Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Imo dwingt raikonnen Verstappen over de curbs, max zit er al naast en moet wegsturen om geen botsing te krijgen.

Als je bovenstaande video (YT link in Hwb z'n post) bekijkt, zie je op 0:05 dat Raikkonen al instuurt. Op dat moment zit Max er duidelijk achter. Raikkonen heeft dus alle recht om daar in te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een lastige situatie.. Kimi stuurde wel in, maar of Max er al naast zat? Wel een lelijk moment, dat sowieso.

Overigens in Mexico Kvyat weer uit de Toro Rosso, Hartley en Gasly rijden volgend weekend. Wel opvallend, net nu Kvyat weer in de punten eindigde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit wel een heel groot gebied tussen hè. Houd zelf wel van oprechte emoties in interviews maar de woordkeuze is niet handig.

Handig is het niet. Maar mensen die moeilijk doen over zo'n woordkeuze vind ik maar een beetje kneuterig. Begrijp ze wel, maar ik ben meer van de tolerantie.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus je mag telkens voordeel pakken door van de baan te gaan, en dus dichterbij kan komen en kan inhalen maar zodra je iemand inhaalt dan mag dat niet? Dat is alsof je een kind snoepjes gaat blijven geven maar gaat straffen als die het laatste snoepje zelf uit de bak pakt.

Maar Niki Lauda en andere grootheden zullen het wel niet snappen en zullen het wil mis hebben als ze roepen dat dit de ondergang van de F1 is. Het is racen Hwb. Als we een politiek correct grijze muis willen spelen is daar een ander platform voor. Bijvoorbeeld dit forum.

Kokkie met de post die je wist dat zou komen: 0 inhoudelijke argumenten, een verkeerde vergelijking, een autoriteitsargument en een verkapte persoonlijke aanval. Oja, en geen antwoord op de gestelde vraag.

In volgorde:

Je vergelijking klopt niet. Alle kinderen mogen snoepjes pakken. Een kindje pakt het laatste snoepje, maar een ander kindje pakt het af. Wat doe je? Je grijpt in en geeft het snoepje terug.

Dat ze roepen dat dit de ondergang van de F1 is, zegt genoeg over hun realiteitszin. Verder hebben voormalige grootheden niet per definitie gelijk over hun sport, kijk maar naar Van Hanegem en Swart.

Ik vertolk hier als enige een ander geluid, ik ga tegen de massa hier (en in Nederland) in. Wat is daar politiek-correct of grijze muis aan? Waarom überhaupt politiek-correct over een sportieve kwestie waar geen enkele politieke of maatschappelijke stellingname aan de orde is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat zijn inhoudelijke argumenten. Kan me daar ook wel in vinden. Wat er tegenin te brengen is:

1) Ik begreep (weet niet of het zo is) dat men betreffende het advantage coulant is geweest dit weekend, juist vanwege het circuit. Dat dan een streep getrokken wordt bij directe positiewinst vind ik wel verdedigbaar. Weet niet of dat ook bijvoorbeeld naar teams gecommuniceerd zou zijn.

2) Dat het circuit zo gebouwd is, verandert de regels natuurlijk niet. Daarnaast zijn er wel meer circuits waar asfalt ligt buiten de baan. Volgens mij zijn er meerdere waar je in het verlengde van het rechte stuk een strook asfalt hebt, die weer op de baan uitkomt. Daarmee mis je dan wel 1 of 2 bochten. Een enkele keer gebeurt het dat daar iemand rechtdoor schiet, die geeft een eventueel gewonnen plaats ook terug of krijgt een straf. Maar dat is natuurlijk wel een wezenlijk andere situatie dan in Austin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte manier hoe Max gereageerd heeft en hij wordt op het matje geroepen voor de volgende race. Terecht. Wel gevoelsmatig onterecht dat hij gestraft wordt, gezien de inconsistentie bij andere situaties, maar het zijn wel de regels. Zonde, want het is wel het spektakel waarom je deze sport kijkt en de FIA heeft zichzelf goed belachelijk gemaakt.

Vind overigens dat Jack Plooij zo snel mogelijk weg moet gaan. Hoe hij de steward zo respectloos neerzet kan gewoon echt niet meer. Kijk, Max reageert niet goed, maar Plooij voedt hem ook lekekr. Ook in uitzendingen van Rondo en F1 Cafe zit hij er als een popi-jopie bij, beetje stoer doen. Ongekend. Zou willen dat hij weg gaat, maar die zal er wel blijven zitten tot in de eeuwigheid. Zou graag voor Sky Sports kiezen.

Kokkie met de post die je wist dat zou komen: 0 inhoudelijke argumenten, een verkeerde vergelijking, een autoriteitsargument en een verkapte persoonlijke aanval. Oja, en geen antwoord op de gestelde vraag.

In volgorde:

Je vergelijking klopt niet. Alle kinderen mogen snoepjes pakken. Een kindje pakt het laatste snoepje, maar een ander kindje pakt het af. Wat doe je? Je grijpt in en geeft het snoepje terug.

Dat ze roepen dat dit de ondergang van de F1 is, zegt genoeg over hun realiteitszin. Verder hebben voormalige grootheden niet per definitie gelijk over hun sport, kijk maar naar Van Hanegem en Swart.

Ik vertolk hier als enige een ander geluid, ik ga tegen de massa hier (en in Nederland) in. Wat is daar politiek-correct of grijze muis aan? Waarom überhaupt politiek-correct over een sportieve kwestie waar geen enkele politieke of maatschappelijke stellingname aan de orde is?

Ik snap niet dat je hier je energie in steekt man. Altijd dezelfde figuren waar jij mee denkt in discussie te gaan, maar niets is minder waar. Lekker negeren en op de negeerlijst dat soort figuren. Dat is met de nieuwe forumsoftware verbeterd (toch nog een lichtpuntje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet dat dit überhaupt een discussie is. Max haalt Kimi in door van de baan af te gaan. In werkelijk ieder geval dat ik me kan bedenken hoort de inhalende coureur de plaats dan terug te geven. Doet hij dat niet, verdient hij een straf.

Kimi heeft ieder recht om zijn lijn te verdedigen, dus het argument 'hij moest hem daar wel inhalen omdat Kimi hem van de baan drukte', gaat niet op. Als dat zo was had Max alsnog de plaats terug moeten geven, wat hij niet deed, of gewoon moeten remmen en erachter blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte manier hoe Max gereageerd heeft en hij wordt op het matje geroepen voor de volgende race. Terecht. Wel gevoelsmatig onterecht dat hij gestraft wordt, gezien de inconsistentie bij andere situaties, maar het zijn wel de regels. Zonde, want het is wel het spektakel waarom je deze sport kijkt en de FIA heeft zichzelf goed belachelijk gemaakt.

Vind overigens dat Jack Plooij zo snel mogelijk weg moet gaan. Hoe hij de steward zo respectloos neerzet kan gewoon echt niet meer. Kijk, Max reageert niet goed, maar Plooij voedt hem ook lekekr. Ook in uitzendingen van Rondo en F1 Cafe zit hij er als een popi-jopie bij, beetje stoer doen. Ongekend. Zou willen dat hij weg gaat, maar die zal er wel blijven zitten tot in de eeuwigheid. Zou graag voor Sky Sports kiezen.

Hmm, ik vind Plooij normaal juist wel tof, lekker enthousiast en kent de coureurs ook goed. Alleen dit was er zeker over, hij hoort neutraal te blijven. Maar ik vind een pit reporter gewoon tof. Ik vind alles sowieso prima, qua uitzending. Enige wat ik mis is een co-commentator naast Olav Mol. Mol is lekker enthousiast maar hij mist teveel. Overal doen ze het, Sky heeft bij de F2 zelfs twee commentatoren lopen. Doornbos zou ik erg tof vinden, vind hem ook met hele grote afstand de beste 'analist' in de studio, sowieso een van de betere van alle sporten in totaal.

Vind deze overigens wel frappant:

P5XC0jDh.png

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Justin'] Hmm, ik vind Plooij normaal juist wel tof, lekker enthousiast en kent de coureurs ook goed. Alleen dit was er zeker over, hij hoort neutraal te blijven. Maar ik vind een pit reporter gewoon tof. Ik vind alles sowieso prima, qua uitzending. Enige wat ik mis is een co-commentator naast Olav Mol. Mol is lekker enthousiast maar hij mist teveel. Overal doen ze het, Sky heeft bij de F2 zelfs twee commentatoren lopen. Doornbos zou ik erg tof vinden, vind hem ook met hele grote afstand de beste 'analist' in de studio, sowieso een van de betere van alle sporten in totaal. Vind deze overigens wel frappant: [img]https://i.imgur.com/P5XC0jDh.png[/img][/QUOTE] Ik weet niet precies wat er gebeurde bij straf nummer 1 en 2, maar in Mexico 2016, Hongarije dit jaar en de VS dit jaar vind ik gewoon terechte straffen. Gaining an advantage leaving the track en er zit zeker een verschil in het verlaten van de baan in een snellere ronde ten opzichte van iemand inhalen terwijl je daarvoor buiten de baaan komt. Verder vind ik Plooij echt een afschuwelijke gozer. Dit was er over, maar zo heeft hij veel meer momenten en dat is hetzelfde met die idioot van een Tom Coronel. De enige die het programma bij Ziggo naar mijn idee levend houden zijn Rob Kamphues en Robert Doornbos. Ook Olav Mol heeft zoals jij zegt zijn gebreken en misschien is Doornbos ook wel de key om hem te joinen. De enige die enigszins objectief kan zijn. @sennid Bij de start is er iets meer mogelijk, dus telt de actie van Vettel niet, dat van Hamilton ben ik het met je eens en dat van Sainz weet ik niet wat het gevolg vervolgens is geweest, al rijdt hij daar nog op de kerbs.
Link naar opmerking
Deel via andere websites