Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Gewoon eens hoor, er kwam in Barcelona overduidelijk een teamorder anders maken ze gisteravond/vandaag ook helemaal geen statement. Verder zijn er genoeg geruchten dat Perez het er niet mee eens was in Barcelona en daardoor heeft hij deze week een nieuw contract onder zijn neus gekregen. 

Al denk ik dat Max alsnog wel had gewonnen in Barcelona, helemaal kosher was het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 007mark:

En later had Perez juist weer de snellere banden en mocht hij er niet langs. Of juist eerder, weet even de volgorde niet meer.

Maargoed, beetje kritiet op Max en/of RB die hem beetje voortrekt is hier blijkbaar uit den bozen. Allemaal Tim Coronelletjes.

Max werd zeker voorgetrokken door RB en dat weet ook iedereen. Die hele auto is weer op zijn wensen afgestemd, Perez heeft geluk dat de nieuwe generatie auto's wat dichter bij zijn rijstijl liggen, daarom komt hij nu ook een stuk beter mee. 

Ik had van het weekend ook al een keer hierop gereageerd (niet verkeerd bedoeld, waarschijnlijk heb je het gewoon gemist). Perez had als eerste gepit naar mediums en wilde Verstappen passeren (en vroeg dat aan RB) omdat Verstappen zonder DRS niet langs Russell kwam. RB wist toen al dat Max de volgende ronde naar binnen zou gaan en Russell waarschijnlijk ook omdat die beide op dezelfde (snellere) strategie zaten. Daarom werd zijn vraag negatief beantwoord.

Verstappen kwam na zijn pitstop zo'n 23 seconden achter Perez maar reed die in enkele ronden dicht. Daarna volgde de oproep om hem voorbij te laten, waarna hij ook nog zo'n 20 seconden wegreed in de rest van de race. Dat betekent dat Max 40+ seconden sneller was over het restant van de race dus heeft RB in mijn ogen op dat moment de juiste call gemaakt. 

Perez had nóóit 40 seconden van Max weggereden als ze hem op dat moment Max hadden laten passeren en daar gaat het om. Max zat op een veel betere strategie en was op dat circuit gewoon stukken sneller. Ja, je had hem die overwinning kunnen gunnen in Barcelona maar dan had Max gewoon moeten inhouden. Perez heeft ook aangegeven dat hij na de gesprekken een beter inzicht had gekregen over het totaalplaatje en daarom de orders achteraf kon accepteren. Als je tijdens de race in je auto zit, ben je alleen daar mee bezig en zie je het grotere plaatje niet. Het enige dat hij meekrijgt was dat hij niet langs Max mocht en nu voor hem aan de kant moest gaan. En dan wordt je boos, logisch...

Afgelopen weekend was Perez gewoon sneller dan Max en is hij door die teamorders zeker gemotiveerd, hij was erop gebrand om het in Monaco goed te doen en dat was aan alles te zien. Elke sessie stond hij voor Max en dat heeft RB laten inzien dat hij daadwerkelijk om het kampioenschap mee kan doen. Wellicht is er in de gesprekken na Barcelona ook gewoon afgesproken dat als hij beter dan Max zou presteren in Monaco, er geen teamorders meer zouden zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei La Pulga:

Gewoon eens hoor, er kwam in Barcelona overduidelijk een teamorder anders maken ze gisteravond/vandaag ook helemaal geen statement. Verder zijn er genoeg geruchten dat Perez het er niet mee eens was in Barcelona en daardoor heeft hij deze week een nieuw contract onder zijn neus gekregen. 

Al denk ik dat Max alsnog wel had gewonnen in Barcelona, helemaal kosher was het niet. 

Natuurlijk waren dat teamorders, die waren over de radio duidelijk te horen. Perez was het er niet mee eens maar heeft aangegeven na gesprekken het grotere plaatje te hebben gezien en kon zich daardoor vinden in de orders, achteraf. Hij heeft geen contract gekregen omdat hij het ergens niet mee eens was, dat heeft gewoon met zijn prestaties als 'tweede rijder' te maken. Hij heeft laten zien er nu dichter op te zitten én dat hij vooraan mee kan strijden als het materieel dat toelaat. Die prestaties hebben er nu ook voor gezorgd dat hij vrij mag gaan racen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei 007mark:

En later had Perez juist weer de snellere banden en mocht hij er niet langs. Of juist eerder, weet even de volgorde niet meer.

Maargoed, beetje kritiet op Max en/of RB die hem beetje voortrekt is hier blijkbaar uit den bozen. Allemaal Tim Coronelletjes.

Dat slaat direct alle discussie weer dood en is dan ook een vreselijke dooddoener. Godzijdank heeft Daniell het al uitgebreid uitgelegd, dan hoef ik daar dan in elk geval mijn tijd niet meer in te steken. 

Overigens ben ik van oudsher meer een Ferrari van, dan een Verstappen fan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat slaat direct alle discussie weer dood en is dan ook een vreselijke dooddoener. Godzijdank heeft Daniell het al uitgebreid uitgelegd, dan hoef ik daar dan in elk geval mijn tijd niet meer in te steken. 

Overigens ben ik van oudsher meer een Ferrari van, dan een Verstappen fan. 

Was je wel een echt diehard fanboy geweest als je in oudsher al fan was van Verstapen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei joostmakaay:

Jongens maar ff serieus, als je 99% van de mensen vraagt wie de betere coureur van de twee is, dan geeft 99% hetzelfde antwoord (ongeacht of je nu Nederlands bent of niet). Dan is het toch ook logisch dat Red Bull de focus op die coureur gaat plaatsen qua het halen van punten?

Red Bull zelf heeft gisteren aangegeven dat Perez ook mee gaat strijden on kampioenschap en niet de tweede coureur is op dit moment en ook dus geen orders krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Daniell:

Natuurlijk waren dat teamorders, die waren over de radio duidelijk te horen. Perez was het er niet mee eens maar heeft aangegeven na gesprekken het grotere plaatje te hebben gezien en kon zich daardoor vinden in de orders, achteraf. Hij heeft geen contract gekregen omdat hij het ergens niet mee eens was, dat heeft gewoon met zijn prestaties als 'tweede rijder' te maken. Hij heeft laten zien er nu dichter op te zitten én dat hij vooraan mee kan strijden als het materieel dat toelaat. Die prestaties hebben er nu ook voor gezorgd dat hij vrij mag gaan racen. 

Vandaar dat hij gisteren tegen Horner zei: "I signed our new deal to soon, haha" .. Opgevangen door de camera's alvorens ze richting het podium gingen.

Laten we vooral niet te moeilijk doen over afgelopen weekend. Deze baan lag de auto van Checo beter gezien zijn voorkeuren qua afstellingen. 12 juni kan het er weer heel anders voor staan. Max is gewoon 1e rijder. Ondanks dat ze dat misschien niet hardop uitspreken is dat gewoon het geval. Er bestaat ook nog zoiets als: iedereen tevreden proberen te houden. ;) Na afgelopen week, het feit dat Perez "genaaid" is, en het feit dat Leclerc toch al 4e reed hebben ze gewoon Perez laten winnen en de wedstrijd uit laten rijden, Max ondervind er geen schade van qua punten en loopt juist uit.

Als het om de belangrijke punten gaat en het komt puntje bij paaltje laten ze Max er gewoon voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei joostmakaay:

Jongens maar ff serieus, als je 99% van de mensen vraagt wie de betere coureur van de twee is, dan geeft 99% hetzelfde antwoord (ongeacht of je nu Nederlands bent of niet). Dan is het toch ook logisch dat Red Bull de focus op die coureur gaat plaatsen qua het halen van punten?

Ik las het verkeerd, voortaan moet ik tot 10 tellen en het nog een keer lezen.

heuy Vettel gister een puntje trouwens 

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Jotew:

Vandaar dat hij gisteren tegen Horner zei: "I signed our new deal to soon, haha" .. Opgevangen door de camera's alvorens ze richting het podium gingen.

Dit ja, na Monaco had hij eventueel meer kunnen eisen misschien.

18 minuten geleden zei Jotew:

Laten we vooral niet te moeilijk doen over afgelopen weekend. Deze baan lag de auto van Checo beter gezien zijn voorkeuren qua afstellingen

Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Voor zover ik weet rijden ze met vrij vergelijkbare afstellingen. Perez heeft zelfs vorig jaar meermaals aangegeven dat hij veel heeft gehad aan de input van Verstappen kwa afstellen van de auto.

22 minuten geleden zei Jotew:

Max is gewoon 1e rijder. Ondanks dat ze dat misschien niet hardop uitspreken is dat gewoon het geval. Er bestaat ook nog zoiets als: iedereen tevreden proberen te houden.

Officieel is Max eerste rijder maar ze geven Checo nu dus de kans om het tegendeel te bewijzen. Ik geloof niet dat ze dat doen om hem maar tevreden proberen te houden maar dat ze echt geloven dat hij mee kan doen. Bovendien wilde hij sowieso een verlenging, ook als tweede rijder.

28 minuten geleden zei Jotew:

dat Leclerc toch al 4e reed hebben ze gewoon Perez laten winnen en de wedstrijd uit laten rijden, Max ondervind er geen schade van qua punten en loopt juist uit.

Nee, Perez maakte zelf de beslissing om als eerste naar binnen te gaan en heeft daar de race op gewonnen. Het is niet zo dat ze Perez maar hebben laten rijden. Sainz zat er ook nog tussen hé ;)

30 minuten geleden zei Jotew:

Als het om de belangrijke punten gaat en het komt puntje bij paaltje laten ze Max er gewoon voorbij.

Aan het eind van het seizoen, ja. Op dit moment dus niet. Aan het eind zullen de gaten ook groter zijn maar je wilt zolang mogelijk beide coureurs laten meedoen zodat je altijd twee troeven hebt. Als Perez Max voorbij gaat en aan het eind van 't seizoen meer punten heeft, zullen de rollen dus omgedraaid zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei joostmakaay:

Vergeet niet dat Mexico best veel inwoners heeft ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei timpy00:

Red Bull zelf heeft gisteren aangegeven dat Perez ook mee gaat strijden on kampioenschap en niet de tweede coureur is op dit moment en ook dus geen orders krijgt.

Maar die orders de vorige keer waren toch ook redelijk voor de vorm? Verstappen reed daar zo snel 20 seconden dicht en liep daarna zo snel 20 seconden uit, dat Verstappen die race toch wel gewonnen had. RB probeert natuurlijk ook een beetje de Rosberg/Hamilton scenario's te ontwijken, waarin beide racers elkaar eraf knallen. RB zag allang dat Verstappen het ging redden, dus checo laat hem er maar langs. Als ze een vergelijkbare pace hadden gehad, dan had RB dit niet zo snel gedaan, vermoedelijk. 

Wel lekker, kunnen die mexicanen na 8 jaar ergens anders over zeuren dan die penal van Robben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Consumentenbond wil dat streamingdienst Viaplay met een compensatie voor haar klanten komt vanwege de slechte beeldkwaliteit tijdens uitzendingen van de Formule 1. Het platform heeft een week de tijd gekekregen om te reageren. 

prima, ik heb nergens last van om eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei delichris:

Kijken jullie rechtstreeks naar viaplay? Dus via de app of via Ziggo/KPN? 

Wij keken rechtstreeks via de app naar viaplay en dat was gewoon een drama. Via F1tv totaal nergens last van.

Ik heb nog nooit op die zender gekeken altijd via app. En heb op telefoon, tablet en tv nooit ergens last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Goed nieuws voor de mensen met een F1 TV-abonnement: het Nederlands commentaar keert in juni weer terug op de streamingdienst van de koningsklasse. Het verslag wordt verzorgd door Allard Kalff, Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk, de commentatoren die op dit moment ook bij Viaplay te horen zijn, zo is terug te lezen op de FAQ sectie op de website van F1TV.

Voorgaande jaren was het commentaar van Olav Mol altijd te horen op F1 TV, maar nadat Ziggo Sport de uitzendrechten van de Formule 1 verloor aan Viaplay, verdween hij ook daar van de buis. Bij de Zweedse streamingdienst wordt het commentaar verzorgd door Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk, maar het Nederlandse duoverslag behoorde in eerste instantie niet tot de mogelijkheden. Gebruikers konden kiezen uit commentaar in het Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees.

Nog meer Allard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites