Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Thomassje123:

FC Groningen had hem transfervrij laten gaan :cab: 

Dat zegt natuurlijk niet altijd wat. Ik weet nog dat we hier heeeeeel gek opkeken toen Heracles Wout Weghorst ophaalde. Die kon het in Emmen niet helemaal winnen van Roland Bergkamp. 

Wat ik van hem gezien heb, vind ik het echt een ijzersterke spits. Veruit de beste spits van de KKD. Koppelt fysiek aan toch best nog wat snelheid, voetbalinzicht en een redelijk dodelijke afwerking. Zie hem echt wel een Weghorst/Dost route gaan volgen. 

Maar goed, dat is altijd wat lastig in te schatten. Ik verloor in de jeugd zelf de concurrentiestrijd met Rick ten Voorde. Of naja concurrentiestrijd, ik zat bij de amateurtak en mocht als 16-jarige toen de selectiewedstrijden spelen. En ondanks het feit dat ik best een dijk van een wedstrijd speelde, was dat een gelopen race met hem als concurrent in het andere team.

Snel, sterk. Goed schot. Maar uiteindelijk zat hij vaak net zo lang in de kroeg als ik en ik werkte er. Er is meer nodig dan alleen talent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Oerlie:

Draaide ook vooral goed in de eerste seizoenshelft als ik me niet vergis. Tweede seizoenshelft toch al een pak minder.

Ging wel mee in het dramatisch verlopen 2e seizoenshelft van Excelsior ja. Ik meende 24 goals in de eerste 19 wedstrijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Oerlie:

Draaide ook vooral goed in de eerste seizoenshelft als ik me niet vergis. Tweede seizoenshelft toch al een pak minder.

Ja tweede seizoenshelft nog wel wat goals, maar vond hem ook maar matig spelen t.o.v. de eerste. Eerst nog lekker rijpen in de KKD voor het eventueel in de Ere te proberen. Vind hem ook zeker niet veruit de beste spits zoals Elsjorro dat wel vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Mansveld:

Ja tweede seizoenshelft nog wel wat goals, maar vond hem ook maar matig spelen t.o.v. de eerste. Eerst nog lekker rijpen in de KKD voor het eventueel in de Ere te proberen. Vind hem ook zeker niet veruit de beste spits zoals Elsjorro dat wel vindt.

Ging natuurlijk die 2e seizoenshelft een beetje mee in de vrije val waar Excelsior in zat. Maar wat hij die eerste seizoenshelft liet zien, was veelbelovend. Het zit er dus in elk geval in. Het was meer dan tegen 24 ballen aan lopen. Ik zie inderdaad geen betere spits in de KKD lopen. Of laat ik het anders zeggen: Geen completere spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Concurrentie verloren van Postema  maar goed zegt niks. Matavz was bij Emmen ook niet veel. Door pure armoede toch kans gekregen en gegrepen. JSL is natuurlijk onomstreden en als hij weg gaat hoop ik op nieuwe spits. Dan hen je dus Postema en Dallinga als backup. Blijkbaar is Postema beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Djurovski:

Concurrentie verloren van Postema  maar goed zegt niks. Matavz was bij Emmen ook niet veel. Door pure armoede toch kans gekregen en gegrepen. JSL is natuurlijk onomstreden en als hij weg gaat hoop ik op nieuwe spits. Dan hen je dus Postema en Dallinga als backup. Blijkbaar is Postema beter

Die was ik nog vergeten ja. We hebben bij Emmen al wat huurspitsjes gehad die het niet zo best deden en later toch een redelijke carrière pakten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Michaelinho*:

Je ziet dat zo’n Heracles alles te verliezen heeft en Excelsior alles te winnen. Die 16e plek is echt pittig blijkt maar weer. Pas een helft gespeeld natuurlijk, maar Heracles loopt er niet even makkelijk overheen.

Zo gaat het bijna altijd, clubs uit de KKD zitten wat meer in een flow omdat ze veel meer winnen en gewonnen hebben en inderdaad niets te verliezen hebben. En de nummer 16 heeft natuurlijk niet veel gepresteerd en zeker Heracles niet meer de laatste weken. Dan heb je het altijd lastig. En om je dan weer op te laden om het spel te gaan maken en te winnen in nu eenmaal lastig. Niet voor niets degraderen er meer clubs via de playoffs dan dat ze er in blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michaelinho*:

Je ziet dat zo’n Heracles alles te verliezen heeft en Excelsior alles te winnen. Die 16e plek is echt pittig blijkt maar weer. Pas een helft gespeeld natuurlijk, maar Heracles loopt er niet even makkelijk overheen.

Had al beslist kunnen, misschien wel moeten, zijn.. Tot aan het uitvallen van Azarkan hadden ze er al 4 of 5 kunnen maken aan de kant van de Rotterdammers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Jotew:

Had al beslist kunnen, misschien wel moeten, zijn.. Tot aan het uitvallen van Azarkan hadden ze er al 4 of 5 kunnen maken aan de kant van de Rotterdammers

Nu alsnog de 2-0. Heracles gaat nog er nog een hele zware kluif aan krijgen in Almelo. Maar ik ben er bang voor dat het klaar is.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enerzijds vind ik nog steeds dat Excelsior momenteel niks te zoeken heeft in de Eredivisie, dus wat dat aan gaat hoop ik maar op het grotere ADO. Anderzijds ga ik de paupers uit Almelo ook niet missen. Hebben destijds, en nu nog, jaren de grootste lol om ons gehad, dan is het nu maar een keer andersom met dat wanbeleid met Gillissen en Co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jotew:

Hebben destijds, en nu nog, jaren de grootste lol om ons gehad, dan is het nu maar een keer andersom met dat wanbeleid met Gillissen en Co.

Zo groot is het wanbeleid toch niet? Vind het meer een combinatie van een middelmatige selectie, concurrenten die veel punten pakken en de vorm van de dag. En voor een club als Heracles kan dan het dubbeltje een keer de verkeerde kant opvallen. Wat ze vandaag laten zien is wel echt dramatisch ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bolderbast:

Zo groot is het wanbeleid toch niet? Vind het meer een combinatie van een middelmatige selectie, concurrenten die veel punten pakken en de vorm van de dag. En voor een club als Heracles kan dan het dubbeltje een keer de verkeerde kant opvallen. Wat ze vandaag laten zien is wel echt dramatisch ja.

Kut spelers aantrekken, de situatie Vloet compleet verkeerd aanpakken en dat lag aan iedereen behalve het bestuur zelf. Het ontslaan van Wormuth wat echt nergens op slaat. Daarnaast is het inderdaad gewoon heel dramatisch wat ze laten zien, eens! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jotew:

Kut spelers aantrekken, de situatie Vloet compleet verkeerd aanpakken en dat lag aan iedereen behalve het bestuur zelf. Het ontslaan van Wormuth wat echt nergens op slaat. Daarnaast is het inderdaad gewoon heel dramatisch wat ze laten zien, eens!

Ohja, Vloet was drama en dat ontslag van Wormuth ook ja. Je hebt volkomen gelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites