljoen mensen vinden er nu iets van denk je? Om in jouw voorbeeld te blijven. Door minder bediende flits controles te doen kost de schatkist nauwelijks iets en zal ieder verder zijn reet roesten. Op deze manier is er wekelijks ophef, vind het volk er wat van en oefen je enorm veel druk uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 september Share Geplaatst 10 september Ik snap 'de wouten' wel. Knap ververvelend voor de teams. Maar dan moeten de fans maar lief doen. En dat kunnen ze niet. Als er drie agenten waren geweest bij zo'n wedstrijd die alleen maar even de boel in de gaten moeten houden, dan was zo'n hele staking van die wedstrijden ook niet nodig geweest. Nee er zijn tientallen zo niet honderden agenten nodig om zo'n wedstrijd in toom te houden. Laten we daar ook eens over na gaan denken hoeveel dat kost voor een spelletje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 10 september Share Geplaatst 10 september 18 minuten geleden zei himan: Ik snap 'de wouten' wel. Knap ververvelend voor de teams. Maar dan moeten de fans maar lief doen. En dat kunnen ze niet. Als er drie agenten waren geweest bij zo'n wedstrijd die alleen maar even de boel in de gaten moeten houden, dan was zo'n hele staking van die wedstrijden ook niet nodig geweest. Nee er zijn tientallen zo niet honderden agenten nodig om zo'n wedstrijd in toom te houden. Laten we daar ook eens over na gaan denken hoeveel dat kost voor een spelletje. Maar even hè, ik zie veel mensen reageren in de vorm van; ‘supporters hebben het zelf vernaaid’. 1) 99.5% van het stadion misdraagt zich niet. 2) Wanneer was de laatste keer heftige politie-inzet nodig in het stadion? 3) Het doel van de staking staat compleet los van voetbal. Waarom worden er geen andere grote evenementen gebruikt om te staken? Het is te makkelijk om het voetbal te misbruiken voor deze acties. Dit soort onzin kan echt alleen maar in Nederland. Het land waarin je met 10 man zelfs nog een verplichte buscombi krijgt. Het land waarbij gestaakt wordt bij 1 plastic bekertje op het veld. Het is gewoon een grap aan het worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 september Share Geplaatst 10 september 11 minuten geleden zei Vitesse88: Maar even hè, ik zie veel mensen reageren in de vorm van; ‘supporters hebben het zelf vernaaid’. 1) 99.5% van het stadion misdraagt zich niet. 2) Wanneer was de laatste keer heftige politie-inzet nodig in het stadion? 3) Het doel van de staking staat compleet los van voetbal. Waarom worden er geen andere grote evenementen gebruikt om te staken? Het is te makkelijk om het voetbal te misbruiken voor deze acties. Dit soort onzin kan echt alleen maar in Nederland. Het land waarin je met 10 man zelfs nog een verplichte buscombi krijgt. Het land waarbij gestaakt wordt bij 1 plastic bekertje op het veld. Het is gewoon een grap aan het worden. De stakende politie bereikt op dit moment precies wat ze willen bereiken, ophef over hun acties. Ze hebben al veel langer acties, maar daar heb je niemand over gehoord omdat ze kleinschaliger waren. Die hebben dus logischerwijs ook niet geholpen en dus pakken ze nu onder andere de voetbalwedstrijden. Ik heb verder geen mening of ze terecht staken of niet, daar heb ik me niet in verdiept. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten