Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

NEC heel lekkere overwinning in Sittard :) Delle enorme klasbak, steeds onbegrijpelijker waarom Smits begon als eerste keeper. Al blijft het ergste van alles Dijkstra. Is gewoon elke week de slechtste man maar blijft z'n westrijden vol spelen met de aanvoerdersband ook nog. Kwam gisteren ook nog eens Sleegers erbij op het middenveld, wat een drama. Blij dat Kadioglu er volgende week weer bij is, zo enorm belangrijk op het middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom? Lijkt mij gewoon een waarschuwing, prima toch.

Omdat deze maatregel geen waarschuwing is maar een sanctie. Helaas straf je er Oss evenzeer mee. Die ploeg zit niet te wachten op een bezoek van Jong AZ, want dat trekt geen volk en eindigt helaas ook nog eens regelmatig in een nederlaag omdat de Jong teams met eerste elftal spelers aantreden. Een reglementaire 3-0 lijkt mij een betere oplossing. Dan geef je ook een waarschuwing af en op zich boeit het voor AZ verder toch geen ruk, want ze kunnen niet degraderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee een 3-0 voor Oss is inderdaad beter. Maar gaat mij meer om de toon van jou post en ook van de anderen boven je. Net of de KNVB een waarschuwing geeft omdat het een jong elftal is. Dat neigt weer naar calimero en dat hebben de Jupiler league teams net iets te vaak naar mijn idee.

Btw, hoe kijk je naar Fortuna onder de Turkse eigenaar? Wat vind je van de Turkse man en van Oliseh?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cimbomcu Ja, ik denk oprecht dat een 3-0 reglementaire zege beter is dan een duel opnieuw spelen waar niemand echt op zit te wachten. Wat betreft de toon, tsja... die kan best kloppen. Als supporter van een ploeg die traditioneel niet voor de prijzen speelt, heb ik het idee dat de Juup gepiepeld wordt door de KNVB en de grote(re) Eredivisieclubs door de deelname van reserveteams. Ik heb die hele riedel vaker afgestoken en ik probeer niet (al te vaak) in herhaling te vallen. Als je dat Calimerogedrag wil noemen, be my guest. Feit is dat we ons niet klein wanen, maar dat we ook klein zijn ten opzichte van de meeste andere partijen in deze situatie. Wat betreft Isitan Gün. Ik was in eerste instantie gematigd sceptisch. We hebben vaker buitenlandse investeerders gezien die onbetrouwbaar bleken, maar Gün lijkt een schot in de roos te zijn. Hij heeft met name geïnvesteerd in de professionaliteit van de organisatie en dat heeft hem en de club geen windeieren gelegd. Hij heeft geen grote transfers gedaan, op de verhuurperiode van Bassan na, maar met name gekeken naar de lange termijn. Hij is ook best transparant naar de supporters toe omtrent wat hij wil bereiken en hoe hij het wil doen. Ook z'n scouting is top notch. Vooraf had ik zo m'n bedenkingen bij vage Portugezen, maar Semedo en Vidigal zijn bloody brilliant so far. Zelfs Askovski blijkt een revelatie als linksbuiten. Ik kan wel zeggen dat ik het wel zie zitten dat Gün langer aan het roer blijft staan. Wat betreft Oliseh. Hij heeft z'n sterke en z'n zwakke punten maar het is een feit dat we sinds zijn komst herkenbaar zijn gaan voetballen, in één bepaalde stijl en met beduidend betere resultaten. Een gesloten verdediging en een defensief georganiseerd middenveld en dan voorin een aantal snelle jongens en counteren maar. Niet met lange halen, maar wel met verzorgd combinatiespel. Er zitten ook weer automatismen in de ploeg en hij durft jonge gasten een kans te geven (Schuurs, Saddiki, Vlijter, Essers). Een nadeeltje is dat Oliseh niet zo goed lijkt om te gaan met meer ervaren spelers, die een weerwoord geven (De Regt, Heerings). Hij geeft spelers wel vertrouwen, waardoor eerder afgeschreven krachten als Askovski en Ospitalieri weer lijken op te bloeien. Ook de jonge spelers lijken er niet slechter op te worden, met Schuurs uiteraard als blikvanger. Ik denk dat Oliseh ook één van de redenen is waarom Schuurs het jaar wil afmaken in Sittard. bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt gewoon degraderen toch?

[h=1]Dit seizoen geen degradatie uit en promotie naar Jupiler League[/h]

De KNVB heeft bepaald dat er dit seizoen geen teams zullen degraderen uit en promoveren naar de Jupiler League. Dat is één van de uitkomsten van een buitengewone bondsvergadering van de KNVB over vernieuwing van de voetbalpiramide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, na de mooie jaren in de Jupiler League, met onder andere leuke play-offs voor promotie naar de Eredivisie, leek vorig jaar voor ons het dieptepunt. Totdat je beseft dat je gewoon laatste staat.

Ach ja, toch geen degradatie dit jaar uit de Jupiler League. Dat moet gevierd worden. Proost! :proost:

Link naar opmerking
Deel via andere websites