Sophomore Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 (bewerkt) Dan maak je dus, op een topspeler als we over zulke bedragen praten, welgeteld 5 miljoen winst. Daar word je toch niet vrolijk van? Nog los gezien van het feit of die überhaupt voor een dergelijk bedrag wordt verkocht. PSV is een voetbalclub. Geen naamloos vennootschap uit Duivendrecht die/dat erop gericht is winst te maken voor haar aandeelhouders. 20 juni 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 :5 PSV is een voetbalclub. Geen naamloos vennootschap uit Duivendrecht die/dat erop gericht is winst te maken voor haar aandeelhouders. Een voetbalclub moet niet gericht zijn op winst? Dat is wel de meest idiote opmerking die ik vandaag gelezen heb. Nee verlies draaien dat is het devies:-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 In het meest succesvolle seizoen dat ik heb meegemaakt (04/05) maakte PSV ruim 11 miljoen euro verlies. Zelden denk ik nog aan de jaarcijfers van dat jaar, sterker nog ik heb ze even op moeten zoeken. Daarentegen denk ik dagelijks aan de prestaties op het veld dat seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mouko Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 Zodra PSV een club wordt die gericht is op winst maken, ben ik meteen supporter af. Kapitaal staat op het veld, niet op een bankrekeningnummer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 Dan maak je dus, op een topspeler als we over zulke bedragen praten, welgeteld 5 miljoen winst. Daar word je toch niet vrolijk van? Nog los gezien van het feit of die überhaupt voor een dergelijk bedrag word verkocht. Zit ik totaal niet mee. Als hij het team naar een hoger niveau brengt ben ik tevreden. Prestaties zijn belangrijker dan de financiën. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 juni 2017 Share Geplaatst 20 juni 2017 Je bent toch geen handelshuis(zal nu vast wel een grapjas komen met psv koopclub, ga je gang). Als hij van dikke toegevoegde waarde is dan vind ik het minder erg als hij maar met 5 miljoen winst verkocht wordt. Precies, en als je 5 miljoen winst maakt is het ook prima toch? Hij betaalt je misschien ook terug op het veld natuurlijk. Ik zou er persoonlijk niks van begrijpen als die met verlies zou worden verkocht, dat vind ik slecht beleid voeren. Maar wanneer je gewoon prima winst maakt is er niks aan de hand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 21 juni 2017 Share Geplaatst 21 juni 2017 In het meest succesvolle seizoen dat ik heb meegemaakt (04/05) maakte PSV ruim 11 miljoen euro verlies. Zelden denk ik nog aan de jaarcijfers van dat jaar, sterker nog ik heb ze even op moeten zoeken. Daarentegen denk ik dagelijks aan de prestaties op het veld dat seizoen. Je snapt toch hopelijk wel dat die prestaties deels ingegeven worden door financiën? Dat als je geen winst maakt, straks heel PSV een herinnering is? Beetje simplistisch antwoord van je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 21 juni 2017 Share Geplaatst 21 juni 2017 (bewerkt) In het meest succesvolle seizoen dat ik heb meegemaakt (04/05) maakte PSV ruim 11 miljoen euro verlies. Zelden denk ik nog aan de jaarcijfers van dat jaar, sterker nog ik heb ze even op moeten zoeken. Daarentegen denk ik dagelijks aan de prestaties op het veld dat seizoen. Jij denkt daar nog aan, maar als dat vaker zo gaat zijn die herinneringen niet veel later het enige dat je nog hebt van PSV. Zodra PSV een club wordt die gericht is op winst maken, ben ik meteen supporter af. Kapitaal staat op het veld, niet op een bankrekeningnummer. Elke topclub is gericht op winst, anders kom je niet vooruit. Kapitaal staat op het veld ja, daar moet je dus ook winst op maken wanneer je het verkoopt. Anders gooi je geld weg. Hou je niet lang vol hoor 21 juni 2017 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 juni 2017 Share Geplaatst 21 juni 2017 Ja maar dat is aan Brands en Gerbrands, mij als fan interesseert het meest hoe goed de speler is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 21 juni 2017 Share Geplaatst 21 juni 2017 Ja maar dat is aan Brands en Gerbrands, mij als fan interesseert het meest hoe goed de speler is. Heb je ook wel gelijk in, maar het is wel een essentieel onderdeel van de club. Van dat aan gaat ben ik het wel deels eens ( ik krijg het bijna niet uit mijn strot) met Cim dat 5 miljoen winst ook gewoon wel een nette winst is. Maar dat is wel uitgaande van het feit dat die man gaat vlammen en daadwerkelijk 25 mil oid oplevert. Ik ben in elk geval wel benieuwd, wat ik van hem gezien heb zag het er hoopgevend uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 22 juni 2017 Share Geplaatst 22 juni 2017 Zodra PSV een club wordt die gericht is op winst maken, ben ik meteen supporter af. Kapitaal staat op het veld, niet op een bankrekeningnummer. Nee, omgekeerd. Zodra de club niet meer gericht is op winst maken, ben jij supporter af. Want dan is er geen club meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mouko Geplaatst 22 juni 2017 Share Geplaatst 22 juni 2017 Nee, omgekeerd. Zodra de club niet meer gericht is op winst maken, ben jij supporter af. Want dan is er geen club meer. PSV (en de meeste andere voetbalclubs) zijn gericht op het realiseren van hun missie. Geld (/winst maken) helpt daar zeker bij, maar is geen doel op zich. Ik begrijp jouw punt hoor, net als die van Magi. Als ik denk aan clubs die gericht zijn op winst maken, denk ik eerder aan Chelsea en Man City. Zij kopen veel jonge spelers, verhuren ze een aantal jaar om ze vervolgens met vette winst door te verkopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 juni 2017 Share Geplaatst 22 juni 2017 Vervang winst maken door winstmaximalisatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 23 juni 2017 Share Geplaatst 23 juni 2017 PSV (en de meeste andere voetbalclubs) zijn gericht op het realiseren van hun missie. Geld (/winst maken) helpt daar zeker bij, maar is geen doel op zich. Ik begrijp jouw punt hoor, net als die van Magi. Als ik denk aan clubs die gericht zijn op winst maken, denk ik eerder aan Chelsea en Man City. Zij kopen veel jonge spelers, verhuren ze een aantal jaar om ze vervolgens met vette winst door te verkopen. Het verschil is alleen wel dat die clubs door de torenhoge inkomsten uit merchandising/kaartverkoop/tv-rechten wel al bakken met geld binnen krijgen. Dat ligt hier natuurlijk een stukje anders, waardoor je daar imo wel degelijk rekening mee moet houden als je een speler haalt. Zeker in de situatie waar PSV in zit, want we weten volgens mij allemaal dat de bankrekening van PSV nou niet bepaald bestand is tegen wat financiële tegenvallers toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 23 juni 2017 Share Geplaatst 23 juni 2017 (bewerkt) Ben enorm pessimistisch over de slagingskansen van Mauro bij PSV1 23 juni 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boeruh! Geplaatst 23 juni 2017 Share Geplaatst 23 juni 2017 Ben enorm pessimistisch over de slagingskansen van Mauro bij PSV1 Waarom? Z'n Engels is wel echt heel slecht he :D Op de Otten Cup vorig jaar vond ik hem wel leuk ballen, maar overzicht etc. is wel wat te verbeteren volgens mij. Maar goed, was natuurlijk ook heel lastig voor hem, ineens in een nieuw team met spelers die hij een of twee keer eerder had gezien op eerdere stage(s). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 23 juni 2017 Share Geplaatst 23 juni 2017 Ben enorm pessimistisch over de slagingskansen van Mauro bij PSV1 Ik ook. Las dat hij 56 minuten heeft gespeeld in de 4e divisie van Brazilië. En ik heb ook nooit iets gelezen over interesse van andere clubs. Aan de andere kant is hij wel jeugdinternational van Brazilië en is hij meerdere keren op stage geweest. Ik heb hem zelf nooit zien spelen dus ik ben wel benieuwd of het iets is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 (bewerkt) Tjah Cassio Ramos heeft ook een cap en Fagner is ook eens opgeroepen. Verder hupelde die Fred daar een tijdje terug nog rond in de spits. En dan hebben we het zelfs over de A ploeg ;c Zal het selectiebeleid daar niet al te serieus nemen dus. Nee @Boeruh! ben negatief omdat bijna alle talenten vanuit het buitenland die eerst in de jeugd of het tweede hebben gespeeld, mislukken. Misschien geen eerlijke vergelijking, want er mislukken natuurlijk ook honderden Nederlandse jeugdspelers, maar die van buitenaf kosten in de regel toch een stuk meer. Van Pepe Pla, Nathan Coe tot Lukovic en die Afrikaanse Australiër van afgelopen seizoen :D Ook die Belgen he. Scouten heel de grensregio en verder af, met weinig resultaat. Haalt Ajax er drie, gelijk toppers (en dan doel ik niet op Mats Rits ofso). Kedeng kedeng ke-Deng; dat was zijn naam! 24 juni 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Bentancourt. Dat zou de nieuwe Cavani worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Klopt maar deze gast kwam 4 jaar geleden al op stage en is daarna nog een paar keer geweest. Lijkt me dat ze dan wel een goed beeld van hem moeten hebben. Reis begon overigens ook in de jeugd volgens mij dus het kan wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boeruh! Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 [quote name='Sophomore']Tjah Cassio Ramos heeft ook een cap en Fagner is ook eens opgeroepen. Verder hupelde die Fred daar een tijdje terug nog rond in de spits. En dan hebben we het zelfs over de A ploeg ;c Zal het selectiebeleid daar niet al te serieus nemen dus. Nee @Boeruh! ben negatief omdat bijna alle talenten vanuit het buitenland die eerst in de jeugd of het tweede hebben gespeeld, mislukken. Misschien geen eerlijke vergelijking, want er mislukken natuurlijk ook honderden Nederlandse jeugdspelers, maar die van buitenaf kosten in de regel toch een stuk meer. Van Pepe Pla, Nathan Coe tot Lukovic en die Afrikaanse Australiër van afgelopen seizoen :D Ook die Belgen he. Scouten heel de grensregio en verder af, met weinig resultaat. Haalt Ajax er drie, gelijk toppers (en dan doel ik niet op Mats Rits ofso). Kedeng kedeng ke-Deng; dat was zijn naam! [/QUOTE] Ja we hebben geen goed trackrecord inderdaad. We gaan het zien :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Reis begon overigens ook in de jeugd volgens mij dus het kan wel. Goh, wat een ster is dat geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Goh, wat een ster is dat geworden. Inderdaad, en daar had hij maar 1 wedstrijd voor nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Inderdaad, daarna naar topclub Vitesse gegaan. En vele interlands gespeeld... Nee echt een topper! Bij welke topclub zit hij nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Had weinig met zn voetballende kwaliteiten te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten